Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (722)
Sain tietää salasuhteesta ensimmäisen kuuden kuukauden aikana. Sen jälkeen meni välillä jopa useampi vuosi niin, että ei jäänyt kiinni. Ensimmäisen kiinnijäämisen jälkeen oletin jotain olevan menossa koko ajan, mutta en ollut kiinnostunut löytämään todisteita vaan yleensä ne putkahtivat vahingossa puhelimen näytölle tms. En tiedä, mitä ajattelisin nykyään, mutta tuolloin olin enemmän pois silmistä pois mielestä ihminen. Lopulta kumppanini käytös muuttui ja lähdin, kun kävi selväksi, että pitää minua itsestäänselvyytenä ja kohtelee sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai te tiesitte, että piilonarsisti ei ole mikään oikea diagnoosi..? Suomessa psykiatrinen diagnostiikka ei tällaista tunne ja Yhdysvalloissa, josta termi on kotoisin, se ei sielläkään tarkoita sitä, ettei tiedä miehensä salasuhteesta.
Piilonarsisteilla tarkoitetaan sellaisia, jotka uhriutuu tarpeettomasti ja pyörittää toisia sillä uhriutumisella ja passiivisaggressiivisuudella muita mielensä mukaan. Niillä on siis siellä taustalla ihan se saman narsistinen persoonanrakenne, mutta se tulee ilmi eri tavalla.
Sillä ei tarkoiteta kynnysmattoja, sellaisia, jotka on esimerkiksi hakattu parisuhteessa siihen kuntoon ettei uskalla lähteä tai jotka on kärsineet niin vaikean lapsuuden, ettei ole kykyä tunnistaa normaalia parisuhdetta. Narsisti tietää käytännössä aina kyllä mitä tekee ja ajattelee ansaitsevansa sen ja että muut ovat häntä huonompia ja viallisia, että kaikki on aina muiden vikaa. Kynnysmatto yle
Sinä olet narsisti ainakin itse. Kohtaa häpeäsi ja pienuutesi.
Mitä ihmeen luonnevikaisia tänne on pesiytynyt :D En ole näin sairasta menoa nähnyt missään ketjussa vauvalla ja olen täällä sentään pyörinyt jo jonkin aikaa. Sellaista puistattavaa pahuutta tuo yksi joka hyökkää koko ajan täysillä mitä tahansa sanookin. Hyi.
Types of comments you might hear from a covert narcissist include:
"I'm too good for this. I shouldn't have to tolerate these people."
"I deserve all of the good things life has to offer."
"Other people have it better than me and it isn't fair. I deserve more because I am better than other people."
"People never appreciate how special I am."
"I can't believe you did that. Don't do that again. You should feel ashamed."
"Remember when I helped you a few years ago? You owe me a favor."
"I'm the best you'll ever have. You'll never find anyone else like me."
"No one else would give you the time of day. You should be grateful I stick around."
"I was just joking. I can't believe you took that seriously."
Piilonarsisti nimenomaan ottaa kynnysmaton roolin. Ei tässä puhuttu mistään hakatuista ja pelotelluista naisista vaan niistä, jotka valitsevat petetyn osan. Siitä tulee näille piilonarsisteille identiteetti ja he saavat sillä jonkinlaisen otteen pettäjään, koska heillä on nyt yhteinen näytelmä. Narsistista pettäjää tietysti imartelee, että toinen rakastaa häntä niin paljon, ettei jätä vaikka hän pettää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen luonnevikaisia tänne on pesiytynyt :D En ole näin sairasta menoa nähnyt missään ketjussa vauvalla ja olen täällä sentään pyörinyt jo jonkin aikaa. Sellaista puistattavaa pahuutta tuo yksi joka hyökkää koko ajan täysillä mitä tahansa sanookin. Hyi.
No aika pihalla olet jos et ole mitään muuta sairasta täällä nähnyt. Täällähän on täysin sairaita juttuja oikeastaan joka päivä. Kuvottavia pedofiilijuttuja, tappamisesta, raiskaamisesta jne.
Mä joskus täällä kerroin omasta pahasta olostani ja mun käskettiin tappaa itseni.
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikain on salasuhteita ollut. Välillä paljastuen ja välillä ei. Mieleen tuli nyt yhtäkkiä esim. Jörn Donnerin avioliitto ja kirjailija Juhani Aho.
Kaikenlaisia liittoja on ja on ollut. Liitot on kaikki erilaisia kuten ihmisetkin. Minusta tämä on erittäin kiinnostavaa, kuinka eri tavalla ihmiset toimivat.
Miten ne pettämisepisodit kukin handlaa riippuu ihmisten persoonallisuudesta ja historiasta.
Toiset selvittää välinsä, jäävät suhteeseen ja toiset eivät. Ei ole mitään oikeaa tai väärää toimintamallia. On vain elämää.
Ei jääminen ole kynnysmattoilua, se on vain jonkun toisen ihmisen pelkkä mielipide asiasta. Toinen ihminen ei voi mitenkään tietää toisten ihmisten yksityisistä suhteista. Toisten ihmisten pään sisään ja toisten ihmisten välisiin intiimeihin suhteisiin, kun ei ole pääsyä.
Ihmiset tekevät kukin tahollaan omat ratkaisunsa ja minusta tätä pitää kunnioittaa, vaikka itse olisi besserwisserinä taas toiminut omasta mielestään toisin.
Sanoisinpa, että jossain tilanteissa sivusuhteista saattaa jopa olla pääsuhteen osapuolille hyötyä. Enkä puhu nyt vain seksi stä.
Mistä sinä sitten tiedät, mikä on pääsuhde ja sivusuhde? Se on henkilöiden oma kokemus, vaikka sitten jokainen osapuoli olisi mielestään pääsuhteessa.
Joo, mutta ne on sairaita ilmiselvällä tavalla ja puolet on venäjän propagandaa tai trollaavia inceleitä. Tämä on erilainen juttu. Muistuttaa vähän sitä millaiseksi se ensitreffit alttarilla -ketju meni viime vuonna jossain vaiheessa.
"Sinä olet narsisti ainakin itse. Kohtaa häpeäsi ja pienuutesi. "
Joka päivä, hyvinä päivinä hetken aikaa vähemmän kuin muina. Koita itse elää ihmisenä, joka on perheväkivallan takia silponut kehonsa jo lapsena sen näköiseksi, ettei yksikään terve mies koskaan huoli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luin???? KAHDEKSAN VUODEN salasuhde ja päätitte jatkaa, oletko TYHMÄ???? :D
Paaaljon pidempiäkin on. Mutta kun jos eukko haluaa pitää kulissit vaikka äijä hypännyt vuosikausia toisella. Tai sitten eukko on sokea. Tai sillä on itselläkin joku puutarhatonttu.
8 -vuotta salarakas? Oletko varma, että se salarakas ei ole hänen elämänsä päänainen? Jos nainen on merkityksetön, eihän olisi viettänyt niin monta vuotta hänen kanssa, ottaen huomioon kuinka miehillä lopahtaa kiinnostus suhteissa melko nopeasti. Tuo on niin pitkä aika, voisi aika vakavaksi suhteeksi sanoa jo.
Onko 2,5 vuoden salasuhde pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on toinen kerta kun kysyt, on se.
Ja se oli väärin koko sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on toinen kerta kun kysyt, on se.
Luuletko, että en tiedä kysyväni toista kertaa? Oletko vähän tyhmä? Kukaan ei vastannut ensimmäisellä kerralla niin kysyin uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että en tiedä kysyväni toista kertaa? Oletko vähän tyhmä? Kukaan ei vastannut ensimmäisellä kerralla niin kysyin uudestaan.
Enkä kysynyt onko se väärin vaan kysyin onko se pitkä. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi aina muuten pitää kirjoittaa monikossa, että ukkomiehiä. Ei mulla muita varattuja ole ollut eikä tule olemaan. Vain tämä yksi ainoa."
Suloista, olet uskollinen kakkonen. :D
Uskollinen kyläpyörä - maailman yhdeksäs ihme!
Toi on niin kehittymätöntä. Naiset aina kontrolloimassa naisten seksuaalisuutta.
Jos joku nainen haluaa ukkomiehestä vain seksiä, niin eikö se ole win-win-kaikille. Pettävä äijä kyllä hakee naisseuraa joka tapauksessa, vakkarin myötä voi jäädä pahimmat herpekset tartuttamatta omaan vaimoon. Eli vaimokin voittaa. Niljake se ukko on joka tapauksessa, tilanne ei pahene siitä yhtään vaikka sillä onkin vakituinen salasuhde.
Ukollasi varmasti pari muutakin suhdetta, mistä ei ole ns jäänyt kiinni. Toinen 2v , kolmas 5 v suhde. Koetko että ukkosi on arvostanut ja kunnioittanut sinua? Oliko sovittu,että muita suhteita saa olla eikä niistä tarvitse mainita? Eikös 8 v suhde ole jo toinen vakisuhde?? Haloo.. onko ukkosi jo kaljuintumassa ja kuvittelet että nyt pysyy ns kotipesällään ja jtkin elätte ilman valheita hmm. Voisit itsellle kehitellä salasuhteen ja katsoa miten ukkos reagoi 5 v kuluttua
Vierailija kirjoitti:
Ukollasi varmasti pari muutakin suhdetta, mistä ei ole ns jäänyt kiinni. Toinen 2v , kolmas 5 v suhde. Koetko että ukkosi on arvostanut ja kunnioittanut sinua? Oliko sovittu,että muita suhteita saa olla eikä niistä tarvitse mainita?
Tanjan vakiovastaus: Ei todellakaan ole sovittu! (Mutta tietää, että äijänsä pettää jatkuvasti.)
Minä olen niin ylevä ihminen-hahmo on poistattanut ketjusta kommentin, joka paljasti hänen todellisen luonteensa. Älkää reagoiko tähän trollipeikkoon. Haluaa vain päteä jossakin. Ilmeisesti niin surkea elämä. Tsemppiä pettäjille, petetyille, rakastuneille, seksistä nauttiville, kolhituille, ihan kaikille. Lisää itsesi listaan jos puutut siitä.
Kai te tiesitte, että piilonarsisti ei ole mikään oikea diagnoosi..? Suomessa psykiatrinen diagnostiikka ei tällaista tunne ja Yhdysvalloissa, josta termi on kotoisin, se ei sielläkään tarkoita sitä, ettei tiedä miehensä salasuhteesta.
Piilonarsisteilla tarkoitetaan sellaisia, jotka uhriutuu tarpeettomasti ja pyörittää toisia sillä uhriutumisella ja passiivisaggressiivisuudella muita mielensä mukaan. Niillä on siis siellä taustalla ihan se saman narsistinen persoonanrakenne, mutta se tulee ilmi eri tavalla.
Sillä ei tarkoiteta kynnysmattoja, sellaisia, jotka on esimerkiksi hakattu parisuhteessa siihen kuntoon ettei uskalla lähteä tai jotka on kärsineet niin vaikean lapsuuden, ettei ole kykyä tunnistaa normaalia parisuhdetta. Narsisti tietää käytännössä aina kyllä mitä tekee ja ajattelee ansaitsevansa sen ja että muut ovat häntä huonompia ja viallisia, että kaikki on aina muiden vikaa. Kynnysmatto yleensä luulee, että muut ovat häntä parempia eikä hän ansaitse parempaa ja syyttää itseään kaikesta tapahtuneesta. Ihan perustavaalaatua oleva ero.