Voisitko seurustella aseksuaalin kanssa?
Niin, miten on? Olisiko aseksuaalisuus ehdoton turn off?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Miehille seksi on tärkeämpää kuin naisille, sillä kaikki naiset eivät koskaan saa orgasmia yhdynnässä. Olen yksi heistä ja yhdyntä on pakkopullaa sillä minuun joko koskee tai ei tunnu miltään. Siinä vaan odottaa että toinen lopettaisi. Olen saanut muutamankin virtsiksen, munuaistulehduksen ja verenvuotoa emättimestä. On minut tutkittu ja mitään fyysistä syytä ei ole löytynyt. Lopulta sanoin että ei kiitos, ei enää koskaan, vaikka mies on uhkaillut huorissa käymisellä jos en anna. No mene, en anna.
No jos kerran seksi miesten kanssa ei kiinnosta, miksi ihmeessä olet sellaisen mennyt hankkimaan?
Olen seurustellut ja asiaan tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut ja asiaan tottuu.
En tottunut yli kahdessa vuodessa. Vaihtamalla parani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille seksi on tärkeämpää kuin naisille, sillä kaikki naiset eivät koskaan saa orgasmia yhdynnässä. Olen yksi heistä ja yhdyntä on pakkopullaa sillä minuun joko koskee tai ei tunnu miltään. Siinä vaan odottaa että toinen lopettaisi. Olen saanut muutamankin virtsiksen, munuaistulehduksen ja verenvuotoa emättimestä. On minut tutkittu ja mitään fyysistä syytä ei ole löytynyt. Lopulta sanoin että ei kiitos, ei enää koskaan, vaikka mies on uhkaillut huorissa käymisellä jos en anna. No mene, en anna.
No jos kerran seksi miesten kanssa ei kiinnosta, miksi ihmeessä olet sellaisen mennyt hankkimaan?
Jos välttämättä jostain ihme syystä on pakko olla mies, etsi joku impotentti tai aseksuaali tapaus. Ihme läheisriippuvuutta ja normien täyttämistä taas. Paljon on miehiä ja naisia, joille kumppani on vaan statussyistä tai normin vuoksi, vaikka häntä ei oikeasti edes rakasta. Parisuhteessa on riesa, seksikin on huonoa, jne.
Kulissiliittojen aika meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Sulle sopis mun puoliso kuin nenä päähän. Sitä ei kiinnosta seksi/sukupuoliyhteys. Muu läheisyys kyllä. Vieressä olo ja kädestä pitäminen sekä halailu ja pusuttelu tukee hänen aloitteestaan.
Osa naisista saa yhdynnässä orgasmin ja osa ei. Kaikki eli jokainen nainen ei näin ollen siis saa. Itse asiassa suurin osa ei saa vaan täytyy käyttää muita- tai apukeinoja. Itse saan vain oman käden kautta tai dildolla. Suuseksillä saisin, mutta se jo ajatuksena ällöttää että joku nuolisi mun elimiä. Yäk.
Olen itse aseksuaali, mutta haluaisin perheen ja rakkautta kaipaan siinä missä muutkin. Minua ei kiinnosta hirveämmin myöskään halailut tai pussailut, mutta olisin valmis joustamaankin johonkin rajaan asti. Seksi on minulle yhtä mielenkiintoista kuin imurointi tai tiskaaminen.
Pystyn siis kyllä rakastamaan toista enkä ole lainkaan tunnekylmä, yksinkertaisesti seksi ei vain ole minulle kovin tärkeää enkä itse koskaan koe halua ketään tai mitään kohtaan, mutta se ei silti poissulje rakkautta. Seksiäkin olen harrastanut ja kyllä, myös saanut orgasmeja, mutta en silti välitä yhtään. Hyvälläkin orgasmilla on suunnilleen sama efekti kuin sillä, että saisi sitkeän tahran astiasta tai vaatteesta hangattua pois.
Ihan ok, mutta en todellakaan kaipaa edes vuosittain.
Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisuus on olennainen-, erittäin tärkeä osa parisuhdetta joka erottaa sen kaikista muista ystävyyden lajeista . Kun loppuu seksi niin vähitellen suhde laimenee johonkin parasta ystävyyttä laimeammaksi kaveruuden lajiksi ja ajan mittaan muututaan kämppiksiksi, ehkä vihamiehiksi tai pahimmiksi vihamiehiksi ja lopulta sitten muutetaan suosiolla omiin osoitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisuus on olennainen-, erittäin tärkeä osa parisuhdetta joka erottaa sen kaikista muista ystävyyden lajeista . Kun loppuu seksi niin vähitellen suhde laimenee johonkin parasta ystävyyttä laimeammaksi kaveruuden lajiksi ja ajan mittaan muututaan kämppiksiksi, ehkä vihamiehiksi tai pahimmiksi vihamiehiksi ja lopulta sitten muutetaan suosiolla omiin osoitteisiin.
Tämä ei muuten sitten ole parisuhde vaan s eksiorjuussuhde. Jos parittelu on se mille suhde perustuu, niin ei ole koskaan järkeä muuttaa yhteen, sillä terveen olennon ei kuulukaan paritella läpi elämäänsä. Se on puhdasta seksiaddiktiota, sairautta
Avioliitossa seksuaalisuus on osa sitä, mutta ei mikään kiinteä, eikä sitä ole syytä tehdä turhan päiten toisen kehoa tuhoten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut aina takertuu tuohon, että orgasmi pitäisi saada yhdynnässä? Kun sen voi saada naiselle aikaiseksi muillakin tavoilla. Hyvänen aika sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?
Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.
En halua lapsia, en halua seksiä, rakastan puolisoani ja haluan elää hänen kanssaan hamaan vanhuuteen saakka. Emme voisi olla vain kavereita, sillä haluamme elää yhdessä ja rakastamme toisiamme kuin mies ja nainen. Ainoa ero että ei ole seksiä. Toki fyysistä läheisyyttä on, mutta jo kielarit ovat ei kiitos.
Oletko ihan varma, että tuo on myös hänen näkemyksensä asiasta eikä vain sinun toiveesi siitä miten hänen tulisi nähdä suhteenne tila?
on ehdoton turnoff. ja koko kysymys on absurdi. parisuhteessa seksimieltymykset/seksuaalisuus/mitälie pitää olla yhteneväiset. muuten homma kaatuu. eli aseksuaalille sopii parhaiten aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin. Olen itsekin lähes aseksuaali. Ennen olin tai luulin olevani seksuaalinen mutta enää en halua ollenkaan seksiä. Haluaisin kyllä parisuhteen ja perheen.
Tästä saisi hyvän sketsin. 2 aseksuaalia haluaa lapsia :D
Saisi ehkä hyvän sketsin, mutta toisille se on arkea, joka ei juuri huvita, vaan käy jopa kalliiksi. Me päädyimme lopulta keinohedelmöitykseen yksityisellä klinikalla. Nyt on kolme lasta ja yhteistä elämää takana 15 vuotta. Rakastan miestäni ja olen nuoruudessani harrastanut seksiä ihan riittävästi vaikka koko elämän mitaksi, mutta täytyy sanoa, etten ole kehdannut kellekään ystävälleni kertoa tilanteestamme.
Jos saisin valita, ottaisin mieluiten parisuhteen, jossa on myös seksiä, mutta ketään toista yhtä hyvää miestä en ole tavannut. Joskus mietin, että elämäni on kuin Pikkojen paikkojen loppukohtaus, jossa miestä naiseksi luullut kosija vain huudahtaa "Well, nobody's perfect!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koska on luonnollista jakaa elämää toisten kanssa eikä naisille kerrota rehellisesti, miten vahingollista seksi on, ja millaisi hirviöitä miehet ovat? Heitä romantisoidaan ja he itse valehtelevat sekä kaunistelevat olemustaan erittäin leveällä kynällä
Jos naiset suostuisivat uskomaan totuuden miehistä, kovin moni ei varmasti hakeutuisi parisuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei muuten sitten ole parisuhde vaan s eksiorjuussuhde. Jos parittelu on se mille suhde perustuu, niin ei ole koskaan järkeä muuttaa yhteen, sillä terveen olennon ei kuulukaan paritella läpi elämäänsä. Se on puhdasta seksiaddiktiota, sairautta
Avioliitossa seksuaalisuus on osa sitä, mutta ei mikään kiinteä, eikä sitä ole syytä tehdä turhan päiten toisen kehoa tuhoten.
Kerron sinulle uutisen: aseksuaalin näkemys seksuaalisuudesta ja avioliitosta on ihan käypää valuuttaa saman vamman jakavilla, mutta siitä on paha lähteä yleistämään hyvää muille.
Varmaan usein seurustelenkin, koska en todellakaan harrasta seksiä jokaisen kanssa, jolle juttelen.
Mutta jos viittaat parisuhteeseen niin ei. Mulle seksi on tärkeää jos on olemassa myös henkinen yhteys kumppaniin. Ilman näitä kumpaakin ei ole mitään parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut aina takertuu tuohon, että orgasmi pitäisi saada yhdynnässä? Kun sen voi saada naiselle aikaiseksi muillakin tavoilla. Hyvänen aika sentään.
Mutta miksi yhtyä, jos nainen ei saa siitä mitään iloa, ainoastaan tulee käytetyksi reikänä?
Ei ole syytä enää antaa seksiä ruokaa vastaan. Talonkin saa antamatta. Ja ihan kaiken muunkin
Vierailija kirjoitti:
Ottaako ahnaasti pyllyyn?
Entä sie? M33
Turvaseksi ei ole tippaakaan vahingollista tai vaarallista vaan tapa jakaa yhteistä läheisyyttä, hellyyttä ja mielihyvää toiselle ihmiselle. Seksi joka vastentahtoisesti satuttaa on väkivaltaa.
Omituinen väite, ettei naiset saisi koskaan orgasmia yhdynnässä. Ei ihme, ettei seksi kiinnosta, jos kumppani ei kiinnitä tähän huomiota, ei käytetä leluja tai on muuten estoinen.