Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?

Vierailija
23.01.2026 |

Tässä ei ole yhtään mitään kadehdittavaa.

Kommentit (385)

Vierailija
361/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.

Kyllä minä ainakin kadehdin, enkä häpeä myöntää sitä. Asun omistusasunnossa just 17 täyttäneen teinin kanssa ja käyn töissä. Arvaapa mitä tukia minä saan? Niin, sen sijaan minä, nyyh, joudun käymään töissä, viitenä päivänä viikossa, seitsemän ja puoli tuntia päivässä. Saan palkkaa, josta menee noin 28% veroihin ja veroluonteisiin maksuihin, joilla rahoitetaan niiden toimeentulotukiasiakkaiden elämää. Minä maksan itse päivittäiset työmatkat, asunnon sähkö- ja vesilaskuineen, vakuutukset, ruuat, rikkoutuneet kodinkoneet, sanomalehden digitilauksen ja harrastukseni on ilmainen lenkkeily, koska minulla ei ole varaa harrastaa, jotta voin tarjota lapselleni edes kuukausittaisen edullisen kuntosalijäsenyyden 29,99. Kyllä, todellakin kadehdin teitä, jotka saatte rahat t

Jos jäät työttömäksi, niin ei tarvitse sitten kadehtia. Mutta usein työssäolevat saa tukia, joita ei laske tukia. Esim työterveyshuolto. Lasku menee kiertäen valtiolle. Lapsilisät ja elatustuki on ylimääräisiä, mutta tt ne lasketaan siihen perusosaan. 

Vierailija
362/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai minkälaiset? Pahat ihmiset vihaa, vainoaa ja kadehtii köyhää. Nämä on pahoja ja sen voi varmistaa Raamatusta eli Jumalan Sanasta.

Aamen! Näin lopunaikana huomaa kuinka ihmisten sydän kylmenee kun eivät tunne Jumalaa eikä heillä ole lähimmäisen rakkautta... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että pienipalkkainen palkansaaja, joka elää käytännössä samalla rahalla samalla elintasolla mutta raataen.

Työpaikkaa voi vaihtaa jos raatamiseksi menee. Sitä paitsi työ vapauttaa, tiedettiin jo 30-luvulla

Vierailija
364/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että suurin kateudenaihe on AIKA. Toimeentulotukiasiakkaalla on aikaa, joka on uusiutumaton vara ihmiselossa. Työssäkäyvällä on rahaa, mutta ei aikaa. Hän kokee että minun aikani annetaan jollekin toiselle tulonsiirtojen muodossa.

Vierailija
365/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon kadehtii kuin vauva-palstalaista, jolla on kastemadon ÄO.

Vierailija
366/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka maksaa elämänsä ja perheensä elämän itse, ilman mitään tukia. Eikö tuo ole aika itsestäänselvää?

Tää nyt menee vähän ot, mutta olen yrittänyt lanseerata sellaista systeemiä, missä molemmat vanhemmat maksaa omasta tilistään tulevan teininsä kesätyöpaikan palkan.

Saavat maksaa teinilleen ihan minkä kokoisen summan vain työnteosta. Varmasti työllistyisi moni teini, kun vanhemmat maksaisi sen palkan työnantajan sijaan. Tämmöisellä uudistksella tai verotuksella perheellisiä kohtaan saataisi lisää kesätyöpaikkoja teineille! 

Olen yrittänyt lanseerata tätä huonolla menestyksellä. Ei löydy maksuhalukkuutta työssäkäyviltä ja viran omaavilta keskiluokkaisilta ihmisiltä. Jännä juttu, kun rahaa on mutta sitä ei voi antaa edes omille lapsilleenkaan. Niin ahneita on monet. Kelan asiakkaat on pahoja, koska ovat köyhiä ja saavat kuukaudessa sen vähän päälle viissataa. Tämmöstä tuli mieleen, kun raotin korkkia perjantaina.

T. Työnantaja

Vierailija
367/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa se korkki nyt vaan panna kiinni, nin ei tule lisää älyttömiä ideoita mieleen.

Vierailija
368/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kadehtimisesta, vaan siitä, että on väärin elää toisten rahoilla. Tuollaisten pitäisi olla vain hetkellisiä tukia yllättävässä elämäntilanteessa. 

Luuletko oikeasti että ihminen pystyy tekemään jotain asian eteen, jos ei ole vaan töitä tai työkykyä? Aika harva HALUAA olla tuilla pidemmän päälle, se on vain pakko, koska toinen vaihtoehto on hauta.

Vierailija
369/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtätekevät ja erityisesi se väki jonka palkka ei ehkä pääse edes 2000e kk ja työaika on päivässä 10h. Toki löytyy laiskoja akkoja tai muijia joiden työaika on varsin kevyt 7.5h päivässä, niin itkevät että ei ole palkallisia lomia ja ylityölisiä tai mitään kuntosalialeja tai työmatka-aleja. 

