Uskontokeskustelu palstalla
Miksi uskonnosta keskusteleminen on kielletty palstalla? Ja puhun nyt ihan ev.lut kristinuskoon liittyvistä teemoista, joiden pitäisi olla suht tuttuja ja turvallisia suomalaisille. Mutta sen verran kiistanalaisia tuntuvat olevan, että kerta toisensa jälkeen täällä poistetaan alta aikayksikön monikin mielenkiintoinen uskontoon liittyvä aloitus. Ihan äskettäin t a i v a s t a käsittelevä aihe poistui suht vikkelään vain parinkymmenen (jos sitäkään) kommentin jälkeen.
En nähnyt YHTÄKÄÄN solvaavaa viestiä. Mutta jokin jotakuta ärsytti taas. Epäilen, että kyseessä oli henkilö, jota ärsytti kovasti kommenttini, että erään keskustelijan edesmennyt ateisti-isä olisi taivaassa (eikä helvetissä), mikäli hänellä olisi eläessään ollut lähimmäisiään rakastava sydän. Eli että se riittäisi. Että ei tarvitsi olla mikään julkikristitty eikä varsinkaan ulkokullattu kristitty.
Jotakuta ärsyttää siis, että joku pääsee taivaaseen vain rakkauden siivin, kun hän itse, kylmäsydäminen on sentään maksanut kirjollisveroa koko ikänsä ja käynyt näyttäytymässä seurakunnan kekkereissä.
Mutta asiaan. Kertokaa, miksi palstalla ei sallita uskontokeskusteluja, vaikka olisivat asiallisiakin. Eihän voi olla niin, että joku, jonka maailmankuvaa vastaan keskustelu sotii, käyttää valtaansa ja klikkaa hienot puheenvuorot ja hyvssä hengessä käydyn keskustelun taivaan tuuliin.
Taivaan tuuliin... Ok, jatketaan taivaassa keskustelua kanssakeskustelijat :). Taivaassa ei ole sensuuria.
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Onkin kovin surullista miten nopeasti kristillinen ihmiskuva ja ihanteellisuus on saatu poljettua lähes täysin mutaan. En olisi voinut kuvitella tätä muutosta muutama vuosikymmen sitten, nimenomaan vihamielisyyden rakentumista kristinuskon käytäntöjä ja perintöä kohtaan. Aivan kuin tästäkin olisi löydetty yksi kätevä syntipukki kaikkeen itseä harmittavaan ja maailmassa näkyvään keskeneräisyyteen. Kaikki johtuu vain patriarkaalisesta alistaisenhalusta!
Oliko niitä ajatustyökaluja koskaan hankittukaan jos näin köykäiset väitteet ja maailmanselitykset putoavat tuosta noin sukkana läpi? Ja niitä hoetaan sitten loppuelämä hyökkäillen "taantumuksellisten hölmöjen" päälle? Joku tämänkin älyllisen lahoamisen aktiivisena tuottajana on toiminut ja saa siitä epäilemättä suurta tyydytystä.
Ikävä kuulla, että sinulla on tuollainen käsitys asioista. Toivottavasti tiedät, että negatiivista ajattelua on mahdollista muuttaa ja masennukseen voi saada apua. Valoisaa kevättä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasemmistomedia, eikä kestä Jumalan totuutta.
Ai tämä kokoomuksen äänitorven omistama keskustelupalsta ja tätäkin moderoi persu-Packalenin firma.
Vierailija kirjoitti:
Oikein on Raamattu näistä viimeisistäkin vuosista kertonut. Ihmisten epäusko ja suoranainen vihamielisyys vain lisääntyy. Ja kaikki ne valtiot ja vallat, jotka on Ilmestyskirjassa nimetty ja kerrottu ovat nousseet ja nousemassa viimeisten aikojen näyttämölle. You tubessa on talletettuna luettuun muotoon luku kerrallaan David Wilkersonin kirja näky nyt, joka on talletettu kirjaksi vuosia sitten.
Ihmiset ovat sokeita sille mitä oikeasti tapahtuu. Nähdään vain ja ainoastaan osa siitä kaikesta mitä on meneillään. Onhan Raamattu sanonut uskovistakin, että monet luopuvat viimeisinä päivinä. Ei voi luopua jostain, jos ei ole koskaan "sisällä" ollutkaan. Ei-uskovat eivät usko edes Jumalan olemassaoloon. Ja luopuvat uskovat ovat niitä, jotka kerran ovat Jumalan tunteneet mutta ovat nyt tämän maailman rikkauden perään.
Ja samaan aikaan Jumala kokoaa omiensa joukkoa viimeisiin vaikeisiin aikoihin. Olin itse monta vuotta
Viimeisten aikojen merkkejä on nähtävissä jokaisena aikana sille, joka haluaa nähdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
"Mihin perustuu tuo käsitys, että Saatana olisi heikoista heikoin entiteetti? Raamatussa Saatana kiusasi Jeesusta, ei pelännyt. "
Raamatusta löytyy vastaus. Saatana on Jumalan ja ihmisen vihollinen . Jo hävinnyt.
Eri
Saatana on tämän maailman ruhtinas.
Raamatusta:
30Paljon en kanssanne enää puhu, sillä tämän maailman ruhtinas on jo tulossa. Mitään valtaa ei hänellä minuun ole, 31mutta tämän täytyy tapahtua, jotta maailma tietäisi, että minä rakastan Isää ja teen niin kuin Isä on minun käskenyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskontokeskustelut tuppaavat hyvin nopeasti eskaloitumaan jankkaukseen, että tietääkö itsensäkorostaja vai eikö tiedä, ja koska aktiivisuus on hänellä korkea, muut asiat jäävät paitsioon ketjuissa.
Sinä joka tiedät, oletko aivan varma, että Jumalasi tahto on, että keskityt korostamaan kaikissa mahdollisissa ketjuissa sitä, että tiedät? Raamatussa kehotetaan nöyryyteen ja vaatimattomuuteen ja Jeesus suomi itseänsä korostavia fariseuksia toistuvasti. Miksi ihmeessä Jumala haluaisi sinun päivät pääksytykseen samaa levyä pyörittävän, etenkin kun se selkeästi provosoi ja trollaa keskusteluja?
Et ole ilmeisesti lukenut viestejäni kovin huolellisesti, koska olen kertonut niissä jo avoimesti, etten tiedä varmasti, mikä on yksittäisissä asioissa Jumalan tahdon mukaista. Ikävä kuulla, että kommenttini vaivaavat sinua. Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettet y
Uskontojen ja niistä keskusteluiden kannalta on täysin irrelevanttia, koetko uskovasi vai tietäväsi. Itse asiassa sinä itse ihmisenä olet tässä kontekstissa täysin irrelevantti, mutta syystä tai toisesta koet tarpeelliseksi jatkuvasti korostaa sinua. Ilmeisesti sinä et huomaa tai et vain ole kiinnostunut siitä, että keskustelut ohjautuvat vaikutuksestasi aina sivuraiteille. Piittaat siitä tai et, mutta se tekee sinusta sosiaalisen normien mukaisesti mulkun. Sinulla on vapaus kirjoitella, mutta jos jatkat tavallasi, trollaat keskusteluja, tahallaan tai tahtomatta.
Miksi sinulle on niin tärkeää jankuttaa, että tiedät? Onko egosi niin suuri, että sinulle ei riitä tuoda ajatuksiasi julki ilman toistuvaa itsekorostusta? Saatat kuvitella olevasi asiallinen keskustelija, mutta todellisuudessa et ole, vaan todella arrogantti ja muista piittaamaton. Sanot toimivasi Jumalan tahdon mukaan, joten pysähdy nyt ihmeessä hetkeksi miettimään, haluaako Jumala todella, että tarkoituksella provosoit ja korostat itseäsi. Miksi Jumalalle on tärkeämäpää, että uskontoketjuissa keskustellaan, tiedätkö vai et sen sijaan, että pysyttäisiin pelkästään uskonnon sisällössä?
Eikö keskustelijoilla ole mitään kiinnostusta muihin kuin kristinuskoon? Uskomisen psykologiasta? Henkilökohtainen uskominen vs. yhteisön rakennusosana? Tieteellisesti hyväksyttävää todistetta näistä entiteeteistä ei ole, joten siitä yksin on turhauttavaa väitellä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein on Raamattu näistä viimeisistäkin vuosista kertonut. Ihmisten epäusko ja suoranainen vihamielisyys vain lisääntyy. Ja kaikki ne valtiot ja vallat, jotka on Ilmestyskirjassa nimetty ja kerrottu ovat nousseet ja nousemassa viimeisten aikojen näyttämölle. You tubessa on talletettuna luettuun muotoon luku kerrallaan David Wilkersonin kirja näky nyt, joka on talletettu kirjaksi vuosia sitten.
Ihmiset ovat sokeita sille mitä oikeasti tapahtuu. Nähdään vain ja ainoastaan osa siitä kaikesta mitä on meneillään. Onhan Raamattu sanonut uskovistakin, että monet luopuvat viimeisinä päivinä. Ei voi luopua jostain, jos ei ole koskaan "sisällä" ollutkaan. Ei-uskovat eivät usko edes Jumalan olemassaoloon. Ja luopuvat uskovat ovat niitä, jotka kerran ovat Jumalan tunteneet mutta ovat nyt tämän maailman rikkauden perään.
Ja samaan aikaan Jumala kokoaa omiensa joukkoa viimeisiin vaikeisiin aikoihin. Olin itse monta vuotta
Kiistätkö ihmisen kehityshistorian? Vaikka voisit mennä itse katsomaan neandethalin ihmisten, Heidelbergin ihmisten ja muiden aikaisempien muotojen fossiileja, kulttuureja yms.
Uskontojen ja niistä keskusteluiden kannalta on täysin irrelevanttia, koetko uskovasi vai tietäväsi. Itse asiassa sinä itse ihmisenä olet tässä kontekstissa täysin irrelevantti, mutta syystä tai toisesta koet tarpeelliseksi jatkuvasti korostaa sinua. Ilmeisesti sinä et huomaa tai et vain ole kiinnostunut siitä, että keskustelut ohjautuvat vaikutuksestasi aina sivuraiteille. Piittaat siitä tai et, mutta se tekee sinusta sosiaalisen normien mukaisesti mulkun. Sinulla on vapaus kirjoitella, mutta jos jatkat tavallasi, trollaat keskusteluja, tahallaan tai tahtomatta.
Miksi sinulle on niin tärkeää jankuttaa, että tiedät? Onko egosi niin suuri, että sinulle ei riitä tuoda ajatuksiasi julki ilman toistuvaa itsekorostusta? Saatat kuvitella olevasi asiallinen keskustelija, mutta todellisuudessa et ole, vaan todella arrogantti ja muista piittaamaton. Sanot toimivasi Jumalan tahdon mukaan, joten pysähdy nyt ihmeessä hetkeksi miettimään, haluaako Jumala todella, että tarkoituksella provosoit ja korostat itseäsi. Miksi Jumalalle on tärkeämäpää, että uskontoketjuissa keskustellaan, tiedätkö vai et sen sijaan, että pysyttäisiin pelkästään uskonnon sisällössä?
Miksi sinulla on niin suuri tarve syytellä minua? Pitäisiköhän sinun rauhoittua ja tehdä jotain muuta välillä?
Vierailija kirjoitti:
"Mihin perustuu tuo käsitys, että Saatana olisi heikoista heikoin entiteetti? Raamatussa Saatana kiusasi Jeesusta, ei pelännyt. "
Saatana käyttää inhimillistä heikoutta hyväkseen; ihmisen himoa maalliseen mammonaan, kultaan ja kimallukseen, valtaan ja kunniaan - kaikkeen katoavaiseen, matalan värähtelytason ilmiöihin, mitkä lopulta eivät tuo ihmiselle rauhaa. Monet myyvät sielunsa ahneuksissaan ja turhamaisuudessaan. Saatana on itse perso ihailulle ja palvonnalle ja materiaan kiinnittyneenä vetää puoleensa saman värähtelytason ihmismieltä. Tämän päivän maailmaa katsoessa ja etenkin suurvaltajohtajia seuratessa ei voi välttyä ajatukselta, että nämä ovat myyneet sielunsa pahalle. Sekä Trump että Putin himoavat valtaa, ovat turhamaisia (Vladimir Suuri, Trumpin Nobel-palkintofarssi, näyttävät palatsit ja Trump-towerit), häikäilemätön ja itsekäs valloituspolitii
Samoilla linjoilla tietyin eroavaisuuksin.
Kun Saatana kiusasi Jeesusta, mitä Jeesus teki? Vastasi Raamatun lauseilla, Jumalan sanalla. Hän näytti esimerkillään miten kiusaukset voitetaan. Jumala on rakastava Isä ja Jeesus Hyvä Paimen. Ja tämän tiedän.
Sotia, nälänhätää ja muita kriisejä on tämän hetken levottomuudenkin huomioiden merkittävästi vähemmän kuin historiassa on yleensä ollut. Ennen Ukrainan sotaa oli historian pisin rauhan jakso Euroopassa, kulkutaudit eivät enää tapa merkittävää osaa väestöstä, eikä diktaattoreilla ole samanlaista sorto-oikeutta kuin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta löytyy vastaus. Saatana on Jumalan ja ihmisen vihollinen . Jo hävinnyt.
Eri
Raamatusta:
30Paljon en kanssanne enää puhu, sillä tämän maailman ruhtinas on jo tulossa. Mitään valtaa ei hänellä minuun ole, 31mutta tämän täytyy tapahtua, jotta maailma tietäisi, että minä rakastan Isää ja teen niin kuin Isä on minun käskenyt tehdä.
Saatana on jo tuomittu. Hänellä on valta vain jos ihminen sen antaa.
Minä tiedän jankkaaja ei omista peiliä, eikä tee mielestään virheitä. Maailman selkein narsisti, kun huomioi muut juttunsa. Lisäksi vielä skitso. Mistä lie palstaa rankaistaan tuollaisella kusipäällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän jankkaaja ei omista peiliä, eikä tee mielestään virheitä. Maailman selkein narsisti, kun huomioi muut juttunsa. Lisäksi vielä skitso. Mistä lie palstaa rankaistaan tuollaisella kusipäällä.
Olen eri, tuo joka kirjoitti loppuun ja tämän minä tiedän. Voit yrittää kiistää tietoni, yrittää horjuttaa perusteita, yrittää saattaa naurunalaiseksi mutta mikään ei tätä tietoa poista.
Lainaus ei toimi, mutta. Minulla ei ole mitään halua osallistua tai lukea keskustelua sinusta, ja juuri siksi koetan saada sinua lopettamaan itsestäsi puhumista. Koska sillä on tapana tuhota otsikon aiheen mukainen keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Raamatusta:
Saatana toimii Jumalan asettamissa rajoissa, ei ihmisen. Ihminen ei voi asettaa rajoja Saatanalle. Ihminen voi vain etsiä tietä, joka vie pois Saatanan vallasta. Se tie on siis Jeesus (Jeesuksen opetusten noudattaminen).
Raamatusta:
6Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. 7Herra kysyi Saatanalta: Mistä sinä tulet? Saatana vastasi: Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita. 8Herra kysyi: Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa.
9Saatana vastasi Herralle: Miksi ei Job olisi jumalaapelkäävä? 10Sinähän olet sulkenut hänet suojelukseesi, hänet ja hänen perheensä ja omaisuutensa. Olet siunannut kaiken mihin hän ryhtyy, ja hänen karjansa leviää yli maan. 11Mutta ojennapa kätesi ja tartu siihen mitä hänellä on. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!
12Herra sanoi Saatanalle: Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea. Sitten Saatana lähti pois Herran edestä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi, mutta. Minulla ei ole mitään halua osallistua tai lukea keskustelua sinusta, ja juuri siksi koetan saada sinua lopettamaan itsestäsi puhumista. Koska sillä on tapana tuhota otsikon aiheen mukainen keskustelu.
Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Raamatusta:
Saatana toimii Jumalan asettamissa rajoissa, ei ihmisen. Ihminen ei voi a
Jobin kirja on hieno keskustelu Jumalan kanssa. Job ei luovu.
Joku herkkis poisti viestini...
Olen se, joka ekana tässä ketjussa kirjoitti tietävänsä, että Jumala ja saatana ovat olemassa.
Jeesuksella on takuu. Se jonka hänen luokseen tulee, tulee tietämään että tää on Koti, tää on oikea tie. Koskee myös muista uskonnoista kristinuskoon kääntyneitä, edellisessä uskonnossa innokkaitakin tapauksia: he huomaavat että Jeesus on se, joka ELÄÄ.
Toki uskovatkin maallistuu ja se tunne haalenee (eikä tuo tunne Jeesuksen jumaluudesta koske vaikka buddhalaisuuteen kääntyneitä nimikristittyjä kun eivät kristittyjä ole koskaan olleetkaan), mutta elävässä uskossa oleva tuntee sen aina. Hän ei enää huoli muita jumalia.
Joh.7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.