Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti

Vierailija
23.01.2026 |

Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.

Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.

Kommentit (244)

Vierailija
221/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin tekisin, jos toinen huutaa päin naamaa. 

Monta kertaa pitää sanoa että en huuda.

Mies sanoi että odottaa minun puhuvan yhtä rauhallisesti hänelle riidassa, kun minä puhun kotona ihan robottina työpuheluita. 

Minusta tämä on epärealistista etteikö hätäännys äänessäni kuuluisi mitenkään.

ap

Mikä ihmeen hätäännys? .

Mistä sinä olit ja olet kokoajan hätääntynyt. 

Jos mies on sanonut ettei halua olla kanssasi ja sitten haluaakin, niin turhaa sinä sitä vatvot ja selvität. Miksi miksi miksi. Voit kertoa, että sinua eropuheet satuttaa ja et halua että mies tekee niin enää. 

Sinusta tulee nyt mielikuva että jankutat ja jankutat , kuten tässä keskustelussakin. Et anna asioiden olla vaan jatkat. Oletko sama joka aloitti sen huutamiskeskustelun vasta? Että mies sanoo ettei saa huutaa hänelle. 

Et ehkä itse huomaa miten käyttäydyt.  Miehen käytös EI ole oikein. 

Jos olet omasta mielestäsi niin rauhallinen kuin sanot, nii silloin sinun on erottava. Jos taas huudat, ole hiljaa ja katso, miten mies sitten käyttäytyy. 

Noi yleisesti jos koet että mies määräilee sinua tai kohtelee huonosti niin eroa. 

Älä ajattele niitä hyviä aikoja mitä oli, etenkin suhteen alussa ne voi olla vain esitystä. Ihmiset  myös muuttuvat. Jos riitelette kokoajan ja riidat ovat rajuja, ehkä suhde on ohi.

Vierailija
222/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osaa keskustella normaalisti? Ei tuollainen käsien läimäyttely ole sen kummempaa. Vai särkyykö heikompi astia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osaa keskustella normaalisti? Ei tuollainen käsien läimäyttely ole sen kummempaa. Vai särkyykö heikompi astia?

Minulle tuollainen olisi katastrofaalista. Jos minä yrittäisin apn tavoin vain selvittää jotain, mikä on jäänyt edellisessä riidassa hiertämään ja pyrkisin tekemään sen mahdollisimman pehmeästi ja toinen tulisi ja läimäisi kätensä yhteen kasvojeni edessä...en tiedä, miten reagoisin.

Todennäköisesti ottaisin mikä käsillä on ja paukuttaisin sillä pöytää, heittäisin seinään tms. Jotain, mikä on yhtä uhkaava ele ja pitää samanlaisen säikäyttävän, inhottavan äänen. 

Menisin saman tien samalle tasolle. Ja sillä hetkellä suhde olisi ohi. En halua olla suhteessa, joka tuo minusta pahimman esiin.

Vierailija
224/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei riitele asiallisesti, kuten käyttää jotain lapsuudesta opittua manipulointikeinoa joka suututtaa, niin huomautan siitä rauhallisesti. Toinen saa mahdollisuuden korjata. Jos toinen riitelisi pelkästään epäreilusti puhuen, eikä lainkaan osaisi olla reilu ja rauhallinen puheissaan tai sanoa että nyt olen liian kiihtynyt järkevään keskusteluun, se olisi liian vaikeaa. Riitely on tarpeellista mutta epäreilusti riiteleminen vain sotkee asioita, mun pitää tietää että toinen on osa tiimiäni silloinkin kun on erimielisyyttä. Huutaminen ei ole okei, eikä varsinkaan tuollaiset fyysiset suorat aggressiiviset eleet. Jos toinen olisi niin epäreilu riitelijä, että minun tekisi mieli huutaa, niin ei siitä tulisi mitään. Jos itse rupeen riitelemään epäreilusti kuten huutamaan, niin mua saa ja pitää huomauttaa siitä. 

Miksi kiihtyminen ei ole sallittua? Kun mainitset kiihtymisestä, saatko rauhoittumaan vaiko enemmän kiihtymään? Mikäli näin käy puhelimessa, suljetko puhelimen? Onko sinulta asiallista käytöstä? Ei. Sinä tuolloin valtaa käyttäen yrität kontroloida toista. Ei ole sen kummempaa kuin kiihtyminen. 

Vierailija
225/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuollainen olisi katastrofaalista. Jos minä yrittäisin apn tavoin vain selvittää jotain, mikä on jäänyt edellisessä riidassa hiertämään ja pyrkisin tekemään sen mahdollisimman pehmeästi ja toinen tulisi ja läimäisi kätensä yhteen kasvojeni edessä...en tiedä, miten reagoisin.

Todennäköisesti ottaisin mikä käsillä on ja paukuttaisin sillä pöytää, heittäisin seinään tms. Jotain, mikä on yhtä uhkaava ele ja pitää samanlaisen säikäyttävän, inhottavan äänen. 

Menisin saman tien samalle tasolle. Ja sillä hetkellä suhde olisi ohi. En halua olla suhteessa, joka tuo minusta pahimman esiin.

Aloittaja ei pysynyt rauhallisena. Miksi? Vai olisiko molempien pitänyt huutaa ja karjua. Naisille se lienee sallittua, muttei miehille.

Vierailija
226/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani katsoisin suhteen päättyneeksi. 

Vierailija
227/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani katsoisin suhteen päättyneeksi. 

Kun ei saa huutaa? Good riddance!

Vierailija
228/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tarkoittaa sitä että lyön sinua.

Vierailija
229/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua riitelyä on myös se, että jos näkee toisen olevan tunnekuohussa, todella loukkaantunut ja vihainen ja haluavan tuoda jotain itselleen tärkeää esiin niin toinen alkaa hokemaan, että rauhoitu. Miksi ei voi ottaa vastaan sen toisen tunteita, on se sitten kiihtynyttä puhetta, itkemistä tai äänen kohoamista tms.? Onko sellainen osana tiimiä olemista, että kontrolloi toisen ilmaisua ja tunnetilaa?

Meillä on selvää, että mistään pikkuasioista ei oleta huutamaan tai räyhäämään, mutta jos on todella kyse siitä, että toinen on tolaltaan jostain tapahtuneesta niin kyllä nekin tunteet saa näyttää. Ei tarvitse pelätä, että toinen tulee fyysisesti uhkaavan oloisesti hiljentämään. 

Vierailija
230/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Täsmälleen samanlainen ele kuin heristää nyrkkiä naaman edessä.

Vierailija
231/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua riitelyä on myös se, että jos näkee toisen olevan tunnekuohussa, todella loukkaantunut ja vihainen ja haluavan tuoda jotain itselleen tärkeää esiin niin toinen alkaa hokemaan, että rauhoitu. Miksi ei voi ottaa vastaan sen toisen tunteita, on se sitten kiihtynyttä puhetta, itkemistä tai äänen kohoamista tms.? Onko sellainen osana tiimiä olemista, että kontrolloi toisen ilmaisua ja tunnetilaa?

Meillä on selvää, että mistään pikkuasioista ei oleta huutamaan tai räyhäämään, mutta jos on todella kyse siitä, että toinen on tolaltaan jostain tapahtuneesta niin kyllä nekin tunteet saa näyttää. Ei tarvitse pelätä, että toinen tulee fyysisesti uhkaavan oloisesti hiljentämään. 

Juuri näin. Tuntuu, että monilta puuttuu kokonaan kyky ottaa toisen tunteita vastaan vaan koko ajan suojataan omia ja luullaan, että aikuisenakin niitä pitää toisten suojella samalla tavalla kuin omat vanhemmat teki, pehmitellä ja lässyttää.

Vierailija
232/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle huutaminen on henkistä väkivaltaa ja osoitat kuinka et kykene toimimaan kuten aikuiset.

Vierailija
233/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se kontrolli pahenee, ensin vähän säikytellään, sitten vähän läpsitään, sitten hakataan kunnolla ja lopuksi viimeinen rasti. 

Vierailija
234/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle huutaminen on henkistä väkivaltaa ja osoitat kuinka et kykene toimimaan kuten aikuiset.

AP:han ei tosin huutanut vaan rohkeni korottaa äänensä normaalin puheäänen tasolle kun olisi ilmeisesti puhua ihan vain vaimeasti kuiskaten.

Vierailija
235/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että ehkä huutosi menee hänen kestokykynsä yli eikä hän pysty pyytämään puhumalla, että hei voitko olla huutamatta. Autismin kirjolla oleva ei voi valita puheen ja romahduksen välillä, vaan jos tilanne on liian kuormittava, lopulta tapahtuu romahdus.

En väitä, että tästä olisi kyse eikä tuo ele ole missään tapauksessa asiallista käytöstä.

Vierailija
236/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen, että ehkä huutosi menee hänen kestokykynsä yli eikä hän pysty pyytämään puhumalla, että hei voitko olla huutamatta. Autismin kirjolla oleva ei voi valita puheen ja romahduksen välillä, vaan jos tilanne on liian kuormittava, lopulta tapahtuu romahdus.

En väitä, että tästä olisi kyse eikä tuo ele ole missään tapauksessa asiallista käytöstä.

Mikä ihmeen huuto?

Vierailija
237/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on myös uhkaava äänensävy.

Vierailija
238/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen huuto?

Mies voi kokea ap:n puheen huutona. Esim. oma mieheni pitää huutona vihaista äänensävyä, vaikka se olisi hiljainenkin.

Vierailija
239/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vit tu sentään. Naiseltakin  löytyy agressioenergia. Aina ei tarvitse olla hillitty ja hallittu. Miehesi pelottelee sinua tuolla käytöksellä.

Vierailija
240/244 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rääkyvä akka on kamalaa kuunneltavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme