Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet valittaa, ettei he osaa lukea naisen ajatuksia

Vierailija
17.01.2026 |

Naisen pitää sanoa mitä haluaa tai mikä on pielessä. Myös toivomansa lahjat pitää täsmällisesti pyytää, niitä ei voi mystisesti tietää.

Miten naiset sitten osaa tai ainakin oletetaan osaavan tulkita puhumattoman vauvan tarpeet. Tai isommankaan lapsen kiukuttelut. Tai lemmikin. Ja äiti tietää mikä olisi lapselke mieluinen lahja, vaikkei osaisi sitä lapulle kirjoittaa.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko tosissasi että ihmiset osaa lukea ajatuksia?

Joo, äidit lukee vauvan ajatuksia, että nyt sillä on nälkä. Haloo???

Se katotaan kellosta sekä yritys-ja-erehdys -menetelmällä... Jos edellisestä ruokailusta on vartti, ei itke nälkää, jos muutama tunti, niin nälkä on todennäköistä. Jos mikään muu ei hiljennä, annetaan maitoa ja toivotaan että vauva unohtaa mikä alunperin harmitti.

Vierailija
82/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta kommenteista paistaa läpi turhautuneisuus, syyttely ja epävarmuus ja yleistäminen. Minua harmittaa tämä sukupuolten välinen sota koska sitä ei tarvita eikä se ole tervettä.

Erilaisten somealusten pläräilyn sijaan ihmisten kannattaisi lukea sukupuolien välisistä eroista ja yhtäläisyyksistä.  Se fokus on turhautuneella, yleistävällä ja sukupuolisotajalalla olevilla nyt väärässä kohteessa. Käyttäkää siis syyttelyaikanne ITSENNE kehittämiseen. Vasta silloin voi oppia jotain muista.

Olen vuosien ja vuosikymmenten varrella kehittänyt itseäni miehenä ja puolisona lukemalla psykologiaa, tullut loistavasti toimeen naisten kanssa ihan yleiselläkin tasolla. En sano että olisin valmis koska ihmisen elinaika ei riitä valmiiksi tulemiseen mutta voin sanoa että jos olisin keskittänyt aikani someturhailuun, olisin paljon epävarmempi, epäkypsempi ja naistenkin edessä täysin raakile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, että nostaa roskapussin eteiseen oven eteen. Pitää myös selkokielellä sanoa, mitä sille pitää tehdä. Ei mies ole ajatustenlukija!!!

Viimeksi kun heitin roskapussin eteisestä, meni lasten lelut. mikä huuto, olisi pitänyt osata lukea ajatukset, että roskapussiin oli pakattu mökille menevät lelut.

Olet siis oikeasti aika yksinkertainen? Miten et erota roskapussia lasten leluista? Hyvät geenit viety taas eteenpäin.

Kovat on luulot tytöllä itsestään, narsistille tyypillistä. Musta jätepussi, et takuulla tiedä mikä pussi on täynnä rikkinäisiä pieniä leluja ja mikä täynnä ehjiä eteisessä.

Vierailija
84/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, että nostaa roskapussin eteiseen oven eteen. Pitää myös selkokielellä sanoa, mitä sille pitää tehdä. Ei mies ole ajatustenlukija!!!

Viimeksi kun heitin roskapussin eteisestä, meni lasten lelut. mikä huuto, olisi pitänyt osata lukea ajatukset, että roskapussiin oli pakattu mökille menevät lelut.

Olet siis oikeasti aika yksinkertainen? Miten et erota roskapussia lasten leluista? Hyvät geenit viety taas eteenpäin.

Kyllä meilläkin jokainen varmistaa onko eteisessä odottava pussi roskis vai joku muu. Meillä nimittäin kuljetaan tavara muovipusseissa aika ajoin.

Meillä roskapussit pidetään eri paikoissa kuin muut.. idiooteilla idioottien tavat.

Vierailija
85/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko tosissasi että ihmiset osaa lukea ajatuksia?

Joo, äidit lukee vauvan ajatuksia, että nyt sillä on nälkä. Haloo???

Psykiatrian päivystys on auki viikonloppuna jos kuvittelet ihmisten lukevan sinun ajatuksia

Sinä se et lue edes tekstiä, fiikus.

Inceliys johtuu vuorovaikutuskyvyttömyydestä. Älä opettele kieltä ja ihmisten käytöstä

-----> ole incel ja itke katkerana kaapissa.

Ei ollut älykkään naisen vastaus, ikisinkku?

Vierailija
86/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parisuhteessa sanoin pitkin vuotta, että olisipa kiva jos olisi asia X. Eli ihan se olisi tarvinnut vain kuunnella, kun useamman kerran sanoin. Niin siinä olisi ollut merkkipäivän lahja valmiina.

Mutta helpointa oli olla antamatta mitään vedoten siihen, ettei minulle voi mitään lahjaa keksiä, eikä osaa ajatuksia lukea.

Tuollainen tarkka sanelu "haluan sitten lahjaksi tavaran x" tuntuisi vaan nöyryyttävältä. Oikein alleviivaus sille, ettei toinen kuuntele yhtään mitä sanon, eikä häntä kiinnosta minua myöskään sen syvemmin tuntea.

Mutta oikeasti, ei minun kanssani ole pakko olla, jos ei kiinnosta minua kuunnella, saati tutustua minuun oikeasti niin, että lahjaakin olisi helppo keksiä. Itse en ainakaan enää tuollaiseen suhteeseen lähde.

Vierailija
87/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveessä parisuhteessa ei lueta ajatuksia vaan kommunikoidaan ääneen

Terveessä parisuhteessa myös pannaan merkille, mistä toinen pitää, mitä etsii, mistä haaveilee. Kuunnellaan, mitä puoliso kommunikoi ja painetaan mieleen. Toisessa asiayhteydessä näistä voi päätellä, mikä häntä voisi ilahduttaa. Ja halutaan myös ilahduttaa usein: sanoilla, teoilla, välittämisellä ja muistamisella.

Vierailija
88/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteissaan epäonnistuneiden ihmisten mökellystä ketju täynnä. Kuten aina tällaiset ketjut! Ja niitä on usein joka päivä.

Vierailija
89/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Asioista keskustellaan.

"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.

Voithan sinäkin sen viedä? Kommunikointi on sitä, että keskustelee toisen kanssa. 

"Kulta, kumman vuoro on viedä roskat tänään? Itse vein eilen ja keskiviikkona niin minusta on silloin sun vuoro. Ja varsinkin kun olet juuri lähdössä ulos."

Itse en enää jaksaisi lähteä tuohon. Asiat hoituvat hyvin näin yksin ollessa, niin en lähtisi liittoon, jossa minun pitäisi olla erikseen ja oikein nätisti pyytelemässä, että toinen vie roskat.

Vierailija
90/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveessä parisuhteessa myös pannaan merkille, mistä toinen pitää, mitä etsii, mistä haaveilee. Kuunnellaan, mitä puoliso kommunikoi ja painetaan mieleen. Toisessa asiayhteydessä näistä voi päätellä, mikä häntä voisi ilahduttaa. Ja halutaan myös ilahduttaa usein: sanoilla, teoilla, välittämisellä ja muistamisella.

Tämä. Siksi eroaisin nykyään oikeastaan heti, jos oltaisikn useampi kuukausi oltu yhdessä, ja toinen ei tietäisi yhtikäs mitään ajatusta lahjaksi.

Koska mielestäni se kertoo paljon siitä, kuinka paljon minä ihmisenä ihan tosiasiassa toista kiinnostan.

Se, että ostatan toisella tavaran kertomalla sanantarkkaan mitä haluan lahjaksi, niin se koko lahjan idea menee vähän sitten siinä. Sama se on ostaa itse itselleni ja erota, koska mitä teensuhteella jossa toinen ei minua kuuntele?

Vierailija
91/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kyse on siitä kuinka vastaanottavainen ja aidosti kiinnostunut olet toisesta. Jos tuntuu siltä että toinen ei sisäistä tai kuuntele, olet tai olette väliinpitämättömiä suhteessanne tai pidätte sitä itsestäänselvyytenä. Suhde on myös toisen lukemista mutta se ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi olla ajatustenlukija. Toisen mieltymykset ja käyttäytyminen täytyy opetella ja se onnistuu vain jos kuuntelee ja osaa keskustella niistä. 

Vierailija
92/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen sanoo yhtä, tarkoittaa toista.

Niin ja pian sen jälkeen muuttaakin mieltään.

Vierailija
93/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kyse on siitä kuinka vastaanottavainen ja aidosti kiinnostunut olet toisesta. Jos tuntuu siltä että toinen ei sisäistä tai kuuntele, olet tai olette väliinpitämättömiä suhteessanne tai pidätte sitä itsestäänselvyytenä. Suhde on myös toisen lukemista mutta se ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi olla ajatustenlukija. Toisen mieltymykset ja käyttäytyminen täytyy opetella ja s

Tämä. Itselleni kun sen suhteen pitäisi olla muutakin kuin puolikkaat asumiskulut ja säännöllinen seksielämä.

Jos toinen ei tunne minua tietääkseen mitä antaisi lahjaksi, eikä myöskään kuuntele jos olen arjessa monta kertaa sanonut mikä voisi olla kiva juttu, niin en näe kovin henkistä yhteyttä.

Jos toinen ei oikeasti tiedä yhtään mitään mistä voisin ilahtua, niin tilallani voisi olla ihan kuka tahansa muu. En koe, että toinen olisi minuun ihmisenä ihastunut ja sitoutunut.

Vierailija
94/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse parisuhteessa sanoin pitkin vuotta, että olisipa kiva jos olisi asia X. Eli ihan se olisi tarvinnut vain kuunnella, kun useamman kerran sanoin. Niin siinä olisi ollut merkkipäivän lahja valmiina.

Mutta helpointa oli olla antamatta mitään vedoten siihen, ettei minulle voi mitään lahjaa keksiä, eikä osaa ajatuksia lukea.

Tuollainen tarkka sanelu "haluan sitten lahjaksi tavaran x" tuntuisi vaan nöyryyttävältä. Oikein alleviivaus sille, ettei toinen kuuntele yhtään mitä sanon, eikä häntä kiinnosta minua myöskään sen syvemmin tuntea.

Mutta oikeasti, ei minun kanssani ole pakko olla, jos ei kiinnosta minua kuunnella, saati tutustua minuun oikeasti niin, että lahjaakin olisi helppo keksiä. Itse en ainakaan enää tuollaiseen suhteeseen lähde.

Sama. Ihastelen usein kaupoissa ja nettiä lukiessa asioita, että olisipa kiva, onpa hieno, olisipa asia x (eivätkä ole mitään kalliita), ja silti mitään ei osaa antaa ilman että annan tarkan listan. Mulla on paljon asioita joista pidän ja joita olisi helppo ostaa mutta kun ei. 

Ja jos en anna tarkkaa listaa, saan jotain sinnepäin mutta selvästi väärää joka jää käyttämättä. Tyyliin toivon korvaläppiä koska en pidä pipoista kun ne puristaa ja sähköistää hiukset (antamatta läppien tarkkaa merkkiä ja mallia) ja saan pääpannan joita en ole eläessäni käyttänyt enkä käytä kun... ne puristaa ja sähköistää hiukset ihan samalla tavalla kuin pipo. Tai saan jonkun turhakkeen jollaista en ikinä ole toivonut, josta en ole puhunut, ja joka ei millään tavalla liity mihinkään mikä minua kiinnostaa. Kerran toivoin kaulakorua, ja sain kultaisen tosi "delicate" hitulaiskorun. Käytän aina ainoastaan paksuja hopeakoruja 😒. Ei siis ollenkaan tyyliäni. 

Itselläni sen sijaan on pitkä lista lahja ideoita hänelle koska minulla on silmät ja korvat ja minä tiedän mistä hän pitää ja mikä kiinnostaa. 

Vierailija
95/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
96/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen sanoo yhtä, tarkoittaa toista.

Niin ja pian sen jälkeen muuttaakin mieltään.

Itse kun en vuosikausiin pyynnöistä huolimatta saanut mitään lahjaksi (itse hankin toki toisell  lahjat suurella ajatuksella), niin lopulta juu sanoin, etten kai sitten tarvitse mitään.

Kun toinen näytti vain ilahtuvan tästä, eikä antanut vieläkään mitään, niin lakkasin itsekin antamasta mitään. Lähtölaskenta eroon alkoi oikeastaan siitä, kun näin miten vähän toinen oikeasti minua arvosti.

Se olisikin oikeasti hyvä laittaa merkille, jos toinen on ensin kauan puhunut jonkun asian tärkeydestä. Jos yhtäkkiä tämä vaihtuu siihen, ettei asialla ole enää väliä, niin silloin voi eroilmoitus olla jo ihan kulman takana. 

Vierailija
97/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
98/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ihastelen usein kaupoissa ja nettiä lukiessa asioita, että olisipa kiva, onpa hieno, olisipa

Huomasitko, luettelot miehellesi pitkä lahjtoivelistan, mutta vaikea kenenkään niistä sadoista ideoista on valita sitä oikeaa. Kaupassa näkee kaikkea kivaa, mutta lopulta mikä on se jonka haluat?

Prinsessa-syndrooma palstalla, vaaditaan muilta mutta ei olla valmiita antamaan 

Vierailija
99/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä ei ole ongelmia tulkita minua, vaikka en edes ilmaise siinä hetkessä ajatuksia sanoin. Sitä kutsutaan sosiaalisten taitojen hallitsemiseksi, ja kyllä puolisoa oppii tulkitsemaan vuosien saatossa jos tahtoa ja mielenkiintoa on. Tietysti ilmaisen itseni myös hyvin suoraan, mutta aina ei edes tarvitse.

Suoraan sanottuna en ymmärrä, mitä ihmettä varten naiset roikkuvat miehissä, joilla ei ole sosiaalisia taitoja eikä mielenkiintoa oppia tuntemaan puolisoaan syvällisesti.

Ovat itse sosialisilta taidoiltaan samanlaisia kuin miehensä. 

Vierailija
100/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä noita roskapussivihjailuja. Jos joku muu on jättänyt minkä tahansa tavaran paikkaan x, niin en kai minä mene sitä siirtelemään. Se olisi todella ärsyttävää toiseen suuntaan. Saattaisin itse esim. jättää pussin ovelle, jotta muistan käydä laittamassa auton lämmitykseen samalla kun vien roskat. Oletan, että muillakin on suunnitelmansa, joita ei pidä mennä sekoittamaan.

N43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi