Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?

Vierailija
19.01.2026 |

Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.

Kommentit (621)

Vierailija
601/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen manipulointi ja valkopesu. Miten tyypillistä. Out of the box-ajattelua? Anna mun kaikki kestää. Jos liitto on avoin, voi siinä paneskella vaikka kenguruja, mutta muutoin kyse on petoksesta. Luottamuksen rikkomisesta ja oman egon asettamisesta kaiken edelle

Vierailija
602/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa taitaa muutenkin olla tässä ketjussa aika nuoria tai henkisesti muuten keskenkasvuisia. Elämä opettaa tai sitten ei. Toiset ei vain opi mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten koskaan kuulleet naisesta, jolla olisi ollut pitkä sivusuhde ja sen paljastuttua oltaisiin käyty pitkät keskustelut ja mies olisi todennut, että kyllä hän vain edelleen rakastaa vaimoaan ja oikeastaan se vain vahvisti liittoa, kun vaimo sai vierasta m*naa vuosien ajan. Nyt heillä on sydänyhteys ja vain suurta kunnioitusta välillään. 

Vierailija
604/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aiheessa jos pysyisimme.

Pitkästä ja/tai useista salasuhteista kärähtäneen puoliso selviää hankkimalla oman elämän. Nousemalla henkisesti pettäjän yläpuolelle, löytämällä voiman omasta itsestä. Irtautumalla henkisesti pettäjästä. Ajattelemalla, että minä olen minä, enkä ole riippuvainen millään tavoin pettävästä puolisosta, asetan itseni etusijalle, lakkaan palvelemasta pettäjää. Lakkaan myös yliymmärtämästä pettäjää. 

Voin yhtä hyvin lähteä tai jäädä. Toistaiseksi elän elämääni tässä, on ihan hyvä olla, minulla ei ole hätää. Katson mitä tapahtuu. 

Vierailija
605/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä ja/tai useista salasuhteista kärähtäneen puoliso selviää hankkimalla oman elämän. Nousemalla henkisesti pettäjän yläpuolelle, löytämällä voiman omasta itsestä. Irtautumalla henkisesti pettäjästä. Ajattelemalla, että minä olen minä, enkä ole riippuvainen millään tavoin pettävästä puolisosta, asetan itseni etusijalle, lakkaan palvelemasta pettäjää. Lakkaan myös yliymmärtämästä pettäjää. 

Voin yhtä hyvin lähteä tai jäädä. Toistaiseksi elän elämääni tässä, on ihan hyvä olla, minulla ei ole hätää. Katson mitä tapahtuu. 

Katsot mitä tapahtuu. Ei kuulosta siltä, että olisit vielä oman elämäsi kertoja tai ohjaaja. Ehkä matkalla siihen. 

Vierailija
606/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten koskaan kuulleet naisesta, jolla olisi ollut pitkä sivusuhde ja sen paljastuttua oltaisiin käyty pitkät keskustelut ja mies olisi todennut, että kyllä hän vain edelleen rakastaa vaimoaan ja oikeastaan se vain vahvisti liittoa, kun vaimo sai vierasta m*naa vuosien ajan. Nyt heillä on sydänyhteys ja vain suurta kunnioitusta välillään. 

Itse asiassa tiedän yhden miehen, joka on läheinen työtoverini. Sallii vaimolleen sivusuhteen. Kärsinyt on, mutta ei voi lakata rakastamasta vaimoaan. Erittäin pitkä suhde takana heillä vaimon kanssa. Vaimon kanssa harrastaa paljon ja on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja käsittääkseni oikein hauskaakin. 

Vierailija
607/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot mitä tapahtuu. Ei kuulosta siltä, että olisit vielä oman elämäsi kertoja tai ohjaaja. Ehkä matkalla siihen. 

Ei elämää voi ohjata. Elämä yllättää aina. 

Oman elämäni kertoja toki aina olen. 

Vierailija
608/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut puolisoni kanssa yhdessä vuodesta 2000. 

Tällä hetkellä mulla on avioliiton sivussa kaksi vakituista salasuhdetta, toinen alkoi vuonna 2005, toinen 2015, molempien kanssa touhuan edelleen viikoittain. Päälle sitten vielä satunnaiset säädöt ja avioseksi 2-3 kertaa viikossa. Eli keskimäärin viitisen kertaa viikossa on touhua.

Ja niille ketkä möyhkäävät taudeista, olen käynyt useita kymmeniä kertoja testeissä, aina puhtaat.

Sivusuhteiden kanssa en todellakaan ole romanttisessa mielessä liikenteessä, se on pelkkää fysiikkaa. En ala sellaisten kanssa ollenkaan, jotka haluavat yhtään sen enempää. Puolisoni tietää että en ole uskollista sorttia.

No siinä on oikein kunnon jakotuhero. 

Vierailija
609/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salasuhteesta alkaneet suhteet myös usein päättyvät sellaiseen

Vapaasti suomennettuna lukemani jostain: suhde päättyy, juuri kuten se alkaa. Ei siis lupaa hyvää pettäjille eikä rikoskumppaneilleen, mutta senhän jokainen kunnon ihminen tietää. 

Kun taas parisuhde, joka aloitetaan rehellisesti ja kunnioittaen molempien ollessa sinkkuja, ei kolmansia osapuolia eikä valheita, niin se tavalla tai toisella siten myös loppuu. Joko kuolemaan ja lojaalista rakkaudesta jäävään kauniiseen ikävään, tai joskus jopa eroon, surullista kyllä, mutta siten ettei siinäkään kenenkään haurasta sydäntä satuteta hetkeäkään turhaan.

Pettäjät ja rikoskumppaninsa ovat ikään kuin ihmisen kehityksen alaoksilla. Sellaisia paiseen kaltaisia ongelmatapauksia. Siellä ylemmillä oksilla ovat ne, joilla on kykyä käyttää viisauttaan ja mieltään, aivojaan laajemmin kuin vaan minä minä minä minä haluan haha saattuuko sua ei kiinnosta minä minä minä.

Vierailija
610/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 7 vuoden suhde varatun kanssa. Päätin sen, kun salasuhteen puoliso sairastui vakavasti. Tavallaan heillä oli jo jonkinlainen hoitosuhde parisuhteen tilalla, mutta ajattelin, että on annettava tilaa.

Vuoden päästä otin yhteyttä synttärionnea toivottaakseni, mutta kuulin puolison menehtyneen. Oltiin tuosta yhdessä kolme vuotta, kunnes päätin, että on aika jatkaa elämässä toisaalle (ja toiseen maahan). 

Hyvällä muistelen.

Vierailija
611/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaasti suomennettuna lukemani jostain: suhde päättyy, juuri kuten se alkaa. Ei siis lupaa hyvää pettäjille eikä rikoskumppaneilleen, mutta senhän jokainen kunnon ihminen tietää. 

Kun taas parisuhde, joka aloitetaan rehellisesti ja kunnioittaen molempien ollessa sinkkuja, ei kolmansia osapuolia eikä valheita, niin se tavalla tai toisella siten myös loppuu. Joko kuolemaan ja lojaalista rakkaudesta jäävään kauniiseen ikävään, tai joskus jopa eroon, surullista kyllä, mutta siten ettei siinäkään kenenkään haurasta sydäntä satuteta hetkeäkään turhaan.

Pettäjät ja rikoskumppaninsa ovat ikään kuin ihmisen kehityksen alaoksilla. Sellaisia paiseen kaltaisia ongelmatapauksia. Siellä ylemmillä oksilla ovat ne, joilla on kykyä käyttää viisauttaan ja mieltään, aivojaan la

Tämä sun juttusi on ihan p*skapuhetta. Kun homma on niin, että kukaan meistä ei saa samanlaisia eväitä elämään. Joku saa ihan p*skat kortit, joku vähän paremmat, joku varsin hyvät. Ei aloiteta kukaan samalta viivalta. On ihan typerää yrittää nostaa itsensä jalustalle jos on vaikka saanut ne kohtuulliset kortit jo alun perinkin. Toiset joutuu tekemään enemmän työtä. Ei mene tasan. 

Vierailija
612/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät ja rikoskumppaninsa ovat ikään kuin ihmisen kehityksen alaoksilla. Sellaisia paiseen kaltaisia ongelmatapauksia. Siellä ylemmillä oksilla ovat ne, joilla on kykyä käyttää viisauttaan ja mieltään, aivojaan la

Mun ja exän parisuhde alkoi ihan rehellisesti molempien ollessa sinkkuja. Ero päättyi todella rumaan, kylmään ja julmaan eroon mun osalta. Exä jätti mut todella julmalla tavalla ja vielä lähes kolme vuotta myöhemmin olen ihan rikki erosta. Jätti pysyvät haavat ja traumat tuo ero enkä enää usko rakkauteen. 

Vierailija
613/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 7 vuoden suhde varatun kanssa. Päätin sen, kun salasuhteen puoliso sairastui vakavasti. Tavallaan heillä oli jo jonkinlainen hoitosuhde parisuhteen tilalla, mutta ajattelin, että on annettava tilaa.

Vuoden päästä otin yhteyttä synttärionnea toivottaakseni, mutta kuulin puolison menehtyneen. Oltiin tuosta yhdessä kolme vuotta, kunnes päätin, että on aika jatkaa elämässä toisaalle (ja toiseen maahan). 

Hyvällä muistelen.

Eli siis veit 7 vuotta toisten parisuhteeseen kuuluvaa seksuaalienergiaa ja psyykkistä jaksamista. Sitten kun toisen puoliso sairastui, jätit hänet yksin tunteineen ja haasteineen kun halusit tehdä jotain kivempaa. Sitten kun puoliso oli kuollut, halusit testailla saisitko miehestä itsellesi kumppanin, mutta ei ollut enää tarpeeksi jännää kun olisit saanut kokonaan itsellesi, joten jätit hänet jo toisen kerran. Tällä kertaa yksi selviämään siitä, että pitkäaikainen puoliso on kuollut ja ihminen, jonka takia hän ei ollut läsnä ja niin hyvä puoliso kuin olisi voinut, ei edes ollut sen kaiken arvoinen. 

Vierailija
614/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä muistelen.

Eli siis veit 7 vuotta toisten parisuhteeseen kuuluvaa seksuaalienergiaa ja psyykkistä jaksamista. Sitten kun toisen puoliso sairastui, jätit hänet yksin tunteineen ja haasteineen kun halusit tehdä jotain kivempaa. Sitten kun puoliso oli kuollut, halusit testailla saisitko miehestä itsellesi kumppanin, mutta ei ollut enää tarpeeksi jännää kun olisit saanut kokonaan itsellesi, joten jätit hänet jo toisen kerran.

Ottamatta kantaa muuhun, miksi et keskity siihen mieheen lainkaan? Oliko hän vain joku pieni sivuroolin esittäjä tässä? Mies teki sen valinnan, että oli tämän kyseisen keskustelijan kanssa jopa 7 vuoden ajan toisen suhteen ohella. Onpa pitkä aika. Miehellä oli varmasti jotain todella painavia syitä toimia näin. Miksi hän piti yllä kahta suhdetta, näinkin kauan? 

Vierailija
615/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea on ymmärtää, että jos tähän ketjuun tulee keulimaan salasuhteellaan, saa aina ns. turpaansa. Kyllä täällä aina joku näköjään päivystää. 

Vierailija
616/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs onko 2,5 vuotta pitkä aika olla salasuhteessa toiseen? 

Vierailija
617/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea on ymmärtää, että jos tähän ketjuun tulee keulimaan salasuhteellaan, saa aina ns. turpaansa. Kyllä täällä aina joku näköjään päivystää. 

Olet naurettava. Se sun miehesi ei halua p*nna sinua. Tekee sitä, mutta ei oikeasti nauti siitä. On kyllästynyt. Luultavasti siksi siitä ei tule mitään, koska mikään, mitä hän tekee ei ole oikein ja kritisoit ja valitat. Ette ole vain sopivia toisillenne. Joku toinen ymmärtää paremmin ja siksi miehen mielestä on kivempi p*nna sitä toista. Kukaan ei kuitenkaan halua pettäjää ja valehtelijaa, joten lopulta mies jää yksin. Petetty vaimo löytää myöhemmin jonkun toisen haukuttavan. 

Vierailija
618/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjùsta saa vahvat fiilikset että toisen jäte on toisen aarre. Samaan aikaan kun vaimo jo kenties harkitsee eroa, salarakasneitonen hehkuttaa toisaalla onneaan. Ja mies seilaa näiden kahden, tai useamman naisen välillä yrittäen pitää kaikki tyytyväisenä ja roolissaan halliten koko näytelmää. Absurdi tilanne kerrassaan. 

Ei se salarakas välttämättä halua sitä miestä itselleen. Joskus se mieskin on pelkkä lelu. 

No se mieshän tässä itseään pettää. Luulee olevansa ovela ja haluttu, eikä edes ymmärrä mitä kaikkea tuossa menettää.

Vierailija
619/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviäminen tarkoittaa minulle ja meille esimerkiksi sitä, että parisuhde jatkuu parempana kuin koskaan aikaisemmin. Meillä on vahva yhteys toisiimme, sydänyhteys, me juttelemme syvällisesti ja avoimesti vaikeistakin asioista, pidämme toisiamme kaikista tärkeimpänä ja meillä on todella hyvää seksiä, paljon parempaa kuin aikaisemmin ja olemme täysin rehellisiä toisillemme. Olemme saaneet toisen mahdollisuuden.

Haha, älä sitten esitä yllättynyttä kun taas löytyy pitkäaikainen salarakas parin vuoden päästä. Ole varovainen tautien kanssa ja käytä edes kumia sen ukon kanssa pliis. 

Se mies ei kunnioita vaimoaan enää, koska vaimo on hyväksynyt hänen todella huonon käytöksensä. Jos ikinä kunnioittikaan. Luultavasti haikailee sen salarakkaan perään, koska hänellä oli uskallusta jättää mies. 

Ihme arvailua toisten suhteista ihmisiä tuntematta.

Vierailija
620/621 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa taitaa muutenkin olla tässä ketjussa aika nuoria tai henkisesti muuten keskenkasvuisia. Elämä opettaa tai sitten ei. Toiset ei vain opi mitään. 

Se näkyy niin tässä kuin monessa muussakin keskustelussa. Joka toinen kommentti on keskenkasvuisilta. Ne kun skippaa yli eikä huomioi, niin välillä löytyy ihan hyviäkin huomioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän