Naiset jotka saaneet 2-3 lasta 24-38 vuotiaana vanhenevat hitaammin kuin lapsettomat tai yli kolme lasta saaneet
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuolla nuorena niin ei vanhene ikinä.
Niinpä. Tyttäreni kuoli 26-vuotiaana. Ei ehtinyt saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin ihminen ottaa vastuuta jostain toisesta ihmisestä, eikä voi ajatella ensimmäiseksi itseään.
Silloin evoluutio näkee tarpeen ylläpitää elämää.
Eli.. auto-onnettomuuden nähtyäsi et voi ottaa vastuuta tilanteesta, vaan ensin pitää käydä hommaamassa se lapsi? Sun logiikan mukaan kukaan ei voi nuorena muuttaa kotoa, koska ensin pitää olla se lapsi kainalossa.
Eli ihminen aikuistuu kun pullauttaa lapsen ulos? Missä oppikirjassa näin opetetaan? Vai olisiko niin, että harrastat tykinruoka-propagandaa?
En ymmärrä kysymystäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minä sain lapset ollessani 36-, 39- ja 41-vuotias. Täytän tänä vuonna 48 ja vielä ei mitään esivaihdevuosioireita, iho on kimmoisa ja olen hoikka. Odotan, milloin kierto alkaa lyhenemään.
No hohhoijaa, sama tilanne ja lapsimäärä, enkä nyt kuvittele liittyvän lapsiin, on perinnöllistä, kun omalla äidilläni alkoi vaihdevuodet vasta 57 vee.
Oletko tutkija?
Vähän epäilyttää tuo tutkimus. Kaikki tietämäni lisääntyneet ovat olleet varsinkin pikkulapsiaikana todella ryytyneen ja väsyneen oloisia verrattuna esim. minuun (olen lapseton)
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilyttää tuo tutkimus. Kaikki tietämäni lisääntyneet ovat olleet varsinkin pikkulapsiaikana todella ryytyneen ja väsyneen oloisia verrattuna esim. minuun (olen lapseton)
Kyllä se väsymys ym . ajan myötä poistuu ja lapset pitää hankkia nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mikä ketjun pointti on?
Voit kysyä yliopiston tutkijoilta mikä pointti tutkimuksella oli, tottakai kuuluu keskustella yliopistotason tutkimuksista palstalla jonka kovderyhmää tutkimus koskee
Vierailija kirjoitti:
Määritä vanheneminen? Aika kuluu kaikilla samoin
Tätä mietin, että millä mitattuna vanhenevat hitaammin? Itse olen saanut 2 lasta tuolla ikävälillä niin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä se voi pitää paikkaansa, koska sikiöllä on jopa kyky parantaa emäntänsä. sikiön tarkoitus on pysyä elossa ja sehän on tavallaan loinen kehossa. tässä kai oli kyse kaksostutkimuksesta jossa toinen on lapseton.
Isovanhemmuus on ihmisten poikkeuksellinen voimavara muihin eläimiin verrattuna. Siksi lapsen saaminen pidentää elämää.
Ei ole pokkeuksellinen. Niillä eläimillä, joilla on menopaussi mummous on merkittävä voimavara. Esim miekkavalasryhmää johtaa aina mummo, joka opettaa saalistuksen salat nuorille. Se on menopaussin idea, että siirtyy äitiydestä "johtamaan" muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen etua palvelee julkaista tällaisia tutkimuksia? Menee samaan sarjaan kuin viikko pari sitten nähty otsikko "talvisota ei aiheuttanut traumoja sotilaille".
Juuh niin varmaan.
Tyhmä kysymys. Se palvelee niiden etua jotka haluavat pysyä nuorina ja miettivät missä iässä kannattaa hankkia lapsia ym.
Pysyä nuorina? :D Kukaan ei pysy nuorena ikuisesti.
Sinä se jaksat tuutata tätä samaa saatanan paskaa joiseen lapsettomuusketjuun. Äidinrakkaus on kaikkea muuta kuin pyyteetöntä. Se voi olla hyvinkin toksista ja ajaa lapsen pois, niin ettei lapsi aikuistuttuaan halua olla missään tekemisissä äitinsä kanssa. Kaikki naiset eivät sovi äidiksi. Kaikki naiset eivät edes saa lapsia. Ja entä isät? Miksi sinä et ole huolissasi lapsettomista miehistä?