En hae enää töitä tosissani enkä edes haaveile työllistymisestä
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?
Kommentit (148)
Halpistyövoimaa lisää Suomeen, niin on taattua, että suomalaiset yli viiskybäset ei töitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3 vuotta eläkeikään, en hae töitä.eikä kukaan palkkaisikaan.
Kyllä mä vaan palkkasin hiljattain yhden saman ikäisen, kun tarve oli vain vuoden sijaisuuteen niin miksi se ikä haittaisi jotain? Tiesin saavani kokeneen työntekijän joka oppii homman nopeasti.
Onhan se kiva palkata sirkeäsilmäinen 3-kymppinen tekemään töitä, vaikka suomea ei osaakaan.
Tässä on nyt mummot ja papat helisemässä palvelutaloissa kun ei pysty puhumaan muuta kuin huva huva minä ummarta.
Vierailija kirjoitti:
58-vuotias. Vakituista työtä en enää saa.
Eläkkeeseen 7 v.
Miksi se pitäisi vakituinen olla kun kohta jäät kuitenkin eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan palkkasin hiljattain yhden saman ikäisen, kun tarve oli vain vuoden sijaisuuteen niin miksi se ikä haittaisi jotain? Tiesin saavani kokeneen työntekijän joka oppii homman nopeasti.
Paljonko tuntipalkkaa maksat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeseen 7 v.
Ai kohta? Onko 7 vuotta kohta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo ja myy talonsa ennen muuttoa ja ostajiahan on jonossa jossain kunnassa, jossa ei ole opiskelumahdollisuuksia.
Ottaa lainaa, vaikka lainaa ei saa . Hyvä. Mitsku sulle🥇
No jotain pitää tehdä jos haluaa töihin eikä töitä löydy! Mitä itse ehdotat? Että odottelee kotona tilanteen muuttumista?Ehdotan nuoruuslähteessä pulikointia. Nuorrun ensin 30 vuotta kuuskymppisestä 3-kymppiseksi, niin saisin työpaikan.
Kannatatko sinä 6-kymppisten uudelleenkoulutusta?
En minäkään hae tosissani. Ihan hyvä koulutus on, ja 30 vuotta kokemusta, mutta se vaan on niin että ei kuuskymppisiä työttömiä palkata. Eikä se minua suuremmin haittaa, nuoremmat saavat ne työpaikat. Toivottavasti nuorille edes on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeseen 7 v.
Muutenkaan välttämättä kukaan ole yli 7 vuotta samassa työpaikassa. Ei se kohta lähde, jos vuosia kuitenkin pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaa nelisen tonnia kuussa, sen mitä muillekin vastaavaa työtä tekeville. Miksi niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeseen 7 v.
On.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo ja myy talonsa ennen muuttoa ja ostajiahan on jonossa jossain kunnassa, jossa ei ole opiskelumahdollisuuksia.
Ottaa lainaa, vaikka lainaa ei saa . Hyvä. Mitsku sulle🥇
No jotain pitää tehdä jos haluaa töihin eikä töitä löydy! Mitä itse ehdotat? Että odottelee kotona tilanteen muuttumista?Ehdotan nuoruuslähteessä pulikointia. Nuorrun ensin 30 vuotta kuuskymppisestä 3-kymppiseksi, niin saisin työpaikan.
Kannatatko sinä 6-kymppisten uudelleenkoulutusta?
En minäkään hae tosissani. Ihan hyvä koulutus on, ja 30 vuotta kokemusta, mutta se vaan on niin että ei kuuskymppisiä työttömiä palkata. Eikä se minua suuremmin haittaa, nuoremmat saavat ne työpaikat. Toivottavasti nuorille edes on töitä.
Joo olen sitä mieltä, että nuoremmilla virtaa riittää etenkin fyysisiin töihin. Vanhemmilla on jo jos minkälaista kremppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaa nelisen tonnia kuussa, sen mitä muillekin vastaavaa työtä tekeville. Miksi niin?
Mikä työ on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeeseen 7 v.
On.
Oukei ja mulla on enempi kuin kohta. Sellainen 5 vuotta eläkeikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että meidän politiikot, järjestöjen ja yritys johtajat ovat myyneet kaiken tuottavan pois. Niin onko ihme ettei tässä maassa ole enää tekemistä?
Täällä Suomessa on tehnyt aivan järkyttäviä talousmokia.
Vieläkö jaksatte yksittäisiä ihmisiä syyttää? Onko siinä järkeä että tulee hakemustulvia työnantajille? Puhumattakaan työnmäärästä mitä ihmiset joutuu tekee?
Ne yksittäiset ihmiset itse tilaa mieluummin Temusta jotain krääsää kuin maksaisi suomalaiselle siitä sen suomalaisen tekemästä työstä. Se on se suurin talousmoka.
Eihän Suomessa ole tehtaita, joissa tuotetaan tavaraa. Valmistus on siirretty halpa-ja lapsityömaihin.
näin on. Jengi ei halu ymmärtää, vaan mieluummin syytetään yksittäistä naapuria. Suomessa on kyllä aivan järkyttävän kapeakatseinen ilmapiiri. Todella naivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työ on kyseessä?
Enpä taida lähteä sen enempää mitään tunnistetietoja kertomaan kun se ei ole mitenkään relevanttia.
"näin on. Jengi ei halu ymmärtää, vaan mieluummin syytetään yksittäistä naapuria. Suomessa on kyllä aivan järkyttävän kapeakatseinen ilmapiiri. Todella naivia."
Samaa mieltä. Miten ostaa Suomessa valmistettua kampetta/tavaraa kun ei näitä Suomessa valmisteta.
"Joo olen sitä mieltä, että nuoremmilla virtaa riittää etenkin fyysisiin töihin. Vanhemmilla on jo jos minkälaista kremppaa."
Tuo on ihan totta jos on jyseessä fyysinen työ. Kehäraakkeja alkavat olla sellaiset kuuskymppiset, jotka on tehneet 30 vuotta fyysistä työtä. Jos taas ei ole tehnyt fyysistä työtä vaan on 30 vuotta tehnyt jotain akateemista toimistotyötä, niin ei sellaisesta ole fyysisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työ on kyseessä?
Enpä taida lähteä sen enempää mitään tunnistetietoja kertomaan kun se ei ole mitenkään relevanttia.
Onko Suomi niin pieni maa, että tästä tunnistaa? Noh äkkiä lisää halpistyövoimaa Suomeen kun niitä töitä riittää koko maailmalle.
Ja peräti työministerin toimesta. WTF?