Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 6kk juomatta! Olin odottanut enemmän.

Vierailija
13.01.2026 |

Joka paikassa hehkutetaan kuinka hyvin voi kun lopettaa juomisen . Itse join melkein 30 vuotta säännöllisesti ja nyt raittiina ehkä ainut merkittävä ero on että nukun hyvin ja pitkiä öitä.. odotin että paino olisi laskennut ja olisin pirteämpi mutta ainakaan mulla ei ole vielä nämä ihmeet tuleet... miten muilla kertokaa vähän mikä on muuttunut?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu tehtyä kännimokia ja rahaa säästyy. Ei ole krapulaa. Tämän kaiken huomaa jo parissa viikossa.

Tuossa on se vika, että pitäisi ensin juoda niin paljon, että tulisi krapuloita tai kännimokia. Kun juo 1-3 annosta kerrallaan muutaman kerran viikossa, niin juomisen lopettamisella ei ole oikein mitään vaikutusta. Tuollainen alkoholimäärä ei itselläni vaikuta edes nukkumiseen. Mutta jos uskoo raittiuden hehkuttajia, niin pitäisi huomata merkittävä muutos olotilassa. Ilmeisesti kaikki heistä ovat sitten vetäneet kaksin käsin ennen lopettamista.

Vierailija
22/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join aika pitkään lähes päivittäin sen verran kuin nyt työssäkäyvä voi. Lopetin, olin noin 14kk juomatta. Ei mitään ihmeellistä tapahtunut, painon tippuminen pientä ja hidasta. Yöt nukuin kyllä paremmin, oli levänneempi olo aamuisin, kaikki veriarvot parantui. Ei kyllä mitään ihmeellistä muuten, eipä ole rahaakaan kertynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis tulee olemaan hyvä laillinen vaihtoehto kun se laillistetaan. On se vaihtoehto nytkin mutta sen kanssa pitää olla varovainen koska se on toistaiseksi laitonta ja laittomuudella on suuria haittoja.

Laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus.

Laittomuus antaa poliisille mahdollisuuden kohdistaa erilaisia pakkokeinoja kansalaiseen, aivan harkintansa ja työkuormansa mukaan. Helsingissä vedetään speediä ja peukkua avoimesti kadulla, periferiassa poliisi tutkii asunnot ja autot jos on edes hajuviitteitä kukasta. Ei ihan tasapuolista. 

Vierailija
24/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis tulee olemaan hyvä laillinen vaihtoehto kun se laillistetaan. On se vaihtoehto nytkin mutta sen kanssa pitää olla varovainen koska se on toistaiseksi laitonta ja laittomuudella on suuria haittoja.

Laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus.

Laittomuus antaa poliisille mahdollisuuden kohdistaa erilaisia pakkokeinoja kansalaiseen, aivan harkintansa ja työkuormansa mukaan. Helsingissä vedetään speediä ja peukkua avoimesti kadulla, periferiassa poliisi tutkii asunnot ja autot jos on edes hajuviitteitä kukasta. Ei ihan tasapuolista. 

Lain pitäisi olla sama kaikille. Sitä se ei ole kun asia on tuolla tavalla.

Vierailija
25/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raitistuin elämäni muuttui helvetiksi...

Vierailija
26/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään asia ei voi olla niin huonosti etteikö sitä voisi muuttaa viinalla huonommaksi. 

Vierailija
27/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koitan myös tipattomalla löytää hyviä syitä olla juomatta. Mitään muuta en ole huomannut kuin se miten tylsää viikonloppuisin on selvinpäin.

Onpa sinulla köyhä elämä jos et viikonloppuisin keksi siihen muuta sisältöä kuin kännissä olemisen. Etkö edes pidä itsestäsi enemmän selvin päin?

Vierailija
28/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu tehtyä kännimokia ja rahaa säästyy. Ei ole krapulaa. Tämän kaiken huomaa jo parissa viikossa.

Tuossa on se vika, että pitäisi ensin juoda niin paljon, että tulisi krapuloita tai kännimokia. Kun juo 1-3 annosta kerrallaan muutaman kerran viikossa, niin juomisen lopettamisella ei ole oikein mitään vaikutusta. Tuollainen alkoholimäärä ei itselläni vaikuta edes nukkumiseen. Mutta jos uskoo raittiuden hehkuttajia, niin pitäisi huomata merkittävä muutos olotilassa. Ilmeisesti kaikki heistä ovat sitten vetäneet kaksin käsin ennen lopettamista.

Sisäelimesi kuitenkin kiittävät jokaisesta annoksesta jonka jätät juomatta.

Vierailija
29/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap, mutta toinen jolla ei mitään ihmeempää positiivista ilmennyt. Ero on varmaan se, että en ennenkään juonut niin, että olisin tehnyt kännimokia tai tulut krapulaan. Rahastakaan ei ole pulaa joten sitä ei ole miitään erityistä tarvetta säästää. Mun juominen oli, vaikka suurkulutusrajatkin ylitti, aina sellaista hillittyä iltatissuttelua, josta ei tullut känniin ollenkaan, olipa vaan vähän rennompi olo kuin ilman. Eikä krapulaakaan tullut, kun niin hitaasti joi.

