Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet valittaa, ettei he osaa lukea naisen ajatuksia

Vierailija
17.01.2026 |

Naisen pitää sanoa mitä haluaa tai mikä on pielessä. Myös toivomansa lahjat pitää täsmällisesti pyytää, niitä ei voi mystisesti tietää.

Miten naiset sitten osaa tai ainakin oletetaan osaavan tulkita puhumattoman vauvan tarpeet. Tai isommankaan lapsen kiukuttelut. Tai lemmikin. Ja äiti tietää mikä olisi lapselke mieluinen lahja, vaikkei osaisi sitä lapulle kirjoittaa.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapsetkin usein kyllä kertovat ihan suoraan, mitä haluavat. Yleensä huutavat suorastaan. Meillä jopa viittoivat kädellä suuta kohti ja suu ammollaan. Jos ei alkanut tapahtua, hirveä huuto. Että ei se nyt kovin huonosti mielestäni ollut ilmaistu, että nälkä on. Lapset eivät kiertele. He sanovat suoraan. Samoin lemmikit tulevat kerjäämään ruokaa, haistelevat kuppiaan, vinkuvat, lopulta haukkuvat. Jopa akvaariokalat osaavat pyytää ruokaa ja linnut.

On tietysti olemassa naisia, jotka olettavat, että heidän ajatuksensa pitäisi lukea, mutta niin on kyllä miehiäkin. Eli ei tämä minusta sukupuolikysymys ole. Epäilen, että sinkuissa tällaisia ihmisiä on eniten. Loukkaannutaan jostain asiasta ja lopulta kukaan ei tiedä, mistä on luokkaannuttu. Onhan sekin tavallaan merkki huonoista sosiaalisista taidoista, että sä tiedät, että toinen ei ymmärrä vihjailuja, mutta sä silti vuodesta toiseen jatkat vihjailemista etkä sano suoraan. 

Vierailija
22/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, että nostaa roskapussin eteiseen oven eteen. Pitää myös selkokielellä sanoa, mitä sille pitää tehdä. Ei mies ole ajatustenlukija!!!

On se jännä miten nainen tajuaa nostaa sen pussin kun se on täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lahjat, vaan se ajatus siinä takana. Se muija on CIA:n agentti. 

Vierailija
24/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, että nostaa roskapussin eteiseen oven eteen. Pitää myös selkokielellä sanoa, mitä sille pitää tehdä. Ei mies ole ajatustenlukija!!!

Jos meillä mies nostaisi roskapussin eteisen oven eteen, niin en minä siitä kyllä sitä oletusta tekisi, että minun pitää viedä se roskapussi. Ajattelisin, että mies on viemässä roskat. Kyllä meillä mies sanoo, että voisitko viedä sen roskapussin. Ei hän onneksi olettele mitään. Kyllä vaikeaa voisi olla elämä, jos kaikki pitäisi osata arvata etukäteen. Kommunikoikaa. Jos teidän miehet eivät ymmärrä ajatuksianne, niin valitettavasti vika on sinun kommunikointitaidoissa. Sano suoraan, mitä haluat, älä olettele.

Vierailija
25/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naiset kyllä puhuu, mutta miehet ei kuuntele tai pitää sitä nalkutuksena.

Vierailija
26/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä mies nostaisi roskapussin eteisen oven eteen, niin en minä siitä kyllä sitä oletusta tekisi, että minun pitää viedä se roskapussi. Ajattelisin, että mies on viemässä roskat. Kyllä meillä mies sanoo, että voisitko viedä sen roskapussin. Ei hän onneksi olettele mitään. Kyllä vaikeaa voisi olla elämä, jos kaikki pitäisi osata arvata etukäteen. Kommunikoikaa. Jos teidän miehet eivät ymmärrä ajatuksianne, niin valitettavasti vika on sinun kommunikointitaidoissa. Sano suoraan, mitä haluat, älä olettele.

Sosiaalisesti pahvi ei valitettavasti itse useinkaan tajua olevansa pahvi. Eipä tulisi mieleenikään olla viemättä roskapussia mennessäni, jos se on eteiseen jätetty. Raskasta, jos ihan kaikki asiat pitää vääntää rautalangasta tai laittaa viestiä perään, että ajattele omilla aivoillasi.

Vierailija
27/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on liian nuori vielä parisuhteeseen ja muutenkin kelvoton siihen

Vierailija
28/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tapauksessa parisuhteeseen on päätynyt intuitiivinen kommunikoija ja verbaalinen kommunikoija. Intuitiivinen lukee rivien välejä ja tulkitsee, ja vihjailee. Verbaalinen sanoo mitä ajattelee, ja kuuntelee, mitä toinen sanoo, eikä yritä arvailla piilomerkityksiä.

Kaksi verbaalista yhdessä -> toimii

kaksi intuitiivista yhdessä -> toimii

Ja sitten on ihmisiä, joilta onnistuu sekä verbaalinen että intuitiivinen kommunikointi. Tällaisia ihmisiä sanotaan sosiaalisesti lahjakkaiksi.

Vierailija
29/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt minua syytä. Sulla taitaa olla tapana parisuhteessa syyllistää toisia? 

Yleensä vaan sattuu olemaan niin, että nainen perheessä tajuaa sanomattakin mitä on tehtävä ja miehelle pitää kertoa perusasiatkin joka kerta. Mistä tulee kuvitelma, että naiset nalkuttaa.

Vierailija
30/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveessä parisuhteessa ei lueta ajatuksia vaan kommunikoidaan ääneen

Näin on. Asioista keskustellaan.

Vierailija
31/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naiset kyllä puhuu, mutta miehet ei kuuntele tai pitää sitä nalkutuksena.

Yleistys. Meillä mies on puheliaampi osapuoli ja varmasti parempi kuuntelijakin. Meillä mies pulisee niin paljon, että minulla menee puolet ohi. 

Vierailija
32/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti vertasit naisia lapsiin. Olet tyhmä akka.

Vierailija
33/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun heitin roskapussin eteisestä, meni lasten lelut. mikä huuto, olisi pitänyt osata lukea ajatukset, että roskapussiin oli pakattu mökille menevät lelut.

Vierailija
34/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdenkeskeiseen kommunikaation tarvitaan aina kaksi kommunikointikykyistä ihmistä. Eli ei voi sanoa, että mikäli mies ei ymmärrä, vika olisi suoraa naisen kommunikaatiokyvyssä. 

Vierailija
35/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.

Vierailija
36/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun heitin roskapussin eteisestä, meni lasten lelut. mikä huuto, olisi pitänyt osata lukea ajatukset, että roskapussiin oli pakattu mökille menevät lelut.

Olet siis oikeasti aika yksinkertainen? Miten et erota roskapussia lasten leluista? Hyvät geenit viety taas eteenpäin.

Vierailija
37/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti vertasit naisia lapsiin. Olet tyhmä akka.

Onko lapsi susta jotenkin alempiarvoinen kun suutuit vertauksesta?

Vierailija
38/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kulta, roskapussi on täynnä, voisitko viedä sen?" Se täyttyy kyllä joka päivä ja se on vietävä piharoskikseen myös sunnuntaisin.

Voithan sinäkin sen viedä? Kommunikointi on sitä, että keskustelee toisen kanssa. 

Vierailija
39/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se varsinainen ruudinkeksijä olet. Et erota lasten leluja roskista.

Vierailija
40/109 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni sanoo, että hän ei mitenkään ymmärrä, mitä haluan. Tämän mielestäni kummallista, koska minä sanon hyvin suoraan ja selkeästi, mitä haluan ja mitä en halua.

Minusta tuntuukin, että mieheni joko luulee, että olen jotenkin vaikea ja vanhan tulkinnan mukaan sanon ei kun tarkoitan kyllä ja toisin päin. Tai sitten hän unohtaa puheeni saman tien ja on ihan ymmällään. Kolmas vaihtoehto on se, että häntä ei kiinnosta ja on vaan helpointa sanoa, että ei ymmärrä, mitä vaimo haluaa

No jos kerrot haluavasi vaikkapa hevosen vaikka asutte kerrostalokaksiossa niin sitä voi olla vähän vaikea ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä