Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?

Vierailija
18.01.2026 |

Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne. 

Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta? 

Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?

Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia. 

Toistan. Nyt on teidän vuoronne!

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy lapsettomuuteen kiteytyy itsellä siihen ettei pitkät parisuhteet ole johtaneet miesten tahdosta avioliittoon ja perheenperustamiseen. 

Olet tapaillut vääränlaisia miehiä?

Vierailija
42/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, mitä naiseus pitää sisällään. 

Onpa ärsyttävää, miten lainaukset ei toimi enää normaalisti. Kuitenkin, tämä viesti hänelle, joka kysyi että mitäs minä sitten tuon pöytään. 

Ok. Mutta mitä sellaista sinulla on mikä erottaa sinut kaikista muista maailman naisista. Kuvailemallasi miestyypillä on kuitenkin kysyntää.

Kuvailemani miestyyppi on ihan bare minimum. Jos huomaat, kuvailen pelkkää luonteenlujuutta. En mitään liittyen ulkonäköön tai viehätysvoimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä alustoilla ole nuoria. Varttuneempi väestö laittaa maailmaa järjestykseen.

Vierailija
44/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ennen ollut rahasta kiinni. Intersektionaslinen nihilistinen ja narsistinen ideologia on tuhonnut tulevaisuuden uskon ja luonut vastakkainasettelun sukupuolten välille. Made in Hell by Karl Marx.

Tämä on luettavissa tästäkin ketjusta. Kaikki on vain yhtä helvetin kulttuurisotaa ja hulluutta.

Vierailija
45/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni on minä ja minun mieheni ja se riittää meille. Mikä ihmeen aivopier u on se, että "perhe" = lapsiperhe, en ole koskaan ymmärtänyt? Hyvä, että yhä useampi nuori on herännyt nykyaikaan, eikä tahdo alistua synnytyksen ja lastenkasvatuksen kauhuihin.

t. 60-luvulla syntynyt nainen

Vierailija
46/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.

Eikös ne ole miehiä, jotka lähtevät lapsen synnyttyä.

Vierailija
47/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En astu perhehelvettiin, mieluummin kuolen. Elän ainoan elämäni itseäni varten. Ei kiinnosta mikään kakaroiden kasvatus. 

Vierailija
48/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni perheenperustamisikä meni homostellessa oman sukupuolen kanssa. Nyt sitten kun havahduin niin on jo myöhäistä. Harmillista kyllä. 

Vierailija
49/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.

Niin ja sekin johtuu yleensä naisesta ja hänen liian suurista vaatimuksista.

Vierailija
50/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ärsyttävää, miten lainaukset ei toimi enää normaalisti. Kuitenkin, tämä viesti hänelle, joka kysyi että mitäs minä sitten tuon pöytään. 

Ok. Mutta mitä sellaista sinulla on mikä erottaa sinut kaikista muista maailman naisista. Kuvailemallasi miestyypillä on kuitenkin kysyntää.

Kuvailemani miestyyppi on ihan bare minimum. Jos huomaat, kuvailen pelkkää luonteenlujuutta. En mitään liittyen ulkonäköön tai viehätysvoimaan. 

Etkä myöskään vastaa kysymykseen...

Vierailija
51/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret itsekkäitä, eletään somen kautta opittua Minä ja minun napa kulttuuria. Ei ymmärretä mikä on elämässä oikeasti tärkeää ja pyhää, ja mikä tuo oikeasti merkitystä esim lapset. Monilla miehillä ikuinen piu pau peli vaihde päällä keski-iässäkin ja monella naisella ikuinen viiniä trävelliä ja naurua  aihee kunnes tajutaan ettei enää voi saada lapsia. Tän takana paljon venäjän ja kiinan hybridivaikuttaminen somen kautta, heille sopii kun ei länsimaissa synny lapsia ja armeijaa heikennetään näin. 

Parempi rehellisesti itsekäs lapseton kuin lisääntynyt, joka pykäsi lapsia koska niin kuului tehdä, vaikkei oikeasti niitä halunnut eikä niistä paskaakaan välitä, jopa syyllistää että pilasivat HÄNEN elämänsä. Itse sen pilasi omilla valinnoillaan, hyvä että nykynuoret miettivät useampaan kertaan, mihin ovat valmiita sitoutumaan.

Vierailija
52/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 4-vuotiaasta asti tiennyt, että en halua lapsia. En ole itse valinnut syntyä tänne, en ole kenellekään mitään velkaa.

Vierailija
53/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä mennyt 10 vuotta ehkä joskus tai ei sittenkään lapsia ja samaa rataa mennään edelleen. 

M30

Vierailija
54/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta perhe-elämä tai äidin rooli. Maksat kaikesta puolet ja olet silti päävastuussa kodista ja lapsista. Mulle riittää yksi työ kiitos, en halua useampaa. Elämässä pitää olla muutakin kuin työtä ja lapset näen lähinnä päättymättömänä työleirinä.

Jos voisin olla isä, niin ehkä sitten voisi kiinnostaa lapsenteko. Näin naisena sanon, ei kiitos!

Vierailija
55/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sekin johtuu yleensä naisesta ja hänen liian suurista vaatimuksista.

Vain mieselukka kykenee tähän oman vastuun välttelyyn noin sujuvasti, kaikki on aina naisen syy. Ei näköjään ole minkäänlaista selkärankaa? Luulisi hävettävän.

Vierailija
56/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä myöskään vastaa kysymykseen...

Mitä sinä sitä jankutat, mitä annettavaa tällä tuntemattomalla naisella on miehille? Se on niiden miesten tehtävä päättää, onko sellaista annettavaa, jonka haluavat.

Vierailija
57/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret itsekkäitä, eletään somen kautta opittua Minä ja minun napa kulttuuria. Ei ymmärretä mikä on elämässä oikeasti tärkeää ja pyhää, ja mikä tuo oikeasti merkitystä esim lapset. Monilla miehillä ikuinen piu pau peli vaihde päällä keski-iässäkin ja monella naisella ikuinen viiniä trävelliä ja naurua  aihee kunnes tajutaan ettei enää voi saada lapsia. Tän takana paljon venäjän ja kiinan hybridivaikuttaminen somen kautta, heille sopii kun ei länsimaissa synny lapsia ja armeijaa heikennetään näin. 

Minuakin näin 38-v miehenä kiinnostaa kyllä paljon enemmän PC:llä pelaaminen kuin pskavaippojen vaihtaminen. Inttikin jäi kesken kun pää ei kestänyt sitä s a d i s ti s ta kidutus ta. Mutta eipä ole edes parisuhdetta, ei kiinnosta sellaiset eikä naisetkaan kiinnostu minusta.

Vierailija
58/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, te ette tehneet osaanne. Hankitte 1.5-8 lasta. Synnytitte maailman, jossa perinteiset "tunkkaisen" arvot tuhottiin, ja nyt me koetaan seuraukset siitä. 

Me nuoremmat taas löydämme itsemme tästä yhteiskunnan alennus tilasta: "Oliko yhteiskunta aina tällainen sirkus? Ei tää ole aina voinut olla näin... Eihän?" 

M24

Vierailija
59/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta lukematta, raatorehellinen vastaus kolmekymppiseltä naiselta:

1. En halua pilata kroppaa raskaudella/synnytyksellä

2. En JAKSA elämää vähillä yöunilla

3. Nykyään suhteet eivät kestä. Painajaista olisi olla yh niin ettei saisi edes seksiä

4. Haluan elää spontaanisti

5. Kuka mulle muka tuo sen miehen, kenen kanssa haluan viettää loppuelämäni? Haluan vaan rakkautta. Miten voisin perustaa perheen kun suhdekin puuttuu :(

Vierailija
60/158 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä ajatus on kotoisin, että perhettä ei voi perustaa ennenkuin on omakotitalo, kaksi autoa ja molemmilla vähintään 10v työelämää takana?

Ei ennen tuollaisia mietitty. Lapsi tehtiin vaikka kerrostalo kaksioon ja sitten muutaman vuoden päästä muutettiin isompaan. Ei lapsi siitä traumatisoidu jos elää kerros- tai rivitalossa! Maailman lapsista pieni murto-osa elää isossa omakotitalossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi