Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella aseksuaalin kanssa?

Vierailija
19.01.2026 |

Niin, miten on? Olisiko aseksuaalisuus ehdoton turn off? 

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?

Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.

En halua lapsia, en halua seksiä, rakastan puolisoani ja haluan elää hänen kanssaan hamaan vanhuuteen saakka. Emme voisi olla vain kavereita, sillä haluamme elää yhdessä ja rakastamme toisiamme kuin mies ja nainen. Ainoa ero että ei ole seksiä. Toki fyysistä läheisyyttä on, mutta jo kielarit ovat ei kiitos. 

Vierailija
22/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe pointtia - minkälainen järjestely on siis kyseessä? Monogamia on merkityksellistä hedelmällisissä seksisuhteissa lasten vuoksi, siksi avioliitto. Mutta jos ei ole tarkoitus harrastaa lisääntymistä, niin miksi edes seurustella? Miksei kaveruus riitä?

Ennemminkin jeesaisin aseksuaalia kehittämään itsenäisiä selviytymistapoja niin, ettei hänen tarvitse sitoa itseään parisuhteeseen, vaan saa tyydytettyä tarpeensa muin keinoin.

En minä kaverien kanssa esim. pötköttele lusikassa sohvalla tai jaa jokapäiväisen arjen iloja ja vastuita. Kaveruus ja seurustelu ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä lisääntyminen liity siihen.

No en haluaisi tehdä tuollaista kenenkään muun kuin pienen lapsen kanssa, josta on ymmärrettävää, että kaipaa äidin emotionaalista validaatiota ja vieroittautuu asteittain. Aikuisen kanssa tuollaiseen ryhtyminen tuntuisi regressiiviseltä. 

Arjen asiat taas eivät mitenkään helpotu niitä jakamalla. Lisäksi riskit ja konfliktit kasvavat, kun luovutat omia vastuitasi toisen hoidettavaksi. 

Lämmitettävä kauratyyny, vesipullo ja tunnesäätelytaidot kuuluvat aikuiselle, ei vauvamainen cuddlailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kaverien kanssa esim. pötköttele lusikassa sohvalla tai jaa jokapäiväisen arjen iloja ja vastuita. Kaveruus ja seurustelu ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä lisääntyminen liity siihen.

No en haluaisi tehdä tuollaista kenenkään muun kuin pienen lapsen kanssa, josta on ymmärrettävää, että kaipaa äidin emotionaalista validaatiota ja vieroittautuu a

🥱

Vierailija
24/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia, en halua seksiä, rakastan puolisoani ja haluan elää hänen kanssaan hamaan vanhuuteen saakka. Emme voisi olla vain kavereita, sillä haluamme elää yhdessä ja rakastamme toisiamme kuin mies ja nainen. Ainoa ero että ei ole seksiä. Toki fyysistä läheisyyttä on, mutta jo kielarit ovat ei kiitos. 

Okkei. Jos kaipaisin jotakin tällaista, ottaisin mieluummin kissan kuin ihmisen. En kuitenkaan pidä sitäkään järkevänä tai tarpeellisena.

Vierailija
25/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi, koska seksuaalisuus on itselle tärkeää.

Miksi ihmeessä tätä alapeukutetaan? Sellainen suhde jossa toiselle seksi on tärkeää ja toiselle yhdentekevää on täysin tuhoontuomittu jo ajatuksena. Avoimet suhteet sitten erikseen.

Vierailija
26/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on no deal moro ja näkemiin.

Vierailija
27/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse aseksuaalinen ja minua ei kiinnosta seurustelu käytännössä lainkaan. Koen sen niin, että seksuaalisuus on kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta, että parisuhdetta ei voi olla ilman seksuaalisuutta. Tai siis, miksi minä haluaisin olla parisuhteessa kenenkään kanssa, jos en halua hänen kanssaan seksuaalista kanssakäymistä? Koska en halua seksuaalisuutta, niin en halua parisuhdettakaan.

Vierailija
28/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se olisi molemmille kärsimystä. Minä en ole valmis luopumaan omasta seksuaalisuudestani ja aseksuaali ei ole kiinnostunut seksistä

Vierailija
29/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okkei. Jos kaipaisin jotakin tällaista, ott

Kissan kanssa miehen ja naisen välistä romanttista rakkautta? 

Vierailija
30/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja naisen välinen romantiikka on muna pilluun ja jälkeläinen. Jos ei ole tätä tekemässä niin on aivan sama halaileeko kissaa, katulamppua tai lasta. Jos taas haluat kompulsiivisesti heteroromanttisen, mutta aseksuaalisen suhteen, kyseessä on joku trauma, vinouma, tai esim. median kautta tullut ehdollistuma, miksi et uskalla viedä sitä läpi, mutta nylkytät ovenkarmia niin sanotusti.

Vierailija
31/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okkei. Jos kaipaisin jotakin tällaista, ott

Me kaikki olemme erilaisia. Seksi ei vaan tunnu hyvälle, ei millekään. Olenko sitä kokeillut? Toki, nuorena useastikin eikä vain yhden kanssa  kun oltiin niin kiihkeän rakastuneita, mutta se nyt vaan ei ole mun juttu. Muuten, meillä on kaksikin kissaa ja koira, mutta aika outoa verrata eläintä puolisoon! 

Vierailija
32/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ja naisen välinen romantiikka on muna pilluun ja jälkeläinen. Jos ei ole tätä tekemässä niin on aivan sama halaileeko kissaa, katulamppua tai lasta. Jos taas haluat kompulsiivisesti heteroromanttisen, mutta aseksuaalisen suhteen, kyseessä on joku trauma, vinouma, tai esim. median kautta tullut ehdollistuma, miksi et uskalla viedä sitä läpi, mutta nylkytät ovenkarmia niin sanotusti.

En minä ole aseksuaali, päinvastoin. Väitteesi siitä, että rakkaus pelkistyy yhdyntään on kuitenkin ihan puppua. Minä olen äärimmäisen seksuaalinen ihminen, mutta jos puolisoni vaikkapa vammautuisi niin, ettei enää kykenisi seksiin, ei minun rakkauteni häntä kohtaan katoaisi mitenkään. 

Aseksuaali ei ole yhtä kuin aromantikko. 

Vierailija
33/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi olla onnellinen seksittömässä suhteessa (olen kokeillut nuorempana), joten en. 

Vierailija
34/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi oikein onnistuisi. Seksihommat kuuluu hyvään parisuhteeseen aika kovasti.

Vierailija
35/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi, koska seksuaalisuus on kuitenkin aika tärkeää, varsinkin yhdyntä. 

Vierailija
36/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus on että kaikissa parisuhteissa on seksiä, ei välttämättä vaan oman puolison kanssa.

Vierailija
37/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Olen itsekin lähes aseksuaali. Ennen olin tai luulin olevani seksuaalinen mutta enää en halua ollenkaan seksiä. Haluaisin kyllä parisuhteen ja perheen.

Vierailija
38/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan panna silloin kun haluan.

Vierailija
39/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Turha märkä söhrääminen jää pois.

Vierailija
40/117 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse aseksuaalinen ja minua ei kiinnosta seurustelu käytännössä lainkaan. Koen sen niin, että seksuaalisuus on kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta, että parisuhdetta ei voi olla ilman seksuaalisuutta. Tai siis, miksi minä haluaisin olla parisuhteessa kenenkään kanssa, jos en halua hänen kanssaan seksuaalista kanssakäymistä? Koska en halua seksuaalisuutta, niin en halua parisuhdettakaan.

Mielestäni parisuhteessa on paljon muutakin kuin seksuaalista kanssakäymistä. Itse haluaisin parisuhteen ilman seksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä