Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.

Kommentit (801)

Vierailija
541/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sitten paremmin.

Vierailija
542/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuitenkin näyttää sen miten sairasta se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin roolit voisivat olla toisinpäin. Mun äiti on todella sairas narsidti. Osä jo aikaa kuollut, ei pystynyt lähtemään ikinä. Ns. Äiti pahoinpidellyt meitä jokatavalla koko ikänsä, vieläkim elää, en ole enää tekemidissä. Mutta kauan se kesti päästä lopullisesti eroon, olen jo yli 50v. Psyyke on sanomattikin pirstaleina lopun elämää.

Vierailija
544/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä sumutus vielä paljon parempi!

Katselin kerran ekan jakson Sumutusta Yle Areenasta tämän keskustelun innoittamana, enkä ole itse narsistisessa suhteessa olleena varma, haluanko katsoa enempää. Siinä tunnelma oli saatu jo avausjaksossa paljon intensiivisemmäksi ja triggeröivämmäksi, vaikka mitään ei vielä tapahdukaan.

Kuten todettu, L/overissa kaikki etenee etenkin alussa aivan liian nopeasti, kun hypitään yhtäkkiä kuukausia eteenpäin, parin keskinäistä kemiaa ei näytetä, ja henkilöhahmotkin jäävät tosi etäisiksi, vaikka narsismiteemaa sinänsä ihan ansiokkaasti käsitelläänkin.

Vierailija
545/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, kuinka monelle ystävä tai sukulainen sanoi aikaisemmin, että olet tänne tervetullut jos tarve vaatii. Tai puhui ylipäänsä muuttamisesta.

Minulle sanoi. Ja oikeastaan vasta nyt ymmärrän sen hienotunteisuuden, joka siihen sisältyi. Että jos tarvitset, niin voit tulla tänne ja mietitään sitten yhdessä, että miten siitä edetä.

Vierailija
546/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin uskallanko katsoa? 

Onko liian rankkaa? Liikaa muistoja tulvii mieleen. 

Kaupiareissulla luulin nähneeni entisen narskun. Tulvahti ensin (sairaasti) hyvän olon tunne. Miksi se ei huomaa minua? Paluu? 

Sitten kauhu ja totuus.

Jopa terapeutti meni miehen puolelle. 

Kuten alkoholistin yrittää parantaa, hoivata terveeksi, myös narskusuhteessa luulee, että toinen muuttuu. Jos itse ei aiheuta "mitään". Pienenee ja muuttuu näkymättömäksi, hiljaiseksi. 

Muuttaa voi vain itseään, omia tapoja toimia. Menee aikaa ehjääntyä, kun on henkisesti murskattu. 

On hyvä muistaa sarjaa katsoessa, miksi on parempi olla yksin. 

Vierailija
547/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin toiseen ketjuun nämä kohdat, jotka osaltani tapahtuivat. Lisään vielä, että kiire muuttaa yhteen hänen puoleltaan, vaikka mulla oli asunto kivalla sijainnilla työpaikan vieressä Helsingissä. Espoon perukoille olisi pitänyt muuttaa.

kuvaaminen, kun toinen on ajattu luhistumisen partaalle

- taloudellinen kontrolli 
- katoaminen niin, ettei kerro minne menee tai missä on ollut

- on jossain ihan muualla kuin piti olla esim. ei olekaan töissä

- autonavaimien katoaminen

- sinä olet hysteerinen, toisen meistä pitää olla aikuinen

- olet vainoharhainen

- s eksi estelyistä huolimatta

- toisen vanhemman syyttäminen lapsen ongelmista

- eristäminen ystävistä, kontakteista

- työn/opiskelun estäminen

- itku tai mielipahan näyttäminen = syytetään manipuloinnista

- syytätkö sinä minua.?

Sarjassa on mielestäni hyvin kuvattu perheen tunnelma, millaista kotona on. Minäkin opin puhumaan niin, että en vahingossakaan syyttänyt häntä mistään, totesin vain faktat neutraalisti. Ei riitaa mistään ylimääräisestä, mahdollisimman meutraali, varuilta anteeksipyyntö. Tuo on juuri sitä munankuorilla kävelyä.

Ja edelleenkin joskus välillä ajattelen, että kaikki syy oli minussa, kun avioliitto päätyi eroon.

Vierailija
548/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa asuntohommassahan oli juuri se kontrolli ja eristäminen. Toisella oli OMA asunto, houkutellaan toinen myymään omansa ja yhteinen laina, muutetaan kauemmas kaikesta toiselle tutusta= Saa sillä sidottua. Sitten lapsi, vielä enemmän saa sidottua. Enemmän valtaa.

