Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pluskokoisille ei ole toppahousuja

Vierailija
12.01.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011741289.html Tuo uutisen henkilö ei löytänyt kaupasta toppahousuja ennen kuin laihtui radikaalin määrän. Pluskokoisille ei ole myynnissä lasketteluhousuja. Itse en ole ylipainoinen, mutta ruumiinrakenteeni on sellainen, että on leveä lantio ja rehevä takamus ja reidet. Kapea vyötärö kylläkin. En minäkään löydä millään toppahousuja kaupasta. Reidet ja takamus ei mahdu yksiinkään. Vyötärön kohdalle toisaalta jaa sitten koripallon verran tyhjää niissä mihin yritän sulloa leveää lantiota. Argh.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, itse olen siinä normaalipainon ylärajoilla, ja toppahousuja ostaessani oli vähän vaikeuksia, kun olen vähän lyhyt. Ostin jotkut, mutta tuntuvat kuitenkin persuksen kohdalta kireiltä. Ehkä olisi pitänyt kuitenkin ostaa ne, jonka vyötärön alle sai tungettua fleecepaidan helman ja jäi vielä tilaakin, eivät olisi puristaneet perseestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa siis laihduttaa

Alastiko meidän pitää ulkoilla ja liikkua, kun ei sopivia vaatteita myydä missään?? Siinäpä vasta kiva näky olisikin...

Vierailija
24/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppua. Aina on löytynyt.

Lantio 123cm

Vierailija
25/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sopivat vaikka miesten mallistosta ja lyhennä lahkeet?

Vierailija
26/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolla kyllä löytyy myös laskettelu housuja plus koossa. Ja koossa xxl tai kokoa 48 tai 50 ja vielä ylöspäin. Toki ymmärrän tuon tuskan, kun tilaan näitä mun sukulaiselle, mutta aina ovat sopineet. Mutta en itse ymmärrä tätä unisex muotia, että mukamas ihan sopii myös naisille, kun ne ovat suunniteltu vain miesten vartaloille. Tätä kauppaa pitävät luonto kaupat myös, että ihan sopii mukamas kaikille, kun unisex tuli muotiin, niin hävitettiin kaikki naisten vartalot lähes täysin. En enää tue enää näitä ns. luontoa tukevia kauppoja, kun he myyvät vain unisex muotia. Miesten vartalot on nykyään in. Ei kiitos enää. On toki myös naisena itse löytää M koossa sopivia vaatteita, kun ylisuuret hihat, läpinäkyviä, ja napa näkyy, ei mitään normaalia enää löydy edes normaali koossa naisille. Ja lahkeet laahaa maassa ja myös mekot. Ja jotkut ääliöt kirjoittaa, että se on tätä nykypäivää? Kyllä pitäisi oikeasti suunnitella kaiken kokoisille oikeita vaatteita ja mitkä sopivat kenen tahansa vartaloon. Vaate suunnittelijat keksivät yhä enemmän mitä oudoimpia vaatteita, että tämä nyt muotia jne? 

Vierailija
27/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten housut on tehty vielä suoremmalle vartalonmallille kuin naisten.

Vierailija
28/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lantiolta ja vyötäröltä liian kapeiden ja lahkeista liian pitkien housujen lisäksi niiden lahkeet ovat alhaalta valtavan isot (suorat tai levenevät) kun itse tykkään kapealahkeisista housuista. Farkuista vielä löytyykin kapealahkeisia plus kokoja, ulkoiluvaatteista en ole löytänyt sopivia...

Vierailija
29/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näitä isojen miesten ja naisten myymälöitä enään ole?

Vierailija
30/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoinen tarvitsee jatkojohtoa, kannattaako googlata topparoikkaa?

Vierailija
31/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pluskokoinen laskettelija on kai lähinnä syöksypommittaja tai jotain.

Vierailija
32/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille ne ei käy koska miesten malleissa on juurikin kapea lantio ja vyötärö ja isojen miesten malleissakin se suhde on suora eikä kaareva kuten useimpien naisten on.

Vierailija
33/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin prismassa on varmaan kaikki housut ja takit jotain d-mitoitusta. Vaikeampi löytää normaalin kokoluokan vaatteita.

Vierailija
34/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma oli naisten toppahousuissa. Ekat miesten mallia olevat sopivat täydellisesti. Kannattaa kokeilla, jos on ns. päärynävartaloinen nainen.

Vierailija
35/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.. Lautailun aktiivisesti ja pakko pitää housut auki (takin alla yoetysti) ja sitten henkselit. Olen 164 cm ja 78 kg, eli en mikään sairaalloisen lihavakaan.

Vyö ja housut auki. Iho vaan jää ilman suojaa helposti, ellei paita ole pitkä. Kaikki pursuaa vatsan kohdalla sitten.

Vierailija
36/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuon kokoinen voi lasketella Pullka mäkeen vaan Jos hanuri mahtuu tai sitten vaan persmäkeä

Vierailija
37/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö lukemut aloitusta, ap:lla on kapea vyötärö ja paksu peffa ja reidet.

Ei ole tasapaksusta miesten mallista apua.

Vierailija
38/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten housut on tehty vielä suoremmalle vartalonmallille kuin naisten.

Itse asiassa miesten malleissa voi olla jätetty haaruksiin tilaa yllättävän hyvin. Minulle ainakin sopii usein miesten housut hyvin, vaikka on hyvin kurvikas lantion seutu.

Vierailija
39/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy housuja pitkillekään, saa vaan haaveilla 34-36 tuumaisista toppahousuista tai ulkoiluhousuista. Voisivatko vaatteiden suunnittelijat herätä siihen, että kaikki eivät ole 160-165 senttisiä, varsinkaan enää kun nuori sukupolvi vaan kasvaa pidemmäksi.

Vierailija
40/74 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa siis laihduttaa

Alastiko meidän pitää ulkoilla ja liikkua, kun ei sopivia vaatteita myydä missään?? Siinäpä vasta kiva näky olisikin...

Eikö enää tehdä elastisia verryttlyasuja?