Minkälainen ihminen kadehtii toimeentulotukiasiakasta?
Kommentit (230)
En ole koskaan ikinä kadehtinut toimeentulotukiasiakkaita. Kuinka joku voi edes kadehtia pienellä rahalla kitkuttelevia ihmisiä. Ajatelkaa nyt vähän minkä luonteisia oikein olette ! Kuulutte takuulla siihen Petterin ja Riikan sakkiin. 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki parempituloiset ja rikkaat 🤣
On tää hullu maailma.
Luulevat ilmeisesti, että toimeentulotuki on jotenkin erityisen suuri?
Suurempi kuin pieni palkka erityisesti jos on lääkärimenoja ym. Paljon.
Jos joku kuvittelee että pieni palkkaa en saa tehdä rahallaan mitä haluaa niin ei saa. Ne menee pakollisiin toimeentulossakin hyväksyttyihin menoihin eikä edes riitä.
Ei ole mahdollista, että työssäkäyvällä olisi vähemmän rahaa kuin toimeentulotukiasiakkaalla. Ei mitenkään. Ja palkan päälle voi saada toimeentulotukea ja asumistukeakin, jos oikeasti on niin pienet tulot ja valtava määrä lääkärilaskuja.
Ap
Onko sun aivan mahdotonta ymmärtää, että moni pienituloinenkin säästää pienestäkin palkastaan pahan päivän varalle ja mitään totuja on turha hakea jos on muutamakin lantti säästettynä. Tai pienipalkkainen on ostanut itselleen asunnon nollakorkoaikaan ja nyt korkojen nousun myötä lainan korot ja lyhennykset syövät palkasta leijonan osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki parempituloiset ja rikkaat 🤣
On tää hullu maailma.
Luulevat ilmeisesti, että toimeentulotuki on jotenkin erityisen suuri?
Suurempi kuin pieni palkka erityisesti jos on lääkärimenoja ym. Paljon.
Jos joku kuvittelee että pieni palkkaa en saa tehdä rahallaan mitä haluaa niin ei saa. Ne menee pakollisiin toimeentulossakin hyväksyttyihin menoihin eikä edes riitä.
Kuule, samat sanat kuin työttömille tukiensaajille, vähän muunnettuna: Mene parempi palkkaisiin töihin!
Tai aina voit heittäytyä itsekin tukielätiksi.
En kadehdi, vaan olen ärsyyntynyt siitä että vaativat koko ajan lisää, valittavat ja jopa haukkuvat ne ihmiset joiden ansiosta ylipäätään jotain tukea saavat.
Ahneet paskiaiset joille mikään ei riitä
Toimeentulotukiasiakas on aina köyhä, koska vaatimus on totaalinen köyhyys, eli ettet omista mitään MUTTA hetkellisesti, saatuasi rahat vuokraan eli kattoon pään päällä joka on täällä välttämättömyys ja ruokaan, joka on perustarve jokaisella, olet onnellinen, SILLÄ HETKELLÄ, mikä on WEF agenda, mitä myös täällä toimeenpannaan.
Maailman rikkaimmat pahat satanistit haluavat tämän kaikille alamaisille ja sen eteen paiskitaan hartiat limassa töitä hallinnossa ellette ole sattuneet huomaan. Sieltä pahat valtaan valitut hakevat ohjeistuksensa, paikallisilla laeilla ei ole enää mitn merkitystä post plandemia 2020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun joku saa rahaa eikä tee mitään sen eteen ja nyyh, kun minä joudun olemaan töissä.
Joo tältä tuntuu aina kun maksaa menoja jotka toimeentuloasiakas saa maksuun. Olen töissä ja mietin viikottain pitäisikö vain luovuttaa toiveesta että palkka nousee ja jäädä toimeentulotuelle. Silloin jäisi edes vähän käyttörahaa. Niin paljon kuin työttömiä mollataan nii minuun häpeä sossun asiakkuudesta on iskostettu jo lapsuudessa joten elän vieläkin niukemmin ja teen työtä jota vihaan. Tietysti mielummin nauttisin elämästäni kuin olisin yhteiskunnan hyödyke. Mutta se häpeä.
