Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (98)
Joskus kellotin että kuinka nopeasti onnistuu, hanan avaamisesta sulkemiseen noin 3 minuuttia. Vain shampoo, ei hoitoainetta, lyhyet hiukset. Ei saippuaa jos ei ole erityistä syytä, iho ei kestä usein eikä normaalisti tarvitse. Kuuma vesi tulee aika lailla heti kun varaaja vieressä.
Käytännössä tykkään liota kuumassa suihkussa kauan mutta ei tarvitsisi.
N46
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita olla epäkunnioittava, kiinnostaa ihan aidosti: eikö tule kauhean tylsää jos on suihkussa vartin? Mitä siellä tulee funtsineeksi vai miten sen ajan kuluttaa?
Mä kattelen telkkaria samalla. Otan myös eväitä mukaan suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä vettä kuluu vähemmän kun ei käännä hanaa täysille. Varmaan vähän itsestään selvää mutta ei aivan. Hiukset kyllä huuhtoutuvat paremmin isommalla paineella mutta on tehokkaampaa valuttaa vähemmän vettä ja hieroa samalla hiuksia, vaikka siinä kestää vähän pidempään.
Olen testannut, ja minulle on vesitehokkaampaa käyttää enemmän painetta jotta saan hiukseni huuhdeltua. Minulla on paljon hiusta. Muulle vartalolle käännän paineen niin alas kuin suihkusta saa tulemaan, riittää aivan hyvin.
Joskus lapsena totuin alta kymmenen minuutin suihkuihin. Nykyään olen kuuman veden alla tunninkin verran. Katsotaan muuttuuko käytäntö, kun taloyhtiöön tulee vesimittarit vai maksanko vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 minuuttia, vaikka pesen puolipitkät rasvoittuvat hiukset kahteen kertaan.
Opettelin nopeuden siihen aikaan, kun piti nousta aikaisin suihkuun ja lähteä saman tien bussille.
Valitettavasti pesutulos kärsii nopeuden kustannuksella. Shampootakin pitää hieroa päänahkaan ainakin minuutin verran eikä riitä, että länttää vaan aineet päähänsä ja huuhtelee heti pois.
Onpa kiva, että tiedät näkemättä, että en osaa käydä suihkussa 😄
Se kuollut iho, jota jokaisella on joka paikassa, vaatii jonkin aikaa vettä ja lämpöä ennen kuin se kunnolla irtoaa. Kovin nopeassa suihkussa sitä ei irti saa.
10 minuuttia jos pesen myös hiukset. Kastelen itseni suihkussa, vesi kiinni. Hieron shampoon hiuksiin ja huuhtelen. Vesi kiiinni. Hoitoaine hiuksiin ja kehon saippuointi. Kehon huuhtelu vedellä, kasvojen pesu putsarilla ja lopuksi vielä hiusten huuhtelu kylmällä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita olla epäkunnioittava, kiinnostaa ihan aidosti: eikö tule kauhean tylsää jos on suihkussa vartin? Mitä siellä tulee funtsineeksi vai miten sen ajan kuluttaa?
Siinähän on tekemistä koko ajan? Ei siinä ehdi tylsistymään...
Vierailija kirjoitti:
Lämpimän veden minimointi on helppoa jos on halua sellaseen. Pikainen kastelu suihkun alla. Hana kiinni ja saippuointi yhdella saippualla. Tämän jälkeen pikainen huuhtelu ja pois.
Itsellä vesi maksaa 20 eur/kk riippumatta kulutuksesta, niin veden kulutuksen minimointi ei kiinnostele.
Olen eri mieltä siksi, että mun hiuksiin ei saa shampoota levitettyä yhdellä kertaa. Sitä ei myöskään saa huuhteltua muutamissa sekunneissa, vaan tarvitaan parikin minuuttia, että saan kaiken pois.
Riippuu siis hiuslaadusta, paljonko vettä tarvitaan. Erityisesti, jos hiukseni ovat edes ponnaripituiset saati pidemmät, tarvin hoitoainetta ja vaikka sen voikin laittaa niin, että hana on kiinni, senkin huuhteluun kuluu vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimän veden minimointi on helppoa jos on halua sellaseen. Pikainen kastelu suihkun alla. Hana kiinni ja saippuointi yhdella saippualla. Tämän jälkeen pikainen huuhtelu ja pois.
Itsellä vesi maksaa 20 eur/kk riippumatta kulutuksesta, niin veden kulutuksen minimointi ei kiinnostele.
Pelkästään mun hiusten huuhteluun menee 10min, kun sitä kuitenkin pitää huudella koko pesuhuollon aikana useamman kerran. Siihen itse kasteluun tietysti ei juuri aika kulu.
Jos en voisi hiuksiani huoltaa niin varmaankin pitäisi leikata siilitukka.
Nyt on kyllä jossain vikaa. Hiusten huuhteluun ei mene 10 minuuttia vaikka olisi minkälainen kuontalo.
Kyllä menee. Tämä pitää pestä 2-3 kertaan, ja laittaa kahta tujua hoitoainetta, jotta tämän kanssa jaksaa olla. Ja sitten suihkun jälkeen hiusöljyä taas, jotta pysyy aloillaan. Öljy taas sitten vaatii seuraavalla kerralla niitä pesuja.
Hienohan tämä on, ja mielelläni kauniin ja helpommin hallittavien hiusten eteen tuon teen.
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä mene kuin 3 sekuntia jos ihan vaan käy
Niinpä. Mutta jos pitäisi saada itsensä myös puhtaaksi, menee vähän enemmän.
Viitisen minuuttia ja lopuksi käännän veden niin kylmälle kuin sen saa ja seison vielä minuutin verran kylmässä suihkussa. Piristää kivasti.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tarkoita olla epäkunnioittava, mutta etkö itse ole koskaan varttia tekemättä mitään? Tylsistytkö noin lyhyessä ajassa ilman erityistä viihdykettä? Suihkussa kuitenkin on tekemistäkin, ei siinä toimettomana ole tarkoitus seisoskella, peseytyminen on se pääidea. Rentoutuminen monella myös.
Pystyn käymään varmasti reilusti alle 2 min ja väitän tulevani täysin puhtaaksi. Tekniikka jo täällä kuvattu, 10 s kastelu, suihku kiinni, saippuointi ja huuhtelu. En oikeastaan edes jaksaisi seisoskella siinä pidempään. T: keski-ikäinen mies
Vierailija kirjoitti:
ADHD-ihmisellä ei ole koskaan tylsää. Pää tuottaa koko ajan viihdettä.
4 min jos en sheivaa, pesen vain hiukset+kropan. Puolipitkät hiukset.
Mitä väliä? Ihan itse maksan laskut puhtaasta vedestä, sen lämmittämisestä ja jätevedestä ja aina ovat rahani niihin riittäneet vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tuota suihkussa oleilua.
Ei siellä oleilla, vaan peseydytään. Hiusten kastelu, shampoon levittäminen, muun kropan pesu ja hiusten huuhtelu vievät monta minuuttia, jos on sellaiset hiukset kuin minulla. Pituus vaikuttaa vain siihen, tarviiko laittaa hoitoainetta.
Nyt on kyllä jossain vikaa. Hiusten huuhteluun ei mene 10 minuuttia vaikka olisi minkälainen kuontalo.