Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?
Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne.
Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta?
Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?
Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia.
Toistan. Nyt on teidän vuoronne!
Kommentit (186)
Kaikki raha menee eläkeläisille. Toisenlaisiin vauvoihin ei ole varaa.
Taloudellisista syistä. Tekee pahaa ajatella että en pystyisi tarjoamaan lapsille kovin korkeaa elintasoa. Olen itse elänyt pienituloisessa perheessä ja en halua että lapseni joutuisivat kokemaan samaa.
Itsellä palkka kokoaikatyöstä 1600€/kk ja miehellä sama. (Ollaan samassa työpaikassa). Ja kyllähän myös pelottaa että miten pärjättäisiin lapsen kanssa.
Monella varmaan taloudelliset syyt. Työelämä on muuttunut epävarmaksi. Vakituisia paikkoja on nykyään erittäin vaikea saada. Tarjolla on lähinnä osa aikaista vuokratyötä nollatuntisopimuksilla.
Kaikki raha menee sähköön, ruokaan ja asumiseen. Ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole töitä, ei rahaa, ei omakotitaloa, ei saa itseelekään ruokaa, ei vaatetta, ei harrastuksia, suurtyöttömyys. Ei ole lapselle mitään annettavaa. Hyvinvointiyhteiskunta on ajettu orpapurran toimesta alas: Ei pääse lääkäriin, eläkeikä notettu edelliseen päivään kuolemasta jne. En todellakaan halua lasta tällaiseen maailmaan. Lisäksi ihmiset ovat muuttuneet tosi ilkeiksi ja epäempaattisiksi, on paljon peukkuymnarkkeleita jne. Ei mitään nähtävää. Paitsi niitä hankeen heittäviä päihdeukkoja, mutta en halua lapseni näkevän sellaista. Olisi saanut teidänkin ikäpolvelta monelta saanut jäädä lapset tekemättä. Mutta olitte niin itsekkäitä, että lapsi oli tehtävä.
Kyllä minuakin huolestuttaa nykyisen hallituksen toimet.
En kuitenkaan ymmärrä, että mitä kaikkea pitäisi olla lapselle tarjota ennenkuin lapsia voi harki
Entäpäs jos ei oo itse saanut kokea sitä rakkautta? Eikö se ole kuin veitsen kääntää haavassa jos menee sit vielä omia lapsia hankkimaan kun tietää ettei itsekään ole rakastettu, vaikka on parhaansa yrittänyt, että olisi?
En halua että joku muistuttaa mua siitä joka päivä.
Eri
Suuret ikäluokat tekivät niin törkeän eläkekusetuksen , että ei tässä oikein muuhun yhteiskunnan rahat riitä kuin ahbeiden ikäluokkien elintason ylläpitoon
Vierailija kirjoitti:
Te 50-60-luvun naiset kyllä aika tavalla luistelitte niistä synnytyshommista ja toitte maailmaan pikkuiset ikäpolvet.
Ei ainakaan tilastojen mukaan.
https://www.kirjastot.fi/kysy/kuinka-monta-suomalaista-syntyi-eri?langu…
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan olla vaimo ja äiti enemmän kuin mitään. Mutta minä EN suostu sen lisäksi vielä olemaan mies ja isä, joka käy töissä ja elättää perheensä ja sitten vielä kotona hoitaa äidin ja naisen työt.
Odotan, kunnes löydän miehen joka haluaa astua siihen miehiseen rooliinsa perheen elättäjänä. Eli miehellä on oltava tarpeeksi rahaa, sillä tässä maailmassa rahalla on todellakin väliä.
Elinkustannukset ovat korkealla, joten miehellä tulee olla hyvä palkka ja vakaa työpaikka, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Hänen tulee myös olla aktiivinen, kyvykäs, ahkera ja vastuuntuntoinen mies työssään, jolla on kyky selviytyä haasteista, eikä hämmenny pienistä vastoinkäymisistä. Sillä jos mies vaikka menettää työpaikkansa, voin luottaa miehen kyvykkyyteen uuden työn hankkimisessa, ja siihen asti selviämme hänen säästöillä.
No, ei se ilmaista ollut 21 vuotta sittenkään, samat speksit tuntui rouvalla olevan jo silloin.
T. Insinööri, joka täytti nuo speksit
Lapsi (ja mies) pilaa elämän. En todellakaan lähde tuohon hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muutkin täällä vauvoja pakottavista voisi kanssa miettiä, että miksi? Minkä takia teillä on arvopremissi, että lapsia pitää tulla lisää hinnalla millä hyvänsä. Oletteko niin indoktrinoituneita kapitalismiin? Onko tärkeää saada muitakin kärsimään? Mikä "hyvä" jää toteutumatta sillä, että ylikansoitetulle planeetalle ei väkisin pusketa lisää ihmisiä? Jos lisääntymistä miettii edes hetken loogisesti, lopputulos saattaa olla vähän muuta.
Lapsihaave ja lapsen teko on osa normaalia ihmisyyttä. Ylikansoitussyy on tekosyy ja vihreää hyvesignalointia. Epätotuudenmukaista. Vaikka jokaisella olisi yksi lapsi, niin väestö vähenisi jyrkällä kulmalla. Kirjaimellisesti puolittuisi jokaista uutta sukupolvea kohti. Elinajanodote on saavuttanut lähes maksiminsa. Aiemmat ja nyt vielä suuret sukupolvet kuolee koko ajan pois. Siirtymä ei ole vuosikymmeniä edes. Kaikki keinotekoiset asiat ravinnosta ympäristöön (mikromuovit jne.), heikentyneeseen ravitsemukseen...ei eliniän odotetta nosta. Vaikutus on päinvastainen. Ennusteen mukaan jo nyt, joka kolmas tulee sairastumaan syöpään. Jokainen tajuaa, että resurssit ei tule olemaan parantavat tuon osalta. Tuskin riittää edes hoitoon globaalisti. Keventyneet työympäristöt on pidentäneet elinajanodotetta, mutta myös paradoksaalisesti sitä alemmilla polvilla myös lyhentää. Passiivinen elimistö rappeutuu ennenaikojaan, ja mukaan astuu myös oheissairaudet (kemiallisperusteiset).
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä kysymys. Mitäpä lottoat miksi maassa, jossa on Euroopan korkein työttömyysaste ei tehdä paljon lapsia? Ei ne lapset pyhälle hengellä elä. Niille pitäisi ostella ruokaa ja vaatteita tms, ja itsensäkin pitäisi jotenkin ruokkia, ruuan hinta myös kallista. Sinun aikanasi pystyit vain marssimaan töihin ja sitten palkattiin.
Nykyään odottelet kuukausia jopa vastausta työhakemuksista ja yhden ihmisen palkalla ei meinaa pärjätä.
Naiset eivät myöskään halua pilata elämäänsä olemalla vuosikausia kotona ilman työkokemusta kotiäitinä, koska sitä ei arvosteta mitenkään ja saa osakseen vain halveksuntaa ja nimittelyä laiskuudesta tms.
Äänestä enskerralla parempi hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.
Sama taitaa koskea miehiä. Ehkä viini pitää vaihtaa oluen kittaamiseksi.
Ei pidä paikkaansa. Olen mies, ja valmis perheen perustamiseen, mutta naisille en kelpaa.
Tarkoitat, että et kelpaa 20 vuotiaille instabeibeille?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan olla vaimo ja äiti enemmän kuin mitään. Mutta minä EN suostu sen lisäksi vielä olemaan mies ja isä, joka käy töissä ja elättää perheensä ja sitten vielä kotona hoitaa äidin ja naisen työt.
Odotan, kunnes löydän miehen joka haluaa astua siihen miehiseen rooliinsa perheen elättäjänä. Eli miehellä on oltava tarpeeksi rahaa, sillä tässä maailmassa rahalla on todellakin väliä.
Elinkustannukset ovat korkealla, joten miehellä tulee olla hyvä palkka ja vakaa työpaikka, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Hänen tulee myös olla aktiivinen, kyvykäs, ahkera ja vastuuntuntoinen mies työssään, jolla on kyky selviytyä haasteista, eikä hämmenny pienistä vastoinkäymisistä. Sillä jos mies vaikka menettää työpaikkansa, voin luottaa miehen kyvykkyyteen uuden työn hankkimisessa, ja siihen asti selviämme hänen säästöillä.
No eikös ne tietyt miehet kovadti etsi trad-wifejä. Etköhän löydä heistä jonkun. Oletko etsinyt esim. Valo-treffeistä?
Mulle tuo olis painajainen, en halua olla kotona enkä usko perinteisiin sukupuolirooleihin.
Ei oo varaa eikä energiaa. Työelämä vie mehut ja palkka riittää just ja just vaan omiin pakollisiin asumis/elämiskuluihin. Enkä kyllä halua tällaiseen oravanpyörään ketään synnyttää, ei mitään järkeä...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raha menee eläkeläisille. Toisenlaisiin vauvoihin ei ole varaa.
Ei mene. Vanhuksilta on säästetty jo kaikki! Käsittämätöntä vihaa ja vääristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä kysymys. Mitäpä lottoat miksi maassa, jossa on Euroopan korkein työttömyysaste ei tehdä paljon lapsia? Ei ne lapset pyhälle hengellä elä. Niille pitäisi ostella ruokaa ja vaatteita tms, ja itsensäkin pitäisi jotenkin ruokkia, ruuan hinta myös kallista. Sinun aikanasi pystyit vain marssimaan töihin ja sitten palkattiin.
Nykyään odottelet kuukausia jopa vastausta työhakemuksista ja yhden ihmisen palkalla ei meinaa pärjätä.
Naiset eivät myöskään halua pilata elämäänsä olemalla vuosikausia kotona ilman työkokemusta kotiäitinä, koska sitä ei arvosteta mitenkään ja saa osakseen vain halveksuntaa ja nimittelyä laiskuudesta tms.
Äänestä enskerralla parempi hallitus.
Niin minä olen äänestänytkin. En ole koskaan pers tai kok äänestänyt, kiitos vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.
Sama taitaa koskea miehiä. Ehkä viini pitää vaihtaa oluen kittaamiseksi.
Ei pidä paikkaansa. Olen mies, ja valmis perheen perustamiseen, mutta naisille en kelpaa.
Tarkoitat, että et kelpaa 20 vuotiaille instabeibeille?
En kelpaa edes niille ei niin viehättäville ja pyöreille naisille.
Vaikea löytää siedettävää naista. Naisisissa on niin pajon ääripäitä nykyään: narkti ja päihdeongelmaiset ja sitten on menestyjät. Sellaisia uhriutujia kuten 50-luvun tuotokset olivat ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea löytää siedettävää naista. Naisisissa on niin pajon ääripäitä nykyään: narkti ja päihdeongelmaiset ja sitten on menestyjät. Sellaisia uhriutujia kuten 50-luvun tuotokset olivat ei enää ole.
Miksi haluat uhriutujan?
Ei vaan koskaan huvittanut. Lapsi sitoo sinut ikuisiksi ajoiksi todennäköisesti epäkelpoon mieheen sekä rajoittaa kaikkea muuta elämää. Lapsi kannattaa hankkia, jos on valmis asumaan 20v samalla paikkakunnalla, saman miehen kanssa samassa talossa saman lähipiirin ympäröimänä. Onko se sen arvoista?