Loistavaa! Olisiko muita halukkaita luovuttamaan työpaikkansa minulle? Olkaa nopeita kiitos!
"Onko sun aivan mahdotonta ymmärtää, että moni pienituloinenkin säästää pienestäkin palkastaan pahan päivän varalle ja mitään totuja on turha hakea jos on muutamakin lantti säästettynä. Tai pienipalkkainen on ostanut itselleen asunnon nollakorkoaikaan ja nyt korkojen nousun myötä lainan korot ja lyhennykset syövät palkasta leijonan osan."
Säästöjä tietysti käytetään silloin, kun tulee näitä yllättäviä menoja. Vai mikä se paha päivä sitten on ellei tuollainen? Omistusasunto ei estä toimeentulotuen saamista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Kohtaan työkseni toimeentulotuen saajia enkä todellakaan kadehdi heitä. Pahin painajaiseni on, että joutuisin itse toimeentulotukiasiakkaaksi.
Mitä siinä tilanteessa jos saisit saman palkan tai vähemmän kuin ne tuen saajat joilla on saman kokoinen perhe? Tuntuisko kivalta laittaa heille asiat maksuun joihin sinulla ei ole rahaa?
Pieni palkkaisena voit olla oikeutettu asumistukeen ja/tai toimeentulotukeen.
Yksinkertainen, katkera ja pikkusieluinen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka itse itsensä elättävät, eivätkä elä toisten rahoilla taakkana vuodesta toiseen. Hetkelliseen hätään ok.
Miten kun et pääse töihin ja hoitava lääkäri on yrittänyt hakea sinulle eläkettä jo vuosia ja korkeintaan myönnetään 6kk kuntoutustukea ja joku rahanpesu"kuntoutusviikonloppu" muiden vaivaisten kanssa kartanomiljöössä?
Vaikka olet pyörätuolissa etkä voi opiskella kun päivät menee unessa tai sairaalassa tipassa?
Toimeentulotuelle joutuu esimerkiksi siksi, että on tässä kunnossa pakotettu jonnekin rahanpesupajalle mamumiesten ja juoppojen ahdisteltavaksi tai ilmaistyöhön pesulaan/myyntituotepajalle/varastolle/huoltoon? Ja ei siellä voi käydä kun joutuu vaikka viikoksi vuodeosastolle tai koska ei halua mennä kun ahdisteluun ei pajaa vetävä sos.työtätyli osaa eikä uskalla puuttua.
Entä samassa jamassa olevat mutta vaikka vaikeiden mt-ongelmien kanssa? Ihmisillä tuntuu olevan se ajatus, että jos on vaikeasti sairas pääsee tietenkin eläkkeelle.
No ei pääse välttämättä edes pysyvästi täysin kävelykyvytön jos on erehtynyt jonkun tietyn koulutuksen hankkimaan. Vaikka oman alan töitä ei joko olisi tai niitä ei ilman työkokemusta saa millään kun on jo täysin "epäkunnossa".
Toimeentulotuella ja työnhakijoinakin roikotetaan sellaista porukkaa jota kukaan virkailijoista ei ikinä palkkaisi itse mihinkään tai haluaisi työkaverikseen, koska tyyppi on selkeästi koko -tai osatyökyvytön ja niin huonossa kunnossa, ettei uuden alan opiskelukaan suju.
Siellä satanistinen WEF (toisten) taloudenromuttamisfoorumi taputtelee Suomen nk.eliitti-johtajistoa selkään hyvästä työstä kun ollaan Euroopan kärjessä työttömyydessä, nimittäin hyvässä vauhdissa heidän ET OMISTA MITÄÄN ja olet ns.onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että minä kadehdin ennen. Kuitenkin 16 vuotta sitten minut irtisanottiin vapaaehtoisena ja tämän jälkeen olen elänyt pelkillä tuilla. Ensin ansiosidonnaisella kaksi vuotta ja sitten työmarkkinatuella, asumistuella ja toimeentulotuella.
