Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnallisella ei pääse enää hammastarkastukseen :((

Vierailija
19.01.2026 |

Sanottiin että aikoja ei ole. Kävin viimeksi hammastarkastus v. 2019. Sanoivat, että pitää  netistä kytätä itse, milloin vapautuu vapaa aika. Ensin kirjautua sisään palveluun ja siellä katsoa aina, joka päivä. No, olen tehnyt tuota nyt kuukauden ja vapaita aikoja ei ole koskaan ollut.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä sinne pitää soittaa päästäkseen jonoon tai saadakseen ajan? Nyt on vuosi 2026 niin eikö nyt jumalauta voisi tällasen asian saada hoidettua netissä? Ei kun pitää jonottaa puhelimessa kunnon mummotyyliin. 

Vierailija
62/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan 2v sitten, puolen vuoden päästä piti tulla ilmoitus, milloin voi varata ajan. Radiohiljaisuutta ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä sinne pitää soittaa päästäkseen jonoon tai saadakseen ajan? Nyt on vuosi 2026 niin eikö nyt jumalauta voisi tällasen asian saada hoidettua netissä? Ei kun pitää jonottaa puhelimessa kunnon mummotyyliin. 

Työllistävä vaikutus.

Vierailija
64/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä löytyy aina enemmän korjattavaa, kun tekevät mielellään vähän ylimääräistä tulosta. Tällaista olen kuullut, liekö huhupuheita?

Omaa kokemusta ja asiakkailtani (eri ala) kuultua, että yksityinen toki kalliimpi mutta julkisella on vaikeaa päästä hoitoon kohtuullisessa ajassa ja sielläkin osataan ketjuttaa hoitoja silleen että esim vain yksi paikkaus tms kerrallaan ja sit taas uusi aika aikojen päähän uudella käyntimaksulla, että tuleekohan paljoa sen halvemmaksi edes. Itse kun löysin hyvän yksityisen niin pyynnöstäni tekivät paljon hoitoja per käynti, säästin siis käyntimaksuissa ja oli sujuvaa.

Vierailija
65/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikunnasta riippuen, kun aikoja ei ole on mahdollista kysyä palveluseteliä joka korvaa osan yksityisen kustannuksista. Siis kalliimpi kuin kunnalla mutta halvempi kuin täysin itsemaksettuna. Kysyt hammashoitolasta palveluseteliä, joka on käytännössä numerosarja.

Sitten osoitteesta palse.fi etsit sopivan palvelutuottajan.

Vierailija
66/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa on. Soitin kerran julkiselle ja kysyin suuhygienistin aikaa. Sanoivat, että hammaslääkäri määrää siihen ja kysyivät että pääsetkö heti. No pääsin ja menin. Kävin hammastarkastuksessa ja sain ajan suuhygienistille kahden viikon päähän. 

Vierailija
67/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut saada aikaa suuhygienistille,  koska nykyään kuulemma järjestelmässä täytyy lukea suuhygienistin suositus seuraavasta ajankohdasta. No, minullepa ei oltu merkitty sinne mitään ja sanottiin että sitten täytyy mennä hammastarkistuksen kautta. Kysyin sitten voinko varata aikaa siihen, mutta seuraavaksi tarkistusajaksi oli merkitty 2027. Kysyin että mitäs nyt sitten tehdään, kun ikenet vuotaa verta hammaskiven takia. 

Ikävä tilanne kuulemma, mutta hän ei saisi antaa aikaa. 

No lopulta sitten hän kuitenkin suostui antamaan ajan, tulevalle toukokuulle. 

Kyllä on mennyt monimutkaiseksi kaikki :(

Vierailija
68/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että hampaat putoaa kauheat kivut niin sitten kummallisesti löytyy aika jo parin päivän päästä. Vähän sama kuin kännykkäliittymää kilpailuttaisi ja aina tiskin alta löytyy kun tarpeeksi uhkailee.

Akuuttiaikoja pitää olla kiputilanteissa viimeistään seuraavaksi päiväksi. Tarkastusajat ovat erikseen ja niihin laitetaan jonoon tai tarjotaan palveluseteliä yksityiselle. Kaksi vuotta sitten viimeksi kävin kunnalisella tarkastuksessa palvelusetelillä ja sitten suuhygienistillä. Akuutiajn myös sain samana päivänä kun hammas halkesi. Maaliskuussa olen menossa jälleen kunnaliselle tarkastukseen. Soitin joulukuun alussa ja maaliskuuksi sain ajan. Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
69/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistävä vaikutus.

Ei tarvitse jonottaa kun valitsee takaisinsoittopalvelun. Kesti ehkä max. 10 min kun soittivat. 

Vierailija
70/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin muutaman kerran varata aikaa ja aina tuli automaattiviesti, että soittavat takaisin. Eivät koskaan soittaneet. Julkinen terveydenhuolto on surkeaa nykyään ja varsinkaan hammashuolto ei ole ajan tasalla. Yksityisestä sektorista ei kyllä ole tähän ongelmaan apua, koska yksityisellä ne vasta rakastavatkin palveluiden ylihinnoittelua ja ihmisten hädän hyväksikäyttöä. Tuntuu et palvelusetelit on suoraan mennyt hintoihin. 

Vierailija
71/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tosiaan asia että jos nykypäivänä jotain haluaa se pitää maksaa itse. Tiedän että on varmasti hankala alkaa ajattelemaan näin kun on koko elämänsä tottunut siihen että muuta maksaa aina kaiken mitä itse haluaa etteinitse tarvi maksaa kiistä palveluista

Sitä vartenhan niitä veroja maksetaan että saisi edes peruspalvelut.

Vierailija
72/99 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä löytyy aina enemmän korjattavaa, kun tekevät mielellään vähän ylimääräistä tulosta. Tällaista olen kuullut, liekö huhupuheita?

Ei ainakaan itsellä koskaan ole mitään ylimääräistä tehty.

Merkkiliikkeessä autoon tehdään kaikkea ylimääräistä kuin paikallisessa korjaamossa.näin olen kuullut

Vierailija
73/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa pääsee hyvin hammaslääkäriin.

Vierailija
74/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni kertoi ihan muuta.

Hän sanoi, että päivystysvastaanotolla hampaaseen laitetaan väliaikainen paikka, ja sen jälkeen jonotat 4 kk, että saat ajan pysyvän paikan laittoon.

Ja vaikka olisi useampia hoidettavia hampaita, aina tehdään vain yksi ja taas pitää odottaa/jonottaa se 4 kk.

Vierailija
75/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on työnantaja joka maksaa hammaslääkärikulut. Monta tonnia oon säästänyt vuosien aikana. 

Vierailija
76/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just yksityisellä ja maksoi 70 e. Ei tuo kerran vuodessa niin kallis ole eikä tarvi jonotella

Mikä paikka, kun noin "halpa"? Maksoin Oralilla paljon enemmän pelkästä tarkastuksesta

Mehiläisellä maksaa vähän päälle 120€ puhdistus. 

Eipä tuo ole kova hinta jos käy esim kerran vuodessa tai joka toinen... laittaa joka kuukausi 10€ säästöön niin saa kerran vuodessa puhdistuksen. 

Vierailija
77/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni kertoi ihan muuta.

Hän sanoi, että päivystysvastaanotolla hampaaseen laitetaan väliaikainen paikka, ja sen jälkeen jonotat 4 kk, että saat ajan pysyvän paikan laittoon.

Ja vaikka olisi useampia hoidettavia hampaita, aina tehdään vain yksi ja taas pitää odottaa/jonottaa se 4 kk.

Itse saanut aina tarkastuksen helposti ja suuhygienisti yleensä kuukaudessa. 

Vierailija
78/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että hampaat putoaa kauheat kivut niin sitten kummallisesti löytyy aika jo parin päivän päästä. Vähän sama kuin kännykkäliittymää kilpailuttaisi ja aina tiskin alta löytyy kun tarpeeksi uhkailee.

En minä ainakaan saa aikaa vaikka hampaat irtoilee ja murenee, ja myös särkee. Syö Buranaa ja laita apteekista saatavalla paikka-aineella paikka, on vastaus. Kun aikoja ei ole niin niitä ei ole. Verenmyrkytystä odotellessa! 

Vierailija
79/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just yksityisellä ja maksoi 70 e. Ei tuo kerran vuodessa niin kallis ole eikä tarvi jonotella

Muutama vuosi sitten uskaltauduin hammaslääkäriin ja menin yksityiselle hammaslääkärille, piti tehdä juurihoito yhteen hampaaseen ja se maksoi 400 euroa. Itse maksoin tuon, mielestäni hinta ei ollut törkeä koska tuo hammaslääkäri oli hyvin asiallinen ja otti huomioon hammaslääkärikammoni joka kehittyi lapsuudessani.

Vierailija
80/99 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa että menet yksityiselle ja maksat itse. Sinun on vain tehtävä kuten hallitus haluaa.