Mulla sama. En myöskään ap, mutta iltatissuttelua parikymmentä vuotta, lopetin puoleksi vuodeksi ja petyin kun en huomannut muuta eroa kuin että yöunet virkisti enemmän. Olen siis nainen  ja tissuttelu: 3-5  olutta iltaisin.

Vierailija
30/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan tehdä jotakin muutakin elämäntapamuutoksia. Ei se kunto ja energiataso istumalla kohene, vaikka ryyppäämisen lopettaa. Onpahan paremmin palautunut yöllä ja hyvät lähtökohdat muuhun tekemiseen.

Vierailija
31/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koitan myös tipattomalla löytää hyviä syitä olla juomatta. Mitään muuta en ole huomannut kuin se miten tylsää viikonloppuisin on selvinpäin.

Onpa sinulla köyhä elämä jos et viikonloppuisin keksi siihen muuta sisältöä kuin kännissä olemisen. Etkö edes pidä itsestäsi enemmän selvin päin?

Suomalaisen elämä on keskimäärin melko köyhää. Ostovoima on niin alhainen ettei juuri mitään pysty tekemään kuin ryyppäämään.

Vierailija
32/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo unen laadun ja määrän paraneminen on jo mahtava etu. Vaikka et itse huomaa, olet todennäköisesti paremman näköinen, tuoksuinen ja kaikin puoli skarpimpi nykyään. Päivittäisen tai viikottaisen alkoholin ostamiseen menee jo aikaa ja rahaa, se on nyt säästöä. 

Voit olla ylpeä itsestäsi. Teet elimistöllesi ja mielenterveydellesi ison palveluksen. 

Vierailija
33/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyyden sietäminen on raittiudessa kaikkein tärkeintä. Aivosolut eivät koskaan unohda sitä jumalaista boostia, minkä kunnon nousuhumalasta saa.

Vierailija
34/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ryyppää niin ei ole krapuloita vapaapäivinä ja voi käyttää kaiken sen ajan harrastuksiin minkä ennen käytti makaamalla pimeässä ja käymällä välillä oksentamassa.

Se on juuri se paras asia. Pitkät pyörälenkit, kalareissut, yöt metsässä jne. Pienituloisena voi myös kokkailla herkullisia ruokia kun parin kaljatuopin hinnalla saa kaupasta vaikka mitä laadukkaita raaka-aineita. 

Töissä jaksaa viikolla paremmin kun myös henkinen krapula, joka jatkuu yleensä kauemminkin fyysinen, jää tulematta.

Positiivisia asioita on vaikka miten paljon. Keho voi paremmin, ei närästä eikä sydän hakkaa hulluna pienestä rasituksesta. Ainoa asia mitä toivoisin on se että olisin voinut lopettaa juomisen jo vuosia aiemmin.

Vierailija
35/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan muuttunut oikeastaan mikään, paitsi että elämä oli tasaisemman tylsempää. Olin juonut 4-6 olutta joka ilta tissutellen lähes 20 vuotta. Lopetin painonpudotustarkoituksessa. Paino ei pudonnut, muuta kuin eka viikolla lähti pari kiloa turvotusta. Eikä muutenkaan mitään ihmeempää voinnissa tai jaksamisessa tapahtunut. EI niissä kyllä mitään ongelmia ollut ennenkään. Vuoden jälkeen lopetin täysraittiuden ja nykyään juon silloin tällöin. Mutta en enää päivittäin kuten ennen.

Kyllä maksa ja haima voivat paremmin. Muutama elinvuosi lisää 

Vierailija
36/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on tylsää, tarkoituksetonta ja tuskallista. Siksi täytyy juoda.

Vierailija
37/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon nousu ja laihtuminen monesti vaatii ruokailun parantamisen ja liikkumisen lisäämisen. Pelkkä alkoholin lopettaminen ei sitä nuin vain tee. Varsinkaan 6kk aikana. Katos tilannetta uudestaan vuoden päästä.

Hassua, koska jo pelkän tipattoman tammikuun luvataan laihduttavan sen muutaman kilon.

Vierailija
38/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naapurit ja kaveritkin huomasi melko nopeasti että olen virkeämpi tekemään kaikenlaista alusta loppuun.

Vierailija
39/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomisen ja tupakoinnin 6 vuotta sitten. Nyt on ihan sama elääkö vai ei. Olen työkyvytön, masentunut ja pa. Autoimmuunisairaudet jotka lääkärin arvailujen mukaan puhkesivat stressistä ( jota juominen ei enää suitsinut )ovat vieneet aivan kauheaan jamaan. Eilen taas reumatologi kysyi että mikä muuttui elämässä 2019 en kehdannut sanoa että aloitin terveellisen elämän. 

Vierailija
40/51 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsyyden sietäminen on raittiudessa kaikkein tärkeintä. Aivosolut eivät koskaan unohda sitä jumalaista boostia, minkä kunnon nousuhumalasta saa.

Tärkeintä on muistaa että se jumalainen boosti kestää pari tuntia ja siitä maksettava hinta on kova.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi