Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.

Kommentit (808)

Vierailija
501/808 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä naapurilääkäriä näyttelevä Björkman seurustele Nina Honkasen , jonka kirjaan ja elämään sarja perustuu, kanssa?  

Kyllä vain. Siksi hänet varmasti oli tähän valittukin. Eipä silti, sopii rooliinsa kyllä mainiosti, ja on tosielämässäkin todella humaanin ja sydämellisen oloinen mies. "Pohjakosketus"  ilmeisesti perustuu Honkasen omakohtaisiin kokemuksiin. Ei voi kuin onnitella häntä nykyisestä parisuhdevalinnasta, joka varmasti on korjaava kokemus. <3

Vierailija
502/808 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin mihin nämä sarjan roolihahmot toisissaan ihastuivat. Täysin pinnallista vuorovaikutusta heillä ennen kuin ovat jo "pariutuneet".

Ihmettelin myös tuota talon ostoa, mies kirjoittanut mitä se oli, 3 kirjaa? Saa olla kansainvälistä uraa tekevä kirjailija, jotta voi osallistua tuollaisen Jollaksen talon ostoon, ja sitten vielä omistaa sen ihme piilotalon, jonne menevät oliko kolmannessa jaksossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/808 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin mihin nämä sarjan roolihahmot toisissaan ihastuivat. Täysin pinnallista vuorovaikutusta heillä ennen kuin ovat jo "pariutuneet".

Ihmettelin myös tuota talon ostoa, mies kirjoittanut mitä se oli, 3 kirjaa? Saa olla kansainvälistä uraa tekevä kirjailija, jotta voi osallistua tuollaisen Jollaksen talon ostoon, ja sitten vielä omistaa sen ihme piilotalon, jonne menevät oliko kolmannessa jaksossa.

Eikö se mies sanonut, että he pystyvät ostamaan sen talon myymällä naisen asunnon? Ei kai missään tullut esiin, että mies olisi maksanut talosta vähintään yhtä paljon tai ylipäätään mitään?

Vierailija
504/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä naapurilääkäriä näyttelevä Björkman seurustele Nina Honkasen , jonka kirjaan ja elämään sarja perustuu, kanssa?  

Kyllä vain. Siksi hänet varmasti oli tähän valittukin. Eipä silti, sopii rooliinsa kyllä mainiosti, ja on tosielämässäkin todella humaanin ja sydämellisen oloinen mies. "Pohjakosketus"  ilmeisesti perustuu Honkasen omakohtaisiin kokemuksiin. Ei voi kuin onnitella häntä nykyisestä parisuhdevalinnasta, joka varmasti on korjaava kokemus. <3

Ennemmin voisi sanoa, että Björkman on edesauttanut puolisoaan saamaan kirjansa TV-sarjaksi, sen verran kokenut ja lukuisissa tuotannoissa ansioitunut näyttelijä on kyseessä.

Vierailija
505/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tästä keskusteltu, mutta luulin että se oli naapurin mies joka chattia tämän pojan kanssa, koska hänen kätensä näytettiin näppäimistöllä pari jaksoa sitten. Nyt selvisi ettei se olikaan hän.  Jää siis vielä nähtäväksi, mitä/kenen kanssa hän viestii.

Kirjailijan käsi?

Vierailija
506/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mies sanonut, että he pystyvät ostamaan sen talon myymällä naisen asunnon? Ei kai missään tullut esiin, että mies olisi maksanut talosta vähintään yhtä paljon tai ylipäätään mitään?

Sanoi kylläkin ennen kaikkea sen takia, että saa naisen luopumaan asunnostaan ja siten irtautumaan totutusta asuinympäristöstään. Onhan mies esitetty varakkaana mm. veneen ja mökin omistajana. Tosin ei sitä ole taidettu tarkemmin määritellä onko oikeasti varakas vai ei.

Vierailija
507/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, suomalaiset eivät osaa tehdä kunnon sarjoja. Liikaa kaurismäkimäistä hiljaisuutta ja jos joskus harvoin puhutaan, sekin on melkein pelkkää kiroilua.

Vierailija
508/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 🤮

Vierailija
509/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tulanteessa itse olleena ja ystävistä. Ensinnäkin muutimme ulkomaille puoluson työn vuoksi. Piti olla vuosi, mutta ei hänellä koskaan ollut aikomustakaan palata takaisin. Onnistuin hankkia muutaman ystävän, mutta heistä tuli perheystäviä, sillä puoliso vaati, että kaikki kommunikointi tapahtuu niin, että hän on osallisena sähköposteissa ja viesteissä. Siis tapaamme vain perheittäin.

Kun hommat menivät oikein rumiksi oli minulla vain pari ihmistä, joille purkaa sydäntäni. Toinen näistä sitten paljastui vielä selän takana asioitani spekuloivaksi, mm. ihmetellen kuinka paljon keksin ja liioittelen juttuja. Yksi ystävä jäi ja on edelleenkin ystävä. 

Omat sisarukset sanoivat vain, että muuta pois. Helpommin sanottu kuin tehty, kun kuviossa on lapsetkin. He eivät halunneet kuulla mitään ja minä vain halusin olla suhteessa statuksen vuoksi. 

Kaiken aikaa muut näkivät hauskan ja iloisen seuranpitäjän, posotiivisen ja menestyvän. Me kotona näimme lasten kanssa vihaisen, kriittisen, valittavan despootin. Yksi lapsista on nyt aikuisena vaihtanut puoluson leiriin. On se kultainen lapsi. Yksi on siinä ja välillä. Yksi on syntipukki ja sylkykuppi, jonka ongelmiin minä yksin olen syypää ja joka on täysin minun vastuullani. 

Olemme eronneet. Hän eläköityi ja uusi kumppani hönellä oli kehissä jo ennen eron virallustumista. Itse en voi edes kuvitella parisuhdetta. Matkaa on vielä eläkeikään, mutta on ilo herätä uuteen aamuun ja pienipalkkaiseen työhön, kun kukaan ei ole vähättelemässä. Hän matkustelee ympäri maailmaa uuden kumppanin kanssa.

Olen kiitollinen siirä yhdestä oikeasta ystävästä. Muistan kyllä ne kaikki muut, jotka käänsivät selkänsä. 

Vierailija
510/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tästä keskusteltu, mutta luulin että se oli naapurin mies joka chattia tämän pojan kanssa, koska hänen kätensä näytettiin näppäimistöllä pari jaksoa sitten. Nyt selvisi ettei se olikaan hän.  Jää siis vielä nähtäväksi, mitä/kenen kanssa hän viestii.

Mun arvaus on koko ajan ollut, että se on tämä pipipää isäpuoli. Sairas kun on. Se naapurin setä tulee olemaan tuki ja turva. Hänhän on psykologi ja varmaan nähnyt Juhan läpi.

Vierailija
511/808 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen tuntuu koko ajan epäilevänkin miehen käytöstä, eikä uppoavan rakkaushurmaan. Siks tuntuu vähän epäuskottavalta, miks nainen ei lähtenyt suhteesta.

Narsistin verkkoon joutunut uppoaa sellaiseen suohon, että sitä ei ymmärrä, jos ei ole kokenut sitä itse. Minä pyristelin alussa koko suhdetta vastaan, en todellakaan ollut ihastunut enkä pitänyt eksää edes mitenkään hyvännäköisenä, mutta pikkuhiljaa muutaman kuukauden kuluessa eksä kietoi minut seittiinsä taitavilla puheenlahjoillaan. Sen jälkeen oli hyvää aikaa reilu puoli vuotta, ja sitten suhteeseen alkoi hiipiä koko ajan paheneva alistaminen ja itsetuntoni nakertaminen. Eron jälkeen mieleen palasi tosin muistoja ihan niiden ensimmäisten kuukausien ajoilta, ja tajusin että se "sammakon keittäminen" alkoi jo silloin, hyvin hienovaraisesti niin että ekat piikittel

Juuri näin. Itselleni alkoi näyttää ainoalta ulospääsyltä kuolema. Väsytti, ei jaksanut enää puolustautua edes itselleen, koska minähän olin niin huono. Onneksi sain jostain voimia ja säästettyä sen verran, että pääsin juristin juttusille, joka opasti miten toimia. Ja otti vain puolet palkkiostaan.

Vierailija
512/808 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun arvaus on koko ajan ollut, että se on tämä pipipää isäpuoli. Sairas kun on. Se naapurin setä tulee olemaan tuki ja turva. Hänhän on psykologi ja varmaan nähnyt Juhan läpi."

Itse asiassa naapuri on eläköitynyt lastenlääkäri, mutta samaa mieltä siitä, että hän on varmaan alusta asti nähnyt Juhan läpi. Juha vaistosi heti, että tätä tyyppiä hän ei pysty puhumaan puolelleen, ja on siksi suhtautunut naapuriin niin vihamielisesti.

Vierailija
513/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijan käsi?

Silloinhan se sopisi paremmin käsikirjoitukseen eikä olisi niin irrallinen juonenkäänne. Toisaalta outoa, koska jos mies on pojasta kiinnostunut, niin luulisi viettävän enemmän aikaa tämän seurassa. Ellei sitten kyse ole enemmänkin siitä, että haluaa murtaa myös pojan mielen.

Vierailija
514/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos epäillyn narsistin ansioista toisen osapuolen elintaso nousee, elämästä tulee järjestäytyneempää ja säännöllisempää. Minusta on oikein että Juha kertoo suoraan vaimolleen miten haitallista hänen epävakaan kaverinsa esimerkki on heidän pienelle tyttärelleen. En minäkään haluaisi tyttäreni lähelle Paulan kaltaista naista. 
Ja nuo Juhan pienet draamailut Krista voisi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ajattelisi että siinäpähän uhoat. Enkä usko, että Kristan tapainen työelämässä korkealle päässyt olisi noin herkästi järkyttyvä ja pyöriteltävissä kuin sarjassa on.

Vierailija
515/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja palauttaa mieleen entisestä suhteesta asioita. Onneksi entinen suhde. En ole pystynyt sen jälkeen parisuhteeseen. Harjottaa ihmisen. Vahva ja positiivinen ihminen murtuu ja muuttuu täysin. Epäilee omaa mielenterveyttään jatkuvasti. Syötetty kaava: kaikki virheet minun.  Vie aikaa palautua. Tai pääseekö koskaan pois tästä "mitättömyydestä"? 

Ja jos ei ole asiaa omakohtaisesti kokenut, on helppo antaa ohjeita, miten paras toimia. Kylmää-kuumaa -suhde sairastuttaa ja kiinnittää elämän kieroon korkkiruuvi kumppaniin.  

Vierailija
516/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos epäillyn narsistin ansioista toisen osapuolen elintaso nousee, elämästä tulee järjestäytyneempää ja säännöllisempää. Minusta on oikein että Juha kertoo suoraan vaimolleen miten haitallista hänen epävakaan kaverinsa esimerkki on heidän pienelle tyttärelleen. En minäkään haluaisi tyttäreni lähelle Paulan kaltaista naista. 
Ja nuo Juhan pienet draamailut Krista voisi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ajattelisi että siinäpähän uhoat. Enkä usko, että Kristan tapainen työelämässä korkealle päässyt olisi noin herkästi järkyttyvä ja pyöriteltävissä kuin sarjassa on.

Huomaa tekstistäsi, ettei sinulla ole hajuakaan, omaa kokemusta asiasta. 

Vierailija
517/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintaso nousee? Oletko naimisissa jonkun hel...idioottisian kanssa vain rahan vuoksi? Onhan sekin monen valinta.

Vierailija
518/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen jakso katsottu.

Vierailija
519/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään syy maailmassa ei ole selitys jäädä väkivaltaiseen suhteeseen, ei lapset, ei mikään.  Kososen näyttelemän Roosan kaltaisia nössöjä ei vaan saa olla, ei millään perusteella. Roosan rooli ärsyttää suunnattomasti, onko Kososen epäaitoa näyttelemistä vai ohjaajan ratkaisu. Itse lopetin suhteen miehen kanssa ensimmäisestä pahoinpitelystä, en pidä itseäni erityisen rohkeana, mulle oli vaan itsestään selvyys, että tuon raukkamaisen olion kanssa en pystyisi olemaan hetkeäkään enää edes samassa huoneessa eikä mulla ollut mitään sanottavaa enää. Hän ei ollut sen arvoinen, että olisin ollut missään tekemisissä enää. 

Vierailija
520/808 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen jakso. 

No olipahan menoa ja meininkiä. Loppu oli ehkä plääh tylsävaisu, sillä jokainen meistä narsististista eronneena tietää ettei se todellakaan lopu siihen että heitetään avioeropaperit ja lähestymiskielto nenän eteen. Siitä alkaa se toinen piina varsinkin jos on yhteisiä lapsia. Että periaatteessa toivoisin toista kautta missä lähestytään tältä kantilta tätä asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi