Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.
Kyllä minä ainakin kadehdin, enkä häpeä myöntää sitä. Asun omistusasunnossa just 17 täyttäneen teinin kanssa ja käyn töissä. Arvaapa mitä tukia minä saan? Niin, sen sijaan minä, nyyh, joudun käymään töissä, viitenä päivänä viikossa, seitsemän ja puoli tuntia päivässä. Saan palkkaa, josta menee noin 28% veroihin ja veroluonteisiin maksuihin, joilla rahoitetaan niiden toimeentulotukiasiakkaiden elämää. Minä maksan itse päivittäiset työmatkat, asunnon sähkö- ja vesilaskuineen, vakuutukset, ruuat, rikkoutuneet kodinkoneet, sanomalehden digitilauksen ja harrastukseni on ilmainen lenkkeily, koska minulla ei ole varaa harrastaa, jotta voin tarjota lapselleni edes kuukausittaisen edullisen kuntosalijäsenyyden 29,99. Kyllä, todellakin kadehdin teitä, jotka saatte rahat tekemättä mitään sen rahan eteen. Ja olen katkera siitä, miten suureksi on määritelty välttämättömien asioiden tarve, kun niihin ei ole varaa silloinkaan, kun käy töissä hankkimassa itse rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku jonka kaaliin ei mahdu, että kaikki tukea tarvitsevat eivät saa tukia. Hae ystävällisesti kelaan töihin virkailijaksi, niin lähetämme sinulle jatkossa hakemukset.
Joidenkin kaaliin ei mahdu se, että jos ei saa toimeentulotukea, niin silloin ihmisellä/perheellä on jo ne peruselämiseen tarvittavat tulot ja varat omasta takaa. Yksinkertaista matematiikkaa.
Sinä olet yksinkertainen. Kaikki eivät saa toimeentulotukea vaikka ei olisi rahaa peruselämiseen.
Näillä ihmisillä on hukassa se mitä nämä peruselämisen kulut todella on. On oma valinta elää liian leveästi ja yli varojensa.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole kadehtimisesta, vaan siitä, että on väärin elää toisten rahoilla. Tuollaisten pitäisi olla vain hetkellisiä tukia yllättävässä elämäntilanteessa.
Kyllä ne elää vanhempiensa maksamilla veroilla ja isovanhempien maksamilla veroilla.
Ei muiden rahoilla. Sä vain ahneena haluaisit sen ihmisen vanhempien verot itselles. Häpeäisit sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.
Kyllä minä ainakin kadehdin, enkä häpeä myöntää sitä. Asun omistusasunnossa just 17 täyttäneen teinin kanssa ja käyn töissä. Arvaapa mitä tukia minä saan? Niin, sen sijaan minä, nyyh, joudun käymään töissä, viitenä päivänä viikossa, seitsemän ja puoli tuntia päivässä. Saan palkkaa, josta menee noin 28% veroihin ja veroluonteisiin maksuihin, joilla rahoitetaan niiden toimeentulotukiasiakkaiden elämää. Minä maksan itse päivittäiset työmatkat, asunnon sähkö- ja vesilaskuineen, vakuutukset, ruuat, rikkoutuneet kodinkoneet, sanomalehden digitilauksen ja harrastukseni on ilmainen lenkkeily, koska minulla ei ole varaa harrastaa, jotta voin tarjota lapselleni edes kuukausittaisen edullisen kuntosalijäsenyyden 29,99. Kyllä, todellakin kadehdin teitä, jotka saatte rahat t
Miksi et jättäydy työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kadehdin, enkä häpeä myöntää sitä. Asun omistusasunnossa just 17 täyttäneen teinin kanssa ja käyn töissä. Arvaapa mitä tukia minä saan? Niin, sen sijaan minä, nyyh, joudun käymään töissä, viitenä päivänä viikossa, seitsemän ja puoli tuntia päivässä. Saan palkkaa, josta menee noin 28% veroihin ja veroluonteisiin maksuihin, joilla rahoitetaan niiden toimeentulotukiasiakkaiden elämää. Minä maksan itse päivittäiset työmatkat, asunnon sähkö- ja vesilaskuineen, vakuutukset, ruuat, rikkoutuneet kodinkoneet, sanomalehden digitilauksen ja harrastukseni on ilmainen lenkkeily, koska minulla ei ole varaa harrastaa, jotta voin tarjota lapselleni edes kuukausittaisen edullisen kuntosalijäsenyyden 29,99. Kyllä, todellakin kadehdin teitä, jotka saatte rahat t
Sulla on niin pienet tulot ettet sinä maksa edes omaa elämääsi. Se sunkin elämä on velaksi otettua. Aika kovat luulot sulla muija on veronmaksukyvyistä. Tainnut jäädä koulut käymättä ja matematiikassa on paljon vuotoa.
Lyhyelläkin matematiikalla voi laskea ettet sinä yksin maksa edes 5% kenenkään kelan elätin elämää.
Jumalauta mitä uhriutumista. Sun elämäs on myös otettu velaksi ja elät liian leveetä elämää ja sn lisäksi kehtat valittaa täällä. Häpeäisit muija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole kadehtimisesta, vaan siitä, että on väärin elää toisten rahoilla. Tuollaisten pitäisi olla vain hetkellisiä tukia yllättävässä elämäntilanteessa.
En mä ainakaan huvikseni elä toimeentulotuen varassa ja vaihtaisin tän milloin vaan työssäkäyvän elämään. Mikä tässä on väärin, kun en vaan pääse töihin?
Ap
Ne työttömien seliselitykset vaan on niin nähty ja kuultu. Sellaista työtä ei olekaan, mikä tulisi kysymykseen, sellaiset on vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku jonka kaaliin ei mahdu, että kaikki tukea tarvitsevat eivät saa tukia. Hae ystävällisesti kelaan töihin virkailijaksi, niin lähetämme sinulle jatkossa hakemukset.
Joidenkin kaaliin ei mahdu se, että jos ei saa toimeentulotukea, niin silloin ihmisellä/perheellä on jo ne peruselämiseen tarvittavat tulot ja varat omasta takaa. Yksinkertaista matematiikkaa.
Sinä olet yksinkertainen. Kaikki eivät saa toimeentulotukea vaikka ei olisi rahaa peruselämiseen.
Ja peruselämiseenhän kuuluu uudet kännykät liittymineen, Canada Gooset ja lomamatkat ja kaikki muukin mieleen juolahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä ihmisillä on hukassa se mitä nämä peruselämisen kulut todella on. On oma valinta elää liian leveästi ja yli varojensa.
Mikä sua vaivaa? Kyllä mä pienituloisena ja ikäni työssä käyneenä tiedän elämisen peruskulut. Sun mielestä elämme liian leveästi ja yli varojen? Ethän sä edes tiedä meidän tuloja tai menoja.
"Niinhän sitä luulisi mutta kun kaikki eivät saa toimeentulotukea. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?"
Kaikki eivät tosiaan saa tt-tukea, syynä voi olla omaisuus tai vaikka puolison tulot. Mutta jos puhutan vain omista tuloista, niin edellä kirjoittanut on täysin oikeassa.
Jos laskelma on esim. muutaman euron ylijäämäinen, ja siksi tulee kielteinen päätös, niin käytännössä mikä tahansa menoksi hyväksyttävä lasku muuttaa laskelman alijäämäiseksi, jolloin oikeus tt-tukeen syntyy.
Mutta minustakin tuntuu, että kaikki ihmiset eivät tätä tiedä. Kokeilevat kerran hakea, eivät nippa nappa saa ja kuvittelevat sitten, että kaikki täytyy aina maksaa itse. Eivät siis ymmärrä, miten tt-tuki toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja peruselämiseenhän kuuluu uudet kännykät liittymineen, Canada Gooset ja lomamatkat ja kaikki muukin mieleen juolahtava.
Näinkö sanoin?
Vierailija kirjoitti:
"Niinhän sitä luulisi mutta kun kaikki eivät saa toimeentulotukea. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?"
Kaikki eivät tosiaan saa tt-tukea, syynä voi olla omaisuus tai vaikka puolison tulot. Mutta jos puhutan vain omista tuloista, niin edellä kirjoittanut on täysin oikeassa.
Jos laskelma on esim. muutaman euron ylijäämäinen, ja siksi tulee kielteinen päätös, niin käytännössä mikä tahansa menoksi hyväksyttävä lasku muuttaa laskelman alijäämäiseksi, jolloin oikeus tt-tukeen syntyy.
Mutta minustakin tuntuu, että kaikki ihmiset eivät tätä tiedä. Kokeilevat kerran hakea, eivät nippa nappa saa ja kuvittelevat sitten, että kaikki täytyy aina maksaa itse. Eivät siis ymmärrä, miten tt-tuki toimii.
Niinpä. Tän takia mä haen toimeentulotukea vasta kuun lopussa, kun kaikki laskut on tulleet. Ja haen tukea joka kuukausi vaikka aina en sitä saakaan, niin ei tule mitään ylijäämän vyörytyksiä. Kaikki ei vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuntosalit, lehtitilaukset, lapsen kalliit harrastukset, lainat, luottokorttilaskut, työpaikkalounaat, iso omakotitalo, lemmikit ja auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten raukkamainen ihminen. Jessus...
Luuleeks nää hoitsut ja muut severit että jos tukia ei olisi ja niitä ei maksettaisi työttömille ja sellaisille jotka ei työtä voi tehdä, niin heidän palkkansa olisi sitten 500e isompi?
Vai olisko se nin että työnantaja pitäisi sen vaan itellään kuten nytkin pitää. Ja siksi verotus on niin kova ja muualta haetaan halpatyövoimaa ja elättejä tänne.
Sellainen joka maksaa elämänsä ja perheensä elämän itse, ilman mitään tukia. Eikö tuo ole aika itsestäänselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan huvikseni elä toimeentulotuen varassa ja vaihtaisin tän milloin vaan työssäkäyvän elämään. Mikä tässä on väärin, kun en vaan pääse töihin?
Ap
Ne työttömien seliselitykset vaan on niin nähty ja kuultu. Sellaista työtä ei olekaan, mikä tulisi kysymykseen, sellaiset on vaatimukset.
Löydän kyllä joka viikko useammankin työn, joka mulle kelpaa, mutta hakemisesta huolimatta mä en kelpaa työnantajille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten raukkamainen ihminen. Jessus...
Ei ole koskaan koulussa pärjännyt ja osaa laskea.
Heitä on helppo huijata ja puijata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuntosalit, lehtitilaukset, lapsen kalliit harrastuks
Nämähän mä myös sanoin peruselämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne muutosneuvottelut voi osua sunkin kohdalle niin että jäät työttömäksi. Sitten vasta alkaakin tajuton ulina ja uhriutuminen, sun kaltaisella ihmisellä ne taitaa olla suurimmat "voimavarat" elämässä. Ihan saatnan säälittävää.
Miksi käytät aikaasi kirjoittelemalla asioista, mistä et tiedä? 😀