Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipide, voiko matalasti koulutettu haaveilla huippukoulutetusta kumppanista?

Vierailija
25.01.2026 |

Ja juuri näin päin, että matalasti koulutettu on siis nainen. Suomessahan on erittäin tavallista, että korkeasti koulutetuilla naisilla on jotkut duunarimiehet, mutta toisinpäin se ei ole ollenkaan tavallista. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa huippukoulutettu?

Vierailija
2/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti, mutta on paljon tärkeämpiä kriteerejä parisuhteelle kuin koulutus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi mistä vain haaveilla.

Pakko tosin kysyä: mitä väliä on potentiaalisen kumppanin koulutuksella? 

Vierailija
4/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä haaveilla saa mistä tahansa, haaveitahan ne on. Tuskin kukaan matalasti koulutettu kuitenkaan oikeasti haluaa kumppanikseen edes akateemista, koska heillä on ikävä tapa katsoa muita kuin toisia akateemisia nokkavarttaan pitkin.

Vierailija
5/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka tohtori.

Vierailija
6/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No vaikka tohtori."

Ok. Sanoisin, että tohtorin ja matalasti koulutetun henkilön pariutuminen on aika epätodennäköistä. Se, että tohtori ja matalasti koulutettu henkilö ovat pitkässä parisuhteessa, ei sen sijaan ole.

Vierailija
7/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan korkeakoulutettu. Se on koulutettu jossain korkealla,kenties siellä talon huipulla. Ties kuinka monennessa kerroksessa.

Vierailija
8/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huipulla tuulee myös.

Vierailija
9/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten kumma tämä nykyaika. Olen töissä terveydenhoitoalalla isossa sairaalassa. Tiedän monia naislääkäreitä, joilla on ihan tavallinen duunari puolisona, eräälläkin naisella sähköasentaja. Mieslääkäreillä taas on melkein aina puolisona joko toinen lääkäri tai sitten joku muu korkeasti koulutettu. Ja sitten sanotaan, että naiset ovat nirsoja?  Mistäköhän tämä johtuu? 

Vierailija
10/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse edes pystyisi siihen.

Vierailija
11/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Naisilla on yleensäkin tyhmät jutut ja amiksilla ne on potenssiin 2. No ehkä jos asuttaisiin eri osoitteissa ja naisen luona olisi hyvät pöperöt ja pillu odottamassa. Tämä sopisi varmaan naisillekin, omaa aikaa ja niin poispäin.

Ai niinkuin äidin kanssa, sukurutsruts on lailla kielletty senkin t.ollo

Vierailija
12/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä aina haaveilla, mutta en itse voisi koskaan ottaa mitään lähärilissua.

t. FM

Vierailija
13/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellistä mielipidettä toivotaan mutta poistatan kaikki minulle epämieluista vastaukset.

Vierailija
14/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ollenkaan tavallista, että korkeakoulutetulla naisella on duunarimies. Suurin osa pariutuu jo opiskeluaikana saman yliopiston miesopiskelijan kanssa. Myös tohtoreissa on hyvin paljon pariskuntia. Miehet ne näissä joustaa paremmin.

Vierailija
15/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huonosti koulutetun antama määritelmä

Vierailija
16/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten kumma tämä nykyaika. Olen töissä terveydenhoitoalalla isossa sairaalassa. Tiedän monia naislääkäreitä, joilla on ihan tavallinen duunari puolisona, eräälläkin naisella sähköasentaja. Mieslääkäreillä taas on melkein aina puolisona joko toinen lääkäri tai sitten joku muu korkeasti koulutettu. Ja sitten sanotaan, että naiset ovat nirsoja?  Mistäköhän tämä johtuu? 

Töissä saa tarpeeksi älyllistä stimulaatiota niin kotona voi olla komea jyystökarju. Tämä on tyypillistä muillakin aloilla. Työkaverit ja kaverit ovat älykkäitä miehiä ja parisuhteeseen valitaan joku geenikomea, joka saa pilden sykkimään.

Vierailija
17/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisesti koulutetut kaverimiehet ovat kertoneet, että vaimo kasvattaa lapset. Jos haluaa lapset, joilla on keskiluokan arvot ja tavat ja halu kouluttautua korkealle, pitää valita akateeminen vaimo. Akateemisen vaimon juttuja ei myöskään tarvitse hävetä seurusteltaessa kavereiden ja kollegoiden kanssa.

Vierailija
18/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
19/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä aina haaveilla, mutta en itse voisi koskaan ottaa mitään lähärilissua.

t. FM

Olen myös mm. FM, nainen. Minulla on kuuma lähärijonne, jolla myös rutkasti tunneälyä. Exälläni ei sitä tutkinnoista ja urasta huolimatta oikein ikinä löytynyt.

Vierailija
20/42 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varmaan jos koulutustaustasta huolimatta löytyy yhteisiä tekijöitä. Tuttu on kouluttamaton, mutta silti hyvin älykäs ja soittaa yhtä instrumenttia kovalla tasolla. Musiikkipiireistä löysi tohtorimiehen ja ovat kyllä loistava pari. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän