Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?

Vierailija
19.01.2026 |

Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.

Kommentit (760)

Vierailija
721/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ikinä kenelläkään olisi tahtoa olla jonkun toisen naisen ällössä, potentiaalisesti tautisessa alapäässä vierailleen "ihanan" mitä nyt hieman luonnevikaisen, kuten patologisesti manipuloivan, valehtelevan ja kaiken ympäriltään raunioiksi tuhoavan "miehen" kanssa? Minä kysyn vaan.

Jääminen sellaisen miehen  rinnalle olisi kuolemaakin kamalampi kohtalo sille uskolliselle ja petetylle, sille joka eräänä päivänä saa tietää että hänen pyyteettömällä rakkaudella on tässä pyyhitty erseitä. Ai mitä tekisin siinä vaiheessa uudelle ihkulle pariskunnalle. :D Vihanhallintaongelmaa paineistuneissa shokkitilanteissa, joo, saattaisi ilmetä, sori siitä. Mahdollisesti syyntakeeton siinä tilanteessa. Jos varastaa tuosta noin vain minun elämää, pitää pilkkanaan ja valehtelee, niin ei se siihen jää. En käännä kainosti toista poskea, hell no."

Mä ajattelen ihan eri tavalla kuin sinä. Sain aviomieheni rysä

Höpö höpö. Mies sinä olet. Minä tiedän juuri kaltaisiasi helppoheikkejä. He pettävät ja irstailevat, ja kertovat ihan julkisesti kuinka ihanaa on kun vaimo ei ole hysteerinen ja saa kohtauksia. 

Käytännössä myös tuo varmuus toisen reagoimattomuudesta hyväksikäytetään säälittä. Sellaisia te manipuloivat narsistit olette. Haistan teidät kaukaa.

Vierailija
722/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina huvittaa näissä keskusteluissa se, että jotkut soittaa suutaan, että ei sua enää kukaan huoli oikeaan parisuhteeseen, jos joku kertoo olevansa toinen nainen. No oikeasti te ette tiedä kuka voi olla toinen nainen koska sitä ei näe ulospäin mistään eikä huomaa käytöksestä. Toisena naisena olemista ei huudella pitkin kyliä eikä vaikuta millään tavalla siihen, että osaako olla oikeassa parisuhteessa ja huoliiko joku. Ei siitä salasuhteesta aina muut tiedä. 

Mä tiedän naisen jolla oli suhde varatun miehen kanssa. En tiedä kauanko se kesti, mutta suhde oli jostakin syystä monen tiedossa. Suhde loppui jossakin kohtaa. Tämä toinen nainen on nyt ollut yli 20 vuotta yhdessä myöhemmin tapaamansa miehen kanssa, ovat naimisissa, on lapsia, omakotitalo, mökki, lemmikkejä ja vaikuttavat onnellisilta. Se varattu mies jatkoi vaimonsa kanssa ja varmasti vaimokin tiesi miehensä suhteesta koska oli niin monen tiedossa asia. Aina kun joskus harvoin sen miehen näen, niin mietin, että onkohan ollut muitakin suhteita.

Ei asiat ole niin mustavalkoisia kuin jotkut kuvittelevat. Tämä pätee monessa asiassa. Ei se oma mielipide välttämättä ole mikään totuus eikä asioissa voi yleistää. 

Täällä luultavasti kaikki jakotuherokriittiset kyllä tietävät, että erilaisia tilanteita on. Jos sinä et sitä ymmärrä, ongelmat elämässäsi lienevät suurempia kuin mitä tässä voidaan keskustelulla enää korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luultavasti kaikki jakotuherokriittiset kyllä tietävät, että erilaisia tilanteita on. Jos sinä et sitä ymmärrä, ongelmat elämässäsi lienevät suurempia kuin mitä tässä voidaan keskustelulla enää korjata.

Koitas kuule lukea tätäkin ketjua, niin ehkä ymmärrät paremmin mistä mä kirjoitin. Samaa olen nähnyt monessa muussakin ketjussa tähän aiheeseen liittyen. Ihan turhaan tulit mulle irvistelemään, kun et selvästikään ymmärtänyt mua. Ongelmia tuntuu sulla olevan eikä mulla.

Vierailija
724/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ne on sairaita ilmiselvällä tavalla ja puolet on venäjän propagandaa tai trollaavia inceleitä. Tämä on erilainen juttu. Muistuttaa vähän sitä millaiseksi se ensitreffit alttarilla -ketju meni viime vuonna jossain vaiheessa.

Monet suhteutuvat pettämiseen niin tunteella ettei mitään rajaa. Varmaan lynkkaisivat kaikki pettäjät, jos saisivat. Ja myös ne toiset naiset, jotka ovat varatun kanssa.

Vierailija
725/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukollasi varmasti pari  muutakin suhdetta, mistä ei ole ns jäänyt kiinni. Toinen 2v , kolmas 5 v suhde. Koetko että ukkosi on arvostanut ja kunnioittanut sinua? Oliko sovittu,että muita suhteita saa olla eikä niistä tarvitse mainita? Eikös 8 v suhde ole jo toinen vakisuhde?? Haloo..  onko ukkosi jo kaljuintumassa ja kuvittelet että nyt pysyy ns kotipesällään ja jtkin elätte ilman valheita hmm. Voisit itsellle kehitellä salasuhteen ja katsoa miten ukkos reagoi 5 v kuluttua 

Minulla on ollut vain yksi lyhyt salasuhde. Ns. viidenkympin villitys iski. Toista ei ole tullut enkä usko, että enää tuleekaan. Opin kerrasta ettei sellainen kannata. Olen sitoutunut vaimooni loppuelämän ajaksi. On aivan älytöntä kuvitella, että jos pettää kerran, niin pettää aina. Ja yhtä älytöntä on kuvitella, että kaikki ovat samanlaisia ja toimivat samalla tavalla ja samalla logiikalla.

Vierailija
726/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan menee sillä tavalla, että jos on sinkku nainen, jolla yksi suhde varattuun mieheen, ja vaimo, jolla on yksi suhde miehensä kanssa, niin MIES on se jaettu. Hän jakaa kahteen paikkaan. Naisilla suhde on 1:1. Mies on se h uora, jos haluatte nimitellä. 

Vierailija
727/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommahan menee sillä tavalla, että jos on sinkku nainen, jolla yksi suhde varattuun mieheen, ja vaimo, jolla on yksi suhde miehensä kanssa, niin MIES on se jaettu. Hän jakaa kahteen paikkaan. Naisilla suhde on 1:1. Mies on se h uora, jos haluatte nimitellä. 

Ei nämä jotkut tätä tajua. Huoritellaan vain sitä toista naista. 

Vierailija
728/760 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä jotkut tätä tajua. Huoritellaan vain sitä toista naista. 

Nytkin vähä-älyiset paskat alapeukuttaneet mun kommenttia vaikka puhun täyttä totta.

Vierailija
729/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukollasi varmasti pari  muutakin suhdetta, mistä ei ole ns jäänyt kiinni. Toinen 2v , kolmas 5 v suhde. Koetko että ukkosi on arvostanut ja kunnioittanut sinua? Oliko sovittu,että muita suhteita saa olla eikä niistä tarvitse mainita? Eikös 8 v suhde ole jo toinen vakisuhde?? Haloo..  onko ukkosi jo kaljuintumassa ja kuvittelet että nyt pysyy ns kotipesällään ja jtkin elätte ilman valheita hmm. Voisit itsellle kehitellä salasuhteen ja katsoa miten ukkos reagoi 5 v kuluttua 

Minulla on ollut vain yksi lyhyt salasuhde. Ns. viidenkympin villitys iski. Toista ei ole tullut enkä usko, että enää tuleekaan. Opin kerrasta ettei sellainen kannata. Olen sitoutunut vaimooni loppuelämän ajaksi. On aivan älytöntä kuvitella, että jos pettää kerran, niin pettää aina. Ja yhtä älytöntä on kuvitella, että kaikki ovat samanlaisia ja toimivat samalla tavalla ja samalla logiikalla.<

Kynnys pettämiseen on kuitenkin pienentynyt, kun sen kerran tekee.

Mulla oli yksi tapaaminen varatun miehen kanssa ja mies sanoi, että se jää siihen yhteen kertaan. Me olimme siis seksin saralla vanhoja tuttuja ajalta jolloin olimme molemmat sinkkuja. No mies malttoi tuon tapaamisen jälkeen n. viikon olla laittamatta mulle viestiä. Nyt seksisuhde on jatkunut jo kolme vuotta. Mä olen ollut sinkku koko tämän ajan eikä ole kyllä mitään mielenkiintoakaan parisuhteeseen. Oma rankka avioero ja tämän varatun miehen jatkuva avovaimonsa pettäminen ei kyllä anna mitään mielenkiintoa parisuhteeseen. 

Vierailija
730/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rankka avioero ja tämän varatun miehen jatkuva avovaimonsa pettäminen ei kyllä anna mitään mielenkiintoa parisuhteeseen. 

Ajan tarina. Näinhän se menee. Ihmiset alkaa olla todella pettyneitä toisiinsa ja ennen kaikkea itseensä. On niin helppo ihmissuhteitakin poimia, käyttää ja heittää menemään.

Ne tarinat, jotka ei mene kuten kaikilla muilla, on tavallaan ihan turhia, kun niitä ei uskota, aletaan vänkäämään, että ei noin voi olla, hakemaan niihin jotain lisää, taustatekijöitä, joita ei ole olemassakaan jne. Mutta niitäkin on ja ne, kenellä on, pitää yleensä suunsa kiinni ja antaa ihmisten kuvitella, mitä kuvittelee. Niin tehdään kumminkin, joten miksi vaivautua.

Vierailija
731/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma rankka avioero ja tämän varatun miehen jatkuva avovaimonsa pettäminen ei kyllä anna mitään mielenkiintoa parisuhteeseen. 

Ajan tarina. Näinhän se menee. Ihmiset alkaa olla todella pettyneitä toisiinsa ja ennen kaikkea itseensä. On niin helppo ihmissuhteitakin poimia, käyttää ja heittää menemään.

Ne tarinat, jotka ei mene kuten kaikilla muilla, on tavallaan ihan turhia, kun niitä ei uskota, aletaan vänkäämään, että ei noin voi olla, hakemaan niihin jotain lisää, taustatekijöitä, joita ei ole olemassakaan jne. Mutta niitäkin on ja ne, kenellä on, pitää yleensä suunsa kiinni ja antaa ihmisten kuvitella, mitä kuvittelee. Niin tehdään kumminkin, joten miksi vaivautua.

No en mä ainakaan halua käyttää ihmisiä ja ihmissuhteita ja heittää menemään. Mä olin itse se pois heitetty todella kylmästi. Nytkään en ole kenenkään rakas vaan olen vain seksiä varten. Toki itsekin haluan tätä seksiä, mutta välillä iskee kaipuu siihen, että olisi mies vierellä arjessa, keskustelisi kunnolla mun kanssa ja pitäisi sohvalla kainalossa. Halaisi ja pussaisi ilman oletusta seksistä. Sitten taas muistuu mieleen kaikki paska enkä halua enää tuskaa elämääni. Ei mulle vain ole suotu sitä läpi elämän kestävää parisuhdetta mitä toivoin nuorena. Sydän on murskattu moneen kertaan. Ja ei, en ole juossut jännämiesten perässä vaan naimissakin olin ihan tavallisen miehen kanssa joka ei vain osaa käsitellä tunteitaan eikä osaa puhua vaikeista asioista. Keinonsa hoitaa asiat on sulkeutua ja paeta. Siinä jätti jälkeensä ihmisraunion.

Tiedän saavani paskaa niskaan ja jotkut ilkkuu, että aivan oikein mulle. Niin, että mä ansaitsin julman jättämisen ennen kuin olin koskaan edes ollut varatun kanssa? Jo ennakkoon oli ihan oikein mulle saada masennus yms.?

Vierailija
732/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän saavani paskaa niskaan ja jotkut ilkkuu, että aivan oikein mulle. Niin, että mä ansaitsin julman jättämisen ennen kuin olin koskaan edes ollut varatun kanssa? Jo ennakkoon oli ihan oikein mulle saada masennus yms.?

No luuletko sitten todella olosi paranevan siitä, että pyörit varatun kanssa? Et mielestäsi ole osa ongelmaa, vaan sinulle ikään kuin korvauksena kuuluu nyt tämä, koska aiempi suhde päättyi paskasti. Niin nyt sä sitten tehdä paskaa.

Se vaan ei mene niin. Et tule löytämään mitään kunnollista suhdetta tietenkään niin kauan kun roikut ukkomiehessä seksin vuoksi. Ja miten älytön syy. Oikeastiko saat tolkuttomia, tajunnan vieviä multiorgasmeja toinen toisensa jälkeen? Vaiko aika tavallista seksiä, jota saisit todennäköisesti joltain sinkulta ihan yhtä lailla, jos perustaisit fwb-suhteen.

Sä saat maailmalta sitä, mitä siltä vaadit. Jos sulle riittää paneskella ukkomiehen kanssa, ok. Mutta jos arvostat itseäsi, kerrot herrasmiehelle, että vie nyt intonsa kotiin vaan.

Vierailija
733/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luuletko sitten todella olosi paranevan siitä, että pyörit varatun kanssa? Et mielestäsi ole osa ongelmaa, vaan sinulle ikään kuin korvauksena kuuluu nyt tämä, koska aiempi suhde päättyi paskasti. Niin nyt sä sitten tehdä paskaa.

Se vaan ei mene niin. Et tule löytämään mitään kunnollista suhdetta tietenkään niin kauan kun roikut ukkomiehessä seksin vuoksi. Ja miten älytön syy. Oikeastiko saat tolkuttomia, tajunnan vieviä multiorgasmeja toinen toisensa jälkeen? Vaiko aika tavallista seksiä, jota saisit todennäköisesti joltain sinkulta ihan yhtä lailla, jos perustaisit fwb-suhteen.

Sä saat maailmalta sitä, mitä siltä vaadit. Jos sulle riittää paneskella ukkomiehen kanssa, ok. Mutta jos arvostat itseäsi, kerrot herrasmiehelle, että vie nyt intonsa kotiin vaan.

Sattuma vie ihmiset yhteen ja jos on jo suhde varatun kanssa, niin ei siitä ole välttämättä sen helpompi irtautua kuin vakituisesta parisuhteesta. Ulkopuolisten on aina helppo huudella ja moralisoida.

Vierailija
734/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luin???? KAHDEKSAN VUODEN salasuhde ja päätitte jatkaa, oletko TYHMÄ???? :D

Joillekin se onnistuu (vaikkei koskaan tietoisesta historiasta poistukaan) että pääsee siedettävään tilaan mutta yleensä se repii ihmistä niin pahoin että yhteiselo lopullisesti tuhoutuu.

Vierailija
735/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuma vie ihmiset yhteen ja jos on jo suhde varatun kanssa, niin ei siitä ole välttämättä sen helpompi irtautua kuin vakituisesta parisuhteesta. Ulkopuolisten on aina helppo huudella ja moralisoida.

Tämä kyllä riippuu siitä, miten paljon sattumalle antaa sijaa elämässään ja minkä verran haluaa olla itse ohjaksissa.

Miksi aina väitetään, että se on moralisointia, jos toteaa, että yleensä nämä suhteilut eivät ole kovin hyvää tekeviä kenellekään? On mielestäni tervettä järkeä todeta, että jos on kiinni ukkomiehessä, ei todennäköisesti se sattuma vie yhteen kenenkään sellaisen kanssa, jonka saisi semmoisen suhteen kuin tuokin haluaa? Ei tällä ole moraalin kanssa mitään tekemistä.

Juuri sehän onkin ongelma, että ei ole yhtään helpompaa irrottautua. Niin sitten kannattaa miettiä, miksi siihen itsensä järkkää kärsimään.

Vierailija
736/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen etenkin on sellainen, että jää kiinni siihen seksisuhteeseen, vaikka oikeasti toivoisi saavansa parisuhteen, jossa on muutakin. Ukkomiehiä ei vaivaa, vaikka he tietävät toisen olevan siinä tilanteessa. Päinvastoin oikein tähdentävät ja korostavat aina, että ymmärräthän että en ole luvannut mitään.  Sillä on heidän omatunto puhdas. Sitten huomaat, että vuosia on kulunut ja ihan hukkaan jälkeenpäin.

Vierailija
737/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyllä riippuu siitä, miten paljon sattumalle antaa sijaa elämässään ja minkä verran haluaa olla itse ohjaksissa.

Miksi aina väitetään, että se on moralisointia, jos toteaa, että yleensä nämä suhteilut eivät ole kovin hyvää tekeviä kenellekään? On mielestäni tervettä järkeä todeta, että jos on kiinni ukkomiehessä, ei todennäköisesti se sattuma vie yhteen kenenkään sellaisen kanssa, jonka saisi semmoisen suhteen kuin tuokin haluaa? Ei tällä ole moraalin kanssa mitään tekemistä.

Juuri sehän onkin ongelma, että ei ole yhtään helpompaa irrottautua. Niin sitten kannattaa miettiä, miksi siihen itsensä järkkää kärsimään.

Täällä on aika moni sanonut, että on ihan omasta vapaasta tahdostaan ukkomiehen kanssa eikä edes halua mitään sen vakituisempaa. Eivät kaikki kärsi siitä.

Vierailija
738/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen etenkin on sellainen, että jää kiinni siihen seksisuhteeseen, vaikka oikeasti toivoisi saavansa parisuhteen, jossa on muutakin. Ukkomiehiä ei vaivaa, vaikka he tietävät toisen olevan siinä tilanteessa. Päinvastoin oikein tähdentävät ja korostavat aina, että ymmärräthän että en ole luvannut mitään.  Sillä on heidän omatunto puhdas. Sitten huomaat, että vuosia on kulunut ja ihan hukkaan jälkeenpäin.

Noin ylipäätään ihmisillä on kummallinen suojamekanismi uskoa hyvään, vaikka ihmisyys on ylipäätään sysipaskaa. Kehenkään tai mihinkään ei pitäisi luottaa. Suurin osa on narsistisia elukoita.

Vierailija
739/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea ketjua mutta ei jaksa. Ä mmät on aina niin lapsellisia. Joku keksii muka hauskan "jakotuheron" ja muut aivan mehuissaan siitä niin kuin suurta kirjallisuutta olisi syntynyt. Hoetaan sitten samaa väsyksiin saakka. Samat katkeroituneet petetyt puolisot täällä haukkumassa naisia, jotka sentään nauttii elämästä eikä ota miehiä liian vakavasti.

Ei se mies sinun omasi selkeästi ole, kun muille jakaa. Se on kaikkien yhteinen mies. Se että olet joskus tyhmyyksissäsi mennyt naimisiin mieshoron kanssa, ei tee sinusta parempaa. Se tekee sinusta vain hieman tyhmän.

Vierailija
740/760 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten koskaan kuulleet naisesta, jolla olisi ollut pitkä sivusuhde ja sen paljastuttua oltaisiin käyty pitkät keskustelut ja mies olisi todennut, että kyllä hän vain edelleen rakastaa vaimoaan ja oikeastaan se vain vahvisti liittoa, kun vaimo sai vierasta m*naa vuosien ajan. Nyt heillä on sydänyhteys ja vain suurta kunnioitusta välillään. 

No en, mutta samaan hengenvetoon täytyy sanoa, että miehillä on yllättävän yleinen myös sellainen aisankannattajafantasia. Että joitakuita kiihottaa, kun nainen käy vieraissa. Naisilla ei taida tällaista fantasiaa juurikaan olla.

Kokemukseni mukaan jopa patologiset pettäjät tästä ajatuksesta innostuvat kovasti. Lopulta niin paljon, että enää ei riitä edes pettäminen vaan yritetään pakottaa niin asuinkumppani kuin rakastajatarkin harrastelemaan muiden kanssa, että itse päästäisiin liukkaille. Se on, kun mikään ei riitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi