Voisitko seurustella aseksuaalin kanssa?
Niin, miten on? Olisiko aseksuaalisuus ehdoton turn off?
Kommentit (117)
En tietenkään, koska itse en ole aseksuaali. Eihän se voisi mitenkään toimia.
Kyllä. Mulle olis täydellistä. Hakailla ja suudella kyllä haluaisin.
Periaatteessa joo, koska olen itse aseksuaali (nainen). Mutta toisaalta en ole kyllä viimeiseen 30 vuoteen kokenut mitään halua seurusteluun. Jotenkin kun seksi tai perheen perustaminen ei ole pöydällä, niin ihan vaan kaveruus/ystävyys riittää, ei kaipaa seurustelua. Ehkä olen vaan aromantikko myös, sen lisäksi että aseksuaali. Tiedän, että jotkut aseksuaalit kaipaa parisuhdetta.
En voisi. Expuoliso paljastui tällaiseksi lopulta ja romutti kyllä itsetunnon ihan täysin. Seksi ja seksuaalisuus on itselle tärkeä osa elämää ja parisuhdetta ylläpitävä liima.
Tullut huomattua ettei se mitään merkkaa vaikka julistaudutaan aseksuaaliksi. Hetken kuluttua ollaan taas jotain muuta kuitenkin.
Voisin seurustella, jos en olisi jo itse naimisissa. Olen itsekin aseksuaali.
Tykkääkö aseseksuaali pyssyistä?
Vierailija kirjoitti:
Samoin! Ootko vapaa? 🤪
En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?
Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.
Jos rakastuisin häneen niin tietysti.
No on tietysti ehdotin turn off, koska olen itse tosi seksuaalinen. Mitä pointtia koko seurustelussa on ilman seksiä?
Mielellään joo. Mulle riittää läheisyys ilman seksiä.
En voisi, koska itselleni seksi on tosi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?
Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.
En minä kaverien kanssa esim. pötköttele lusikassa sohvalla tai jaa jokapäiväisen arjen iloja ja vastuita. Kaveruus ja seurustelu ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä lisääntyminen liity siihen.
Vierailija kirjoitti:
Onko romanttinen rakkaus sulle pelkästään seksiä? Mulle itselleni seksi on äärimmäisen tärkeää, mutta pystyn oikein hyvin ymmärtää, että ihminen voi kaivata rakkautta, vaikka ei haluaisikaan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas just halailu ja suutelu aikaan saa sen että alkaa tehdä mieli muutakin. Sen sijaan ilman halailua ja pussailua voin olla ilman seksiäkin aivan ongelmitta, mutta eihän tuollainen parisuhde ole mistään kotoisin vaikka sellainenkin on tullut nuorempana koettua. Älkää kysykö miksi, en tajua itsekään.
En voisi, koska seksuaalisuus on itselle tärkeää.