Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Kohtaan työkseni toimeentulotuen saajia enkä todellakaan kadehdi heitä. Pahin painajaiseni on, että joutuisin itse toimeentulotukiasiakkaaksi.
Mitä siinä tilanteessa jos saisit saman palkan tai vähemmän kuin ne tuen saajat joilla on saman kokoinen perhe? Tuntuisko kivalta laittaa heille asiat maksuun joihin sinulla ei ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen ihminen kadehdi, vaan halveksii toimeentulotuen saajaa.
Mitä halveksittavaa siinä on? Inhottava ihminen taidat olla, en minä ainakaan halveksi hädässä olevia ihmisiä.
Myönnän, että minä kadehdin ennen. Kuitenkin 16 vuotta sitten minut irtisanottiin vapaaehtoisena ja tämän jälkeen olen elänyt pelkillä tuilla. Ensin ansiosidonnaisella kaksi vuotta ja sitten työmarkkinatuella, asumistuella ja toimeentulotuella.
Oli elämäni paras päätös jättäytyävtyöttömäksi, sillä elämäni on nykyään paljon mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen kadehtii töissä raatajaa ja vaatii häntä elättämään työhaluttomat loikoilijat ?
Mä ainakin kadehdin työssäkäyviä. Elämä on paljon helpompaa silloin, kun on työpaikka ja säännölliset tulot.
Ap
Kaikilla ei ole säännöllisesti tuloja varsinkaan suuriavaikka töitä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki parempituloiset ja rikkaat 🤣
On tää hullu maailma.
Luulevat ilmeisesti, että toimeentulotuki on jotenkin erityisen suuri?
Suurempi kuin pieni palkka erityisesti jos on lääkärimenoja ym. Paljon.
Jos joku kuvittelee että pieni palkkaa en saa tehdä rahallaan mitä haluaa niin ei saa. Ne menee pakollisiin toimeentulossakin hyväksyttyihin menoihin eikä edes riitä.
Ei ole mahdollista, että työssäkäyvällä olisi vähemmän rahaa kuin toimeentulotukiasiakkaalla. Ei mitenkään. Ja palkan päälle voi saada toimeentulotukea ja asumistukeakin, jos oikeasti on niin pienet tulot ja valtava määrä lääkärilaskuja.
Ap
Voisin kuvitella että sellainen, jonka tulot ylittävät aina sen rajan nippanappa, ettei voi toimeentulotukea saada. On siis lähes samoissa tuloissa, mutta koskaan ei tulojen takia saa sitä ylimääräistä mitä toimeentuloki tarjoaa eli maksusitoumuksen apteekkiin ja joskus vaikka uudet silmälasit.
Siis sellaiset jotka näkee sen 500e kuuluvan heille. Ajattelevat että juuri he maksavat sen toimeentulotuen 500e, eikä esim toimeentulotuen saajan vanhemmat ja isovanhemmat aikoinaan veroina ja ehkä nytkin veroina.
Ahne itsekäs ihminen joka haluaa itselleen 500e.
Tosiasiassahan se ei ole edes 20 centtiä, mutta ahne kapitalisti haluaa riistää muilta rahat, koska kokee itsensä enemmän tärkeäksi kuin muut.
Silti olettaen että toimeentuloasiakas puolustaa ja on toteuttanut maanpuolustusvelvollisuutensa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
On tää hullu maailma.
Etenkin ne varakkaammat ihmiset jotka pystyy sijoittamaan esim. muksunsa lapsilisät pörssiin 18 vuotta ja näin saavat ilmaisen käsirahan tähtilapsensa ensiasuntoon.
Luen yhden toimeentuloasiakkaan blogia. On itseäni hiukan nuorempi ja pystyy asumaan ja olemaan ilman työtä. Omalla kohdalla tätä mahdollisuutta ei ole, koska aina on velvoitettu työhön. Miten se näin voi mennä ja vihaan jokaista työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.
