Työtön joutuukin maksamaan etuuksia takaisin väärän päätöksen takia 27 000 euroa!
Onneksi en itse lähtenyt tähän aikoinaan, tiijä vaikka olisi käynyt samoin. Se olisi ollut myös täysin etänä kielten opiskelua, näin ollen odottelen eläkkeelle pääsyä ja sitten voin tehdä mitä huivttaa.
Työttömänä et voi tehdä mitään, ennen kuin lupa annetaan ja selvitellään ja et silloinkaan voi olla varma siitä, tehtiinkö oikea päätös!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/914892f8-5a65-4423-a703-d3e8bc049ee4
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole maksettava takaisin! Itse en kyllä maksaisi, siinähän menisi luottotiedot ja kaikki! Em menisi enää töihinkään,koska palkasta ottaisiavt suoraan tuota velkaa!
Ethän sinä nyt käy töissä muutenkaan.
Mitä sitten, en ole väittänytkään olevani töissä!!
Kun kyseessä on kantis, takaisinperintää ei varmaan kohtuullisteta euroakaan. Jos kyseessä olisi Mehmet, luovuttaisiin takaisinperinnästä varmaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon näitä isoja tukia kusettavia loppujen lopuksi on ?
Etkö ymmärrä lukemaasi,Nero?
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että jonkun muun tekemän virheen takia joutuisi maksamaan. Mitähän mieltä oikeus on tästä tapauksesta.
Noi kuntien te virkailijat ovat ihan vitsi.On kahvilankassaa ym.
Tuokin raha olisi voinut laittaa ukrainaan. Sillä olisi saanut joku uuden mekon hollywoodjuhliin:(
Vierailija kirjoitti:
se on vaan maksettava takaisin...aivan selvä juttu..
Mutta maaa_muille kyllä rahaa sataa. Tuetaan, kotoutetaan, on kielikurssia aun muuta. Ja osa on silti koko ikänsä veronmaksajien elättinä.
Työttömän pitäisi vaan istua kotona tekemättä mitään siltä varalta että virkailija soittaa ja tarjoaa työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Kenellekään ei pitäisi olla mahdollisuutta opiskella työttömyystuella tai sitten kaikilla pitäisi olla siihen mahdollisuus. Miksi tälläistä turhaa byrokratiaa ylläpidetään? Asiat kannattaa tehdä yksinkertaisesti.
Miten niin oikein? Jos kerta kelan ohjeet sallii tämän, niin silloin kyseessä kelan tekemä, erittäin suuri virhe. Ei yksittäisen henkilön pidä missään nimessä joutua velkavankeuteen toisten tekemistä virheistä! Kyse on vieläpä valtion virastosta.
Kela päätöksineen ja täysin ammattitaidottomine työntekijöineen on ihan perseestä. Täysin mielivaltainen laitos.
Miten jotkut saa ansiosidonnaista ja samaan aikaan kohtuullisen hyvät tulot youtubesta?
Minua hämmästytti jo tuo, että sai aluksi edes luvan opiskella. TE-toimisto on tyrmännyt jo kaksi pyyntöäni päästä opiskelemaan työttömyysturvalla, joten kai olen hyödyllisempi kotona mitään tekemättä kuin että parantaisin huomattavasti mahdollisuuksiani työllistyä. Opiskelu on heistä jees vain jos opiskelet työkkärin omia kursseja. Täysin turha kyttäysorganisaatio ja joutaisi jo korvata jollakin muulla.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut saa ansiosidonnaista ja samaan aikaan kohtuullisen hyvät tulot youtubesta?
Niin, mikä työtön sitä on, jos joka päivä tekee videoita tubeen ja tienaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä työtön sitä on, jos joka päivä tekee videoita tubeen ja tienaa sillä.
Suomessa tubettajan tulot vaihtelevat valtavasti, mutta
mainostuloja (AdSense) kertyy keskimäärin noin 35 euroa 1000 näyttökerrasta, kun kanava on mukana YouTube-kumppaniohjelmassa, mikä vaatii 1000 tilaajaa ja 4000 katselutuntia, ja suurituloisimmat tubettajat tienaavat kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vuodessa, kun tulot koostuvat mainosten lisäksi esimerkiksi kumppanuuksista, sponsoreista ja oheistuotteista. Pienillä kanavilla tulot voivat olla hyvin vähäisiä, kun taas suosituimmat tienaavat hyvin, mutta tulojen määrä riippuu vahvasti katselukerroista, aihepiiristä ja tulonlähteistä.
Tienaako? Tätyy olla aika "haka", jos pystyy elämään pelkästään tubettamalla!
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmästytti jo tuo, että sai aluksi edes luvan opiskella. TE-toimisto on tyrmännyt jo kaksi pyyntöäni päästä opiskelemaan työttömyysturvalla, joten kai olen hyödyllisempi kotona mitään tekemättä kuin että parantaisin huomattavasti mahdollisuuksiani työllistyä. Opiskelu on heistä jees vain jos opiskelet työkkärin omia kursseja. Täysin turha kyttäysorganisaatio ja joutaisi jo korvata jollakin muulla.
Oletko selvittänyt oikeutesi lyhytkestoisiin opintoihin?
https://tyollisyys.palvelumanuaali.fi/palvelu/lyhytkestoinen-opiskelu-t…
Vierailija kirjoitti:
Työttömän pitäisi vaan istua kotona tekemättä mitään siltä varalta että virkailija soittaa ja tarjoaa työpaikan.
Työttömän pitää hakea töitä. Jos työtön päättää opiskella, niin hän on opiskelija, ei työtön.
Niin että käyn töissä ja netto on tuon verran! Ei täällä työnteko kannata
Vain 27 000€ laskua? Ehdottomaan tuommoinen joutuisi. Viikonloput koulussa vaikka yrittää hakea työtä? Voin 100% taata että jos soittaisi että tule töihin niin ei menisi. Laiska pummi seinien taakse tuommoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän pitää hakea töitä. Jos työtön päättää opiskella, niin hän on opiskelija, ei työtön.
Kerro sitten miksi te-toimisto jakaa väärää tietoa?? Minua myös tuo ko. sama paikka ja sama alue kannusti opiskeluun ja valehteli saa työttömyyskorvausta, oikeen moneen kertaan toisteli kirjasi ylös eli huijaus. Onneksi en ehtinyt hakea, olisin samassa tilanteessa, muuten perittäisi takaisin. On tapana huijata /jakaa väärää tietoa. Ei Suomessa saa opiskella työttömyyskorvauksella. Ainakaan Vantaalla ei saa. Silti jaetaan väärää tietoa. Virkailijat myös vaihtuu koko ajan ja eivät tiedä mitä toinen sanoo.
Vantaa työvoimatoimisto jakaa väärää tietoa he sanoo saa opiskella ja työttömyyskorvauksella. Ja virkailija vaihtuu koko ajan jotkut ovat viikon vain. Ja osa jopa unohtaa antaa ajan niin joutuu olla kotona vain. Olen odottanut aikaa 4kk. Noin se toimii.
Meinasin just, että ehdotan työkkäriin opiskelusta, mutta peruutan!