Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?

Vierailija
20.01.2026 |

Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.

Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.

Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin.  Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`

En nyt jaksais ilkkuvia viestejä... 

Kiitos. 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt kysyä Kelalta ym. auttavilta tahoilta, voisivatko he auttaa noinkin tärkeän lääkkeen kustannusten kanssa? 

Vierailija
2/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimelta harkinnanvarainen toimeentulotuki päätös lääkkeisiin jos Kela ei myönnä apteekkiin maksusitoumusta.

Kannattaa hakea ennenkuin lääkkeet loppuu kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperiini on halpaa.

Vierailija
4/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekoilet ? Jos ostat sen 12 euroa maksavan lääkkeen, se maksaa 12 euroa. Seuraavalla kerralla maksaa myös 12 euroa jne. Sitten saat halvemmalla kun omavastuu on täynnä. 

Vierailija
5/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 tabl maksaa kympin (5mg)

Vierailija
6/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marevan on edullista.

Vierailija
7/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 tabl maksaa kympin (5mg)

Ei kun 16 euroa, jos sulla oli alkuomavastuu vielä maksamatta. 

Vierailija
8/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapeetikkona sain diapetes lääkkeet 5€/3kk ja verenpaine lääkkeet myös 5€/3kk.

Nyt en tarvitse toistaiseksi kumpaakaan, mutta hämärä muistikuva on, että myöskään pelkät verenpaine lääkkeet olisivat niin sanotusti erikoiskorvattavia. Mulla ainakin kelakorttiin jotain merkintöjä, jotka lääkäri ja kela pitäisi hoitaa. Jotenkin. En minä enää muista.

Vierailija
9/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ottavat vuoden alussa 70€.

Vierailija
10/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta Suomen hallituksen jäseniä ja heitä tukeneita kansanedustajia vastaan rikossyyte terveyden vaarantamisesta.

Vierailija
13/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aikuinen ihminen uskalla kysyä hintaa, aikuinen ihminen ansaitsee kuolla pois. Kun saatana ymmärtäisin edes kysymyksen. Minkä VAHVUISTA lääkettä sinä nyt taas käytät ja monta tablettia päivässä päivässä???? Kun sinähän et todellakaan voi ottaa minkään muun vahvuista kuin sitä lääkärin määräämää.

Vierailija
14/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet ? Jos ostat sen 12 euroa maksavan lääkkeen, se maksaa 12 euroa. Seuraavalla kerralla maksaa myös 12 euroa jne. Sitten saat halvemmalla kun omavastuu on täynnä. 

Jotkut ei edelleenkään ymmärrä miten tuo alkuomavastuu toimii vaan luulevat, että joutuvat maksamaan 70€ heti vaikka lääkkeen hinta olisikin 12€.

Vierailija
15/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kelakorvaus lähtee juoksemaan vasta sitten kun on maksanut 70 eurolla omavastuita. Ei sitä varsinaisesti "oteta".

Vierailija
16/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en tarvitse toistaiseksi kumpaakaan, mutta hämärä muistikuva on, että myöskään pelkät verenpaine lääkkeet olisivat niin sanotusti erikoiskorvattavia. Mulla ainakin kelakorttiin jotain merkintöjä, jotka lääkäri ja kela pitäisi hoitaa. Jotenkin. En minä enää muista.

Ne eivät ole. Perce taas näitä mutuilijoita.

Vierailija
18/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään ota, jos se lääke on halvempi kuin 70 e. Onko näin tyhmiä ihmisiä olemassa?

Vierailija
19/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes ja verenpainelääkkeet. 

Vierailija
20/78 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin asiallisesti ja heti joku persenaama alapeukutti. Kiinnostaapa vastata enää mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä