Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (602)
Alkaako kierrokset nyt laskea N46? Ei täällä jaksa kukaan loputtomiin riidellä sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin salasuhteessa 8 vuotta. Itse olin vapaa mies.
Tai oliko se suhde. Paneskeltiin mutta suutelu oli naisen mielestä liian intiimiä.😄
Eikö sinullakaan ollut parempaa tekemistä? Miksi olit tuossa mukana?
En ole tuo kirjoittaja, mutta minulla nimenomaan on niin paljon parempaakin tekemistä että miesten kanssa ehdin vain paneskella silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Alkaako kierrokset nyt laskea N46? Ei täällä jaksa kukaan loputtomiin riidellä sun kanssa.
Miten ihmiset ei tajua, että täällä kirjoittaa paljon ihmisiä? Miksi aina oletetaan olevan kyse vain yhdestä ihmisestä?
No sinä et olekaan N46, sinä olet joku muu. Minä kyselin asiaa N46:lta.
Vierailija kirjoitti:
No sinä et olekaan N46, sinä olet joku muu. Minä kyselin asiaa N46:lta.
Miksi juuri häneltä? En mä häneltä ole montaa viestiä nähnyt. Tässä ketjussa on paljon kirjoittajia, mutta sä kysyt vain yhdeltä?
Kyllä on päävikaista porukkaa tämä ketju täynnä puolin ja toisin.
Minusta avioliitto on ahdas ja kahlitseva instituutio. Ketjun riehuminen vahvistaa näkemystäni. Jos joku on valmis panemaan jotakin toista avioliiton ulkopuolella, niin antakaa sellaisen ihmisen mennä. Mutta kun on menty menettämisen pelosta tai taloudellisista syistä naimisiin, niin eroaminen on hankalampaa. Ei muuten ole hankalaa jos ei ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta avioliitto on ahdas ja kahlitseva instituutio. Ketjun riehuminen vahvistaa näkemystäni. Jos joku on valmis panemaan jotakin toista avioliiton ulkopuolella, niin antakaa sellaisen ihmisen mennä. Mutta kun on menty menettämisen pelosta tai taloudellisista syistä naimisiin, niin eroaminen on hankalampaa. Ei muuten ole hankalaa jos ei ole naimisissa.
Tällä palstalla aina naimisissa olevat naiset hysteerisesti haukkuu toisia naisia koska pelkäävät oman miehensä pettävän. Asiasta voi keskustella myös asiallisesti ja ilmaista normaalisti, että ei hyväksy varattujen kanssa vehtaamista. Huo rittelu, diagnoosien tekeminen yms. ei ole normaalia ja asiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jopa pariterapiankin käyneillä pettämiset tuppaavat häiritsemään suhdetta vuosia ja ilmeisesti ette ole käyneet terapiassa. Terapiakaan ei valitettavasti pelasta, jos miehellä on pysyvä taipumus harrastaa sivusuhteita ja sen myötä kyky elää kaksoiselämää. Sellaiset taipumukset ovat yleisempiä kuin ajatellaan, vaikkeivat aina kerrokaan persoonallisuushäiriöstä, vaan muista ongelmista, joita kyllä voidaan ratkoa, jos pettäjä on siihen valmis.
Jokainen pariskunta on erilainen, heidän historiansa on erilainen sekä yksilöinä että pareina. Siksi toisten kertomuksista ei välttämättä saa mitään osviittaa omaan tilanteeseen, vaikka onkin ymmärrettävää hakea vertaistukea.
Kun tosiasioita on vaikea nähdä ja käsitellä, on kyse psyyken suojaamisesta. Ei siis siitä, että olisi tyhmä ja lapsellinen. Haitta jota pettämisestä koituu ei myöskään kaikille ole yhtä suuri verrattuna avioeroon. Terapianka
Kuulostat hyvältä terapeutilta, todelliselta ammattilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla aina naimisissa olevat naiset hysteerisesti haukkuu toisia naisia koska pelkäävät oman miehensä pettävän. Asiasta voi keskustella myös asiallisesti ja ilmaista normaalisti, että ei hyväksy varattujen kanssa vehtaamista. Huo rittelu, diagnoosien tekeminen yms. ei ole normaalia ja asiallista käytöstä.
Katse pitää kääntää siihen mieheen ja omaan suhteeseen. Ei terveessä parisuhteessa tarvitse hysteerisesti pelätä muita naisia.
Hän ei ole koskaan kunnioittanut sinua jos kykenee 8 vuotta pettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katse pitää kääntää siihen mieheen ja omaan suhteeseen. Ei terveessä parisuhteessa tarvitse hysteerisesti pelätä muita naisia. <
No eihän nämä hysteeriset vaimot tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Selviäminen tarkoittaa minulle ja meille esimerkiksi sitä, että parisuhde jatkuu parempana kuin koskaan aikaisemmin. Meillä on vahva yhteys toisiimme, sydänyhteys, me juttelemme syvällisesti ja avoimesti vaikeistakin asioista, pidämme toisiamme kaikista tärkeimpänä ja meillä on todella hyvää seksiä, paljon parempaa kuin aikaisemmin ja olemme täysin rehellisiä toisillemme. Olemme saaneet toisen mahdollisuuden.
Haha, älä sitten esitä yllättynyttä kun taas löytyy pitkäaikainen salarakas parin vuoden päästä. Ole varovainen tautien kanssa ja käytä edes kumia sen ukon kanssa pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviäminen tarkoittaa minulle ja meille esimerkiksi sitä, että parisuhde jatkuu parempana kuin koskaan aikaisemmin. Meillä on vahva yhteys toisiimme, sydänyhteys, me juttelemme syvällisesti ja avoimesti vaikeistakin asioista, pidämme toisiamme kaikista tärkeimpänä ja meillä on todella hyvää seksiä, paljon parempaa kuin aikaisemmin ja olemme täysin rehellisiä toisillemme. Olemme saaneet toisen mahdollisuuden.
Haha, älä sitten esitä yllättynyttä kun taas löytyy pitkäaikainen salarakas parin vuoden päästä. Ole varovainen tautien kanssa ja käytä edes kumia sen ukon kanssa pliis.
Se mies ei kunnioita vaimoaan enää, koska vaimo on hyväksynyt hänen todella huonon käytöksensä. Jos ikinä kunnioittikaan. Luultavasti haikailee sen salarakkaan perään, koska hänellä oli uskallusta jättää mies.
Ai, että mua naurattaa edelleen tuo yksi petetty vaimo joka selittää sydänyhteydestä. Siis miten tyhmiä ja sinisilmäisiä jotkut on?! 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ai, että mua naurattaa edelleen tuo yksi petetty vaimo joka selittää sydänyhteydestä. Siis miten tyhmiä ja sinisilmäisiä jotkut on?! 😂😂
Se on tarina, jonka hän on kertonut nyt itselleen. Vaikeudet vahvistivat heitä. Miehen mielipide jossain poikien saunailloissa voi olla ihan toinen. Voi kertoa ihan eri tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies ei kunnioita vaimoaan enää, koska vaimo on hyväksynyt hänen todella huonon käytöksensä. Jos ikinä kunnioittikaan. Luultavasti haikailee sen salarakkaan perään, koska hänellä oli
Tai sitten miehen kunnioitus vaimoaan kohtaan kasvaa. Sivusuhdekin voi jäädä vaimon luvalla kuvioihin.
Elämä jatkuu ja kaikilla on ihan kivaa.
Sivusuhde voi uskokaa tai älkää jopa rikastuttaa suhdetta. Enkä nyt tarkoita mitään kolmen kimppaa.
Kannattaa ajatella laajemmin boxin ulkopuolelta eikä kärvistellä typerässä lapsellusessa mustasukkisuudessa, kuka on ykkönen ja kakkonen ja kuka onkaan jakotuhero. Ihmisissä arvotetaan erilaisia ominaisuuksia. Yksi ihminen ei voi ollakaan kaikkea toiselle.
Mä olen ollut puolisoni kanssa yhdessä vuodesta 2000.
Tällä hetkellä mulla on avioliiton sivussa kaksi vakituista salasuhdetta, toinen alkoi vuonna 2005, toinen 2015, molempien kanssa touhuan edelleen viikoittain. Päälle sitten vielä satunnaiset säädöt ja avioseksi 2-3 kertaa viikossa. Eli keskimäärin viitisen kertaa viikossa on touhua.
Ja niille ketkä möyhkäävät taudeista, olen käynyt useita kymmeniä kertoja testeissä, aina puhtaat.
Sivusuhteiden kanssa en todellakaan ole romanttisessa mielessä liikenteessä, se on pelkkää fysiikkaa. En ala sellaisten kanssa ollenkaan, jotka haluavat yhtään sen enempää. Puolisoni tietää että en ole uskollista sorttia.
Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Raja tulee vastaan, jos kuvittelee, että se on ainoa oikea tapa myös kaikille muille.