Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnallisella ei pääse enää hammastarkastukseen :((

Vierailija
19.01.2026 |

Sanottiin että aikoja ei ole. Kävin viimeksi hammastarkastus v. 2019. Sanoivat, että pitää  netistä kytätä itse, milloin vapautuu vapaa aika. Ensin kirjautua sisään palveluun ja siellä katsoa aina, joka päivä. No, olen tehnyt tuota nyt kuukauden ja vapaita aikoja ei ole koskaan ollut.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä löytyy aina enemmän korjattavaa, kun tekevät mielellään vähän ylimääräistä tulosta. Tällaista olen kuullut, liekö huhupuheita?

Meinaat että poraavat vaikkei ole reikää hampaassa. Tai laskuttaakseen poistelevät terveitä hampaita

Vierailija
22/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu puppua. Hoitotakuu on 6 kk. Siinä ajassa pitää päästä kiireettömään hoitoon eli esim. hammastarkastukseen, jos edellisestä on kulunut 2 vuotta.

Jonoon pääsee kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä löytyy aina enemmän korjattavaa, kun tekevät mielellään vähän ylimääräistä tulosta. Tällaista olen kuullut, liekö huhupuheita?

Näin minäkin olen pelännyt, kun yksityisellä aina käyn. Ei edes se rahakaan pelkästään, vaan se kipu. Vihaan porattavana olemista.

Vierailija
24/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen luotiin neuvostoliittomallinen Kiurun sote. Julkinen on pelkkä farssi. Lääkäriaikoja ei yksinkertaisesti anneta ihmisille. Demareita ei saa enää päästää hallitukseen.

Vierailija
25/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin ja maksoi 70 € ja yksityisellä olisi maksanut 50€ eli äärioikeisto on päässyt tavoitteeseensa. Muista äänestää äärioikeistoa jakossakin niin kunnallisella puolella sairaanhoitajia on todella vähän. Enään puuttuu natsitervehdys ja eutanasia.

Täällä ei saa yksityisellä varmaan mitään hammaslääkäritoimenpidettä alle 100 eurolla. Hammastarkastus menee yli sen, samoin kuin hammaskiven puhdistus suuhygienistilläkin.

Vierailija
26/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu puppua. Hoitotakuu on 6 kk. Siinä ajassa pitää päästä kiireettömään hoitoon eli esim. hammastarkastukseen, jos edellisestä on kulunut 2 vuotta.

Jonoon pääsee kyllä.

No miksen mä päässyt? mitä pitää tehdä?! 

Vierailija
27/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on ettei kunnalliselle enää pääse. Nykyään hammashoidon tuottavat Hyvinvointialueet.

Vierailija
28/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä otetaan jonoon. Olen ollut 1,5 vuotta jonossa. Aika lopulta torstaina. Olen tosin varma ettö perutaan samana aamuna. Näin on käynyt lasten kanssa kolme viimeisintä kertaa. 

Tämä on kyllä jännä homma. Palstalla oli aikaisemmin ketju, jossa vähävarainen koiranomistaja oli käyttänyt koiransa eläinlääkärissä hammashoidossa ja el oli sanonut, että seuraavalla kerralla pitäisi poistaa lisää hampaita, no se koiranomistaja oli taas vuoden päästä käyttämässä koiraa hammaskivenpoistossa ja hammastoimenpiteissä, niin palstalla sanottiin, että se on julmaa käyttää vain vuoden välein koiraa hammastoimenpiteissä. Vaikka siis koira joudutaan lähestulkoon aina nukuttamaan niitä varten ja se maksaa useita satoja euroja. 

Samalla me eletään maassa, jossa ihmiset joutuvat odottamaan yli vuoden pääsyä hammaslääkäriin. Itsekin olin jonossa jotain 1,5-2 vuotta. 

Vierailija
29/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin olen pelännyt, kun yksityisellä aina käyn. Ei edes se rahakaan pelkästään, vaan se kipu. Vihaan porattavana olemista.

Mun tuttu kävi vuosia säännöllisesti yksityisellä tarkastuksessa. Ikinä ei ollut reikiä eikä mitään muutakaan ongelmaa hammaslääkärin mukaan. Tuli hammassärky ja meni toiselle hammaslääkärille, monta reikää löytyi ja jotain muutakin, en muista yksityiskohtia, mutta hänelle tuli iso ja kallis hammasremontti. Jostain kumman syystä hammaslääkäri ei halunnut paikata hampaita. Eli tehdä työtään. 

Vierailija
30/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin marraskuussa, sain ajan maaliskuulle. Ihan ok. Ei ole mitään vaivaa, vain tarkastukseen. Pyysin hygienistille mutta sain lääkäriajan. Omahäme.

Vierailija
31/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä edes miten tuota Lunnaa käytetään. Mulle se ei näytä KOSKAAN vapaata aikaa vaikka olen valinnut useita paikkukuntia (lähettyviltä) ja katson aamuisin ja iltaisin.... Ovatko muut saaneet tota kautta ajan varattua?!

Vierailija
32/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Piti olla tarkastus vaan, mutta hampaitani röntgenkuvattiin lisäksi. En tiedä miksi

Kun menee ensi kerran yksityiselle, lääkäri yleensä kuvaa hampaat, jotta näkee juuret ja mahdolliset tulehdukset. Seuraavilla kerroilla ei enää kuvata, ellei ole jotakin erikoista vaivaa. On hyvä, että lääkärillä on kokonaiskuva purukalustostasi tallella, sillä siitä voi tarkastaa vaikkapa hampaan juurien muodon, joka auttaa myöhemminkin. Yksityishammaslääkärini kutsuu minut tarkastukseen ja hampaiden puhdistukseen puolivuosittain tai kerran vuodessa. Ja jos vaivaa tulee, pääsen heti. 

Vierailija
33/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu kävi vuosia säännöllisesti yksityisellä tarkastuksessa. Ikinä ei ollut reikiä eikä mitään muutakaan ongelmaa hammaslääkärin mukaan. Tuli hammassärky ja meni toiselle hammaslääkärille, monta reikää löytyi ja jotain muutakin, en muista yksityiskohtia, mutta hänelle tuli iso ja kallis hammasremontti. Jostain kumman syystä hammaslääkäri ei halunnut paikata hampaita. Eli tehdä työtään. 

Jos se oli valehammaslääkäri :D Ei edes osannut paikata.

Vierailija
34/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä soitin marraskuussa, sain ajan maaliskuulle. Ihan ok. Ei ole mitään vaivaa, vain tarkastukseen. Pyysin hygienistille mutta sain lääkäriajan. Omahäme.

Helsinki on täynnä m am uja, niin täällä ei onnistu. Yksityiselle mentävä.

Vierailija
35/35 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, soitan uuden ajan ja sanon etä hampaita vihloo. Ehkä sitten saan ajan joskus puolen vuoden päähän.