Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pluskokoisille ei ole toppahousuja

Vierailija
12.01.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011741289.html Tuo uutisen henkilö ei löytänyt kaupasta toppahousuja ennen kuin laihtui radikaalin määrän. Pluskokoisille ei ole myynnissä lasketteluhousuja. Itse en ole ylipainoinen, mutta ruumiinrakenteeni on sellainen, että on leveä lantio ja rehevä takamus ja reidet. Kapea vyötärö kylläkin. En minäkään löydä millään toppahousuja kaupasta. Reidet ja takamus ei mahdu yksiinkään. Vyötärön kohdalle toisaalta jaa sitten koripallon verran tyhjää niissä mihin yritän sulloa leveää lantiota. Argh.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.. Lautailun aktiivisesti ja pakko pitää housut auki (takin alla yoetysti) ja sitten henkselit. Olen 164 cm ja 78 kg, eli en mikään sairaalloisen lihavakaan.

Aika tuhti kuiteskin, BMI 29

30 on jo merkittävä ylipaino, ei pitkä matka sinne

BMI ei kerro ruumiinrakenteesta mitään.

Ei se koko totuutta kerro, mutta antaa kyllä vihjeen.

Vierailija
62/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on iso, kaljamahainen. Kyllä hänellä vaan on moottorikelkkailuun sopivat toppahousut. Ja niitä voi käyttää muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas jännä . Oon 163cm ja 94kg ja löydän helposti sopivat toppahousut ja esim.ratsastushousut..Oisko enemmän kii vartalonmallista kuin siitä, että on plus kokoinen?

Vierailija
64/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elloksella ainakin on isojakin kokoja. Sieltä tilasin omani, olivat Zizzin housut, mutta Zizzin omilta sivuilta niitä ei löytynyt. Ostin myös toppatakin samalla Ellokselta. Koko 52 ja reilusti isompiakin oli.

Vierailija
65/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sopivat vaikka miesten mallistosta ja lyhennä lahkeet?

Miesten housut on tehty vielä suoremmalle vartalonmallille kuin naisten.

Itse asiassa miesten malleissa voi olla jätetty haaruksiin tilaa yllättävän hyvin. Minulle ainakin sopii usein miesten housut hyvin, vaikka on hyvin kurvikas lantion seutu.

Mulle ei mahdu reisistä eikä lantiosta. Vyötäröstä ovat suuret. Siis sama vaate on yhtä aikaa sekä iso että kippana.

Minulla on aina ollut sama ongelma, oikeastaan se oli pahin silloin, kun olin hoikka. Olen kyllä luopunut toivosta, että saisin sopivia ulkoiluhousuja, niitä ei oikein voi lyhentää, kun punteissa on vetoketjuja ja nauhoja. Kun en hiihdä enkä laskettele, niin farkut riittävät ulkoiluun. Tarpeeksi vaan alle sukkahousuja ja legginsejä pakkasella. Farkkuja saa eri pituisina eri vartalomalleille.

Vierailija
66/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl- kokoisia toppahousuja. Yhyy nyyh ja vääryys. Täytyy kertoa koko maailmalle, että mun surkeasta ruokavaliosta kärsii koko kroppa. On typerää, että mun täytyisi jotenkin muuttua ja syödä ja juoda eritavalla. Kyllä se on niin, että muun maailman täytyy joustaa mun perseen ympärillä.

Vierailija
68/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl- kokoisia toppahousuja. Yhyy nyyh ja vääryys. Täytyy kertoa koko maailmalle, että mun surkeasta ruokavaliosta kärsii koko kroppa. On typerää, että mun täytyisi jotenkin muuttua ja syödä ja juoda eritavalla. Kyllä se on niin, että muun maailman täytyy joustaa mun perseen ympärillä.

Painu sinä v*ttuun.

Vierailija
69/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.. Lautailun aktiivisesti ja pakko pitää housut auki (takin alla yoetysti) ja sitten henkselit. Olen 164 cm ja 78 kg, eli en mikään sairaalloisen lihavakaan.

Aika tuhti kuiteskin, BMI 29

30 on jo merkittävä ylipaino, ei pitkä matka sinne

BMI ei kerro ruumiinrakenteesta mitään.

Ei se koko totuutta kerro, mutta antaa kyllä vihjeen.

Joo tuollaisella ylipainolla ei sillä ruumiinrakenteella ole enää mitään merkitystä koska se rakenne on vain läski.

Vierailija
70/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi pelkästä ruokavaliosta niin silloinhan lääkkeet eivät auttaisi. Se on toki surku kaltaisillesi, muiden haukkumisesta ainoan elämänilonsa saaville, että monien lihavien lihavuudessa kyse ei olekaan kyse mistään tahdonvoimasta eikä valinnoista, vaan siitä että keho ei toimi normaalisti (ja lääkkeet voivat auttaa siinä).

Vierailija
71/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sopii miesten toppahousut kun ostaa suurinta mahdollista kokoa ja sen jälkeen lyhentää lahkeet ja ompelee vyötäröön selän kohdalle kuminauhaa.

Vierailija
72/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vinkiksi: lahkeita voi lyhentää myös ottamalla palan pois pohkeen, polven tai reiden kohdalta. Toki hankalampaa näin kuin lahkeen alareunasta lyhrntämällä, mutta tällöin alareunan napit, veroketjut, jalkalenkit yms ei haittaa lyhentämistä.

Vierailija
73/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoiselle sopii paremmin toppahaalarit!

Vierailija
74/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kokoiselle sopii paremmin toppahaalarit!

Minkä kokoiselle? Hylje painaa noin 20-30kg. 30kg ihminen olisi ehkä noin 7v iköinen, eli lapsi. Lapset kyllä usein käyttävätkin haalareita kun peuhaavat ulkona. Ei hylkeet tarvitse toppahaalareita tai muitakaan vaatteita. Niiden kehon rasva (noin 30%-40% rasvaprosentti) ja tiivis vettähylkivä turkki, suojaavat niitä kylmissä oloissa. Vaikka niiden ulkonäkö saattaa aluksi näyttää pelkältä pyöreältä rasvavarastolta, niiden keho on hyvin sopeutunut vesi- ja jääelämään, mikä edellyttää vahvaa lihaksistoa. Ne ovat siis äärimmäisen hyvin sopeutuneet elinympäristöönsä, ja ovat taitavia saalistajia. Aikuisillekin ihmisille tietty on haalareita, mutta ne sopivat plus-kokoisille vähintään yhtä huonosti kuin housutkin, koska kyse on riittävistä vaatekosta ja vaatteen oikeanlaisesta muotoilusta plus-kokoiselle sopivaksi.