Miehet valittaa, ettei he osaa lukea naisen ajatuksia
Naisen pitää sanoa mitä haluaa tai mikä on pielessä. Myös toivomansa lahjat pitää täsmällisesti pyytää, niitä ei voi mystisesti tietää.
Miten naiset sitten osaa tai ainakin oletetaan osaavan tulkita puhumattoman vauvan tarpeet. Tai isommankaan lapsen kiukuttelut. Tai lemmikin. Ja äiti tietää mikä olisi lapselke mieluinen lahja, vaikkei osaisi sitä lapulle kirjoittaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
"Tällaisen miehen kanssa ei pidä tuhlata aikaa hetkeäkään! Missä on naisen arvostus itseään kohtaan?"
Koska nainen kuuntelee mitä mies sanoo, hän luulee, että mies tekee samoin.
Koko ketju on siitä, että miksi miehet eivät tee sitä tai tuota. Koska niitä ei kiinnosta. Naiset eivät usko sitä.
Miksi vuorovaikutus ei kiinnosta kun suurin osa miehistä kuitenkin ruinaa päästä parisuhteeseen?
Seksi loppuu kun vuorovaikutus loppuu ja sitten loppuu suhde. Mies yllättyy, "Tämä tuli kuin kirkkaalta taivaalta ja meillähän (mulla) oli kaikki niin hyvin, byhyy."
Mies, kehity tai kuole. Vaihtoehdot on nämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies väittää, ettei ymmärrä mitä naisensa haluaa, se yleensä kertoo siitä että a) mies ei ole vaivautunut tuntemaan naista b) mies ei välitä siitä, mitä nainen sanoo c) mies on autistinen d) nainen oikeasti kommunikoi huonosti. Harvemmin syynä on d.
Jos mies on autistinen ja nainen ei osaa puhua suoraan, silloin naisen pitää opetella puhumaan suoraan, tai heidän pitää erota. Lähtökohtaisesti ihmisen, jolla ei ole haluja tai kykyjä oppia suorapuheista kommunikointia, pitäisi pysyä erossa autisteista ja muista neurologisesti poikkeavista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo, että hän ei mitenkään ymmärrä, mitä haluan. Tämän mielestäni kummallista, koska minä sanon hyvin suoraan ja selkeästi, mitä haluan ja mitä en halua.
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaa
No jos kerrot haluavasi vaikkapa hevosen vaikka asutte kerrostalokaksiossa niin sitä voi olla vähän vaikea ymmärtää.
Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista.
Naisen piti taas mennä henkilökohtaisuuksiin välittömästi. Ja näin naiset ja herrat se kommunikaatio miesten ja naisten välillä toimii tosielämässäkin, nainen vaan haukkuu miestä typeräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo, että hän ei mitenkään ymmärrä, mitä haluan. Tämän mielestäni kummallista, koska minä sanon hyvin suoraan ja selkeästi, mitä haluan ja mitä en halua.
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaaMiehet eivät kuuntele. Yksinkertaista.
Miesten mielestä naisten puhe on kuin valkoista kohinaa taustalla, mitä pitää kestää, vaikka ärsyttävää onkin, että saisi piparia.
Miehet kuuntelevat tarkkaavaisesti vain muiden miesten puhetta.
Minulla on kyllä sellainen kokemus, että miehet ovat kesk
Minä jotenkin ymmärrän miehiä paremmin kuin naisia, vaikka itse olen nainen. Minusta naiset loukkaantuvat ihan oudoista asioista ja olettelevat outoja asioita, eivät ymmärrä huumoria jne. Huumorintaju on yksi älykkyyden laji. Olen töissä huomannut, että joidenkin ihmisten kanssa on todella vaikea puhua, kun he eivät ymmärrä huumoria yhtään, vaan ottavat kaiken kirjaimellisesti. Se on aika raskasta mielestäni välillä.
Samoin hyvin pikkutarkat ihmiset ovat raskaita, kun aikataulut paukkuvat, mutta sitä työtä hinkataan ja hiotaan vielä, vaikka se on jo kuukauden päivät ollut erinomainen. Ja joka asiasta tehdään ongelma ja pilkku nussitaan edestä ja takaa. Että kyllä naiset voivat olla raskaita ja vaikeita. Tsempit vain kaikille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies väittää, ettei ymmärrä mitä naisensa haluaa, se yleensä kertoo siitä että a) mies ei ole vaivautunut tuntemaan naista b) mies ei välitä siitä, mitä nainen sanoo c) mies on autistinen d) nainen oikeasti kommunikoi huonosti. Harvemmin syynä on d.
