Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?
Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne.
Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta?
Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?
Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia.
Toistan. Nyt on teidän vuoronne!
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet nuoret itsekkäitä, eletään somen kautta opittua Minä ja minun napa kulttuuria. Ei ymmärretä mikä on elämässä oikeasti tärkeää ja pyhää, ja mikä tuo oikeasti merkitystä esim lapset. Monilla miehillä ikuinen piu pau peli vaihde päällä keski-iässäkin ja monella naisella ikuinen viiniä trävelliä ja naurua aihee kunnes tajutaan ettei enää voi saada lapsia. Tän takana paljon venäjän ja kiinan hybridivaikuttaminen somen kautta, heille sopii kun ei länsimaissa synny lapsia ja armeijaa heikennetään näin.
Minuakin näin 38-v miehenä kiinnostaa kyllä paljon enemmän PC:llä pelaaminen kuin pskavaippojen vaihtaminen. Inttikin jäi kesken kun pää ei kestänyt sitä s a d i s ti s ta kidutus ta. Mutta eipä ole edes parisuhdetta, ei kiinnosta sellaiset eikä naisetkaan kiinnostu minusta.
Voi elämän kevät, PC:llä pelaaminen... Et sitten yhtään säälittävämpää harrastusta voinut etsiä? Ja et inttiä "kestänyt"? Voi v'ttu mikä luuseri.
Ei ole miestä, enkä ole ollut suhteissakaan. Olen keskittynyt työelämään...
Ei ole tarpeeksi hyviä miehiä isäksi lapselle.
Hallituksen aivopieru on antaa rahaa isille. Niille samoille, jotka eivät maksa lapsistaan muutenkaan, eivätkä osallistu mitenkään. Vähän pelirahaa :D Äideille jää entistä vähemmän rahaa lasten kustannuksiin, että ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi nykynainen ei halua vanhempaa miestä, esim itselleni näin nelikymppisenä miehenä kelpaisi hyvinkin sellaienn 19-26v nainen lasteni äidiksi. Kaikki maksaa törkeästi, eikä mihinkään ole varaa. Koulushoppailuakin on tehtävä, jotta oma lapsi ei missään nimessä joudu S2-kouluun. Koulujen arvoissakin on eroja, jos esim. kotona tekee kaikkensa kasvattaakseen lapsensa tervehenkiseksi heteroksi voi koulujen ideologinen pakotus pilata tään kaiken.
Otat tietenkin sen nelikymppisen naisen. Sekin suostuu epätoivoissaan huolimaan sinut vioistasi huolimatta, koska sillä on viimeiset mahdollisuudet lapsentekoon. Tosin köyhyytesi on edelleen haitta, vaikka nelikymppisellä naisella olisikin ura, säästöjä ja sijoituksia.
Olen kolmikymppinen onnellisesti lapsivapaa. Elämä on ihanaa kun voin mennä ja tulla kuten haluan ja palkkani voin käyttää mihin itse haluan. Kiva lähteä joskus ihan ex tempore johonkin reissuun kun ei tartte mitään kakaroita miettiä. Ei ole kertaakaan tullut mieleen että oiskohan pitänyt vääntää penskoja. Hyi h*lvetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, mitä naiseus pitää sisällään.
Onpa ärsyttävää, miten lainaukset ei toimi enää normaalisti. Kuitenkin, tämä viesti hänelle, joka kysyi että mitäs minä sitten tuon pöytään.
Ok. Mutta mitä sellaista sinulla on mikä erottaa sinut kaikista muista maailman naisista. Kuvailemallasi miestyypillä on kuitenkin kysyntää.
Kuvailemani miestyyppi on ihan bare minimum. Jos huomaat, kuvailen pelkkää luonteenlujuutta. En mitään liittyen ulkonäköön tai viehätysvoimaan.
Etkä myöskään vastaa kysymykseen...
Mitä sinä sitä jankutat, mitä annettavaa tällä tunt
Kiitos! Juuri näin se on. Ei kaikki maailman miehet minua halua, eikä heidän kuulukaan! En minä ole täällä sitä varten, että minulla olisi kaikille maailman miehille jotain annettavaa. Vain yhdelle.
Upea aina toi "ihmiset on niin itsekkäitä etteivät hanki lapsia" :D ei ne muksuja puskevat tee sitä minkään ylemmän hyvän takia vaan nimenomaan omista, egoistisista lähtökohdista. Kun kysyy joltakin että miksi hankit lapsia niin siellä ei vilku mikään muu kuin "minä, minä, minä", milloin hienot geenit (härmäläiset alkoholistigeenit ja sukurutsauksen muut ongelmat), oman verilinjan jatkaminen (tämä hyvin tärkeä härmäsuku edelleen), kuinka tämä "mini-me" tekee upean tulevaisuuden (ööh, niin niillä sun geeneillä? Se muksu kuolee miljoona kertaa todennäköisemmin itsekkäitä syöpään kuin keksii minkään tajunnanräjäyttävän syöpien parannuskeinon), kuinka itse haluaa kokea perhe-elämän (niin, siltä lapselta ei tosiaan kysytään haluaako edes syntyä ja voipi olla että tämä hieno perhe-elämä on kauheaa heleä sille lapselle). Mutta toki, lapsettomat se ongelma on, ei toki nämä suojaamattoman seksin harrastajat.
Maailma on muuttunut ja mielenterveysongelmat lisääntynyt. En halua pistää alulle yhtäkään viatonta luontokappaletta tähän maailmaan.
Niin ...kovinpa tän ei Suomeenkin kokoomus haluaisi uusia nuoria joita voisi laittaa tykinruuaksi
Vauva-arki vaikuttaa kuolettavan tylsältä. Jos päikkäriaika venyy puolella tunnilla, niin elämä on pilalla, koska sinappikone huutaa koko seuraavan yön. Elät jollain 4 tunnin unilla. Vauva ei suostu juomaan tuttipullosta, niin yövalvomiset on sun työ, kun ukollasi ei ole tissejä millä imettää. Se siitä työnjaosta sitte.
Kuulostaa lähinnä painajaiselta omaan korvaan. Sitten tulee uhmaikä, koulu ja harrastushärdelli, teinihelvetti...never ending shitshow. Tykkään rauhallisesta elämästä, joten miksi ihmeessä vapaaehtoisesti lähtisin tuollaiseen?
Lisäksi olen kärsinyt unettomuudesta ja se oli elämäni kamalinta aikaa. En toivoisi sitä kokemusta kenellekään. Vapaasta tahdostako kärsisin siitä helvetistä uudestaan? En todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi nykynainen ei halua vanhempaa miestä, esim itselleni näin nelikymppisenä miehenä kelpaisi hyvinkin sellaienn 19-26v nainen lasteni äidiksi. Kaikki maksaa törkeästi, eikä mihinkään ole varaa. Koulushoppailuakin on tehtävä, jotta oma lapsi ei missään nimessä joudu S2-kouluun. Koulujen arvoissakin on eroja, jos esim. kotona tekee kaikkensa kasvattaakseen lapsensa tervehenkiseksi heteroksi voi koulujen ideologinen pakotus pilata tään kaiken.
Tuossa on muuten hyvä pointti niille jotka väittävät "ettei lapsen kasvattamiseen tarvita omakotitaloa" ja "kyllähän sitä ennenkin". Kun mikään ei ole niin kuin ennen. Yleensä ne okt-alueet ovat parempia alueita joissa on vähän S2-oppilaita. Eli jos haluat lapsellesi paremmat eväät tulevaisuuteen, pinkkaa täytyy löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin 18v tyttärelle, että haluan jo mummoksi 👍
N43
Ok, valkoro.ska.
Ennen parin amiksen jälkeen työelämään menneen palkalla pidettiin autoa tai kahta ja rakennettiin uusi omakotitalo. Nyt nuoret opiskelevat melkein kolmikymppisiksi, suurin osa taitaa olla valmistumisen jälkeen opintveloissa, ostovoimaa ei ole ja työt ovat yksi vitsi jopa monelle korkeakoulutetulle. Hanki siinä sitten lapsia. Parisuhteet ovat levinneet taloudelliseen stressiin jo ennen kuin lastenhankintavaiheeseen sitten joskus päästään. Suomi on näköalaton yhteiskunta ja muutenkin parissa kymmenessä vuodessa monet peruspalvelut esim. peruskoulutus on paskottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kelpuuttavat suhteisiin vain pitkiä, komeita ja menestyneitä miehiä. Kaltaiseni kunnoliset, kiltit ja hyvät miehet hylätään yksinäisyyteen.
Älä höpötä. Mene Prismaan mikä tahansa arkipäivä klo 17 ja katsele perheitä. Suurin osa perheenisistä ovat ihan perus pullukoita.
Niin, mutta mistä me tiedetään, kuinka kauan Helin ovat olleet yhdessä ? He ovat voineet olla yhdessä vaikka 10 vuotta, niin kyllä siinä ajassa monella paino nousee nuoruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni perheenperustamisikä meni homostellessa oman sukupuolen kanssa. Nyt sitten kun havahduin niin on jo myöhäistä. Harmillista kyllä.
Miksi miinustatte? Luuletteko ettei noin voi käydä?
En ymmärrä. Luulit olevasi homo, mutta vuosikymmenien homostelun jälkeen tajusit, että et olekaan?
Vierailija kirjoitti:
Ennen parin amiksen jälkeen työelämään menneen palkalla pidettiin autoa tai kahta ja rakennettiin uusi omakotitalo. Nyt nuoret opiskelevat melkein kolmikymppisiksi, suurin osa taitaa olla valmistumisen jälkeen opintveloissa, ostovoimaa ei ole ja työt ovat yksi vitsi jopa monelle korkeakoulutetulle. Hanki siinä sitten lapsia. Parisuhteet ovat levinneet taloudelliseen stressiin jo ennen kuin lastenhankintavaiheeseen sitten joskus päästään. Suomi on näköalaton yhteiskunta ja muutenkin parissa kymmenessä vuodessa monet peruspalvelut esim. peruskoulutus on paskottu.
Edelleen, Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva että työtön perhe saa tukina saman rahan kuin keskituloinen palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva että työtön perhe saa tukina saman rahan kuin keskituloinen palkkaa.
Ei täyspäinen ihminen ala lisääntymään tukien varassa yhteiskuntaan, jossa ei elä työllä.
Ette hoitaneet osuuttanne, teidän vanhemmat hoitivat synnyttämällä suuret ikäluokat. Teidän aikananne (vuodesta 1968) hedelmällisyys on pudonnut alle 2.1 lasta per nainen, jota pidetään kasvun ja uusiutumisen rajana.
Miksi miinustatte? Luuletteko ettei noin voi käydä?