Ei työterveyttä tai syitä käydä töissä ja he käyvät töissä uhriutuen luterilaisella paatoksella selkä kipeänä katkeroituen, kun ovat tyhmiä ja tyhmä saa lopussa prinsessan ja puolivaltakuntaa, kun on sydämeltään hyvä ja tekee aina oikein. 

Sellanen väki kateellinen parin viikon matalapalkka-alan palkasta, jolla kelan asiakas yrittää tulla toimeen koko kuukauden nälissään selvinpäin. Sellaiset paskapäät ja urpot on kateellisia. 

Yleensä persut ja heidän vanhemmat oli vasemmistolaisia tai kommareita, mutta nämä nykyiset käänsi takin ja on oikealla pettäen omat vanhempansa ja isovanhempansa. Nuolevat golffia pelaavien kokkareiden paskaisia takamuksia antaumuksella. 

Se kelan asiakkaan kuukauden 500e kuuluisi heidän mukaan heille. 

Fiksuimmat ottaa tuet ja tekee pimeesti töitä, mutta ei nää tajuu, kun ovat hölmöläisiä ja hölmöläinen perii tarinoissa aina sen prinsessan tai prinssin ja puolisen valtakuntaa.

Vierailija
370/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka itse itsensä elättävät, eivätkä elä toisten rahoilla taakkana vuodesta toiseen. Hetkelliseen hätään ok.

Mitäpä ehdotat kroonisesti sairaille? 

eutanasian laillistamista, jos ei muu auta. 

tosin sitä ennen, jos saataisiin satojentuhansien terveiden laiskojen tuillaelättäminen loppumaan, niin ehkä jäisi rahaa sairaiden elättämiseen.

Vierailija
371/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä keskusteltu että nykyinen systeemi vain yllyttää tekemään matalapalkka-alan hommia pimeesti?

Vierailija
372/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka itse itsensä elättävät, eivätkä elä toisten rahoilla taakkana vuodesta toiseen. Hetkelliseen hätään ok.

Mitäpä ehdotat kroonisesti sairaille? 

eutanasian laillistamista, jos ei muu auta. 

tosin sitä ennen, jos saataisiin satojentuhansien terveiden laiskojen tuillaelättäminen loppumaan, niin ehkä jäisi rahaa sairaiden elättämiseen.

Vapaa liikkuvuus on EU:ssa ja on maita joissa on laillista hankkia eutanasia. Ei pitäisi olla ongelma asian suhteen. 

Toki on niitäkin, jotka haluaa laillisesti poltella pilveä Suomessa, vaikka voisi mennä Alankomaihin lauantaiksi tekemään sen homman siististi ja laadukkaammin. 

Ovat ehkä isämmäällisiä ?

Vierailija
373/385 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka maksaa elämänsä ja perheensä elämän itse, ilman mitään tukia. Eikö tuo ole aika itsestäänselvää?

Tää nyt menee vähän ot, mutta olen yrittänyt lanseerata sellaista systeemiä, missä molemmat vanhemmat maksaa omasta tilistään tulevan teininsä kesätyöpaikan palkan.

Saavat maksaa teinilleen ihan minkä kokoisen summan vain työnteosta. Varmasti työllistyisi moni teini, kun vanhemmat maksaisi sen palkan työnantajan sijaan. Tämmöisellä uudistksella tai verotuksella perheellisiä kohtaan saataisi lisää kesätyöpaikkoja teineille! 

Olen yrittänyt lanseerata tätä huonolla menestyksellä. Ei löydy maksuhalukkuutta työssäkäyviltä ja viran omaavilta keskiluokkaisilta ihmisiltä. Jännä juttu, kun rahaa on mutta sitä ei voi antaa edes omille lapsilleenkaan. Niin ahneita on monet. Kelan asiakkaat on pahoja, koska ovat köyhiä ja saavat kuukaudessa

Tää sopis hyvin hallitusohjelmaan!

Rikkaiden perhe voisi myös kustantaa köyhän perheen teinille kesätyöpaikan, ettei työnantajan tarvitsisi köyhänä maksaa työstä, koska yrittäminen ei välttämättä kannata ja eihän sillä tarvitse tulla toimeen. Riiittää kun on vain kivaa ja on tärkeää tekemistä elämässä!!!

Vierailija
374/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minkälaiset? Pahat ihmiset vihaa, vainoaa ja kadehtii köyhää. Nämä on pahoja ja sen voi varmistaa Raamatusta eli Jumalan Sanasta.

Aamen! Näin lopunaikana huomaa kuinka ihmisten sydän kylmenee kun eivät tunne Jumalaa eikä heillä ole lähimmäisen rakkautta... 

Työssäkäyvät käyttää runsaasti alkoholia ja se sumentaa niiden mielen. Työttömillä ei ole varaa sellaiseen ja he pysyvät sydämiltään puhtaana ja raittiina. Keho on puhdas, niin yhteys Jumalaan on selvempi. 

Nyt elämme kovia aikoja ja kaikkien vanhempien tulisi olla selvinpäin, niin yhteys hyvään ei katoa keneltäkään ja muodostetaan hyvyyden yhteyden rinki. Seurakunnaksikin sitä kutsutaan, mutta se on monilta hämärtynyt näinä aikoina. Seurakuntaakin ja kirkkoa on saatu ihmiset vihaamaan salakavalasti ja ihmiset on lähteneet siihen ja eroneet kirkosta, kun ovat uskoneet kaikenlaisia valheita liberaaliudesta yms wokesta.

Totuushan on ettei sellaisten pitäisi kaataa ja rikkoa seurakuntaa mitenkään, vaan voimistaa ihmisiä entistä kovemmin yhteen, mutta nyt on käynyt niin että ihmisiä on eronnut kirkosta ja he pelaavat pahan laariin.

Vierailija
375/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko että täällä massa on yksi ainoa pariskunta tässä tilanteessa? Palstallakin useita. Siksi moni muuttaa kirjat toisaalle, jos raha kertakaikkiaan loppuu.  Systeemiä pitäisi yhdenmukaistaa."

Millä tavalla tarkalleen ottaen? 

Yksi tapa kohtuullistaa asetelmaa olisi vapaaehtoinen perheverotus. Eli veroprosentissa huomioitaisi kuinka monta henkilöä niillä tuloilla elää. Vapaaehtoinen sen takia että kaikissa tilanteissa tuo ei ole pienituloiselle hyväksi. 

Vierailija
376/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana en näitä kadehdi, mutta vi***tuskäyrä on kyllä korkealla, kun tiedä, mihin maksamani verot aika rankasta työstäni menevät. Hetkellisen avun ymmärrän, mutta en siedä elämäntapalaiskuutta. Toivon, että tulevat hallitukset vähitellen lopettelevat turhia maksuja. Viimeistään siinä vaiheessa kun työpaikkoja on taas tätä hetkeä enemmän tarjolla. Sitten voikin sanoa, että mene sinäkin vetelys töihin. 

Yritän kovasti olla toivomatta pahaa muille, mutta nyt toivon, että sinut irtisanottaisiin ja pääsisit kokemaan tämän päivä työttömyyden.

Juuri tuollainen asenne herättää katkeruutta niissä,jotka ne tuet veroistaan maksavat.

Häpeäisit.

Vierailija
377/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö väärin kadehtia-sanaa.

Kateutta ei ole se, ettei halua elättää vierasta työkykyistä aikuista.

Juuri näin.  Toinen juttu on sitten se, löytyykö työpaikkoja. Mutta kyse on tosiaan väsymisestä tilanteeseen, ja sitä varmaan on molemmin puolin.

👍

Vierailija
378/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että suurin kateudenaihe on AIKA. Toimeentulotukiasiakkaalla on aikaa, joka on uusiutumaton vara ihmiselossa. Työssäkäyvällä on rahaa, mutta ei aikaa. Hän kokee että minun aikani annetaan jollekin toiselle tulonsiirtojen muodossa.

Kuitenkin hän arvostaa rahaa - jopa tulonsiirroilla vähennettynä - enemmän kuin aikaa.

Ihan jokainen voi omalla valinnallaan lopettaa ansiotyön ja päästä siihen kadehtimaansa sossupummin asemaan. Ihan vaikka tänä päivänä. Ette kuitenkaan tee niin. Miksi?

Vierailija
379/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sossu kadehtii joka on poliitikon sukulainen. Hän mm. Merkkaa paperille miten suuria kela tuet on ja levittää tietoa kuinka suuret ne on. Eli se alle 600e on kuulemma suuri, ei elä nykyaikaa eikä ymmärrä miten kallista on eläminen nykysuomessa eikä 60 luvun. Mitään ei myöskään saisi olla jos on tv tms. Laskee sen luksustuotteeksi. On myös työvoimatoimistolla sanottu että tuki on todella suuri summa jota ihmettelen, se alle 600e. Ihan yleisesti siis pidetty pientä tukea suurena josta suomi saanut huomautuksen Eu:ssa. Esim. Tanskan tuen määrä on 3000e kk. 

Vierailija
380/385 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön joutuu itse maksaa alle 600e tuesta ruoka, juna tai bussi liput, puhelin kun taas jotkut työt tarjoaa työpuhelin, kuntosali, lounas yms. Työtön ei sellaisia etuja saa.