Joo tältä tuntuu aina kun maksaa menoja jotka toimeentuloasiakas saa maksuun. Olen töissä ja mietin viikottain pitäisikö vain luovuttaa toiveesta että palkka nousee ja jäädä toimeentulotuelle. Silloin jäisi edes vähän käyttörahaa. Niin paljon kuin työttömiä mollataan nii minuun häpeä sossun asiakkuudesta on iskostettu jo lapsuudessa joten elän vieläkin niukemmin ja teen työtä jota vihaan. Tietysti mielummin nauttisin elämästäni kuin olisin yhteiskunnan hyödyke. Mutta se häpeä.
Jää ihmeessä! Huomaat nopeasti, että käyttörahan määrä on todella pieni. Toimeentulotukea haetaan nykyään kelasta niin voit unohtaa myös häpeän sossun asiakkuudesta.
Ap
Tiedän että se on suurempi kuin nyt saamaan palkka 1109€.
Pioneeri ja anarkisti,mutta ne nyt kadehtii kaikkea ja kaikkia.
En olekaan kateellinen toimeentuloa hakeville ja saaville enkä tavallisen työkkärirahan saaville.
Olen kateellinen korkeastikouluttuille joiden ansiosidonnaiset on aivan käsittämättömän liian suuret.
He saavat tekemättä ison potin rahaa tililleen vain sen takia että ovat lääkäreitä ja insinöörejä ja ties mitä lentäjiä.
Ei se ole oikein.
Jos teet kovaa duunia 10-12h päivässä ja ylitöineen et saa edes samaa mitä nää roistot vetää ansiosidonnaisina, niin onhan se väärin. Sama muuten pätee eläkkeen saajiin.
Eläke ei ikinä saisi missään muodossa olla korkeampi kuin mitä matalapalkka-alan duunari tienaa.
Työntekoa pitää arvostaa enemmän kuin jouten oloa!
Se ei käy päinsä että painat terveys paskana duunia ja joku vetää eläkkeelläkin enemmän kuin sinä.
Ei oikein kannusta tekemään työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Kohtaan työkseni toimeentulotuen saajia enkä todellakaan kadehdi heitä. Pahin painajaiseni on, että joutuisin itse toimeentulotukiasiakkaaksi.
Kyllä, tyhmä tai tietämätön omaan asemaansa ja elämäänsä tyytymätön, laiskahko tyyppi joka syyttää kaikesta aina muita. Tämä tyyppi voi olla myös hyvä- tai keskituloinenkin, tiedän pari. Ovat niin täydellisiä, valittavat veroista ja kun ei oikein pärjää. Silti auto vaihtuu uuteen parin vuoden välein ja on kalliit harrastukset, matkoillakin lennellään usein. Puheista kuulee että kateus on työtöntä meikäläistä kohtaan. Kun on vapaa- aikaa ja voi tehdä mitä tykkää... joopa joo. En vaihtaisi itseäni häneksi. Olen saanut joskus toimeentulotukea ei se herkkua ollut eikä tarvi kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että minä kadehdin ennen. Kuitenkin 16 vuotta sitten minut irtisanottiin vapaaehtoisena ja tämän jälkeen olen elänyt pelkillä tuilla. Ensin ansiosidonnaisella kaksi vuotta ja sitten työmarkkinatuella, asumistuella ja toimeentulotuella.
Oli elämäni paras päätös jättäytyävtyöttömäksi, sillä elämäni on nykyään paljon mukavampaa.
Riippu työoloista ja palkasta paljon. Ymmärrän kovasti jos olet matalapalkka-alalla ollut ja mitään yliyölisiä tai työterveyslääkäreitä tai muitakaan etuja ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tää hullu maailma.
Jos joku kuvittelee että pieni palkkaa en saa tehdä rahallaan mitä haluaa niin ei saa. Ne menee pakollisiin toimeentulossakin hyväksyttyihin menoihin eikä edes riitä.
Ei ole mahdollista, että työssäkäyvällä olisi vähemmän rahaa kuin toimeentulotukiasiakkaalla. Ei mitenkään. Ja palkan päälle voi saada toimeentulotukea ja asumistukeakin, jos oikeasti on niin pienet tulot ja valtava määrä lääkärilaskuja.
Ap
Ymmärrätkö että se on paljon vaikeampaa koska syynäävät edellisten kuukausien ja tulevien kuukausien menot ja tulot. 1 kk laskuihin on paljon vaikeampaa saada kuin että olisi siellä koko ajan.
Pelkästään 10v valtion koulunkäyntiä ja monella siihen päälle opiskelua vielä päälle 3-6vuotta, luulisi todistavan että on työhaluja, mutta pakanoiden nykysuomessa ei -edes korkealla koulutuksella ei täällä ole lopulta mitään merkitystä, vaan sosiaalisen hierarkian (kyllä, sellainen on selvästi olemassa) pohjalle voi pudota pakanoiden keskuudessa ja paljon vähemmän kolutettujen alistamaksi, kuten maisterit ja tohtorit sosionomien yms. Koska tässä maassa on todella paljon eriasteista SYRJINTÄÄ ja työt saa SUHTEILLA ja mielistelyllä. Työhaluilla tai osaamisella ei välttäm ole mitään merkitystä. Pelkällä sopivalla sukunimellä mennään myös todella pitkälle ja tästä on olemassa eräs hyvä esimerkki, perillinen stubbb
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tää hullu maailma.
Ap
Esim. Yrittäjä joutuu valtavaan paperirumbaan ja syyniin vaikka ei olisi pystynyt nostaa palkkaa ollenkaa. Se on siitä kiini miten epäoikeudenmukaisesti noita syynätään. Eipä siellä ymmärretä että yritys ei pyöri jos aina vasn ensin itselleen nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella että sellainen, jonka tulot ylittävät aina sen rajan nippanappa, ettei voi toimeentulotukea saada. On siis lähes samoissa tuloissa, mutta koskaan ei tulojen takia saa sitä ylimääräistä mitä toimeentuloki tarjoaa eli maksusitoumuksen apteekkiin ja joskus vaikka uudet silmälasit.
Joo mulle on käynyt usein näin ja niiden mielestä se on aina tilapäistä kun olen ajatellut että nyt ainakin kannattaa hakea kun on niin tiukkaa. Joskus sain niin vähän ettei sitä maksettu. En muista summaa mutta sekin olisi auttanut. Voin tunnustaa etten tuon jälkeen ole muuta ajatellut kuin että miksi v#tussa käyn töissä. Olen kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Luen yhden toimeentuloasiakkaan blogia. On itseäni hiukan nuorempi ja pystyy asumaan ja olemaan ilman työtä. Omalla kohdalla tätä mahdollisuutta ei ole, koska aina on velvoitettu työhön. Miten se näin voi mennä ja vihaan jokaista työpäivää.
Suomessa ongelmana on ollut että osa alistuu tekemään töitä huonolla palkalla ja työehdoilla.
Nyt on aikojen saatossa tapahtunut muutos tähän. Haetaan entistä enemmän muualta tekijöitä, koska firmat ja työnantajat ei edelleenkään halua maksaa kelvollista palkkaa ihmisille töistä.
Mutta sinä edelleen olet mukana ja kannatat huonoja palkkoja ihmisille nöyränä.
Työttömyys on osa lakkoa. Jos tuntuu raskaalta ja kannattamattomalta, niin se on vihje sulle elimistöltä ja maalaisjärjeltä. Lopeta ja mene lakkoon. Kyllä ne työtä tekee joiden ammatit ja alat on kannattavia ja tuloja tulee sekä työ koetaan palkitsevana.
Sä mahdollistat matalat palkat ja huonot työolot muillekin. Sun vikas