Oli elämäni paras päätös jättäytyävtyöttömäksi, sillä elämäni on nykyään paljon mukavampaa.
Riippu työoloista ja palkasta paljon. Ymmärrän kovasti jos olet matalapalkka-alalla ollut ja mitään yliyölisiä tai työterveyslääkäreitä tai muitakaan etuja ei ole ollut.
Tein vuorotöitä ja tienasin noin 50 000€/vuosi. Työ ei ollut kovinkaan raskasta, lähinnä valvontatyötä. Työterveys oli Terveystalossa.
Lopetin koska tiesin, että pärjään tuilla ja piilossa olevillani säästöilläni tarpeeksi hyvin toimeen. Mielestäni tein samalla myös hyvän teon, kun vapautin työpaikan sitä haluavalle.
Ihmiselle on luontaista tehdä töitä 4 tuntia päivässä ja loikoilla muun ajan. Noin toimii alkuperäiskansat ruoanhaun suhteen. Ja niin toimii monet eläinlajit.
Tämän biologisen tarpeen mukaan erittäin harva nykyihminen elää niin kuin olisi hyvä ihmiselle. Töissä olevat ylirasittuu ja työttömät usein alirasittuu tai vähintään rasittuvat siitä kun eivät saa hyväksyntää. Ainakin yleisesti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Luen yhden toimeentuloasiakkaan blogia. On itseäni hiukan nuorempi ja pystyy asumaan ja olemaan ilman työtä. Omalla kohdalla tätä mahdollisuutta ei ole, koska aina on velvoitettu työhön. Miten se näin voi mennä ja vihaan jokaista työpäivää.
Mikä nyt niin velvoittaa?
Jos vihaa jokaista työpäivää, voisit hakea parempiin töihin tai heittäytyä tukien varaan. Sinulla on valinnan varaa, työtön voi vain toivoa pääsevänsä töihin.
Lepäilehän ap pari vuotta ja mene sitten uudelleen töihin, kun olet saanut levättyä tarpeeksi :)
Minä kadehdin nuorempana. Veli hölmöili ja oli vuoden sijoituksessa. Tämä toi automaattisesti oikeuden toimeentulotukeen olikohan 25 vuotiaaksi asti. Sossu maksoi hänen vuokransa, bussikortin, lääkkeet, sähköt... ihan kaiken. Minä jouduin pahimmillani dyykkaamaan ruokaa ja paikkasin kenkiä jesarilla, jotta olisi ollut edes yhdet että pääsee asunnosta ulos. Elin monta vuotta ilman talvivaatteita samalla kun veli rellesti menemään ja järjesti juhlia, viinatkin haettiin sossurahoilla kavereille. Silloin koin, että tilanne oli aivan hel-tin väärin ja epäreilu.
No, nykyään velipoika ei ole enää edes elossa, joten ei samalla tavalla nypi. Sossu (=toimeentulotuki) mahdollisti hänen leveän elämänsä ja valheellisen olotilan ettei mistään tarvitse itse huolehtia.
Ehkä vielä älyttömämpää on se että jotkut tuntuvat kadehtivan työkyvyttömyyseläkeläisiä eli sairaita ihmisiä.
Ei kai kukaan kadehdi, mutta ilman tätä syöttiläslaumaa, meille työssäkäyville jäisi enemmän omaa rahaa omaan käyttöömme. Vituttaahan se, kun aikuisia ihmisiä pitää elättää.
Jos työssäkäyvä joutuu hakemaan toimeentulotukea, on yhteiskunnassa paljon enemmän vikaa kuin tilanteessa, jossa kotona makaava ei saa kaikkea, mitä haluaa.