Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella aseksuaalin kanssa?

Vierailija
19.01.2026 |

Niin, miten on? Olisiko aseksuaalisuus ehdoton turn off? 

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olisi aikalailla seksitön suhde koska aseksuaali harvoin tuntee  seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan.

Vierailija
42/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään voisin. Olen parisuhteessa jota on kestänyt 16 vuotta ja pari lastakin on. Nykyään seksiä noin 1-4 kertaa vuodessa. Että menee se näköjään näinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun ei ole aseksuaaleja enemmän afrikassa ja lähi-idässä, siellä niitä tarvittaisiin!!!

Sikiää kuin hiiret ja ylikansoittaa maapallomme.

Vierailija
44/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa elämää en. Ehdottaisin sitten että ollaan ystäviä, ei niitäkään mulla liikaa ole. N30+

Vierailija
45/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?

Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.

En minä kaverien kanssa esim. pötköttele lusikassa sohvalla tai jaa jokapäiväisen arjen iloja ja vastuita. Kaveruus ja seurustelu ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä lisääntyminen liity siihen.

No en haluaisi tehdä tuollaista kenenkään muun kuin pienen lapsen kanssa, josta on ymmärrettävää, että kaipaa äidin emotionaalista validaatiota ja vieroittautuu a

Ihan normaalia toimintaa kumppanin kanssa haluta olla lähellä, halailla, pötkötellä, nukkua kainalossa ym. Erikoista olisi, jos mitään tuollaista ei parisuhteessa olisi vaan ainut läheisyys olisi seksiä. Aika harva nainen ainakaan sellaista haluaa.

Vierailija
46/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hämmentävä ketju jos näin paljon aseksuaaleja osuu tähän keskusteluun. Väestöstä heitä kun löytyy n. 1%. 

Vierailija
47/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi koska mulle seksi on tärkeää ja haluan miehen joka himoitsee mua. Seksi on tärkeä osa parisuhdetta.

Vierailija
48/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille seksi on tärkeämpää kuin naisille, sillä kaikki naiset eivät koskaan saa orgasmia yhdynnässä. Olen yksi heistä ja yhdyntä on pakkopullaa sillä minuun joko koskee tai ei tunnu miltään. Siinä vaan odottaa että toinen lopettaisi. Olen saanut muutamankin virtsiksen, munuaistulehduksen ja verenvuotoa emättimestä. On minut tutkittu ja mitään fyysistä syytä ei ole löytynyt. Lopulta sanoin että ei kiitos, ei enää koskaan, vaikka mies on uhkaillut huorissa käymisellä jos en anna. No mene, en anna. 

Vierailija
49/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille seksi on tärkeämpää kuin naisille, sillä kaikki naiset eivät koskaan saa orgasmia yhdynnässä. Olen yksi heistä ja yhdyntä on pakkopullaa sillä minuun joko koskee tai ei tunnu miltään. Siinä vaan odottaa että toinen lopettaisi. Olen saanut muutamankin virtsiksen, munuaistulehduksen ja verenvuotoa emättimestä. On minut tutkittu ja mitään fyysistä syytä ei ole löytynyt. Lopulta sanoin että ei kiitos, ei enää koskaan, vaikka mies on uhkaillut huorissa käymisellä jos en anna. No mene, en anna. 

Tuo nyt kertoo lähinnä siitä että sinulla on huono mies. Meillä mies on aina huolehtinut että minä tulen ensin, haluamallani tavalla. Ja minulla on ihan dgn vulvodynia. 

Vierailija
50/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?

Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.

En halua lapsia, en halua seksiä, rakastan puolisoani ja haluan elää hänen kanssaan hamaan vanhuuteen saakka. Emme voisi olla vain kavereita, sillä haluamme elää yhdessä ja rakastamme toisiamme kuin mies ja nainen. Ainoa ero että ei ole seksiä. Toki fyysistä läheisyyttä on, mutta jo kielarit ovat ei kiitos. 

Miksi tuossa tapauksessa pitäisi olla vastakkaista sukupuolta? Eikö nainen voisi samalla tavalla rakastaa naista, jos seksuaalisuutta ei ole, ja jo kielarit ovat no-no? Lesbosuhteissa seksittömyys on muutenkin varsin yleistä.

Vierailija
51/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hämmentävä ketju jos näin paljon aseksuaaleja osuu tähän keskusteluun. Väestöstä heitä kun löytyy n. 1%. 

Jospa totuus onkin se, että on paljon ihmisiä joita seksi ei kiinnosta, mutta he eivät ole julistautuneet aseksuaaleiksi? En minäkään ole tiennyt että olen sellainen. Aina jotain uuttakin oppii jopa näin vanhoilla päivillä. 

Vierailija
52/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt kertoo lähinnä siitä että sinulla on huono mies. Meillä mies on aina huolehtinut että minä tulen ensin, haluamallani tavalla. Ja minulla on ihan dgn vulvodynia. 

Luuletko että menin neitsyenä naimisiin? 

Vierailija
53/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa totuus onkin se, että on paljon ihmisiä joita seksi ei kiinnosta, mutta he eivät ole julistautuneet aseksuaaleiksi? En minäkään ole tiennyt että olen sellainen. Aina jotain uuttakin oppii jopa näin vanhoilla päivillä. 

Näin se varmaan onkin. Kunhan kiinnitin huomiota että vaikka aseksuaalisuus olisikin tuota yleisempää, niin ei se nyt sentään n. 20-30% luokkaa ole mitä tässä keskustelussa näkyy.

Vierailija
54/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia, en halua seksiä, rakastan puolisoani ja haluan elää hänen kanssaan hamaan vanhuuteen saakka. Emme voisi olla vain kavereita, sillä haluamme elää yhdessä ja rakastamme toisiamme kuin mies ja nainen. Ainoa ero että ei ole seksiä. Toki fyysistä läheisyyttä on, mutta jo kielarit ovat ei kiitos. 

Miksi tuossa tapauksessa pitäi

Tarvii jos on hetero. 

Vierailija
55/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että menin neitsyenä naimisiin? 

En luule, totesin vaan että huono mies sinulla. Vaadi parempaa. 

Vierailija
56/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin, ei vain onnistunut. Ihana ihminen, ei siinä mitään, mutta minulle läheisyys ja seksi on tärkeää suhteessa.

Vierailija
57/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään yhdynnällä orgasmia saa. En saa muutenkaan miesten kanssa orgasmia helposti. Yksin ollessa saan helposti. Silti olen aina himoinnut kumppania ja halunnut seksiä. Nykyään olen sinkku, mutta mulla on seksisuhde. Meni pitkään, että sain tämän miehen kanssa orgasmin lelun avulla. Silti halusin häntä ja seksiä vaikka en saanut orgasmia. Ilman seksiä en todellakaan olisi halunnut olla. Nykyään saan orgasmin tuon lelun avulla.

Vierailija
58/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin. Olen itsekin lähes aseksuaali. Ennen olin tai luulin olevani seksuaalinen mutta enää en halua ollenkaan seksiä. Haluaisin kyllä parisuhteen ja perheen.

Tästä saisi hyvän sketsin. 2 aseksuaalia haluaa lapsia :D

Vierailija
59/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan saa persettä useassa eri asennossa.

Vierailija
60/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin. Olen itsekin lähes aseksuaali. Ennen olin tai luulin olevani seksuaalinen mutta enää en halua ollenkaan seksiä. Haluaisin kyllä parisuhteen ja perheen.

Tästä saisi hyvän sketsin. 2 aseksuaalia haluaa lapsia :D

Tietämäni tapaukset ovat hankkineet lapsen kotikutoisella inseminaatiolla. Ei aseksuaalisuus sitä estä etteikö mies fyysisesti voi saada siemensyöksyä. Siemenet sitten vaikka ruiskulla emättimeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän