Tuleva karenssin "työssäolovelvoite"?
Millä helvetillä sitä johonkin kuudeksi viikoksi töihin pääsee kun ei muutenkaan, vai työkkärikö jonnekin osoittaa ilmaistöihin? On ne päättäjät tyhmiä.
Kommentit (34)
Velvoitteen voi hoitaa myös käymällä työkkärin tarjoamilla kursseilla, työharjoitteussa yms.
Vierailija kirjoitti:
Velvoitteen voi hoitaa myös käymällä työkkärin tarjoamilla kursseilla, työharjoitteussa yms.
Ilmaiset orjat kelpaavat aina.
Minulla ei siis vielä ole uhkaa, hoidan kyllä velvoitteet normaalisti mutta halusin tästä vaan keskustelua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa! 98% työnantajista ei suostu ottamaan työkokeilijaa hajottamaan yrityksensä laitteita tai tuhoamaan asiakassuhteita. Työttömät on onnistuneet antamaan itsestään sellaisen kuvan, että jos on pakko mennä töihin, niin sotken kaiken.
Eihän tuota työssäolovelvoitetta tule, jos noudattaa lakia. Kun pitää mennä työllisyysalueen virkailijan puheille niin menee, ei se nyt noin vaikeaa voi olla, että karenssin saisi jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa! 98% työnantajista ei suostu ottamaan työkokeilijaa hajottamaan yrityksensä laitteita tai tuhoamaan asiakassuhteita. Työttömät on onnistuneet antamaan itsestään sellaisen kuvan, että jos on pakko mennä töihin, niin sotken kaiken.
Kyllä sen kuvan on sotkeneet media, poliitikot ja kaikki muut, paitsi työttömät itse. Tapana on nykyään huudella ja arvostella asioita, joista ei ite tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos sinä nyt saisit potkut ja jossain vaiheessa joutuisit ihan oikeisiin töihin ilman palkkaa niin olisiko motivaatio korkealla? Helppo se on puhua.
Halvat ulkomaalaiset saa vähän palkkaa ja suomalaiset työttömät kelpaavat vain ilmaisina orjina.
Asian vierestä, minne hävisi keskustelu 13.1 ?
"Ensimmäinen asioinnin laiminlyönti päättää työnhaun. "
Miksi ei karenssista ja työolovelvoitteista jne. saa keskustella?
Minulle kun omaohjaajakin sanoi viimeksi työkokeilusta (tai jostain vastaavasta), että ei niihin kyllä kannata mennä ihan vaan, että menee johonkin, vaan niiden pitäisi edistää sitä omaa työuraa jollain tavalla. Mitenkähän sitten, jos tulisi karenssi, niin oliskohan siinä tilanteessa ihan sama mennä vaikka opettelemaan kukkasidontaa tai poppanamattojen tekoa? Herättää sisäistä ristiriitaa, kun tuntuu, että minun virkailijani on ihan järkityyppi ja jopa tajuaa työttömän elämästä jotain, mutta kuulee näitä juttuja vähän toisenlaisista tyypeistä. Ja miten pitkälle se puolella oleminen voi mennä, kun kyse on kuitenkin valta-asemasta.
Vierailija kirjoitti:
Karenssi katkaisee työnhaun, eli työkkäri ei tarjoa mitään kursseja tai työllistämistöitä, koska karenssilainen ei ole sillä hetkellä työtön työnhakija ja täten palveluiden piirissä. Catch-22.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kun omaohjaajakin sanoi viimeksi työkokeilusta (tai jostain vastaavasta), että ei niihin kyllä kannata mennä ihan vaan, että menee johonkin, vaan niiden pitäisi edistää sitä omaa työuraa jollain tavalla. Mitenkähän sitten, jos tulisi karenssi, niin oliskohan siinä tilanteessa ihan sama mennä vaikka opettelemaan kukkasidontaa tai poppanamattojen tekoa? Herättää sisäistä ristiriitaa, kun tuntuu, että minun virkailijani on ihan järkityyppi ja jopa tajuaa työttömän elämästä jotain, mutta kuulee näitä juttuja vähän toisenlaisista tyypeistä. Ja miten pitkälle se puolella oleminen voi mennä, kun kyse on kuitenkin valta-asemasta.
Omakin virkailija on järkityyppi ja hänkin kyllä sanoo että ei näissä kovin paljon todellakaan järkeä ole. Heidän vaan on pakko tehdä työtään.
ap
Yksi monista asioista joita hallitus ei miettinyt loppuun asti.Se työpalvelu ei käytännössä onnistu koskaan.
Vaan voi olla vaikeaa! Ne kun sanelee tapaamisajan. Olettaa että työtön on kotonaan 24/7.
Tuki pummien kauhu pitäisi oikeasti tehdä jotain ja nähdä vaivaa asioiden eteen että ansaitsee ne pummimalla saadut rahat kun on tottunut vaan makaileen sohvalla passiivisena odottaen että joku muu hankkii hänelle töitä kun hän itse ei halua laittaa tikkua ristiin asian eteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vaihtajillahan ne työntekijät palkataan.
Oletko kysellyt henkilökohtaisesti töitä ihan jokaisesta suomen yrityksestä kun noin sanot että töitä ei ole?
Minä varmaan ainut työtön joka ei näe asiassa ongelmaa. Siis että mikä voisi olla todellinen syy, että tulee se karenssi? Itse olen niin tarkka, että hoidan kaikki velvoitteen hyvissä ajoin ennen määräaikaa, esimerkiksi ne haettujen työpaikkojen ilmoittamiset.
Hae nyt helvetti sairaslomaa niin korvaukset jatkuu normaalisti, kai sinussa sen verran näyttelijän lahjoja on.