Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti
Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.
Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.
Kommentit (245)
Hei
Miten riidellä miehen kanssa ketju Vol 256289
Hitto. Tässä on nyt käyty läpi jos jonkinlaista miestyyppiä riitelykumppanina.
Luulisi riitelyn alkavan sujumaan.. :D
PS. Miksi NE NAISET AINA HALUU RIIDELLÄ miesten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten se äänen korottaminen ja toisen päälle huutaminen johtaa mihinkään. Yritän itse aina keskustella järkevästi, niin toinen alkaa huutaa kesken lauseen jotain älytöntä. Tuntuu et pää räjähtää tuollaisesta käytöksestä. Sama kuin yrittäisi seinälle saada omaa asiaa kerrottua.
Tässä ketjussa nyt ei kuitenkaan ilmeisesti tästä ollut kyse.
Sullahan lukee jo tuossa otsikossa ettet puhu hiljaa ja rauhallisesti ja tästä mies hermostuu. Nyt sitten intät, että puhuit hiljaa ja rauhallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten se äänen korottaminen ja toisen päälle huutaminen johtaa mihinkään. Yritän itse aina keskustella järkevästi, niin toinen alkaa huutaa kesken lauseen jotain älytöntä. Tuntuu et pää räjähtää tuollaisesta käytöksestä. Sama kuin yrittäisi seinälle saada omaa asiaa kerrottua.
Lue otsikko. Eikö siinä nimenomaan ollut aihe, että ääntä on korotettu.
Vierailija kirjoitti:
Sullahan lukee jo tuossa otsikossa ettet puhu hiljaa ja rauhallisesti ja tästä mies hermostuu. Nyt sitten intät, että puhuit hiljaa ja rauhallisesti?
Ei puhu hiljaa ja rauhallisesti niin sitten huutaa kuin hyeena? Onko sulle muutkin asiat elämässä yhtä mustavalkoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sanottin että ei puhu hiljaa ja rauhallisesti ja vielä erikseen myöhemmissä viesteissä kerrottu että nimenomaan ei huuda.
Jos kiihtymys kuuluu äänessä niin se ei vielä tarkoita että huutaisi.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Miten riidellä miehen kanssa ketju Vol 256289
Hitto. Tässä on nyt käyty läpi jos jonkinlaista miestyyppiä riitelykumppanina.
Luulisi riitelyn alkavan sujumaan.. :D
PS. Miksi NE NAISET AINA HALUU RIIDELLÄ miesten kanssa?
Samasta syystä kuin kehittivät feminismin, haluavat ehdottoman ylivallan miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa sanotaan että korotin ääntä, mutta entä jos alkuun minua pelotti edes puhua - koska miehen aikaisempi toiminta ja ääneni oli todella hiljainen. Mutta nousi sitten normaalin puheen tasolle, tästä mies ei sitten pitänyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin alkaa riidan aikana kerätä kierroksia kun koen että toinen ei kerta kaikkiaan kuuntele tai ainakaan kuule mitä sanon. Jauhaa vain sitä omaa totuuttaan, kaasuvalottaa minkä kerkeää, vääntää vaikka mustan valkoiseksi kunhan itse on aina se täydellinen ja oikeassa. Äänen korottaminen ei saa sitä toista kuulemaan yhtään paremmin mutta niin mulle siinä vaan aina käy. Volyymi nousee. Pitäisi osata jotenkin puhaltaa peli poikki niin että molemmat vetää vähän henkeä, jonka jälkeen on aina mahdollista keskustella rakentavammin. Sitä se sun mies kai yrittää, vaikkakin sua pelottavalla tavalla. Mun puoliso ei tee mitään tuollaista vaan mitä enemmän mulla nousee ääni, sitä korostetumman rauhallinen ja veemäinen hän on, mikä entisestään ärsyttää minua. Ihan kamala tapa riidellä ja kuluttaa ainakin minua, varmaan häntäkin.
En edes tiennyt että mussa on tällainen puoli kun aiemmassa suhteessani ei oikeastaan riidelty koskaan.&
Tuollainen ylikorostuneen hillitty riitelijä on sietämätön. Itsellä kohoaa volyymi jo ihan pelkästään sen takia. Riidellessä pitää näyttää tunteita. Muuten se ei ole mitään riitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi itse lukea se vaikka vielä pariinkin kertaan ja pohtia että mitä siinä tarkalleen ottaen oli ja mitä ei ollut?
Kaksi ihmistä ei ilmeisesti sovi yhteen, joten eiköhän ole aika vain erota ja mies lähtee omille teilleen asumaan, jos asunto kerran on ap:n. Suotta tuota on enempää pohtia kuka on väkivaltainen fyysisesti tai psyykkisesti. Eiköhän ole aika selvää että yrititte kyllä mutta ei siitä tullut yhteistä juttua kuitenkaan, koska mikään ei tarinassa anna sellaista kuvaa että teillä olisi jotain syytä olla yhdessä.
"Riidellessä pitää näyttää tunteita. Muuten se ei ole mitään riitelyä."
Niinhän nämä mekastajat aina omaa huonoa käytöstään puolustelevat. Ikäänkuin heillä olisi oikeus määritellä mikä on oikeaa riitelyä vai ei. Minusta taas toisen huutaminen hiljaiseksi taas ei ole mitään riitelyä vaan pikemminkin sen välttelyä. Silloin ei tarvitse mahdollisesti kipeääkin aihetta varsinaisesti käsitellä ollenkaan, kunhan vain pitää riittävän kovaa ääntä että hautaa keskustelun alleen.
Jos joudut korottamaan ääntäsi, olet jo hävinnyt keskustelun.
Ei kukaan itseään arvostava ala kuunnella toiselta päin naamaa huutamista. Pisteet miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi itse lukea se vaikka vielä pariinkin kertaan ja pohtia että mitä siinä tarkalleen ottaen oli ja mitä ei ollut?
Ehkä sun pitäs etsiä muuta tekemistä kuin alkaa inttää täällä palstalla tuntemattomien kanssa. Tai voithan mennä vaikka huutaan parvekkeellesi niinkuin hyeena. Mä poistun täältä nyt joten älä ihmeessä jatka enää yksinäs inttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huuda ja opettele käyttäytymään. Miehesi toimii oikein ojentaessaan sinua.
"Ojentaessaan sinu" ??? Mikä oikeus aikuisella ihmisellä on ojentaa toista?
Onko vain naisen oikeus vaatia toiselta asiallista käyttäytymistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan itseään arvostava ala kuunnella toiselta päin naamaa huutamista. Pisteet miehelle.
Pisteet siitä että uhkaa fyysisellä väkivallalla???
Luitako mitä muuta hän on jo tehnyt kun on hermostunut? Ja pisteet siitä!?
ap
Vierailija kirjoitti:
Taas ilmoittautui yksi lukutaidoton näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sanottin että ei puhu hiljaa ja rauhallisesti ja vielä erikseen myöhemmissä viesteissä kerrottu että nimenomaan ei huuda.
Jos kiihtymys kuuluu äänessä niin se ei vielä tarkoita että huutaisi.
Mitään kiihtymistä ei tarvitse äänessä kuulua, jos osaa keskustella toista kuunnellen. Pitäis osata yrittää edes nähdä myös myös toisen kannalta asiat ennen kuin alkaa olettaa ja korottaa ääntään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisteet siitä että uhkaa fyysisellä väkivallalla???
Luitako mitä muuta hän on jo tehnyt kun on hermostunut? Ja pisteet siitä!?
ap
Jos minä olisin miehesi niin sinä olisit jo vainaa.
Montako riitaa olet jo lietsonut siitä samasta asiasta josta haluat aina "keskustella" ennekuin miehesi hermostuu?
Kuinka monta kertaa saa yrittää keskustella asioista, jotka parisuhteessa vaivaavat, ennen kuin puoliso hermostuu?
Minä keskustelen jokaisesta asiasta niin monta kertaa kuin koen tarvitsevani, olkoon samoja tai eri asioita. Myönnän, että samoista asioista keskusteleminen turhauttaa myös minua. Mutta jos ne asiat suhteessa vaivaavat, pidän niistä keskustelua sittenkin parhaimpana vaihtoehtona valita. Mitä sinä valitset, jos toista joku asia vaivaa? Maton alle lakaisemisen, tyytymisen, hiljentymisen?
Ikävä kyllä, asiat jotka toistuvat ja joihin ei löydetä ratkaisua, johtavat usein riitaan. Jos toisen ratkaisu siinä kohtaa on, että erotaan, en tahdo enää olla kanssasi, se on aivan ymmärrettävää. Sitten pitää erota. Ei jäädä siihen suhteeseen kertomaan, että hupseti kukkuu, en haluakaan erota ja jatkaa sitä samaa toimintaa, joka toista vaivaa.