Kunnallisella ei pääse enää hammastarkastukseen :((
Sanottiin että aikoja ei ole. Kävin viimeksi hammastarkastus v. 2019. Sanoivat, että pitää netistä kytätä itse, milloin vapautuu vapaa aika. Ensin kirjautua sisään palveluun ja siellä katsoa aina, joka päivä. No, olen tehnyt tuota nyt kuukauden ja vapaita aikoja ei ole koskaan ollut.
Kommentit (99)
Miksi ihmeessä maksamme veroja???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä löytyy aina enemmän korjattavaa, kun tekevät mielellään vähän ylimääräistä tulosta. Tällaista olen kuullut, liekö huhupuheita?
Ei ainakaan itsellä koskaan ole mitään ylimääräistä tehty.
Riippuu hammaslääkäristä. Eka yksityinen olis paikannut enemmän. Oli muutenkin huono, niin vaihdoin toiselle. Uusi hammaslääkäri kommentoi esim. "Ei tää ole mikään reikä", ja jäi osa edellisen hammaslääkärin löytämistä "reistä" paikkaamatta. Ei tee muutakaan turhaa ja on empaattinen.
Nykynen yksityinen hammaslääkärini on sellanen, etten halua vaihtaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai mihin ne katoavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä löytyy aina enemmän korjattavaa, kun tekevät mielellään vähän ylimääräistä tulosta. Tällaista olen kuullut, liekö huhupuheita?
Näin minäkin olen pelännyt, kun yksityisellä aina käyn. Ei edes se rahakaan pelkästään, vaan se kipu. Vihaan porattavana olemista.
Nykyään kai saa halutessaan puudutuksen kun porataan. Lapsena 80-90- luvuilla kun kävin hammaslääkärissä, se touhu oli niin ronskia että minulle tuli hammaslääkärikammo. Silloin oli puudutus vain kun hampaita revittiin irti, muistan vieläkin sen kauhun tunteen kun rutina kuului ja puristin käsiäni nyrkkiin rystyset valkoisina. En esittele vieläkään hampaitani.
Vierailija kirjoitti:
No, koska päättäjämme tarvitsevat rahaa hankkeisiinsa ja verovarat näyttävät olevan heidän vapaassa käytössään.
Helsingissä pyysin palvelusetelin ja menin yksityiselle. Tarkastus 39e ja kolmet röntgenkuvat yhteensä 73e. Pienituloisena pystyn tuon kyllä maksamaan kerran vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai mihin ne katoavat?
Olet varmaankin huomannut miten huolettomasti noita verovaroja käytetään tässä maassa, siinä on vain mielikuvitus rajana kun noita kerättyjä rahoja jaetaan tuttaville. Mutta aina pitää muistaa, että Suomessa ei ole korruptiota ja suomalainen päättäjä on aina kansan asialla :D
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on ettei kunnalliselle enää pääse. Nykyään hammashoidon tuottavat Hyvinvointialueet.
Tuo "hyvinvointialue" kuulostaa aivan orwellilaiselta uuskieleltä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin just yksityisellä ja maksoi 70 e. Ei tuo kerran vuodessa niin kallis ole eikä tarvi jonotella
Niinpä, ei julkisella puolellakaan ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, koska päättäjämme tarvitsevat rahaa hankkeisiinsa ja verovarat näyttävät olevan heidän vapaassa käytössään.
Tässä tapauksessa hanke tarkoittaa t u r v i k s i a ja m a m u j a.
Ei varmasti pääse enää kunnalliseen hammastarkastukseen, koska kunnallisia ei enää ole olemassakaan. Ja tämä on taivaan totta.
Pertti M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin marraskuussa, sain ajan maaliskuulle. Ihan ok. Ei ole mitään vaivaa, vain tarkastukseen. Pyysin hygienistille mutta sain lääkäriajan. Omahäme.
Helsinki on täynnä m am uja, niin täällä ei onnistu. Yksityiselle mentävä.
Onko tietoa, että onko tällaista muualla EU:ssa että "tulijat" menevät maan veronmaksajien edelle näissä verovaroin tuotetuissa palveluissa kuten terveydenhoito? Ja kansalaiset odottelevat omaa vuoroaan kuukausia tai jopa vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tosiaan asia että jos nykypäivänä jotain haluaa se pitää maksaa itse. Tiedän että on varmasti hankala alkaa ajattelemaan näin kun on koko elämänsä tottunut siihen että muuta maksaa aina kaiken mitä itse haluaa etteinitse tarvi maksaa kiistä palveluista
Mutta edelleenkin maksamme paljon veroja, että pääsisimme esimerkiksi hammaslääkäriin kohtuullisella hinnalla ja silloin kun on tarve, mutta eihän se enää onnistukaan. Jos emme saa oikeaa vastinetta verojen viemiselle, pitäisi verotusta laskea huomattavasti, mutta se ei käy päinsä koska sittenhän päättäjillämme olisi vähemmän rahaa käytössään.
Ei se yksityisellä käyminen niin kallista ole, etenkään kun julkiselle aikaa odottaessa voi hampaat lahota suuhun ja tarvitsee ties mitä toimenpiteitä tehdä. Yksityiseltä voi ennakkoon kysyä hammastarkastuksen hintoja. Tarkastuksen aikana he myös ilmoittaa paljonko tulee lisähintaa jos tehdään jotain ylimääräistä. Kävin Mehiläisessä hammaslääkärillä tarkastuksessa ja lysti maksoi 75 euroa sisältäen myös yhden röntgenkuvan, jolla varmistettiin ettei reikää ole. Katsoin pari vuotta vanhaa julkisen hammastarkastuksen laskua ja se oli 60e. Yksityinen lääkäri voi kirjoittaa myös lähetteen hammaskiven poistoon ja sitten saat käydä julkisella. Julkisella ei ainakaan minun terveysalueella pääse suuhygienistille ilman lähetettä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pyysin palvelusetelin ja menin yksityiselle. Tarkastus 39e ja kolmet röntgenkuvat yhteensä 73e. Pienituloisena pystyn tuon kyllä maksamaan kerran vuoteen.
Minä maksoin tuon saman julkisella (POHDE). Olet löytänyt edullisen hammaslääkärin yksityisellä.
Mä oon saanut palvelusetelin hyvinvointialuuelta. Kerran vuodessa saa. 90 e ja sit yksityiselle, itselle maksettavaa jäänyt noin 40 e. Olen siis aina sanonut, että reikä tai tippuva paikka kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin marraskuussa, sain ajan maaliskuulle. Ihan ok. Ei ole mitään vaivaa, vain tarkastukseen. Pyysin hygienistille mutta sain lääkäriajan. Omahäme.
Helsinki on täynnä m am uja, niin täällä ei onnistu. Yksityiselle mentävä.
Onko tietoa, että onko tällaista muualla EU:ssa että "tulijat" menevät maan veronmaksajien edelle näissä verovaroin tuotetuissa palveluissa kuten terveydenhoito? Ja kansalaiset odottelevat omaa vuoroaan kuukausia tai jopa vuosia.
Nämä "tulijat" eivät myöskään aina tule varatulle ajalle. Ja näin aikaa haaskautuu. Ei tarvitse myöskään maksaa peruuttamattomasta ajasta.
Ei pääse ei mutta koiraa pelastetaan 33 tuntia monessa vuorossa
Mikä kaupunki tai kunta? Turussa käyn kaksi kertaa vuodessa suuhygienistillä ja kerran kolmessa vuodessa hammaslääkärillä. Toki hoidan itse ensiluokkaisesti hampaitani.