Taas se aika vuodesta, kun tunnen olevani surkea vanhempi - lomareissut
Näihin aikoihin vuodesta sovitaan loma-ajat exän kanssa, johon hyvät välit. Mutta tähän kuuluu kuulla taas se lapsilta, kuinka exä vie heidät hienolle lomalle etelään. Itse en ole pystynyt viemään lapsia Tallinnaa pidemmälle 6 vuoteen, mutta isän kanssa pääsee aina etelään, jossa perheenä aikanaan myös matkailtiin. Vaikka vuosia on kulunut, niin se sattuu yhä.
Kommentit (6)
Lomamatkojen määrä ei korreloi kenenkään vanhemmuustaitojen kanssa. Rakastatko lapsiasi? Tarjoatko heille riittävät elinolosuhteet, katon pään päälle, ruokaa ja mahdollisuuden elää sopivan mukavaa arkea? Jos sait tästä visasta 2/2, sinä riität.
Nythän oli matkamessut ja hurjia messutarjouksia. Mutta joo, kaikkien ei tarvitse matkustaa eikä lapset sitä kaipaa etenkään jos pääsevät toisen vanhemman kanssa reissuun.
Jos itse tykkäät matkustaa, niin ala säästämään. Vaikka se veisi toiset kuusi vuotta, niin sitten katsoisit että mikä on budjetti ja lähdettekö äkkilähdöllä Kreikkaan vai bussilla Liettuaan.
Sovittepa te aikaisin. Me ei tiedetä edes lomien ajankohtaa vielä ainakaan kahteen kuukauteen.
Sinun lapset pääsee lomalle. Joku muu maksaa. Minun lapsi on ollut viimeksi lentokoneessa yli 10 vuotta sitten, ennen eroa. Terveisin totaali-yh
Jos olisitte ydinperhe, ei ne lapset pääsisi tuon useammin matkalle kuin nytkään. Tarjoa sinä heille hyvä arki ja anna isompituloisen viedä matkoille.
Älä vertaa exään, vaan tee lapsille muita muistoja. Arvostavat sitten aikuisina, kun ymmärtävät enemmän.