Tuleva karenssin "työssäolovelvoite"?
Millä helvetillä sitä johonkin kuudeksi viikoksi töihin pääsee kun ei muutenkaan, vai työkkärikö jonnekin osoittaa ilmaistöihin? On ne päättäjät tyhmiä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velvoitteen voi hoitaa myös käymällä työkkärin tarjoamilla kursseilla, työharjoitteussa yms.
Karenssi katkaisee työnhaun, eli työkkäri ei tarjoa mitään kursseja tai työllistämistöitä, koska karenssilainen ei ole sillä hetkellä työtön työnhakija ja täten palveluiden piirissä. Catch-22.
Sitten 6 viikon karenssista tulee ikuinen karenssi. Mahtavia nämä kokoomuksen uudistukset. Eutanasiaa ei saa mutta työttömiä saa rääkätä niin paljon kuin huvittaa.
Ei kai se karenssi työnhakua katkaise vaan päivärahan maksun.
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan ainut työtön joka ei näe asiassa ongelmaa. Siis että mikä voisi olla todellinen syy, että tulee se karenssi? Itse olen niin tarkka, että hoidan kaikki velvoitteen hyvissä ajoin ennen määräaikaa, esimerkiksi ne haettujen työpaikkojen ilmoittamiset.
Rekryfirmojen haamutyöpaikoilla se onkin helppoa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan ainut työtön joka ei näe asiassa ongelmaa. Siis että mikä voisi olla todellinen syy, että tulee se karenssi? Itse olen niin tarkka, että hoidan kaikki velvoitteen hyvissä ajoin ennen määräaikaa, esimerkiksi ne haettujen työpaikkojen ilmoittamiset.
Mikä olisi ratkaisu? No se että lopetat niiden virallisten kanavien tuojottamisen passiivisena ja ota ouhelin käteen ja ala soittelemaan suomen yrityksiä läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velvoitteen voi hoitaa myös käymällä työkkärin tarjoamilla kursseilla, työharjoitteussa yms.
Ilmaiset orjat kelpaavat aina.
Ei kelpaa! 98% työnantajista ei suostu ottamaan työkokeilijaa hajottamaan yrityksensä laitteita tai tuhoamaan asiakassuhteita. Työttömät on onnistuneet antamaan itsestään sellaisen kuvan, että jos on pakko mennä töihin, niin sotken kaiken.
Kyllä sen kuvan on sotkeneet media, poliitikot ja kaikki muut, paitsi työttömät itse. Tapana on nykyään huudella ja arvostella asioita, joista ei ite tiedä mitään.
Eivät ole.
Tänne ei oteta edes kesätyöntekijöitä enää.
Ei ole otettu moneen vuoteen.
Lopputulos olisi, että joku äidin pakottama tulisi vetelehtimään ja räpläämään kännykkää.
Uhka someraivosta, jos kaikki ei menisi oman mielen mukaan.
Vain oikeita työntekijöitä oikeisiin töihin.
Sellaisia, jotka tunnetaan tavalla tai toisella entuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut karenssin, kun työnantaja väitti työkkärille minun kieltäytyneen tarjotusta työstä. Olisi pitänyt tajuta nauhoittaa työhaastatttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi ratkaisu? No se että lopetat niiden virallisten kanavien tuojottamisen passiivisena ja ota ouhelin käteen ja ala soittelemaan suomen yrityksiä läpi
En ole työtön enkä luule niiden käyttävän julkisia työpaikkailmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi katkaisee työnhaun, eli työkkäri ei tarjoa mitään kursseja tai työllistämistöitä, koska karenssilainen ei ole sillä hetkellä työtön työnhakija ja täten palveluiden piirissä. Catch-22.
Sitten 6 viikon karenssista tulee ikuinen karenssi. Mahtavia nämä kokoomuksen uudistukset. Eutanasiaa ei saa mutta työttömiä saa rääkätä niin paljon kuin huvittaa.
Toisaalta puhutaan 45 päivän karenssista ja sen jälkeen oikeus työttömyysturvaan palautuu vähintään 6 viikon työssäolon jälkeen. Eli jos ei työskentele vaadittua kuutta viikkoa, ei työttömyyskorvausta saa ikinä. Ja toimeentulotukea voidaan leikata 50%. Edes työttömyyystilastot eivät näillä keinoilla kaunistu, vain rikos- ja itsemurhatilastot kasvavat.
Noudatat sääntöjä niin ei tule karenssia. Eihän siellä vaadita juuri mitään. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana puhelinmyyntityö kutsuu :)
Tai kotimyyntiin mummoja narraamaan remonteilla.
Olisi kannattanut kouluttautua ja hankkia hyväntyöntekijän maine silloin, kun talous kasvoi. Ei minulla ole mitään ongelmia ollut ikinä työpaikkojen suhteen. 4. Menossa ja saan olla niin kauan kuin haluan. Viikko sitten kävin kahden kesken toimitusjohtajan kanssa syömässä. Kyseessä amis hommat. Tj kertoi, että hyviä työntekijöitä on erittäin vaikeaa löytää. Palkkaa pitää maksaa mutta tuottavuus on heikko näillä nykyajan nuorilla. M40
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi unohdat vaikka flunssan vuoksi hyväksyä sen suunnitelman 2 pv sisällä sen tekemisestä. Työnhaku katkeaa ja karenssi tulee heti.
Ai median vika, kun työtön kertoo avoimesti, että ei halua ottaa töitä vastaan ja jos on pakko, niin teen niin paljon haittaa, että työnantaja varmasti ymmärtää irtisanoa?