Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En hae enää töitä tosissani enkä edes haaveile työllistymisestä

Vierailija
25.01.2026 |

Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että meidän politiikot, järjestöjen ja yritys johtajat ovat myyneet kaiken tuottavan pois. Niin onko ihme ettei tässä maassa ole enää tekemistä?

Täällä Suomessa on tehnyt aivan järkyttäviä talousmokia. 

Vieläkö jaksatte yksittäisiä ihmisiä syyttää? Onko siinä järkeä että tulee hakemustulvia työnantajille? Puhumattakaan työnmäärästä mitä ihmiset joutuu tekee?

Vierailija
102/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo ja myy talonsa ennen muuttoa ja ostajiahan on jonossa jossain kunnassa, jossa ei ole opiskelumahdollisuuksia.

Ottaa lainaa, vaikka lainaa ei saa . Hyvä. Mitsku sulle🥇

No jotain pitää tehdä jos haluaa töihin eikä töitä löydy! Mitä itse ehdotat? Että odottelee kotona tilanteen muuttumista?

Ehdotan nuoruuslähteessä pulikointia. Nuorrun ensin 30 vuotta kuuskymppisestä 3-kymppiseksi, niin saisin työpaikan.

Kannatatko sinä 6-kymppisten uudelleenkoulutusta?

Voihan se ehkäistä dementiaa. Ja säästää sitä myötä yhteiskunnan rahoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että kuolet pian pois kuormittamasta yhteiskuntaa. Kaltaisesti ovat tämän maan syöpä.

Trollotiloo ja 0/5 palstaincelin provoyritykselle 

Vierailija
104/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että meidän politiikot, järjestöjen ja yritys johtajat ovat myyneet kaiken tuottavan pois. Niin onko ihme ettei tässä maassa ole enää tekemistä?

Vieläkö jaksatte yksittäisiä ihmisiä syyttää? Onko siinä järkeä että tulee hakemustulvia työnantajille? Puhumattakaan työnmäärästä mitä ihmiset joutuu tekee?

Ne yksittäiset ihmiset itse tilaa mieluummin Temusta jotain krääsää kuin maksaisi suomalaiselle siitä sen suomalaisen tekemästä työstä. Se on se suurin talousmoka.

Vierailija
105/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne yksittäiset ihmiset itse tilaa mieluummin Temusta jotain krääsää kuin maksaisi suomalaiselle siitä sen suomalaisen tekemästä työstä. Se on se suurin talousmoka.

Eihän Suomessa ole tehtaita, joissa tuotetaan tavaraa. Valmistus on siirretty halpa-ja lapsityömaihin.

Vierailija
106/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millärahalla työtön maksaisi tappiin vietyjä hintoja?

Vierailija
107/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo ja myy talonsa ennen muuttoa ja ostajiahan on jonossa jossain kunnassa, jossa ei ole opiskelumahdollisuuksia.

Ottaa lainaa, vaikka lainaa ei saa . Hyvä. Mitsku sulle🥇

No jotain pitää tehdä jos haluaa töihin eikä töitä löydy! Mitä itse ehdotat? Että odottelee kotona tilanteen muuttumista?

Ehdotan nuoruuslähteessä pulikointia. Nuorrun ensin 30 vuotta kuuskymppisestä 3-kymppiseksi, niin saisin työpaikan.

Kannatatko sinä 6-kymppisten uudelleenkoulutusta?

Voihan se ehkäistä dementiaa. Ja säästää sitä myötä yhteiskunnan rahoja. 

Jaa ja koulutukseen käytetty raha ei kuitenkaan sitä työpaikkaa tuo. Vtun idiootti.

Vierailija
108/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomessa ole tehtaita, joissa tuotetaan tavaraa. Valmistus on siirretty halpa-ja lapsityömaihin.

No niinpä, siksi juuri kun suomalaiset tilaa sitä siellä tehtyä tavaraa eikä osta kotimaista. 

Vierailija
109/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon hakenut tosissaan ja pääsin videohaastatteluihinkin mutta eipä mua koskaan valita. Nyt harkitsen uuden alan opiskelua koska muuta vaihtoehtoa ei ole enää. Mutta pääsekö sinnekään (kouluun) kun minun paikkakunnalla ei ole näitä työvoimakoulutuksia, että voisi opiskella ja saada työmarkkinarahaa.

Että ihan joutuisi toisella paikkakunnalla opiskelemaan? Ja nämä kehtaa valittaa miten mahdotonta on löytää töitä vaikka ei sen vertaa ole valmis tekemään.

Jahas, että kahden asunnon kulut tulee pystyä opiskelijan maksamaan. Oukei. Tos sulle pokaali älynväläyksestäsi🏆

Tapoja on monia jos on tahtoa. Mutta jos on vain tekosyitä ja selityksiä niin ei toki voi mitään.

Mun ratkaisu on/oli kulkea autolla. Mutta nyt meni sitten auto rikki. 595 eurosta pitäs nyt jotenkin pierasta uus auto. Ehheheh. Ja ei, busseja ei täällä kulje.

Vierailija
110/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikään on kuusi vuotta.

T. Ap

Vierailija
111/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun ratkaisu on/oli kulkea autolla. Mutta nyt meni sitten auto rikki. 595 eurosta pitäs nyt jotenkin pierasta uus auto. Ehheheh. Ja ei, busseja ei täällä kulje."

Meillä sama tilanne. Julkista liikennettä ei ole.

Autoksi en voi muuttua.

Vierailija
112/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun ratkaisu on/oli kulkea autolla. Mutta nyt meni sitten auto rikki. 595 eurosta pitäs nyt jotenkin pierasta uus auto. Ehheheh. Ja ei, busseja ei täällä kulje."

Autoksi en voi muuttua.

Eikö sitä autoa voi korjata?

Vierailija
113/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikään on kuusi vuotta.

T. Ap

Aikalailla sama tilanne minulla. Ei mikään yritys palkkaa tämän ikäistä. Koulutukset on nuorempia varten, samoin työpaikat 

Vierailija
114/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoksi en voi muuttua.

Viimeksi korjattiin 3 tonnilla ja ei se toimi vieläkään. Paljonko sinä tuhraisit vanhaan autoon lisää?

Vierailija
115/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoksi en voi muuttua.

Siihen pitäs kans jostain pierasta rahaa. Ja ei tietoa miten paljo menis. Ja miten kauan. Kovin hyvällä eivät kato poissaoloja noissa koulutuksissa...

Vierailija
116/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pitäisi olla vielä eläkeputki 55 vuotta täyttäneille niin nuoremmat voisi täyttää olemassa olevat vähät työpaikat.

Ja lisäksi kaikki ulkomaanelätit ulos Suomesta ja työpaikat suomalaisille nuorille.

Vierailija
117/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 vuotta eläkeikään, en hae töitä.eikä kukaan palkkaisikaan.

Vierailija
118/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän hulluina ihmisiä, jotka raatavat itsensä uuvuksiin, jotta voisivat esim. lähteä mahdollisimman usein pois kodistaan ulkomaille.

Ap

Kun ei ole töissä, vaan työkkärin vaatimukset täytettyään voi tehdä juuri niitä asioita, jotka kiinnostavat, tai vaikka olla tekemättä mitään, ei ole samanlaista tarvetta päästä poiskaan.

Vierailija
119/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 3 vuotta eläkeikään, en hae töitä.eikä kukaan palkkaisikaan.

Tämän kun ymmärtäisivät bessewisseritkin.

Vierailija
120/148 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, pitäisi olla vielä eläkeputki 55 vuotta täyttäneille niin nuoremmat voisi täyttää olemassa olevat vähät työpaikat.

Ja lisäksi kaikki ulkomaanelätit ulos Suomesta ja työpaikat suomalaisille nuorille.

En potkaisisi jo otettuja ulos, elleivät syyllisty rikoksiin, mutta lisää ei kannata ottaa. Kun ei kerran ole töitä, niin mikä järki tuoda tänne lisää porukkaa työtä hakemaan.