Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kerrostalossa aina naapureiden aihettamat äänet?

Vierailija
12.10.2011 |

Tekisi mieli muuttaa omakotitalosta kerrostaloasuntoon, mutta olen erittäin herkkäuninen ja pelottaa, jos naapureiden elämän äänet kuuluu häiritsevästi. Miten voisi varmistaa, ettei joudu kärsimään sellaisesta. Onko esim. väliä minkä ikäinen talo on tai missä kerroksessa asunto on. Onko vanhoissa taloissa huonompi äänieristys kun uusissa?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.10.2011 klo 20:02"]

kerrostalossa. Se on v. 2005 rakennettu. Jostain syystä täällä asuu eniten vanhempia ihmisiä, joten heitä ei kuule. Eivätkä ne ole valittaneet meistä, joten ei varmaan kuule meitäkään. :)

[/quote]

Asutaan sitten varmaan samassa talossa, tämäkin v. 2005 rakennettu. Ja minä olen niitä vanhempia ihmisiä :). Ei todellakaan kuulu mitään, ei nuorempienkaan ihmisten asunnoista. 

Vanhukset liikkuvat aamulla aikaisin kun nuoriso makaa sammuneina, eivätkä kuule mitään. Vanhuksethan eivät tunnetusti kuule mitään, koska kuulokojeet ovat hömpötyksiä. En niitä tarvita. ;) ;)

Vierailija
102/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kappas. Olen vastannut tähän myös 2011. Elämässä on jatkuvuutta!

Mikä on tilanne vuonna 2024?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu niin paljon talosta, asunnon sijainnista ja naapureista. Olen asunut kerrostaloissa missä kuuluu kaikki läpi ja sellaisissa missä olen kuvitellut olevani ainoa asukas. Ei edes talon valmistumisvuosi selitä asiaa.

Vierailija
104/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa pidetään ovea rappukäytävään auki. Heidän poikansa asuvat nykyään rappukäytävässä möykkäämässä kaiket päivät. Kyllä suututtaa kuunnella sitä mölinää kaiket päivät.

Vierailija
105/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurin pierut kuuluu meille, mikä on jotenkin vastenmielistä.

Myös aivastaminen kuuluu selvästi 

Kusen lorinasta puhumattakaan...

Olen usein kotona korvatulpilla tästä syystä.

Vierailija
106/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla naisilla usein tapana huutaa puhelimessa pitkiä aikoja.

Vierailija
107/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet suuren virheen kun muutat. Katso ainakin sukunimet ilmoitustaululta. Hae lääkäristä unilääkkeitä.

Sukunimiä ei saa enää laittaa ilmoitustauluille.

Vierailija
108/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet suuren virheen kun muutat. Katso ainakin sukunimet ilmoitustaululta. Hae lääkäristä unilääkkeitä.

Hajusta voi heti päätellä paljon,  kun avaa ulko-oven ja astuu rappuun.

Vierailija
109/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 2000 rakennetussa kerrostalossa, jossa ei kuulu juuri mitään. Samana vuonna rakennetussa ystäväni talossa sen sijaan kuuluu ihan kaikki. Eli riippuu täysin talosta, kuinka hyvin se on rakennettu.

Tässä mun asuttamassa talossa on ilmeisesti kiinnitetty huomiota äänieristyksiin, sillä jopa ikkunatkin on jotain ääntä eristävää erikoislasia. 

Vierailija
110/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En täällä periferiassa ole tällaista huomannut. Kaikissa on nimet alarapussa. Osassa sijoitettu niin ettei niitä näe ulko-oven takaa.

Vierailija
111/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla 1920-luvulla valmistuneessa kerrostalossa ja mitään ei kuulu mistään. Mitä ihanaa luksusta. Naapurissa on syntynyt ja kasvanut lapsia vauvasta koululaisiksi eikä edes heidän itkuaan tai huutoaan kuulu koskaan. En tiedä raaskinko ikinä muuttaa tästä 😅.

Kyllä se vain riippuu asukkaista useimmiten. Minunkaan seinänaapurista ei kuulunut yhtikäs mitään vaikka siellä aiemmin oli iso joukko lapsia. Sitten sinne muutti nuori pariskunta joille syntyi lapsi ja voi hitto sitä metakkaa välillä. Alkuun sentään osasivat kävellä, mutta lapsen tulon jälkeen vaikuttaa että sekin taito unohtunut ja nyt paukkuu heilläkin jalat huoletta.

Vierailija
112/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu meillä.  Asun ylimmässä viidennessä kerroksessa.  päätyasunnossa  viisi asuntoa kerrosta kohden.

Meillä ei kuulu vessanvedot eikä hissin käyttö joista kuulee usein  valittavan.  Naapurien äänet ei kuulu.  Voi johtua siitäkin että tässä talossa asuu vain 3-4 lapsiperhettä,  useimmilla yksi pieni lapsi.  Naapurissa näkyy käyvän kylässä joku jolla  2 lasta.

Olen asunut tässä pian 7 vuotta ja olen hyvin tyytyväinen.  Tämä ei ole vuokratalo mutta joillakin on asunto annettu vuokralle.   Olen aina ihmetellyt minkälaisia harakanpesiä mahtaa olla talot joissa kaikki kuuluu?  En pystyisi asumaan.

Ei sotketa seiniä eikä pihaa.  Kukat ja pensaat saa olla rauhassa.  Pihaan ei kyllä edes pääse koska portti on lukossa.  Pääsee puhelimen koodilla auton kanssa tai avaimella pikkuportista. 

Sinkku nainen

Vierailija
113/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu rivarissa joka päivä kun naapurit mekastaa. Joka päivä siellä paiskataan äänestä päätellen joku raskas esine lattialle. En ymmärrä mikä päävika täytyy olla ettei ymmärrä välttää tuollaista turhaa möykkäämistä. Itselle itsestäänselvää että pyrin päivisinkin elämään turhaa ääntä vältellen.

Vierailija
114/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti klo 7 aamulla alkaa mekastus kun möykkäväen pitää päästä purkamaan yöllä kasautuneet patoutumat.

Vierailija
115/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet eri ikäisissä asunnoissa, myös tivarissa ja paritalossa.

Naapureista ei ole kuulunut mitään, vain parvekkeella ja pihalla on ääntä.

Olen ääniherkkä, ja minua on häirinneet vain resonoivat kotatalouskoneet, siis rakenteiden kautta kropassa tuntuva värinä.

Joka asunnossa vähän eri laite, ja parissa ulkoinen tekijä.

Kaikki asunnot olleet muuten hiljaisia, valmistusvuodet 1979, 1971, 2015, 2018, ja 2017, nämä asumisjärjestyksessä. Vikaa ollut asumisessa 2015 alkaen, naapurihiljaisuus ollut täydellistä.

Vierailija
116/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää rakentamisvuoden mukaan. Asukkailta voi kysyä äänieristyksestä.

Vierailija
117/118 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 50-luvun talossa jossa ei kuulu mitään.

Mikäli aloittaja on oikeasti herkkäuninen, kannattaa olla niin epäsuomalaisen sosiaalinen, että käy juttusille talossa asuvien kanssa.

Vierailija
118/118 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutopuhuva naapurin eukko pitää huolen ettei joulurauhaa taaskaan tule.

Kantapäät paukkuen huudetaan koko päivä tömistellen ja kolistellen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän