Aiotko katsoa Lover tv-sarjaa?
Itse en katso mitään ihmissuhdedraamaa tai nordic noiria ym. skeidaa.
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (810)
Ja mitähän tuossakin taas spoilattiin, et olisi edes tajunnut yhteyttä jos sitä ei sulle olisi rautalangasta väännetty 😘
Katson telkkariajassa, joten tänään kolmannen jakson. Tuo Volasen hahmo on koko ajan vain ahdistavampi ja alkaa mennä jo lähes sille tasolle, ettei jaksa enää katsoa.
Niin tuttua tuo nukkumisen kontrollointi, että pidetään väkisin toista hereillä, kun yrittää nukkua. Että juuri silloin käydään syyllistävää puhetta pitämään.
- Ruotsalainen Gaslighting-sarja samasta aiheesta oli huippuhyvä, siinä ymmärsi täysin miksi nainen rakastui siihen mieheen, koska hän oli alussa niin mahtava tyyppi.
Katosin tätä L/over-sarjaa yhden jakson ja se mies oli koko ajan ihan kammottavan näköinenkin ja nainen marisi koko ajan. Ei mitään keventävää. Ahdistavaa,vain.
Miksi se nainen lähti jonnekin metsään haahuilemaan viimeisillään raskaana, vaikka kehotettiin olemaan kotona ja lepäämään? Liian paljon jankattiin siitä kännykän lataamisesta kuin ei muuta puhumista olisi ollut...
Krista Kososnen on aina uskottava roolissa kuin roolissa mutta tämä tarinan juoni on laahaava ja hänen hahmonsa rasittava.
täyttä pas,,,aa näyttelijöiden naamat jo viii...a kanava vaihtuu heti.
Vierailija kirjoitti:
Miespääosanesittäjä ei vain oo oikee tohon rooliin. Oikee kuvio menee jalat alta-hurmausvaihe-oot ainutlaatuinen, kukaan ei oo kuin sinä ja sitten kun on saatu koukkuun alkaa dissaus, kaikki ulkonäöstä luonteeseen ja siihen ettei kukaan pidä susta. Alussa ei ollut hurmausvaihetta eikä jalat alta tunnelmaa.
Olen samaa mieltä, että se hurmaus/rakastumisvaiheen kuvauksen sivuuttaminen/laimeaksi jääminen vie uskottavuutta ja latistaa koko sarjaa. Se ei kuitenkaan jihdu miespääosan esittäjästä, vaan käsikirjoituksesta ja ohjauksesta. Tuntuu, että koko ajan ollut tuota ahdistavaa ja synkeää tuo tarina. Miehen käytös lähes alusta asti painistavaa, niitä hurmoksen ja ihailun hetkiä (jitka sitoo tuohon ukkoon) ei näytetty. Nainen tuntuu koko ajan epäilevänkin miehen käytöstä, eikä uppoavan rakkaushurmaan. Siks tuntuu vähän epäuskottavalta, miks nainen ei lähtenyt suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miespääosanesittäjä ei vain oo oikee tohon rooliin. Oikee kuvio menee jalat alta-hurmausvaihe-oot ainutlaatuinen, kukaan ei oo kuin sinä ja sitten kun on saatu koukkuun alkaa dissaus, kaikki ulkonäöstä luonteeseen ja siihen ettei kukaan pidä susta. Alussa ei ollut hurmausvaihetta eikä jalat alta tunnelmaa.
Olen samaa mieltä, että se hurmaus/rakastumisvaiheen kuvauksen sivuuttaminen/laimeaksi jääminen vie uskottavuutta ja latistaa koko sarjaa. Se ei kuitenkaan jihdu miespääosan esittäjästä, vaan käsikirjoituksesta ja ohjauksesta. Tuntuu, että koko ajan ollut tuota ahdistavaa ja synkeää tuo tarina. Miehen käytös lähes alusta asti painistavaa, niitä hurmoksen ja ihailun hetkiä (jitka sitoo tuohon ukkoon) ei näytetty. Nainen tuntuu koko ajan epäilevänkin miehen käytöstä, eikä uppoavan rakkaushurmaan. Siks tuntuu vähän epäuskottavalta, miks nainen ei
Ei sitä hurmausvaihetta ole kaikilla. Tämä oli tunnettu henkilö, kirjailija. On hän tehnyt Roosaan jonkun vaikutuksen, kun Roosa aloitti suhteen hänen kanssaan.
Täysin epäuskottava se 3. jakson yhtäkkinen metsäretkeily viimeisillään raskaana. Lisäksi kännykän virran loppuminen täysin ennalta arvattavaa ja todella kyllästyttävää. Nainen muka ihmettelee, että miten siinä puhelimessa ei ollut virtaa hänen uloslähtiessään, kun juuri sitä ennen mies on oikein kovaan ääneen todennut puhelimessa olleen enää 10 prosenttia virtaa jäljellä ja todennut, että se tarvitsee latausta.
Muuten sarja on aika uskottavaa, mutta samaa mieltä metsäretkeilyn logiikasta ja tietoisesti miltei tyhjän akun kanssa lähteminen. Tälle en löytänyt juonellista selitystä. Miksi piti juuri metsään yksin mennä jos ulkoilmaa ja kävelyä halusi. Akut lataanuvat myös nopeasti, miksi ei vain laittanut uudelleen lataukseen ja lähtenyt vasta sitten, muttei tietenkään johonkin umpimähkään.
Tavallaan lääkärissäkäynti oli todentuntuista siinä, että Juha osasi puhua rauhallisesti ja uskottavasti, kuten osaavat, saavat halutessaan puolelleenpa antavat fiksun kuvan. Mutta mielialalääkkeiden määräämistä en oikein tajunnut kuitenkaan ilman Roosan myönteistä päätöstä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen tuntuu koko ajan epäilevänkin miehen käytöstä, eikä uppoavan rakkaushurmaan. Siks tuntuu vähän epäuskottavalta, miks nainen ei lähtenyt suhteesta.
Narsistin verkkoon joutunut uppoaa sellaiseen suohon, että sitä ei ymmärrä, jos ei ole kokenut sitä itse. Minä pyristelin alussa koko suhdetta vastaan, en todellakaan ollut ihastunut enkä pitänyt eksää edes mitenkään hyvännäköisenä, mutta pikkuhiljaa muutaman kuukauden kuluessa eksä kietoi minut seittiinsä taitavilla puheenlahjoillaan. Sen jälkeen oli hyvää aikaa reilu puoli vuotta, ja sitten suhteeseen alkoi hiipiä koko ajan paheneva alistaminen ja itsetuntoni nakertaminen. Eron jälkeen mieleen palasi tosin muistoja ihan niiden ensimmäisten kuukausien ajoilta, ja tajusin että se "sammakon keittäminen" alkoi jo silloin, hyvin hienovaraisesti niin että ekat piikittelyt ja vähättelyt menivät sen piikkiin, että toinen ei vielä tunne minua.
Epäilin suhdetta toistuvasti koko sen keston ajan, ja kerran olimmekin puoli vuotta erossa minun aloitteestani, mutta eksä onnistui luikertelemaan takaisin elämääni. Välillä oli parempia jaksoja, ja ne antoivat uskoa siihen, että suhteesta voisi vielä tulla sitä mitä kaipasin, mutta pikkuhiljaa paremmat jaksot lyhenivät ja vähenivät. Annoin kuitenkin aina vain uusia mahdollisuuksia ja halusin uskoa parempaan tulevaisuuteen ja eksän toistuviin lupauksiin muuttumisesta.
Kun narsistin uhri tarpoo oikein syvällä siellä suossa, hän ei pahimmillaan pysty edes näkemään minkäänlaista ulospääsyä tilanteesta. Tilanne on vielä pahempi, jos narsisti on onnistunut sitouttamaan uhrin itseensä lasten ja yhteisen omaisuuden avulla. Minulla kesti 30 vuotta irtautua tästä toksisesta suhteesta, siitä huolimatta että epäilin suhdetta käytännössä alusta asti.
Niille, jotka ihmettelevät miksi nainen ei vain lähde suhteesta, suosittelen lukemiseksi Riina-Maria Metson kirjaa Miksi se ei vain lähde? Se avaa erinomaisesti narsistisen suhteen dynamiikkaa ja juuri sitä, miksi eroaminen on näissä tilanteissa niin vaikeaa.
Oikein hyvä vertaus tuo uppoaminen suohon.
On vaikeaa kertoa ulkopuolisille esim ystävät, sukulaiset koska tilanteet ovat erikoisia ja narsisti antanut hyvän vaikutelman itsestään muille. Monta kertaa läheiset sanoivat miten olen ymmärtänyt varmaan vaan väärin ja eikä se Pekka nyt sellaista kun sehän on niin mukava. Niissä tilanteissa tuntee itsensä hyvin mitättömäksi ja miettii olenko minä se syyllinen johonkin jos omat vanhemmatkin mielummin uskovat sitä vävyä kuin omaa tytärtä.
"On vaikeaa kertoa ulkopuolisille esim ystävät, sukulaiset koska tilanteet ovat erikoisia ja narsisti antanut hyvän vaikutelman itsestään muille. Monta kertaa läheiset sanoivat miten olen ymmärtänyt varmaan vaan väärin ja eikä se Pekka nyt sellaista kun sehän on niin mukava. Niissä tilanteissa tuntee itsensä hyvin mitättömäksi ja miettii olenko minä se syyllinen johonkin jos omat vanhemmatkin mielummin uskovat sitä vävyä kuin omaa tytärtä."
Tämä. Inhosin kyläilyjä vanhempieni kanssa, kun eksä ja äitini innostuivat aina haukkumaan yhdessä, miten mahdoton ja hankala ihminen minä olen. Tämä toki kertoo myös omaa karua kieltään siitä, miksi olin niin altis uhri narsistille, etenkin kun olin niin nuori ja kokematon seurustelun alkaessa - olin tottunut mollaamiseen ja alistamiseen jo lapsuudenkodissa, enkä siksikään osannut havahtua ajoissa varoitusmerkkeihin.
Eksä uhriutui mielellään myös kaikille yhteisille ystävillemme ja tutuillemme, ja muistan elävästi yhdenkin silloisen kaveripariskunnan vierailun, kun eksä alkoi maalailla heille kuvaa minusta hirveänä tyrannina, joka halusi määrätä ja päättää kaikesta eikä hänellä muka ollut sananvaltaa mihinkään. Kaveripariskunnan vaimo alkoi ripittää minua siitä, miten parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja, enkä pystynyt muuta kuin nieleskelemään kyyneleitä, kun todellisuudessa olin itse yrittänyt puhua eksälle kerran toisensa jälkeen siitä, miten hänen pitäisi suostua joskus myös kompromisseihin eikä vain jyrätä kaikessa omaa tahtoaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä katsoa niiden, jotka eivät ymmärrä lähisuhdeväkivaltaa.
Miksi sitä (lähisuhde, tai mitään väkivaltaa) pitäisi ymmärtää ?
Kaikki väkivalta pitää tuomita. (piste)
Jos joku itse hakeutuu yltiönarsistin kanssa parisuhteeseen ja pysyy siinä väkivallasta huolimatta, ei voi kuin ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä katsoa niiden, jotka eivät ymmärrä lähisuhdeväkivaltaa.
Miksi sitä (lähisuhde, tai mitään väkivaltaa) pitäisi ymmärtää ?
Kaikki väkivalta pitää tuomita. (piste)
Jos joku itse hakeutuu yltiönarsistin kanssa parisuhteeseen ja pysyy siinä väkivallasta huolimatta, ei voi kuin ihmetellä.
Kerro toki miten siitä suhteesta lähdetään? On sanottu, että vaatii noin 7 kertaa, että sitä suhteesta lähdetään lopullisesti. Tässä hajotetaan ihminen pikku hiljaa niin palasiksi ettei se ole niin yksinkertaista. Ei kukaan aloita tietoisesti suhdetta narsistiin.
Kaverihan on kuin pyhäkoululainen ex:ään verrattuna
Oliko tämä viides jakso siis viimeinen?
Jaksoja on kaikkiaan kuusi.
Miespääosan esittäjä on aika epäuskottava narsisti. Introvertti, sarkastinen, näsäviisas, tarttuu pikkuasioihin, kontrollifriikki, ei kovin hyvännäköinen.
Tämä Roosa taas on kaunis nainen. Varmaan tottunut miesten huomioon ja lirkutteluihin. Jota on pitänyt pinnallisena. Koska ajattelee itse olevansa enemmän.
Kirjailija taas on toista maata. Roosa oli otettu, kun nyt löytyi mies, joka näkee hänessä muutakin. Siinäpä se leikkikenttä, jossa oletettu narsistimme sitten viihtyykin mainiosti.
Sarja alkoi mallikkaasti mutta ei ole enää niin hyvä mitä alusta olisi voinut päätellä.
Eikös tämä naapurilääkäriä näyttelevä Björkman seurustele Nina Honkasen , jonka kirjaan ja elämään sarja perustuu, kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sarja alkoi mallikkaasti mutta ei ole enää niin hyvä mitä alusta olisi voinut päätellä.
Alku oli hyvä. Tämä vauvajakso oli mielestäni jotenkin sekava juonen kannalta. Oli ympätty montaa eri tapahtumaa ja ei ollut tosiaan niin mallikas. Ehkä paranee taas jatkossa.
Ainakin sanoi sarjassa rakastavansa.