Meen telkkarin tahtiin joten en vielä tiedä, mutta ajattelin koko ajan että se pojalle kirjoittaja on tämä Juha. Yrittää urkkia tietoja joilla voi myöhemmin kiristää/lyödä/päästä ihon alle. Se on liiankin tuttua että narsistit lyö jälkeenpäin riidan yhteydessä kaikella arkaluontoisella mitä ikinä oot kertonut.

Vierailija
549/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suhde loppuu, niin ne omat salaisuudet on kyllä muiden korvissa. Opittu on.

Vierailija
550/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessa ei ollut mitään eläinrääkkäystä, mutta minun adoptoimani koiran kaulaan laitettiin shokkeja antava kaulapanta. Samoin esim. kyläpaikassa kiehnäävän kissan päälle kaadettiin vettä tai viskattiin kovakouraisesti kauemmaksi.

Vierailija
551/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen jakso oli huono, vaikka muuten sarjasta pidinkin. Lopussa oli aivan liikaa epäloogisuuksia:

- Miksi Roosa lapsineen ylipäätään piti viedä sinne mökille? Miksei heitä vaan toimitettu saman tein turvaan, tuttujen kyydillä? Roosan puhelimen seurantaohjelmineen olisi voinut yksinkertaisesti sulkea. 

- Jos sinne mökille oli pakko mennä, miksi Roosa jätettiin yksin (tai siis lasten kanssa) odottamaan taksia? Miksi taksia ei tilattu paikalle valmiiksi?

- Miksi Roosa ei soittanut hätänumeroon heti, kun huomasi miehensä auton saapuvan mökin pihaan? Taksikuskille vasta ymmärsi sanoa, että soittaisi poliisit paikalle.

Ymmärrän, että ratkaisuilla haettiin draamaa, mutta itse en kykene keksimään minkäänlaista uskottavuuden rajoissa olevaa selitystä noin typerille valinnoille. Naapurin eläköitynyt lastenlääkäri ja Roosan ystävä nyt ainakaan eivät olleet niin pelon vallassa ja traumatisoituneita, etteivätkö olisi pystyneet suunnnittelemaan pelastusoperaatiota pikkuisen järkevämmin. 

Vierailija
552/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen jakso lässäytti koko sarjan. 

Vierailija
553/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. En katso mitään kotimaista, en sarjoja, kilpailuja tai tosi tvtä.. Suomalaiset eivät osaa näytellä, kilpailut on kopioitu ulkomailta ja tosi tv on 💩.  Mulla on maksukanavat joista tulee just sitä ohjelmaa mitä tykkään katsoa. 

Vierailija
554/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä ihan hyvä sarja, vertaistukea sarjasta ja kaikista keskusteluista mitä narsistin uhrit ovat avautuneet. Vaikka ihmiset ovat erilaisia niin narsistit toimivat keskimäärin samoilla kaavoilla. Niin samankaltaista on monen tarinoissa. Tärkeää tiedostaa että näin on käynyt myös muille etten ole ainut.

Vierailija
555/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia kyllä kuvattiin hyvin ja niitä tilanteita joillaisia tuollaisissa suhteissa tulee. Ja miten epämääräisiä tuntemuksia uhrille tulee kun vaisto sanoo että jotain on pielessä mutta narsisti onnistuu kääntämään tilanteen siten että uhri luulee olevansa väärässä.

Että sikäli todentuntuinen kyllä. Ja hyvät näyttelijät. 

Mutta missä tosiaan oli se alun huuma ja ne hyvät hetket ja sellainen vähän hienovaraisempi manipulointi mistä tuollaisten narsistien kanssa juttu aina alkaa...? Eihän kukaan ryhdy suhteeseen jossa heti kättelyssä on niin paljon pielessä kuin tuossa sarjassa. Vaikka tekstein olikin kuvattu kuukausien kulumista niin tv-sarjana eli katsojalle tilanteet pomppivat liian nopeasti eteenpäin. 

Vierailija
556/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotin naapurin roolia isommaksi. sarja tuntui menevän pikakelauksella eteenpäin jättäen paljon aukkoja ja kysymyksiä. juhako ei eron jälkeen enää vainoa tms roosaa ja miten tapaa lastaan?

Vierailija
557/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vähään aikaan nähnyt mitään yhtä typerää ja huonoa draamaa kuin viimeinen jakso. Ihan kuin käsikirjoittaja olisi kyhännyt jakson puolessa tunnissa kasaan, ja ohjaaja olisi ollut saikulla tai vähintään kännissä. 

Vierailija
558/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

odotin naapurin roolia isommaksi. sarja tuntui menevän pikakelauksella eteenpäin jättäen paljon aukkoja ja kysymyksiä. juhako ei eron jälkeen enää vainoa tms roosaa ja miten tapaa lastaan?

Jos jätettiin aihetta seuraavalle kaudelle?  Toivottavasti. 

Vierailija
559/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

r ais kau s hääyönä. 

Vierailija
560/801 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Juha kuvaa Roosaa kännykällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan