Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaat tuttavalle, joka kertoo sairastavansa parantumatonta syöpää?

Vierailija
12.01.2026 |

Kysymys otsikossa. 

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastan parantumatonta syöpää, ja minulle on toivotettu pikaista paranemista. Yksi akka sanoi etten kuole jos päätän olla kuolematta. Toinen sanoi että varmasti keksitään jokin hoitokeino. Kolmas käski kokeilla ivermektiiniä, neljäs kannabista. Vttu kun ihmiset ovat idiootteja.

Ootko hei kokeillut eteerisiä öljyjä? Tai Maria Nordinilla voisi olla joku hoitokeino. /s Anteeksi, tämä on sitä hirtehishuumoria.

Vierailija
142/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi mitään, halaisin jos olisi niin läheinen.

Just joo. Eihän ihmiselle tarvitse sanoa mitään.

Parempi olla hiljaa kuin yrittää lohduttaa jollain fraaseilla tyyliin "voimia", "jaksamista". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko polttaa tupakkaa.

Onneksi sä et tee mitään epäterveellistä, et edes hengitä saasteita.

Vierailija
144/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi näin. Yritin puhua kaikesta mahdollisesta muusta ja mieluiten positiivisista asioista. Välillä avautui syövästä ja yritin olla positiivinen vaikka itketti. 

Ystävä on nyt kuollut 

Ei se ole liian helppoa läheisillekään, mutta voivottelemaan ei kannata ainakaan lähteä 

Vakavasti itse sairastuneena on raskainta kun joku läheinen pidättelee niitä tunteita ja kovettaa itseään läheisyydessäni, vaikka juuri sillä hetkellä toivoisi, että näyttäisi tunteensa kun sehän juuri kertoo välittämisestä. Ei tarvitse silti voivotella.

Vierailija
145/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalle... ei siis ystävälle. Tää on hankala. Kysyisin ehkä tämän hetken vointia, ja varmistelisin, että onhan hänellä läheisiä tukenaan. Toivottaisin voimia tulevaan. 

Ystävän kohdalla tarjoaisin itse sitä apua, mitä hän itse kokee tarvitsevansa. Juttukaveria, kaupassakäyntikaveria, sairaalassa vierailua tms.

Vierailija
146/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastan parantumatonta syöpää, ja minulle on toivotettu pikaista paranemista. Yksi akka sanoi etten kuole jos päätän olla kuolematta. Toinen sanoi että varmasti keksitään jokin hoitokeino. Kolmas käski kokeilla ivermektiiniä, neljäs kannabista. Vttu kun ihmiset ovat idiootteja.

Idioottien puolustukseksi on sanottava että tohon on ihan järjettömän vaikeata sanoa mitäään järkevää. Tiedät varmaan itsekin...tai osaatko kokemusasiantuntijana sanoa mitä pitäisi sanoa? 

Sen nyt tiedän etten ala tuputtamaan mitään omia pseudolääketieteellisiä neuvoja kun Suomessa on huipputason erikoislääkärit, varmaan myös änkyttäisin että olen tosi pahoillani. 

En myöskään avaisi mitään Jeesuskeskustelua, ihminen joka tietää päiviensä määrän varmaan pohtii tuonpuoleisuusasioita ja minä olen aina valmis niistä itseki puhumaan, mutta en alkaisi tarjoamaan omia mielipiteitäni. 

Vierailija
147/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut vakavan syövän. En odottanut vierailta mitään sanomisia, minusta oli mukava kun tutut kävivät katsomassa. Siinä juteltiin niitä näitä, arkisia asioita. Jotkut kävijät tuntuivat arastelevan tilannetta. Ehkä kyseessä oli jonkinlainen pelko syövän osumisesta omalle kohdalle, kun nykyään taitaa melkein joka neljäs sairastua siihen jossain vaiheessa. 

Jatkossa varmaan vielä enemmän liikkumattomuuden, punkeroitumisen ja huonojen ruokailutottumusten takia. Monia syöpiä osataan kuitenkin jo hoitaa.

Itse asiassa joka kolmas sairastuu syöpään jossain vaiheessa elämäänsä. Se on melkoista tuuria se, ettei sairastuisi syöpään.

Vierailija
148/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleenså olleet " karma kostaa" tyyppejä

Vierailija
149/149 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut vakavan syövän. En odottanut vierailta mitään sanomisia, minusta oli mukava kun tutut kävivät katsomassa. Siinä juteltiin niitä näitä, arkisia asioita. Jotkut kävijät tuntuivat arastelevan tilannetta. Ehkä kyseessä oli jonkinlainen pelko syövän osumisesta omalle kohdalle, kun nykyään taitaa melkein joka neljäs sairastua siihen jossain vaiheessa. 

Jatkossa varmaan vielä enemmän liikkumattomuuden, punkeroitumisen ja huonojen ruokailutottumusten takia. Monia syöpiä osataan kuitenkin jo hoitaa.

Itse asiassa joka kolmas sairastuu syöpään jossain vaiheessa elämäänsä. Se on melkoista tuuria se, ettei sairastuisi syöpään.

Geenitesti jos on paljon suvussa syöpää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi