Ylen juttu kämppiksistä, jotka ovat lopettaneet deittailun tehdäkseen uraa, rahaa ja kovaa treeniä.
Jutussa on paljon hyvää ja se, että he tarjoavat pojille, joilla ei ole kunnollista miehenmallia, remupäiviä on ihan loistava idea, mutta silti homma herätti vähän kysymyksiä. Siinä missä hän sanoo, ettei naisten tulisi kilpailla miesten kanssa maskuliinisuudesta, oli vähän outo. Miten nainen kilpailee miehen kanssa maskuliinisuudessa? Käymällä töissä tienatakseen rahaa eikä vaan omaksi ilokseen? Jos nainen harrastaa painonnostoa?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Siis miten paljon aikaa näillä urpoilla siihen deittailuun sitten meni, jos se esti työnteon ja harrastukset?
Mitä kukakin nyt diettailulla tarkoittaa, mutta jos aidosti etsii parisuhdetta tai on siinä, niin meneehän siinä aikaa. Et ole tainnut olla naisten kanssa. Usemmille yksi iltameno viikossa on jo deal breaker.
Mua surettaa vähän tälläinen miestyyppi, joka on täysin ulkoapäin ohjautuva. Että ei tunnu olevan mitään omaa sisäistä ankkuria, jolla kiinnittyy tähän maailmaan. Elämän tärkein projekti on tehdä itsestään naiselle ja parisuhteeseen sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä kavereilla on aika suppea käsitys maskuliinisuudesta ja miehekkyydestä. Se, jos mikä on toksista.
Ja naisetko ovat näiden aihealueiden asiantuntijoita ja auktoriteetteja? Just just.
Mikä ihme hinku naistoimittelijoilla on edes mennä tekemään artikkelia tällä tavalla elävistä miehistä? Jättäkää ne rauhaan.
Tuo oli uutisvinkki-juttu, eli todennäköisesti ovat itse toivoneet jutun tekoa.
Viestissä, johon vastasit en määritellyt miehekkyyttä, enkä yrittänyt olla minkään sortin asiantuntija. Siinä nimenomaan totesin, että miehekkyyttä on monenlaista. Olen itsekin mies, ja toivoisin että miehekkyyttä (tai myöskään naisellisuutta) ei yritettäisi tunkea noin ahtaaseen lokeroon.
Miten naiset mukamas kilpailevat miesten kanssa maskuliinisuudesta? Eiköhän jokainen saa olla juuri sellainen kun haluaa, niin kauan kuin ei muita vahingoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen juttu jossa miehisyys on about 80 % kytköksissä naisiin ja naiseuteen.
Hohjoijaa. No ei yle varmaan muuten olis juttua tehnyt
Tää mua näissä eniten huvittaa. Siis hirveän metelin kanssa pitää ilmoittaa että "OLEN NYT LOPETTANUT NAISSUHTEET JA KESKITYN ITSEENI! YHTÄÄN EI KIINNOSTA NÄMÄ NYKYNAISET! KATSOKAA MITEN VETÄYDYN DEITTIMAAILMASTA! EI KUN KATSOKAA NYT!" Ja kaikki on lähinnä että öööh ok, ja se ketuttaa näitä ihan silmittömästi, kun olettivat että naisten pitäisi olla ihan paniikissa ja tuhertaa itkua.
Jep. Kiviäkin kiinnostaa. Nobodyt 15 minsaa julkisuuden valokeilassa toitottamassa että naiset ei juuri tällä hetkellä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä kavereilla on aika suppea käsitys maskuliinisuudesta ja miehekkyydestä. Se, jos mikä on toksista.
Ja naisetko ovat näiden aihealueiden asiantuntijoita ja auktoriteetteja? Just just.
Mikä ihme hinku naistoimittelijoilla on edes mennä tekemään artikkelia tällä tavalla elävistä miehistä? Jättäkää ne rauhaan.
Eiköhän herrat ole ihan itse halunneet tunkea sinne julkisuuteen. Toksista maskuliinisuutta on se, että maskuliinisuudella on vain yksi malli ja kaikki miehet yritetään tunkea siihen samaan muottiin. Ja tätä tekevät nimenomaan miehet toisille miehille. Harva nainen (ehkä lukuunottamatta jotain taantuneita trad wifejä) on kettomassa miehille, että mikä on "miehekästä" ja mikä ei.
Älä klikkaa näitä artikkeleita niin sellaisia ei enää kirjoiteta. Vai alkaako takuuorgasmijutut kyllästyttää?
Vierailija kirjoitti:
"Tehdäkseen uraa". Titteleinä deittivalmentaja ja somepersoona. 😂
Elävät kurinalisesti ja aloittavat päivänsä ureheilulla, kuvassa tikku-ukot👨🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jutun lukemalla minulle tuli kuva että näillä kavereilla se kuva maskuliinisuudesta oli aika kapea ja perinteinen. Pitää olla fyysistä voimaa, järkähtämätöntä tahtoa ja halua johtaa. Sitten irtroaa sitä piparia naisiltä.
Se sopii varmaan osalle mutta kyllä me tarvitsemme nimenomaan laajempaa kuvaa siitä mitä on olla mies ja millä erilaisilla tavoilla voi olla mies.
Onko pipari mielestäsi joku palkinto jonka tavoitteleminen on miehen elämäntehtävä ja sen saavuttaminen on elämän täyttymys?
Voin kertoa, että ei ole.
Näillä kavereillahan se oman itsen täydellistäminen jotta saisi joskus tulevaisuudessa parisuhteen näyttäisi olevan elämäntehtävä. Toisella myös ammatti, "deittivalmentaja".
Vierailija kirjoitti:
Näähän on ihan sketsihahmoja. Etenkin tuo että "Mä olen niin korkea testosteroninen äijä" sai kyllä vähän naurahtamaan.
Todella noloa. Mikkihiiri julistaa että testotasot on moninkertaiset keskivertojantteriin verrattuna.
Alfa! Alfa! Alfa!
Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jutun lukemalla minulle tuli kuva että näillä kavereilla se kuva maskuliinisuudesta oli aika kapea ja perinteinen. Pitää olla fyysistä voimaa, järkähtämätöntä tahtoa ja halua johtaa. Sitten irtroaa sitä piparia naisiltä.
Se sopii varmaan osalle mutta kyllä me tarvitsemme nimenomaan laajempaa kuvaa siitä mitä on olla mies ja millä erilaisilla tavoilla voi olla mies.
Onko pipari mielestäsi joku palkinto jonka tavoitteleminen on miehen elämäntehtävä ja sen saavuttaminen on elämän täyttymys?
Se piparihan näillä juuri oli tavoitteena. Tämänhetkinen tilanne jutun mukaan oli valmistautumista piparin saantiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo ihan selkeä platoninen parisuhde on. Siinä täyttyy kotiarjen tarpeet. Tuollaista lapsetonta tienataan rahaa ja treenataan kroppaa -arkea kannattaisi elää oman puolison kanssa, samalla toisiinsa tutustuen. Perhe sitten aikanaan, jos sitä haluaa.
Ei naiset halua elää noin kurinalaista elämää, paitsi jotkut huippu-urheilijat.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ahdistavan ahdas mieskuva näillä kavereilla ja jotenkin vähän naurettavaa pullistelua monessa kohtaa. Ei naisia tuommoisella saa, että on siinä deittivalmentaja aika hakoteillä.
Vierailija kirjoitti:
Mua surettaa vähän tälläinen miestyyppi, joka on täysin ulkoapäin ohjautuva. Että ei tunnu olevan mitään omaa sisäistä ankkuria, jolla kiinnittyy tähän maailmaan. Elämän tärkein projekti on tehdä itsestään naiselle ja parisuhteeseen sopiva.
Lue: Sinua surettaa tällainen miestyyppi joka ei ole naisten ohjattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua karmii tuo juttu, että metoon aikana tyyppi koki ettei saa olla maskuliininen ja joutui pidättelemään "miehisiä impulsseja". Siis kuuluuko hänen mielestään maskuliinisuuteen naisten ahdistelu ja tarkoittaako miehiset impulssit kourimista?
Muutenkin jotenkin tunkkainen meininki. Miehellä on huono itsetunto ja jotenkin paistaa läpi turvattomuuden kokemus. Pidän itse paljon miehekkäämpänä niitä miehiä, jotka eivät välitä niin paljon siitä, onko keho tikissä tai omat kiinnostuksenkohteet tai herkkuhetket tulkittavissa nössöiksi. Kiinnostaisi tietää, millaisia deittivinkkejä tämä tyyppi antaa. Ja miksi ei ole tasapainoisessa parisuhteessa, kun on kerta deittiguru?
Nykyajan versio vanhasta tutusta "naimattomasta avioliittoneuvojasta".
Mitähän neuvoja tuo antaa? "Älä deittaile vaan ota kämppis ja mittauta testosi säännöllis
Hahaha. Maksaakohan joku tomppeli tuon uhoavan pikkupojan neuvoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän herrat ole ihan itse halunneet tunkea sinne julkisuuteen. Toksista maskuliinisuutta on se, että maskuliinisuudella on vain yksi malli ja kaikki miehet yritetään tunkea siihen samaan muottiin. Ja tätä tekevät nimenomaan miehet toisille miehille. Harva nainen (ehkä lukuunottamatta jotain taantuneita trad wifejä) on kettomassa miehille, että mikä on "miehekästä" ja mikä ei.
Älä klikkaa näitä artikkeleita niin sellaisia ei enää kirjoiteta. Vai alkaako takuuorgasmijutut kyllästyttää?
Minun mielestäni on tärkeää lukea myös ihmisistä ja aiheista joiden kanssa ei ole samaa mieltä, ja joita pitää typerinä, jos haluaa pysyä maailman menossa mukana ja kyetä tekemään hyviä päätöksiä.
Jos ainoastaan lukee kivoista ihmisistä ja asioista, jää maailman hahmottaminen aika vajaavaiseksi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Eli pari inceliä on kääräissyt sen täysin perinteisen stoorinsa uusiin papereihin. 🥱
uu, palsta feministi tulee hokemaan inceliä. Se onkin sitten raikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tehdäkseen uraa". Titteleinä deittivalmentaja ja somepersoona. 😂
Elävät kurinalisesti ja aloittavat päivänsä ureheilulla, kuvassa tikku-ukot👨🏼
Laitappa tänne oma kehopositiivinen kuvasi malliksi miltä miehen pitää näyttää.
Ps. Tuleeko oma kuva hakutuloksiin jos laitat hakusaksi "whale"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies on sellainen kuin on, sellainen itseensä ja elämäänsä tyytyväinen. Se ei tarkoita, että elää kuin lastu laineilla ilman mitään suunnitelmaa tai päämäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo miehethän elää sille, että koittavat miellyttää naisia. Tosin ovat ihan hakoteillä sen suhteen, mikä naisia oikeasti viehättää.
Miehet etsivät äitiä huolehtimaan itsestään. Aikuinen mies etsii partneria jonka kanssa tehdään yhdessä asioita ja ollaan parhaita kavereita.
Heillä on jo sellainen suhde toistensa kanssa. 🤫