Jos mies on autistinen ja nainen ei osaa puhua suoraan, silloin naisen pitää opetella puhumaan suoraan, tai heidän pitää erota. Lähtökohtaisesti ihmisen, jolla ei ole haluja tai kykyjä oppia suorapuheista kommunikointia, pitäisi pysyä erossa autisteista ja muista neurologisesti poikkeavista ihmisistä.
Miten musta tuntuu, ettei normaaleilla ihmisillä ole mitään vaikeuksia pysytellä kaukana autistisista ihmisistä :D Kuka jaksaa venyä loputtomiin, kun toiselta osapuolelta ei voi odottaa pientäkään joustoa? Kysymys ei ole pelkästä kommunikaatiosta, vaan myös kaikesta tekemisen vaikeudesta arjessa. Sen sijaan autistit itse ihmettelevät, miksi heidän on vaikea pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaaMiehet eivät kuuntele. Yksinkertaista.
Miesten mielestä naisten puhe on kuin valkoista kohinaa taustalla, mitä pitää kestää, vaikka ärsyttävää onkin, että saisi piparia.
Miehet kuuntelevat tarkkaavaisesti vain muiden miesten puhetta.
Minulla on kyllä sellainen kokemus, että miehet ovat kesk
Avioliitto on eri asia kuin esimerkiksi työpaikalla puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
#miestenvajakkiusnäkyväksi
Laitetaas miesvihaketju poistoon.
Olen äärimmäisen suorasanainen ja sanon aina mitä tarkoita sekä tarkoitan mitä sanon. Miehet ei vaan kuuntele, ymmärrä eikä välitä. Joka ikisessä suhteessa miesosapuoli on ollut se jolla "kaikki on hyvin, ei vaivaa mikään" kunnes joku päivä räjähtää. Ja minun esille nostamiin ongelmiin ei ole tullut mitään muutosta, kunnes halutessani eroa mies on "yllättynyt koska tämä tulee täysin puskista". Ja olen siis kirjaimellisesti sanonut vähintään pari kertaa "jos tämä ei muutu, en halua olla enää tässä suhteessa".
Väitänkin että taas pata kattilaa soimaa, ja miehet hyvin hyvin harvoin oikeasti sanovat mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen äärimmäisen suorasanainen ja sanon aina mitä tarkoita sekä tarkoitan mitä sanon. Miehet ei vaan kuuntele, ymmärrä eikä välitä. Joka ikisessä suhteessa miesosapuoli on ollut se jolla "kaikki on hyvin, ei vaivaa mikään" kunnes joku päivä räjähtää. Ja minun esille nostamiin ongelmiin ei ole tullut mitään muutosta, kunnes halutessani eroa mies on "yllättynyt koska tämä tulee täysin puskista". Ja olen siis kirjaimellisesti sanonut vähintään pari kertaa "jos tämä ei muutu, en halua olla enää tässä suhteessa".
Väitänkin että taas pata kattilaa soimaa, ja miehet hyvin hyvin harvoin oikeasti sanovat mitä haluavat.
Jokainen valitsee itse puolisonsa. Tarkkuutta!
Miksi vuorovaikutus ei kiinnosta kun suurin osa miehistä kuitenkin ruinaa päästä parisuhteeseen?
Seksi loppuu kun vuorovaikutus loppuu ja sitten loppuu suhde. Mies yllättyy, "Tämä tuli kuin kirkkaalta taivaalta ja meillähän (mulla) oli kaikki niin hyvin, byhyy."
Samasta syystä kun monet hankkii asian x joka vaatisi ylläpitoa, mutta se ylläpito laiminlyödään ja sitten suututaan kun meni rikki / ei enää täytäkään sitä tehtävää mihin se hankittiin. Tyhmyys, lyhytnäköisyys, epäusko siitä että ko ylläpito oikeasti on tärkeää... Miehiä ei yleensä kiinnosta nainen ihmisenä, vaan ne palvelut mitä nainen tarjoaa. Ja jos nainen antaa palveluja huonolla ylläpidolla, mies luulee että toimiihan tämä näinkin. Pienet haittaäänetkin on helppo jättää huomioimatta jos silti koti on siivottu, ruoka on pöydässä, ilmainen terapia pyörii ja pildeäkin saa. Laitehan toimii, viis huoltovalon palamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen valitsee itse puolisonsa. Tarkkuutta!
Jep, siksi olenkin ollut jo vuosia sinkkuna kun ei muunlaisia tule kerran missään vastaan!
Ei naisetkaan osaa lukea mitä esimerkiksi lapset haluaa naiset vain yksikertaisesti päättää lapsen puolesta että minun lapsi haluaa tätä samalla tavalla kun eihön naiset tiedä mitä miehet haluaa mutta naiset päättää miehen haluavan tätä ja tätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveessä parisuhteessa ei lueta ajatuksia vaan kommunikoidaan ääneen
Näin on. Asioista keskustellaan.
"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.
Voithan sinäkin sen viedä? Kommunikointi on sitä, että keskustelee toisen kanssa.
"Kulta, kumman vuoro on viedä roskat tänään? Itse vein eilen ja keskiviikkona niin minusta on silloin sun vuoro. Ja varsinkin kun olet juuri lähdössä ulos."
Ja mikä on tässäkin totuus. Nainen alkaa riehumaan miehelle kuinka "minä vein roskapussin ovelle jo ainakin minuutti sitten sanomatta sinulle etkä sinä olet vieläkään vienyt sitä. Se on sinun homma viedä se roskis kun minä vein silloin pariviikkoa sitten kun paistoi aurinko ja oli hyvä keli ja kerrankin halusin itse lähteä ulos"
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti vaikuttaa pahasti yleistykseltä. Parisuhde tai vähäisempikin yhteiselo vaatii yhteisymmärrystä, kunnioitusta, antaa toiselle mahdollisuus tulla kuulluksi jne. Jos tuntuu siltä että toinen ei kuuntele, on ongelma jossakin muussa kuin sukupuolessa. Toisiaan kunnioittavat ja keskenään synkassa olevat kuuntelevat ja sisäistävät toistensa kommunikoinnin jos kaikki on kunnossa. Sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveessä parisuhteessa ei lueta ajatuksia vaan kommunikoidaan ääneen
Näin on. Asioista keskustellaan.
"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.
Voithan sinäkin sen viedä? Kommunikointi on sitä, että keskustelee toisen kanssa.
"Kulta, kumman vuoro on viedä roskat tänään? Itse vein eilen ja keskiviikkona niin minusta on silloin sun vuoro. Ja varsinkin kun olet juuri lähdössä ulos."
Ja mikä on tässäkin totuus. Nainen alkaa riehumaan miehelle kuinka "minä vein roskapussin ovelle jo ainakin mi
Oikeasti:
Nainen: "vietkö roskapussin, kun minä siivosin?" Ja sen jälkeen sama kysymys kolme kertaa, kunnes nainen vie sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, ettei normaaleilla ihmisillä ole mitään vaikeuksia pysytellä kaukana autistisista ihmisistä :D Kuka jaksaa venyä loputtomiin, kun toiselta osapuolelta ei voi odottaa pientäkään joustoa? Kysymys ei ole pelkästä kommunika
Jokaisen autistin pitäisi ymmärtää pysyä kaukana kaikista liian normaaleista ihmisistä. Autisti parisuhteessa liian normaalin kanssa on verrattavissa siihen, että sokea pariutuisi kuuron kanssa. (Älykäs neurotyypillinen ei ole liian normaali.)
Minä olen autisti, ja mieheni ei. Koko suku on jo varmaan 20 vuotta odottanut lähes henkeä pidätellen, milloin me eroamme. Anoppini on sanonut ihan suoraankin, ettei enää haluaisi olla minun anoppini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti vaikuttaa pahasti yleistykseltä. Parisuhde tai vähäisempikin yhteiselo vaatii yhteisymmärrystä, kunnioitusta, antaa toiselle mahdollisuus tulla kuulluksi jne. Jos tun
Ongelma on siinä että miksi miesten pitäisi kuunnella naista kun eihän nainenkaan koskaan kuuntele miesta vaan nainen tekee aina ihan kaiken oman mielen mukaan eikä nainen edes välitä siittä mitä mies haluaisi.
Eihän mikään ihmissude toimi niin että vain toisen putäö tehä ja kuunnella mitä toinen haluaa samalla kun toinen miettii vain mitä itse haluaa eikä välitä toisesta yhtään
Sinä se et lue edes tekstiä, fiikus.
Inceliys johtuu vuorovaikutuskyvyttömyydestä. Älä opettele kieltä ja ihmisten käytöstä
-----> ole incel ja itke katkerana kaapissa.