Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella aseksuaalin kanssa?

Vierailija
19.01.2026 |

Niin, miten on? Olisiko aseksuaalisuus ehdoton turn off? 

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli aseksuaali, koska olin masentunut. Suojelin itseäni. Olisin hajonnut kiertopatjana. Harmin paikka! 

Voisin seurustella aseksuaalin miehen kanssa. Oltaisiin kämppiksiä ja toistemme henkinen tuki. 

Niin. Kavereksi tai kämppiksiksi näitä kutsutaan. Mikä ihmeen tarve teillä on kopioida parisuhteen normeja seksuaalisilta ihmisiltä ja havitella jotain, mitä et todellisuudessa halua? Vähän sama kuin homot menisivät väkisin naimisiin vastakkaisen sukupuolen kanssa ja hankkisivat lapsia, koska "niin kuuluu tehdä". Sellaisessa suhteessa on vaan häviäjiä.

Seksuaalisen osapuolen kannalta on loppujen lopuksi melko vähän väliä, kohdistuuko haluttoman kumppanin halu toiseen sukupuoleen, leivänpaahtimiin tai ei mihinkään. 

Vierailija
182/184 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi varmaankin. Mulle seksi ei ole kovin tärkeää, olen tajunnut sen viime aikoina, lasten saamisen jälkeen. Aiemmin halusin harrastaa seksiä siksi että tuntisin itseni halutuksi, seksikkääksi ja hyväksytyksi, siksi että parisuhteessa "kuuluu olla seksiä". Ja varmasti myös parisuhteen jatkuvuuden takia, siis jatkuvuuden siihen asti että saan omat lapset ja tulen äidiksi. Nyt kun tuo tavoite on saavutettu, niin se laittaa aikalailla uusiksi elämän prioriteetit ja olen todennut että seksi ei taida olla itselleni kovinkaan tärkeää. Ja siis ennen kun joku miettii niin meillä nimenomaan mies on ollut se haluttomampi aina ja ensimmäisen raskauden aikana/jälkeen hänen takiaan emme ole harrastaneet seksiä enää, vaikka aiemmin olisin sitä itsekin halunnut. Mutta nyt kun olen tottunut seksittömään suhteeseen niin tämä on aidosti hyvä näin! Voisin olla aseksuaalinkin kanssa uskoisin. En kaipaa seksiä, ehkä tulevaisuudessa kaipaan, mutta nyt en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut on kovat että hankalaa olla aseksuaalin kanssa.

Vierailija
184/184 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, en kestäisi sitä torjutuksi tulemisen tunnetta, läheisyyden välttelyä ja kylmyyttä. Haluan ihmisen joka haluaa minua, ja osoittaa sen. Olen ollut ihastunut aseksuaaliin, joka meni jo pelkästä kosketuksesta täysin lukkoon. Mitään seksuaalista meidän välillä ei tietenkään koskaan tapahtunu ja mun tunteet laimenivat sitten ajan kanssa, kun ymmärsin, ettei meistä voi tulla mitään.