Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti

Vierailija
23.01.2026 |

Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.

Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.

Kommentit (245)

Vierailija
121/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen. 

Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti. 

Akan kiljuminen olisi sellainen aggrassiivinen ja hyökkäävä ele, että läpsäyttäisin käteni yhteen ja heittäisin pihalle.  

Etkö osaa lukea. Sanon että En huuda.

Asunto on minun omistuksessani, minä voisin heittää miehen ulos.

ps. Olet sairas.

ap

Miksi päästät tuollaisen tyypin asuntoosi? 

Vierailija
122/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö? :D... 

Jos ei ole provo, niin istukaapas rauhallisesti paikalleen, ja jutelkaa mitä hän tuolla eleellä hakee? Ja miltä se sinusta tuntuu? 

Pelottelua / toisen hiljentämistä painostavassa tilanteessahan tolla voisi kuvitella haettavan. Ja varmaan huono tapa toimia.  Mutta ei voi tietää onko tää AP:n riitely tyyliin jäkäjäkä yms. Vai leipäveitsi tanassa "ukko perkele, nyt  tulee tupenrapinat!..." tasolla. Jolloin toki eletään vaaran vyöhykkeellä ihan kokonaisuudessaan. Sellaisiakin parisuhteita on olemassa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin alkaa riidan aikana kerätä kierroksia kun koen että toinen ei kerta kaikkiaan kuuntele tai ainakaan kuule mitä sanon. Jauhaa vain sitä omaa totuuttaan, kaasuvalottaa minkä kerkeää, vääntää vaikka mustan valkoiseksi kunhan itse on aina se täydellinen ja oikeassa. Äänen korottaminen ei saa sitä toista kuulemaan yhtään paremmin mutta niin mulle siinä vaan aina käy. Volyymi nousee. Pitäisi osata jotenkin puhaltaa peli poikki niin että molemmat vetää vähän henkeä, jonka jälkeen on aina mahdollista keskustella rakentavammin. Sitä se sun mies kai yrittää, vaikkakin sua pelottavalla tavalla. Mun puoliso ei tee mitään tuollaista vaan mitä enemmän mulla nousee ääni, sitä korostetumman rauhallinen ja veemäinen hän on, mikä entisestään ärsyttää minua. Ihan kamala tapa riidellä ja kuluttaa ainakin minua, varmaan häntäkin. 

En edes tiennyt että mussa on tällainen puoli kun aiemmassa suhteessani ei oikeastaan riidelty koskaan.&

No kyllä sut on melko hyvin aivopesty jo. Lienet melko nuori :D 

Vierailija
124/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö? :D... 

Jos ei ole provo, niin istukaapas rauhallisesti paikalleen, ja jutelkaa mitä hän tuolla eleellä hakee? Ja miltä se sinusta tuntuu? 

Pelottelua / toisen hiljentämistä painostavassa tilanteessahan tolla voisi kuvitella haettavan. Ja varmaan huono tapa toimia.  Mutta ei voi tietää onko tää AP:n riitely tyyliin jäkäjäkä yms. Vai leipäveitsi tanassa "ukko perkele, nyt  tulee tupenrapinat!..." tasolla. Jolloin toki eletään vaaran vyöhykkeellä ihan kokonaisuudessaan. Sellaisiakin parisuhteita on olemassa. :D

Kerroin rauhallisesti miltä minusta jäi tuntumaan. En olisi halunnut riidellä, minusta asia pitäisi silti selvittää, jotta riitojen kierre katkeaa.

ap

Vierailija
125/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hirveästi halutaan antaa ohjeita joillekin miten ajaa omia oikeuksiaan tai puolustaa itseään, niin ei se myöskään mene niin, etyä joku toimen voi määritellä tai pitäisi määritellä kuinka kiivaasti jonkun potäisi  vihastua tms.

Tuokin on ihan henkilökohtaista, miten vihastuu ja miten teagoi mihinkin ja voih,,jos ei vihastukaan kunnolla,  nim sitten tuleekin niin hieno analyysi että jotain pielessä ? .Itse ole tottunut asioimaan  esim. . kaupoissa tsi yrityksissä ja joka paikassa ilman se kummempia vihastumisia. En kyllä ssnsttomskdikam jää ja ainoastasn rikoksilla  voi kävellä ns. yli.  . 

Niinkuin yllä todettiin, ei muiden tarvitse puuttua  toisten reagointeihin ellei ole jotain ihan merkillistä. 

Sävyerojen on sitten henkilökohtainen ssia suuttumisissa. . 

Pidän äärimmäisen naurettava seuraavaa:,Sinun on nyt huudettava  tai  vihastuttava .

Vihastu ja voimistu ja huuda keskenäs. 
Ei se ole kenenkään toisen määriteltävissä kuinka vihastuu kenelle ja mistäkin.

Sitäpaitsi länsimaissa on  ainakin onneksi paljon asioita,  mitkä ei riipu siitä miten  vihastuu tai ei, eikä saakaan olla niin, vaikka  muistuu mieleen  joku sossu, joka kertoi että asiakkas vaati rahaa joskus melko aggressiivisestikin. 

Koskee viranomaispslveluja , terveydenhuoltoa ja asiointia yritysten  kanssa. 
Anna mä arvaan: sinä tarvitset nyt terapiaa että pidät puoliasi. Me ärsytetään, ja järjestetään  ehe ehe haasteita (jopa rikoksin) ja vaaditaan,  että käyttäydyt kun typerä mielipuoli tai hysteerinen tyyppi? 

Fiksuimmat tajuaa, että ei tuollaista voi vaatia. Ei se ole mikään huono ominaisuus, eikä vaikuta asioihin normaalisti,, että ei käyttäydy kun mielipuoli, vaan asiallisesti  kunhan sanoo kaiken mitä  pitää perustellen. 
 Eikö ihmiset osaa keskustella normaalisti? 

Vierailija
126/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut sillä riidan hetkellä olla kanssasi ja sanoitti tunnettaan ja se on ihan normaali tunne sillä riidan hetkellä eikä sitä elettyä tunnetta kannata jälkikäteen alkaa kieltämään. Se että mies riidan jälkeen haluaa sopia ja olla kanssasi sittenkin on ihan yhtä validi ja oikea tunne eikä nämä kaksi päinvastaista tunnetta vastakkaisissa tilanteissa kumoa toisiaan. Sellaista se yhteiselämä on. Vuosikymmenten kuluessa ehtii vihata ja rakastaa samaa ihmistä aika monta kertaa ja yhtä aitoja ja arvokkaitakin tunnetiloja ne on kaikki.

Väärin, pieleen. Ei todellakaan näin.

Aikuinen ihminen ei oksenna jokaista tunnettaan toisen niskaan sen kokiessaan. Suhteeseen sitoutunut ihminen ei riidan tullessa lakkaa haluamasta olla toisen kanssa suhteessa. Aikuinen ei ole kuin kolmivuotias, joka riidan aikana läpsii käsiään ja huutelee, että en oo sun kaa ja huomenna tulee leikkimään kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Yhteiselämän ei todellakaan tarvitse olla tuollaista ees taas ylös alas vehtaamista. Se voi tuntua hyvältä ja aidolta, jos ei ole koskaan muuta kokenut. Mutta yhteiselämä voi olla myös toista kunnioittaa, eli kun tunnetaan, että asia ei ole käsitelty, se ei sitten ole. Kummallakin on oikeus nostaa keskusteluun aivan mitä asioita haluaa ja niin monta kertaa, kun se on tarpeen. Jos toinen tuntee tarvetta lopettaa keskustelu, voi miettiä ihan itse, miksi. Miksi tämä asia on minulle niin vaikea, että en osaa siitä edes keskustella?

Ap, jokainen väkivaltainen suhde on alkanut noin. Sinällään pienillä teoilla, sinällään "tarkoituksen mukaisilla" reaktioilla. Ensin lentää tavarat seinään, sitten kohti, sitten tuleekin jo nyrkkiä tai jotain lyömäasetta. Tosin kasvojen edessä tehty väkivaltainen ele on jo aika suoraan  syvään päätyyn pyrkimistä.

Huomatkaa muuten te huutamisesta vänkkääjät: ap ei sanonut, että hän huutaa. Hän sanoi, että hän ei puhu tarpeeksi hiljaa. Nämä ovat eri asioita. Minulla oli ex, joka sanoi joka kerta, kun riita tuli, että älä huuda. Minä puhuin aivan normaalilla äänenvoimakkuudella, mutta kylläkin aika terävin sanoin ja sävyin. Hänestä se, että osoitin mitään negatiivista tunnetta ja sanoin sen, oli huutamista. Olisi pitänyt kaikki todella ikävätkin asiat sanoa lässyttäen. Esim. kun hän teki oharit ja odotin kaksi tuntia sateessa, olisi pitänyt lässyttää, että pikkusen harmitti minua, voi kun nyt sä et muistanut laittaa viestiä sen sijaan että sanoin, että ottaa helvetisti päästä odotella tuolla. 

Vierailija
127/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä asiallista tai sopivaa. voidaan määritellä ns -uhkaavaksi käytökseksi.  moiselle välitön loppu, absoluuttisest loppu. myöskään nyrkin heiluttelu nenän edessä, tavaroiden rikkominen jne jne eleet, toimintamallit stop. 

no kirotkoon vain ja etäällä sinusta.

nyt saa loppua teidän suhde. kyllä- tuosta on moisen ketaleen toimesta lyhyt matka kunnes saat osumaa.

kuulisin mielelläni sinusta , kuinka etenit jne mitä kuuluu.

tämä hyvä merkki  kun aloit itsekin kyseenalaistamaan  hänen tapaansa käyttäytyä.  näemmä omatkin  kellosi alkoivat soida. hyvää kevään odotusta - terveenä.

Vierailija
128/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon, ei kaikkien kanssa ole mitään tarvetta riidellä.

Vierailija
129/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, vähintään terapiaan, ettei pilaa Elämääsi. 

Vierailija
130/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat toimivat väärin. Toinen huutaa ja toinen säikyttää läpsimällä käsiään. Tuossa on nyt 2 syyllistä. Vakka kantensa valitsee. Itse en jäisi katselemaan huutamista enkä käsien läpsyttelyä. Useinhan hullu menee hullun kanssa yhteen. Ap ja miehensä ovat kaksi hullua agressiivista törkeää ihmistä

Vierailija
131/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tästä tulee mieleen väkivallalla uhkailu.

Vierailija
132/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap, jokainen väkivaltainen suhde on alkanut noin. Sinällään pienillä teoilla, sinällään "tarkoituksen mukaisilla" reaktioilla. Ensin lentää tavarat seinään, sitten kohti, sitten tuleekin jo nyrkkiä tai jotain lyömäasetta. Tosin kasvojen edessä tehty väkivaltainen ele on jo aika suoraan  syvään päätyyn pyrkimistä."

Tämä on ihan totta!!!! Satakertaa tämä. Nuo muutkin eleet ovat aivan kamalia, jos joku tulisi läppäämään mun työkoneen kiinni suuttuisin todella. Siinä ylitettäisiin monenlaiset kunnioituksen rajat. Puhumattakaan jostain tuolin alta vetämisestä.

Etkö ymmärrä, että sua hakataan jo. Seuraavaksi eleet tulevat vain  parikymmentä senttiä lähemmäksi.

Vierailija
133/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopii palstan klassikko:

Jätä se sika.

Ihan rehellisesti, tuollainen on henkistä väkivaltaa. Ei sitä tarvitse sietää.

M 66

Myös huutaminen on henkistä väkivaltaa.

No joo mutta kyllähän riidellessä usein ääntä tulee korotettua.

Miksi? 

Vierailija
134/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomatkaa muuten te huutamisesta vänkkääjät: ap ei sanonut, että hän huutaa. Hän sanoi, että hän ei puhu tarpeeksi hiljaa. Nämä ovat eri asioita. Minulla oli ex, joka sanoi joka kerta, kun riita tuli, että älä huuda. Minä puhuin aivan normaalilla äänenvoimakkuudella, mutta kylläkin aika terävin sanoin ja sävyin. Hänestä se, että osoitin mitään negatiivista tunnetta ja sanoin sen, oli huutamista. Olisi pitänyt kaikki todella ikävätkin asiat sanoa lässyttäen. Esim. kun hän teki oharit ja odotin kaksi tuntia sateessa, olisi pitänyt lässyttää, että pikkusen harmitti minua, voi kun nyt sä et muistanut laittaa viestiä sen sijaan että sanoin, että ottaa helvetisti päästä odotella tuolla. "

Hyvin kirjoitettu. Kyllä tunnetta saa osoittaa, ei sen intonaation tarvitse olla kuin merisäätä lukiessa. 

Huutaminen on eri juttu,  oikeastaan samaa sarjaa kuin tuollainen läpsiminenkin. Ei löydy enää konsteja aidosti keskustelemaan niin huudetaan/läpsitään toinen hiljaiseksi.   Ikäänkuin sen substanssin puutteen voisi korvata aggressiivisuudella.

Vierailija
135/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen. 

Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti. 

tuossa - vastaisin samalla mitalla...-  on se riski, että  se provosoi miestä jatkamaan uhkaavaa elekieltään fyysisen väkivallan puolelle.

pyydän, että nainen poistuu muualle ja  laittaa vireille eron eri vaiheet. kohtaamisia ei enää ole- pakolliset  tavaransiirrot jne todistajien läsnäollessa.

kohta on vakava väkivaltatilanne- jos ryhdytään antamaan samalla mitalla, ei noin,  vaikka mieli tekisi- ja älä alennu samalle tasolle.   tee väkivalta tyhjäksi aina- mm itsepuolustuslajit, kumoa hyökkäys, älä itse  syyllisty väkivaltaan enempää kuin torjunta. eri marinaali on - hätävarjelun liioittelu tai hätävarjelu jota arvioidaan erikseen.  

Vierailija
136/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä te edes riitelette??

Mikä urpo kysymys. Riidat parisuhteessa on aivan normaali asia. Parisuhde, jossa ei riidellä koskaan, on epänormaalimpi.

Vierailija
137/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat toimivat väärin. Toinen huutaa ja toinen säikyttää läpsimällä käsiään. Tuossa on nyt 2 syyllistä. Vakka kantensa valitsee. Itse en jäisi katselemaan huutamista enkä käsien läpsyttelyä. Useinhan hullu menee hullun kanssa yhteen. Ap ja miehensä ovat kaksi hullua agressiivista törkeää ihmistä

Opettele lukemaan. Ap ei huuda. Hän ei vain puhu sillä tavalla kun mies on määrännyt. Ja vaikka toinen huutaisikin niin oikeutta tehdä väkivaltaisia eleitä toisen naaman edessä ei sittenkään ole. Ihme homma, että ihmiset ei tätä tajua. 

Vierailija
138/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on väkivaltaa!

Vierailija
139/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä te edes riitelette??

Mikä urpo kysymys. Riidat parisuhteessa on aivan normaali asia. Parisuhde, jossa ei riidellä koskaan, on epänormaalimpi.

Vastaa kysymykseen.

Vierailija
140/245 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en oo enää minkäänlaisessa suhteessa. 18 vuoden avioliitto ja läjä muita lyhyempiä suhteita. Ei enää ikinä. Aion elää loppuelämäni yksin ja rauhassa. Omassa, ihanassa kodissa. Eipä kukaan läimäyttele edes käsiä.

Samankaltainen tausta ja nykytila. Aivan ihanaa. Saa vaan sisustella ja paijata kissaa. Ei ole tarvinnut enää vuosiin riidellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi