Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En hae enää töitä tosissani enkä edes haaveile työllistymisestä

Vierailija
25.01.2026 |

Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään. Tajuan kyllä realiteetit, että kukaan ei minua tule palkkaamaan. Olen niin vanha ja yhteiskunnan kelkasta pudonnut. Siihen päälle vielä epäsosiaalinen luonteeni. 

Et sitten ole ajatellut tehdä niille puutteillesi mitään?

Mun puutteena on naissukupuoli, yli 40 vuoden ikä ja olematon työkokemus uudelta alaltani. Kahdelle ekalle ei oikein voi mitään, kolmatta puutetta voi yrittää korjata hankkimalla työkokemusta, mutta kun kokemusta ei ole, ei saa töitä. 

Pattitilanne.

Jaa, kyllä mä vaan sain yli 40-vuotiaana naisena heti ensimmäisen paikan jota hain uudelta alalta. 

No sit kaikki muutkin saa. Kiva ku kerroit.

Vierailija
42/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään. Tajuan kyllä realiteetit, että kukaan ei minua tule palkkaamaan. Olen niin vanha ja yhteiskunnan kelkasta pudonnut. Siihen päälle vielä epäsosiaalinen luonteeni. 

Et sitten ole ajatellut tehdä niille puutteillesi mitään?

Mun puutteena on naissukupuoli, yli 40 vuoden ikä ja olematon työkokemus uudelta alaltani. Kahdelle ekalle ei oikein voi mitään, kolmatta puutetta voi yrittää korjata hankkimalla työkokemusta, mutta kun kokemusta ei ole, ei saa töitä. 

Pattitilanne.

Jaa, kyllä mä vaan sain yli 40-vuotiaana naisena heti ensimmäisen paikan jota hain uudelta alalta. 

No sit kaikki muutkin saa. Kiva ku kerro

No ei varmasti saa jos ei viitti edes yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se on kun ihmiset ovat jo valmiiksi lannistuneita . Toisaalta vaikea sitä on moittia negatiivisuudesta jos on ollut vuosiakin työttömänä ja aina tulee vain EI vastaukseksi kaikkeen.

Vierailija
44/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on kun ihmiset ovat jo valmiiksi lannistuneita . Toisaalta vaikea sitä on moittia negatiivisuudesta jos on ollut vuosiakin työttömänä ja aina tulee vain EI vastaukseksi kaikkeen.

Tokihan tässä yritetään, mutta melkoiselta pään seinään hakkaamiselta tämä tuntuu. Mut eipähän tässä muuta voi kuin jatkaa hakkamaista, yrittäjäksikään kun ei viitsi alkaa kun siihenkin touhuun olisi hyvä olla sitä kokemusta.

Vierailija
45/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5. Lakkaa suomalaisilta työttömyyskorvaus.

Vierailija
46/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu automaattisesti yleistukena.

Vierailija
47/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja esim. mulla on vielä ansiosidonnaistakin jäljellä.

Ap

48/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tuollaisia ajatuksia ennen koska jouduin aina lähes kaikissa työpaikoissa muiden naisten kiusaamaksi.

Enkä meinannut löytää työelämässä omaa paikkaani ainakaan täällä Suomessa.

Sillon hyväksyn työttömyyden jos on tullut työpaikka kiusatuksi ja vaikea löytää omaa paikkaansa.

Mutta puhdasta laiskottelua en hyväksy.

Vierailija
49/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Minullakin oli tuollaisia ajatuksia ennen koska jouduin aina lähes kaikissa työpaikoissa muiden naisten kiusaamaksi.

Sillon hyväksyn työttömyyden jos on tullut työpaikka kiusatuksi ja vaikea löytää omaa paikkaansa.

En mä laiskottele vaan olen valmis menemään töihin heti, kun joku työnantaja haluaa mut palkata. Toistaiseksi ei ole halunnut.

Ap

Vierailija
50/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei jatku. Yli 55v työmarkkinatukea saaneet joutuu selvittämään tulonsa ja esim metsäomistuksensa, jonka perusteella lasketaan tuloja. Ja tapahtuuko sama kelan pvrahaa saaneille?

Vierailija
51/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyt siis omat perusteesi laiskotella mutta et kenenkään muiden? Reilua.

Vierailija
52/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei jatku. Yli 55v työmarkkinatukea saaneet joutuu selvittämään tulonsa ja esim metsäomistuksensa, jonka perusteella lasketaan tuloja. Ja tapahtuuko sama kelan pvrahaa saaneille?

Onneks kerkesin myydä metsätilkun veks. Siitä on ollut vain kuluja tähän asti. Miinukselle jäin. Veroa myyntitulosta maksoin 30 prosenttia. Sellaista. Pääomatuloja tuli 1 euro, josta maksoin myös veron.

Tämä ei vaikuta yleistukeen

Vierailija
53/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotiedoista ne selviää. Ei tartte sen enempää selvittää.

Vierailija
54/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla sinua on kiusattu?

Vierailija
55/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeeko joku töitä tosissaan?

Vierailija
56/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeeko joku töitä tosissaan?

Varmaan kaikki ne jotka tosissaan haluavat töihin.

Vierailija
57/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sais olla vaihtoehto saat 500e/kk eikä tarvitse tehdä mitään, mutta et saa muita tukia(asumis/toimeentulotuki) Tarttuisin tähän heti, mutta ei roikun myös työkyvyttömänä listoilla enkä eläkkeelle pääse..

Vierailija
58/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vaimon työnantaja teki konkurssin. Päältä viiskymppistä naista ei kukaan palkannut töihin vaikka oli monivuotinen kokemus laskutuksesta ja varasto-/raaka-ainekirjanpidosta.

Liiton päivärahat maksimimäärä, sitten kaupungin työllistämisjakso jotta pääsi takaisin liiton päivärahoille, ja taas päivärahojen maksimimäärä.  Sitten pääsi eläkkeelle kun 64v tuli täyteen.

Pienipalkkainen toimistotyö joka jäi pahasti lyhyeksi loppupäästä niin työeläkekin pieni. Työeläkkeen lisäksi saa sitten KELAlta hiukan kansaneläketäydennystä.

Vaikka työkokemusta pitkän CV:n verran niin käsitykseni mukaan oli liian vanha.

Vierailija
59/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sais olla vaihtoehto saat 500e/kk eikä tarvitse tehdä mitään, mutta et saa muita tukia(asumis/toimeentulotuki) Tarttuisin tähän heti, mutta ei roikun myös työkyvyttömänä listoilla enkä eläkkeelle pääse..

Mä tarttuisin myös, jos saisin vaikkapa yritellä ohessa.

Vierailija
60/102 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivatko työssäkäyvät tuon 500 euroa sitten palkan päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi