Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön joutuukin maksamaan etuuksia takaisin väärän päätöksen takia 27 000 euroa!

Vierailija
19.01.2026 |

Onneksi en itse lähtenyt tähän aikoinaan, tiijä vaikka olisi käynyt samoin. Se olisi ollut myös täysin etänä kielten opiskelua, näin ollen odottelen eläkkeelle pääsyä ja sitten voin tehdä mitä huivttaa.

Työttömänä et voi tehdä mitään, ennen kuin lupa annetaan ja selvitellään ja et silloinkaan voi olla varma siitä, tehtiinkö oikea päätös!!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/914892f8-5a65-4423-a703-d3e8bc049ee4

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole selvä juttu näin hyveellisellä oikeudenmukaisuudella tulkittuna, että syytön on. Pitäisi voida luottaa virkailijoiden päätöksiin. Ei tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
42/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli parempi vaan pyöritellä peukaloita kuin edistää omaa työllistymistään. Kun YAMKiin ei saa edes opintotukea, sillä sitä ei opintotuessa katsota päätoimiseksi.

Tai sitten opiskelet YAMK:ssa samalla kun olet TÖISSÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärille ei pidä ikinä kertoa mistää opinnoista. Itse tulin aikoinani irtisanotuksi. Olin jo jonkin aikaa opiskellut kokopäivätöiden ohessa ilta- ja etäopintoina. Työkkärin kanssa asioidessani mainitsin tästä ja nehän meni aivan laukalle, että kokoaikaista opiskelua. Päättelin sitten, että on parempi "lopettaa" opinnot ja sanoa keskittyvänsä vain työnhakuun.

En tiedä, missä byrokraatin utopiassa työkkärissä eletään, jos kuvitellaan, ettei työssäkäyvä ihminen kykene halutessaan myös opiskelemaan. Tai että opiskelu olisi jotenkin työnhaun esteenä. 

Kyse on siitä, että työtön ei saa opiskella työttömyystuella.

Kyse on toimeentulosta.

Opintotuet ovat niin pieniä että niillä pärjää vain kotona asuva nuori, tosin ei niilläkään kustanneta opiskeluvälineitä, riittää korkeintaan karkkirahaksi.

Vierailija
44/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole selvä juttu näin hyveellisellä oikeudenmukaisuudella tulkittuna, että syytön on. Pitäisi voida luottaa virkailijoiden päätöksiin. Ei tarvitse maksaa takaisin.

Verovirkailijodein päätöksissäkin on umpikierojen lakimiesten vaatima lauseke jossa sanotaan suurinpiirtein että tämä lausunto ei välttämättä ole laillisesti pitävä tms. jotain siihen suuntaan, en sanatarkasti muista, elikkä viranomaisilta ei voi edes saada sellaista lausuntoa joka on laillisesti pitävä, ne on ihan hupiukkoja ja -akkoja vaan jotka kirjoittelevat mitä sattuu ilman mitään vastuuta mistään.

Vierailija
45/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärille ei pidä ikinä kertoa mistää opinnoista. Itse tulin aikoinani irtisanotuksi. Olin jo jonkin aikaa opiskellut kokopäivätöiden ohessa ilta- ja etäopintoina. Työkkärin kanssa asioidessani mainitsin tästä ja nehän meni aivan laukalle, että kokoaikaista opiskelua. Päättelin sitten, että on parempi "lopettaa" opinnot ja sanoa keskittyvänsä vain työnhakuun.

En tiedä, missä byrokraatin utopiassa työkkärissä eletään, jos kuvitellaan, ettei työssäkäyvä ihminen kykene halutessaan myös opiskelemaan. Tai että opiskelu olisi jotenkin työnhaun esteenä. 

Kyse on toimeentulosta.

Opintotuet ovat niin pieniä että niillä pärjää vain kotona asuva nuori,

Valtaosa opiskelijoista ei saa työttömyystukea.

Vierailija
46/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki opintosuoritukset menee opintopolkuun, josta ne näkyy, eli "salaopiskelut" tulee jossain vaiheessa ilmi. 

Mikä on opintopolku?

Vierailija
47/47 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli parempi vaan pyöritellä peukaloita kuin edistää omaa työllistymistään. Kun YAMKiin ei saa edes opintotukea, si

Virkarälssi tarvitsee työttömänsä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme