Mies läimäyttää käsiään kovaa yhteen lähellä kasvojani, jos en puhu riidassa hiljaa ja rauhallisesti
Onko tämä ok? Tuli tunne että voisiko hän myös lyödä minua.
Hätäännyn ja ääni kohoaa hieman.
Kommentit (286)
Olisi tärkeää läimäyttää naista parsuksille.
Miten sä pystyt ylipäätään puhumaan, jos toisen huuto ahdistaa? Ja miten saat äänesi kuuluviin, kun sanot, että otat osaa keskusteluun vasta sitten, kun huuto loppuu? Eihän huutaja kuule sinua oman huutonsa yli. Tilanne pitää siis jotenkin saada poikki, jotta pystyt tekemään tuon.
Mitä tarkoitat, poikki? Miksi minun pitäisi saada toisen huuto loppumaan, huutakoon niin kauan kuin huutaa. Jollei siis oikeasti tee mitään muuta kuin huutaa. Kyllä se toinen yleensä lakkaa huutamasta, kun minä en tee mitään, sanon kyllä rauhallisesti jotain, kuuli sitä toinen tai ei. Kun seison/istun rauhassa paikallani, niin ei se toinen enää monta tuntia jaksa huutaa.
En muuten anna toisen huudon ahdistaa, miksi se minua ahdistaisi? Omaa pahaa oloaanhan se siinä purkaa.
Sen sijaan aivan helvetin ahdistavana koen kaikki väkivaltaeleet, kuten joku toisen naamaan kiinni meneminen, tavaran heittäminen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle huutaminen on henkistä väkivaltaa ja osoitat kuinka et kykene toimimaan kuten aikuiset.
AP:han ei tosin huutanut vaan rohkeni korottaa äänensä normaalin puheäänen tasolle kun olisi ilmeisesti puhua ihan vain vaimeasti kuiskaten.
Liioittelet.
Ei vaan ketjun incelit liiottelevat kun kirjoittelevat ikäänkuin siellä olisi hysteerinen nainen huutanut yhtä huutoa kuin palosireeni, kun eivät muuten keksi miten miehen naurettavan läpsyttelyn edes jotenkin oikeuttaisivat ja naisen syyksi laittaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen.
Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti.
Miksi ihmeessä te uhmaatte miestä, kun tiedätte kumpi vie voiton. Poistakaa ennemmin tollanen ihminen elämästänne, ennenku pääsette hengestänne.
Ilmankos suomalaiset ovat vässyköitä jos ei edes ääni saa korottua riidellessä!
Etelä-Eurooppalaisen kanssa volyymi nousee ja kattilat lentelee jo pelkästään minkälaista pastaa illalla syödään.
Minä kokisin, että toinen koettaa nyt hiljentää minut, estää sanomasta sitä, mitä haluan sanoa, jos hän sanoisi, että älä huuda kun puhun ihan normaalilla äänellä. Suuttuisin kyllä vielä enemmän.
No siitähän siinä onkin kyse. Mies ei jaksa pskan vertaa kiinnostua, mistä se toinen siinä nyt yrittää sanoa, niin on helppo hiljentää sanomalla, että älä huuda. Minä suuttuisin todella ja sanoisin, että voin mä sulle huutamistakin näyttää, kun näemmä asiallinen puhe ei ole aikeissakaan mennä perille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen siis tulisi tehdä?
Paikalta ei saa poistua, ei saa pyytää rauhoittumaan, ei saa itse huutaa, ei saa lyödä, ei saa yhtään mitään, pitää vain kuunnella, kun nainen karjuu, huutaa, kimittää, metelöi ja on aina oikeassa?
Jos et kykene riitelemään asiallisesti, ei kenenkään tarvitse elää kanssasi. Toivottavasti mies tajuaa, että et ole mikään välttämättömyys, elämä ilman sinua on mukavaa ja helppoa. Ja lisäksi riidatonta.
Miten niin ei saa poistua paikalta? Kyllä minä poistun, jos mulle huudetaan. Asiasta keskustellaan uudelleen, kun sen voi tehdä huutamatta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tärkeää läimäyttää naista parsuksille.
Palstainkkelit esittelee biologian tietojaan ja sitä, mitä naisista tietävät. Luulevat, että niillä on jotkut parsukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle huutaminen on henkistä väkivaltaa ja osoitat kuinka et kykene toimimaan kuten aikuiset.
AP:han ei tosin huutanut vaan rohkeni korottaa äänensä normaalin puheäänen tasolle kun olisi ilmeisesti puhua ihan vain vaimeasti kuiskaten.
Liioittelet.
Ei vaan ketjun incelit liiottelevat kun kirjoittelevat ikäänkuin siellä olisi hysteerinen nainen huutanut yhtä huutoa kuin palosireeni, kun eivät muuten keksi miten miehen naurettavan läpsyttelyn edes jotenkin oikeuttaisivat ja naisen syyksi laittaisivat.
Vaimeasti kuiskaten?
"kun olisi ilmeisesti puhua ihan vain vaimeasti kuiskaten."
Mun mies piiskasi nahkavyöllä perseelle kun valitin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että ehkä huutosi menee hänen kestokykynsä yli eikä hän pysty pyytämään puhumalla, että hei voitko olla huutamatta. Autismin kirjolla oleva ei voi valita puheen ja romahduksen välillä, vaan jos tilanne on liian kuormittava, lopulta tapahtuu romahdus.
En väitä, että tästä olisi kyse eikä tuo ele ole missään tapauksessa asiallista käytöstä.
Mikä ihmeen huuto?
Mies voi kokea ap:n puheen huutona. Esim. oma mieheni pitää huutona vihaista äänensävyä, vaikka se olisi hiljainenkin.
Mutta eihän autistinen aikuinen voi alkaa käyttäytyä aggressiivisesti, vaikka kokisi normaaliin kanssakäymiseen kuuluvan toiminnan huutamisena. Kyllä ihmiset saavat olla vihaisia, ärtyneitä, ahdistuneita, puhua normaalia kovemmalla äänellä, ilman että kohtaavat aggressiivista käytöstä aikuiselta.
Aikuinen opettelee tavat selvitä maailmassa. Sopii turvallisen tavan, jolla ilmaisee, ettei pysty enää olemaan tilanteessa tms. Jos apn mies ei sitä ole tehnyt, eikä yritä keksiä muille ihmisille kohtuullista tapaa, apn kannattaa jättää mies opettelemaan yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen, että ehkä huutosi menee hänen kestokykynsä yli eikä hän pysty pyytämään puhumalla, että hei voitko olla huutamatta. Autismin kirjolla oleva ei voi valita puheen ja romahduksen välillä, vaan jos tilanne on liian kuormittava, lopulta tapahtuu romahdus.
En väitä, että tästä olisi kyse eikä tuo ele ole missään tapauksessa asiallista käytöstä.
Mikä ihmeen huuto?
Mies voi kokea ap:n puheen huutona. Esim. oma mieheni pitää huutona vihaista äänensävyä, vaikka se olisi hiljainenkin.
Mutta eihän autistinen aikuinen voi alkaa käyttäytyä aggressiivisesti, vaikka kokisi normaaliin kanssakäymiseen kuuluvan toiminnan huutamisena. Kyllä ihmiset saavat olla vihaisia, ärtyneitä, ahdistun
Olen vähän eri mieltä. Pari aikuista naista (olen itsekin nainen) on puhunut minulle niin uhkaavalla äänensävyllä, että pelkään heitä edelleen vuosien jälkeenkin. Sanattomalla viestinnällä voi ilmaista hyvinkin voimakkaan uhkauksen ja aivot tulkitsevat sen juuri niin primitiivisesti kuin sanoja halusikin. Eli kohde alkaa pelätä puhujaa. Noissa tilanteissa olen niin lamaantunut pelosta, etten pysty puhumaan välttämättä ollenkaan. On törkeää väittää, että minun pitäisi vain jotenkin pystyä tyynen rauhallisesti sanomaan, mikä mättää. Varsinkin, kun jos sanon vastaan, toinen toistaa saman uhkauksensa. He uhkaavat niin kauan, kunnes saavat tahtonsa läpi. Se on henkistä väkivaltaa eikä sitäkään pidä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sä teet silloin, kun olet vihainen? Mikä oikeus toisella on väittää, että sä huudat, kun sä et huuda, vaan olet vain vihainen jostain. Vai etkö sä saa teidän suhteessa koskaan olla vihainen?
Saako vähän läpåisiä kun on vihainen? Eihän se ole hakkaamista, varsinkaan jos läpsijä sanoo ettei siinä edes hakata kun kumppani pysyy kuitenkin tajuissaan
Jotkut ottaa itselleen näitä etuoikeuksia, ei saa olla vihaisia äänensävyjä, ei saa sanoa pahasti (vaikka sanotaan ihan tavallisia asioita) jne. Ovat hemmoteltuja.
Mutta ap:n tilanne on oikeasti huolestuttava. Noin ne väkivaltaiset suhteet aina alkavat, kokeillaan mitä saa tehdä ja mennään pidemmälle. Ja selvästi ap itse on epävarma ihminen, joka ei osaa tarpeeksi nopeasti suuttua takaisin omasta puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, agressiivinen ja hyökkäävä ele, joka loukkaisi omia rajojani. Lähtisin, jos vielä kerran tekisi kiellon jälkeen eleen.
Ja vastaisin muuten samalla mitalla miehelle heti.
Miksi ihmeessä te uhmaatte miestä, kun tiedätte kumpi vie voiton. Poistakaa ennemmin tollanen ihminen elämästänne, ennenku pääsette hengestänne.
Nokun heillä on feminismin suoma pyhä oikeus olla aina oikeassa ja koskemattomia. Sitten ihmettelevät naama veressä ja nenä vinossa että mitenkäs sitä suuta ei seurauksitta saanutkaan soittaa mielinmäärin.
Etuoikeutettuun kohteluun tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ottaa itselleen näitä etuoikeuksia, ei saa olla vihaisia äänensävyjä, ei saa sanoa pahasti (vaikka sanotaan ihan tavallisia asioita) jne. Ovat hemmoteltuja.
Mutta ap:n tilanne on oikeasti huolestuttava. Noin ne väkivaltaiset suhteet aina alkavat, kokeillaan mitä saa tehdä ja mennään pidemmälle. Ja selvästi ap itse on epävarma ihminen, joka ei osaa tarpeeksi nopeasti suuttua takaisin omasta puolestaan.
Minusta taas myös henkinen väkivalta on väkivaltaa. Jos olet suhteettoman vihamielinen tai uhkaava, sekin on väärin, ei pelkästään fyysinen väkivalta. Voi jopa olla, ettei puoliso ole edes tehnyt sitä, mistä suutuit, vaan sinä vain kuvittelet ja suutut omista kuvitelmistasi.
Fyysistäkään väkivaltaa ei tietenkään pidä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Eurooppalaisen kanssa volyymi nousee ja kattilat lentelee jo pelkästään minkälaista pastaa illalla syödään.
Suomalaiset patoaa tunteensa. Tai turruttaa esim. Alkoholilla. Ei ne mihinkään häviä. Sota aikojen jälkeen on jäänyt ihmisille pelko, kun joku korottaa ääntä. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Siellä nainen saa myös pataan ihan huolella, eikä sitä raportoida väkivallaksi vaan perheneuvotteluksi.
Noissa tilanteissa olen niin lamaantunut pelosta, etten pysty puhumaan välttämättä ollenkaan. On törkeää väittää, että minun pitäisi vain jotenkin pystyä tyynen rauhallisesti sanomaan, mikä mättää
Mutta ymmärräthän, että tämä on ensinnäkin sinun ominaispiirteesi ja toiseksi olet jostain syystä ajautunut kahden naisen kanssa hyvin toksiseen ja omituiseen suhteeseen. Ei tämä ole syy normaalissa parisuhteessa olla ilmaisematta normaaleja tunteita, kuten ärtymystä, huonoa fiilistä, suuttumusta jne.
Negatiivisetkin tunteet kuuluvat elämään ja niitä täytyy toiselta normaaliin määrään sietää.
Tässä AP:n tapauksessahan ei ole kukaan huutanut mitään joten ei sinällään liity aiheeseen edes mutta...
En minä tekisi yhtään mitää. Miksi tekisin? Siinähän huutaa, oma on häpeänsä. Ennen pitkää loppuu kuitenkin, sitten voidaan keskustella, mm. siitä jaksanko tuollaista huutamista jos siitä on säännöllinen osa yhteistä elämää tulossa.
Mutta tulloinen naurettava läpsyttely, sormien napsauttelu, esineiden paiskoimen ym spedeily - se on vain uhkailua ja vallankäyttöä, kertoo heikosta ihmisestä.