Miehet valittaa, ettei he osaa lukea naisen ajatuksia
Naisen pitää sanoa mitä haluaa tai mikä on pielessä. Myös toivomansa lahjat pitää täsmällisesti pyytää, niitä ei voi mystisesti tietää.
Miten naiset sitten osaa tai ainakin oletetaan osaavan tulkita puhumattoman vauvan tarpeet. Tai isommankaan lapsen kiukuttelut. Tai lemmikin. Ja äiti tietää mikä olisi lapselke mieluinen lahja, vaikkei osaisi sitä lapulle kirjoittaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo, että hän ei mitenkään ymmärrä, mitä haluan. Tämän mielestäni kummallista, koska minä sanon hyvin suoraan ja selkeästi, mitä haluan ja mitä en halua.
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaa
Miehet eivät kuuntele. Yksinkertaista.
Miesten mielestä naisten puhe on kuin valkoista kohinaa taustalla, mitä pitää kestää, vaikka ärsyttävää onkin, että saisi piparia.
Miehet kuuntelevat tarkkaavaisesti vain muiden miesten puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveessä parisuhteessa ei lueta ajatuksia vaan kommunikoidaan ääneen
Näin on. Asioista keskustellaan.
"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.
Voithan sinäkin sen viedä? Kommunikointi on sitä, että keskustelee toisen kanssa.
"Kulta, kumman vuoro on viedä roskat tänään? Itse vein eilen ja keskiviikkona niin minusta on silloin sun vuoro. Ja varsinkin kun olet juuri lähdössä ulos."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo, että hän ei mitenkään ymmärrä, mitä haluan. Tämän mielestäni kummallista, koska minä sanon hyvin suoraan ja selkeästi, mitä haluan ja mitä en halua.
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaaMiehet eivät kuuntele. Yksinkertaista.
Miesten mielestä naisten puhe on kuin valkoista kohinaa taustalla, mitä pitää kestää, vaikka ärsyttävää onkin, että saisi piparia.
Tällaisen miehen kanssa ei pidä tuhlata aikaa hetkeäkään! Missä on naisen arvostus itseään kohtaan?
Vaatteista ja meikistä näkee heti jos tytöllä seksi ja raha mielessä, ei siihen ajatustenlukukonetta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveessä parisuhteessa ei lueta ajatuksia vaan kommunikoidaan ääneen
Näin on. Asioista keskustellaan.
"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.
Voithan sinäkin sen viedä? Kommunikointi on sitä, että keskustelee toisen kanssa.
"Kulta, kumman vuoro on viedä roskat tänään? Itse vein eilen ja keskiviikkona niin minusta on silloin sun vuoro. Ja varsinkin kun olet juuri lähdössä ulos."
Tämähän on ihana parisuhde, kun siinä keskustellaan niin sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaa
No jos kerrot haluavasi vaikkapa hevosen vaikka asutte kerrostalokaksiossa niin sitä voi olla vähän vaikea ymmärtää.
Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista.
Oikeesti? Pitääkö minun tässä nyt seuraavaksi nimitellä äitiäsi rumaksi kun tälle linjalle lähdetään?
Ei kukaan osaa lukea toisten ajatuksia. Miehet turvautuvat faktoihin ja naiset tekevät oletuksia. Suurin osa miehistä pärjää naisten kanssa ihan hyvin ja osaavat keskustella, kunhan heille antaa tilaa puhua ja kertoo suoraan mikä on ongelma. Mitä tulee lahjoihin. En minäkään keksi aikuisille lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko tosissasi että ihmiset osaa lukea ajatuksia?
Ei. Ap kirjoittaa empatiasta. Toisen asemaan asettumisen kyvystä, jonka naiset opettelevat ja laiskat miehet eivät.
Jos mies väittää, ettei ymmärrä mitä naisensa haluaa, se yleensä kertoo siitä että a) mies ei ole vaivautunut tuntemaan naista b) mies ei välitä siitä, mitä nainen sanoo c) mies on autistinen d) nainen oikeasti kommunikoi huonosti. Harvemmin syynä on d.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaaMiehet eivät kuuntele. Yksinkertaista.
Ja kerjäävät muiden miesten ihailua ja hyväksyntää, nuo pikku kaappifagotit. Miehistä 95% on kiinnostuneita ottamaan parrua persuun.
En valita. Naiset ovat ehkä niiden miesten mielestä monimutkaisia jotka eivät ITSE omaa kykyä käsitellä naista, kunnioittaa, tulkita heidän tunteitaan, lukea heitä. Ongelma on yleensä meissä miehissä eikä se aina ole meidänkään vikamme. Olemme vain niin erilaisia. Mies joka turhautuu tai valittaa siitä että nainen on arvaamaton eikä naisesta ota selvää, on itse joko liian kokematon, epävarma ja/tai ei edes halua oppia ymmärtämään naista. Ensimmäinen itseopiskelun paikka on kunnioittaa häntä ja osoittaa se. Jo pelkästään sillä pääsee jo pitkälle ja solmut avautuu.
Ps. Olen päälle nelikymppinen MIEShenkilö, joka tietää mitä nainen haluaa, mitä nainen ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä, että nostaa roskapussin eteiseen oven eteen. Pitää myös selkokielellä sanoa, mitä sille pitää tehdä. Ei mies ole ajatustenlukija!!!
Viimeksi kun heitin roskapussin eteisestä, meni lasten lelut. mikä huuto, olisi pitänyt osata lukea ajatukset, että roskapussiin oli pakattu mökille menevät lelut.
Olet siis oikeasti aika yksinkertainen? Miten et erota roskapussia lasten leluista? Hyvät geenit viety taas eteenpäin.
Kyllä meilläkin jokainen varmistaa onko eteisessä odottava pussi roskis vai joku muu. Meillä nimittäin kuljetaan tavara muovipusseissa aika ajoin.
Ei ole tarvinnut opetella lukemaan ajatuksia tai muitakaan yliluonnollisia kykyjä näiden liki 10 vuoden aikana, ihan hyvin on riittänyt normaali kommunikointikyky ja aito kiinnostus omaa kumppania kohtaan. Lahjankin osaisin varmasti ostaa, koska tiedän kyllä mistä hän pitää, mutta emme ole koskaan suhteessamme ostelleet lahjoja toisillemme.
"Tällaisen miehen kanssa ei pidä tuhlata aikaa hetkeäkään! Missä on naisen arvostus itseään kohtaan?"
Koska nainen kuuntelee mitä mies sanoo, hän luulee, että mies tekee samoin.
Koko ketju on siitä, että miksi miehet eivät tee sitä tai tuota. Koska niitä ei kiinnosta. Naiset eivät usko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies on raiskaaja. JSS.
Ihmiset kommunikoivat puhutulla kielellä mutta myös eleillä, ilmeillä, asennoilla. Mies, jolle kaikki tämä on mahdotonta, ei ole ihminen vaan kasvi.
>Yleensä vaan sattuu olemaan niin, että nainen perheessä tajuaa sanomattakin mitä on tehtävä ja miehelle pitää >kertoa perusasiatkin joka kerta. Mistä tulee kuvitelma, että naiset nalkuttaa.
Yleensä vaan sattuu olemaan niin, että naiset tapaavat tehdä tällaisia paikkansapitämättömiä yleistyksiä. Miesten metatyö jää piiloon siksi, että he eivät huomauttele naiselle jatkuvasti että maksa sinä vuorostasi laskut, käy edes joskus ruokaupassa, tankkaa autot, vaihda samalla se kärähtänyt lähivalon polttimo, ja katso mikä h*tti tuossa printterissä on kun se ei taaskaan tulosta. Ja koska muuten aiot tapetoida sen lastenhuoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä sellainen kokemus, että miehet ovat keskimäärin parempia kuuntelijoita kuin naiset. Olen biologisesti ja identiteetiltäni nainen, tosin en mitenkään stereotyyppinen nainen kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tällaisen miehen kanssa ei pidä tuhlata aikaa hetkeäkään! Missä on naisen arvostus itseään kohtaan?"
Koska nainen kuuntelee mitä mies sanoo, hän luulee, että mies tekee samoin.
Koko ketju on siitä, että miksi miehet eivät tee sitä tai tuota. Koska niitä ei kiinnosta. Naiset eivät usko sitä.
Niin. Eli miestä ei kiinnosta oma nainen, eikä tällaisen roskapussin kanssa kannata viettää aikaa.
Tutkimusten mukaan naisia katsottaessa miesten aivoissa aktivoituu samat paikat kuin tavaroita katsoessa. Oisko sama myös naista tai lasta kuunneltaessa?
Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista.