Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffimies haluaa minun valmistavan hänelle liharuokaa, vaikka olen kasvissyöjä

Vierailija
11.01.2026 |

Kävin treffeillä ravintolassa syömässä yhden ihan mukavan, korkeastikoulutetun miehen kanssa. Siellä tulin ihan vaan ohimennen maininneeksi olevani kasvissyöjä (käytän myös munaa ja maitotuotteita eli en ole vegaani). Toisille treffeille ehdotin, että tulisiko hän mun luokse kylään ja voisin vaikka valmistaa pizzaa. Tähän mies vastasi: "olisiko siinä pizzassa jotain lihaa minulle?". Vastasin, että teen kasvispizzaa. Sitten hän ehdotti, että käytäisiinkö mielummin jossain pizzeriassa syömässä ja minä suostuin tähän.

Minulle vaan tuli tuosta ehkä vähän huono fiilis, kun hän vihjasi minulle, että minun pitäisi valmistaa hänelle lihatäytteinen pizza, että kasvispizza ei käy. Tuo antaa itsestään Nirson vaikutelman. Mitä vikaa kasvisruoassa on?

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön lihaa, enkä valmista naisille kasvisruokaa.

Mutta minulle varmaan marry me tofua bataattiranuilla? 😘

Jorma the Bear 62v

Vierailija
162/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä valmis syömään lihapizzaa, jos mies sitä tekee? 

En, koska olen kasvissyöjä. Eihän tuo nyt vaikeaa ole valita vain kasviksia pizzan täytteeksi, esim ananas, herkkusienet ja tomaatti

AP 

Niillä ei lähde nälkä. Minä ainakin tarvitsen proteiinia ruokaani. Soija on ok, siinä on sitä tarpeeksi, mutta pelkät kasvikset eivät toimi.

Olen muuten nainen ja syön eläinproteiinia terveyssyistä, kasvisruoka kun ei enimmäkseen sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen sekasyöjä, niin luiskaan menisi mies, joka vaatii jotain ruuanvalmistuksia itselleen. Aikuinen ihminen osaa tehdä omankin pizzansa siinä vieressä, jos ei kelpaa se, mitä toinen tekee. En keksi tilannetta, missä näkisin oikeutetuksi vaatia toista ihmistä kokkaamaan minulle ja vielä sellaista, mitä ei edes itse söisi. 

Eli kun kutsut ihmisiä kylään niin kaikki kokkailee vuorollaan omista ostoksista mieluisan aterian. Ok,sekopää.

Kun sinä menet jonkun luo kylään, niin sinä olet päättänyt, mitä haluat syödä, ja emäntä kokkaa? No eipä tarvitsisi tulla tänne enää toista kertaa syömään. 

Minulla on ruokarajoitteita ja jos niitä ei suostuta huomioimaan, niin joko otan omat eväät tai jätän kokonaan tulematta. En suostu syömään mitä vain, vaikka kuinka muut siitä loukkaantuisivat.

Vierailija
164/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei missään vihjannut että sinun pitäisi tehdä lihapitsaa. Hän tarkisti, millaista pitsaa tekisit, ja koska sellainen ei hänelle maistu, hän valitsi ravintolan. Ravintolasta hän saa sellaista pitsaa kuin haluaa. 

Mies ei tuossa suhteessa käyttäytynyt huonosti. Minulle olisi ongelma se, ettei hän ole valmis maistamaan kasvispitsaa. On joku peräkamarin juntti, todennäköisesti hieman tyhmäkin. 

Uteliaisuus ja uusien asioiden kokeileminen korreloi vahvasti älykkyyden kanssa. 

Ihminen joka ei suostu syömään kasvispitsaa kun toinen hyvää hyvyyttään sellaista häntä varten tekee, in huonokäytöksinen ja typerä. 

Tai ruokarajoitteinen. Eivät kaikki rajoitteet ole itse keksittyjä.

Vierailija
165/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun treffimies on tullut mun luokse ekaa kertaa ja jos olen luvannut tarjota jotain ruokaa, niin olen vain kysynyt, että onko ruoka-aineallergioita ja käykö myös tulinen/mausteinen ruoka. Joskus olen sanonut, että vaikka "voisin tehdä uunifetapastaa". Koskaan aiemmin ei miehet ole olleet nirsoja todenneet, että "ei käy". Tai kerran valmistin  pääruokaa ja jälkkäriå miehelle, niin hän otti molempia, mutta ei syönyt sitä loppuun vaan heitti osan ruuasta lautaselta biojätteeseen. Ilmeisesti se ruoka oli niin pahaa. Kyllä minä ainakin olisin syönyt lautasen tyhjäksi vaikka hammasta purren.

Ap

Olen törmännyt useaan henkilöön, joilla tulee oksennusrefleksi tietyistä ruoista. Itselleni sellainen tulee rasvaisesta sianlihasta, jossa ei ole tarpeeksi suolaa (pekoni käy).

Vierailija
166/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei millään yrittänyt kontrolloida naisen syömistä vaan nainen miehen.

Moen töissä, saako siellä työkaverit syödä lihaa tai kerrotko heillekin että sun seurassa syödään vain kasvisruokaa?

Vierailija
167/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä ei syö lihaa, mutta lihaa syövä yleensä syö myös kasviksia, joten kasvispizzan pitäisi olla ok. Jos ei ole niin luiskaan vaan.

Mulle se ei ole ok, koska en saa siitä riittävästi tarpeellisia ravintoaineita. Pizzapohjassa itsessään on jo niin paljon hiilihydraatteja, että täytteissä pitää sitten olla proteiini eikä yhtään enempää hiilareita, jotta pystyn saamaan aterialla tarpeeksi proteiinia. En nimittäin voi syödä kovin paljon kerralla.

Jos pitää syödä palkokasveja, niin sitten syön ne ilman pizzapohjaa.

Vierailija
168/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska olen kasvissyöjä. Eihän tuo nyt vaikeaa ole valita vain kasviksia pizzan täytteeksi, esim ananas, herkkusienet ja tomaatti

AP 

Niillä ei lähde nälkä. Minä ainakin tarvitsen proteiinia ruokaani. Soija on ok, siinä on sitä tarpeeksi, mutta pelkät kasvikset eivät toimi.

Olen muuten nainen ja syön eläinproteiinia terveyssyistä, kasvisruoka kun ei enimmäkseen sovi.

Tiedätkö mitä juusto on?

T. Lihansyöjä itsekin

Vierailija
169/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen sekasyöjä, niin luiskaan menisi mies, joka vaatii jotain ruuanvalmistuksia itselleen. Aikuinen ihminen osaa tehdä omankin pizzansa siinä vieressä, jos ei kelpaa se, mitä toinen tekee. En keksi tilannetta, missä näkisin oikeutetuksi vaatia toista ihmistä kokkaamaan minulle ja vielä sellaista, mitä ei edes itse söisi. 

Eli kun kutsut ihmisiä kylään niin kaikki kokkailee vuorollaan omista ostoksista mieluisan aterian. Ok,sekopää.

Kun sinä menet jonkun luo kylään, niin sinä olet päättänyt, mitä haluat syödä, ja emäntä kokkaa? No eipä tarvitsisi tulla tänne enää toista kertaa syömään. 

Noinhan kasvissyöjät ja vegaanitkin tekevät.

Vierailija
170/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä ei syö lihaa, mutta lihaa syövä yleensä syö myös kasviksia, joten kasvispizzan pitäisi olla ok. Jos ei ole niin luiskaan vaan.

Unohdit sanan 'myös' merkityksen. Se tarkoittaa muun lisäksi. Jos on pelkkää kasvispitsaa, niin se muun lisäksi puuttuu sitä. Eli ei siis ole ok.

Eli koska syö sekä lihaa, että kasviksia, niin joka ikisellä aterialla aina pitää olla molempia? 

Älä unohda maitotuotteita ja viljaa, niitäkin pitää olla. Kaurapuuro, jossa on juustoa, pekonia ja kesäkurpitsaa maistuu varmasti kaikille.

Oliko tuo sarkasmia? Minä en voi syödä kauraa, koska se närästää niin pahasti.

Vierailija
171/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kasvissyöjät vaativat aina kasvisruokaa tarjoiltavaksi, kumma kyllä liharuuan tarjoaminen sitä syöville ei onnistu.  Kohteliasta on kylään pyytäjän ottaa huomioon myös vieraan ruokavalio.  Nämä veget hja vegetaristit ovat itsekkäitä moukkia.

Niin. Kasvissyöjät ei syö lihaa. Sekasyöjä syö kasviksia. 

Kasvissyöjät saavat proteiininsa palkokasveista. Jos palkokasvit eivät sovi esim. allergian tai ärtyneen suolen oireyhtymän vuoksi, mistä sekasyöjä silloin saa proteiininsa, jos tarjolla on vain kasvisruokaa?

Vierailija
172/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kasvissyöjät vaativat aina kasvisruokaa tarjoiltavaksi, kumma kyllä liharuuan tarjoaminen sitä syöville ei onnistu.  Kohteliasta on kylään pyytäjän ottaa huomioon myös vieraan ruokavalio.  Nämä veget hja vegetaristit ovat itsekkäitä moukkia.

Niin. Kasvissyöjät ei syö lihaa. Sekasyöjä syö kasviksia. 

Kasvissyöjät saavat proteiininsa palkokasveista. Jos palkokasvit eivät sovi esim. allergian tai ärtyneen suolen oireyhtymän vuoksi, mistä sekasyöjä silloin saa proteiininsa, jos tarjolla on vain kasvisruokaa?

Juustosta, munista ja maidosta. 

Veganismista kun ei nyt ole puhe. 

Vierailija
173/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän täytyy olla provo ja huono sellainen.

Oon ollut kasvissyöjä koko ikäni eikä ikinä tullut mieleen etten voisi tehdä liharuokia kotona miehelle ja lapsille. Ei voi olla niin iso vaiva tehdä lihavariaatiota ruuasta samalla.

Mulle taas ei ole ikinä tullut mieleen, että voisin tehdä liharuokia, kun olen tosiaan ollut koko ikäni kasvissyöjä. Koko ajatus lihan käsittelystä on mulle täysin vieras. En ikinä, ikinä tekisi niin, ellei vaihtoehto olisi nälkäkuolema. Mistä mulle edes tulis mieleen tehdä lapsille liharuokaa, kun olen oman lapsuuteni kasvanut ilman lihaa. 

Lapsille on hyvä antaa myös eläinperäistä ravintoa, koska tutkimusten mukaan vegaaniruoalla kasvaneet lapset jäävät sverrokkejaan lyhyemmiksi ja vähemmän älykkäiksi.

Toki jos mukula menee pienenä päiväkotiin ja saa siellä ja koulussa sekaruokaa, se riittänee.

Vierailija
174/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tää mies kutsuu sut kylään, ja sanoo että tekee sitten vaan liharuokaa, niin sä toki syöt kiltisti?

Miksi vaadit toista kunnioittamaan sun ruokavaliota mutta et anna samaa kunnioitusta toisen ruokavaliolle?

-Kasvissyöjä mutta suvaitsen muiden lihansyönnin

En mä ainakaan ole ikinä törmännyt sellaiseen ruokavalioon, jossa jokaisella aterialla täytyy olla jotain tiettyä raaka-aineista. 

Makroravintoaineet pitää kyllä olla kohdallaan joka aterialla, muuten jää nälkä. Eli jos liha jätetään pois, tilalle pitää laittaa jotakin muuta proteiinia.

Vierailija
175/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, nirsot ukkelit! Te ette paranna mahkujanne olemalla vauvoja. 

Tilata voitte a la cartessa.

Äitinnekin opetti, että kun tulette valmiiseen pöytään, syötte mitä eteen laitetaan tai olette syömättä. Sama jatkuu aikuisena.

Milloin miehistä tuli tällaisia erityislapsia? Varmaan samaan aikaan kun ne alkoivat syrjäytyä parisuhteista. 

Sanotko saman myös kasvissyöjille, kun kyläpaikassa onkin tarjolla lihaa?

Vierailija
176/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei olisi trolli ja jos näillä olisi mahdollisuus yhteiseen tulevaisuuteen

- mies ei olisi inahtanutkaan lihasta, koska mahdollisuus päästä ihanan naisen luo kylään olisi täyttänyt hänen tajuntansa

- ap olisi ostanut Parman kinkkua tai muuta helposti lisättävää herkkulihaa hemmotellakseen ihanaa miestä

Ja kun näin ei ole, tapailua ei tässä mielikuvitustilanteessa kannata jatkaa. 

Vierailija
177/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 sivua typerää trollipaskaa, jonka aloittaja on mies ja ytimessä taas kerran naisten tekemisten ja syömisten kontrollointiyritys.

Ja: viha vegaaneja kohtaan. Mikä siinä niin pahasti käy teidän lihansyöjien omalletunnolle? Olette kuin juoppoja, jotka yrittää väkisin juottaa raitista.

Olen aivan liian monta kertaa törmännyt vegaaniin tai kasvissyöjään, joka ryhtyy käännyttämään minua tai tivaamaan mitä syön ja miksi en voi olla kasvissyöjä. Mielestäni terveysongelmani eivät kuulu kenellekään satunnaiselle vastaantulijalle.

Vierailija
178/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös liharuoan syöjät "pakota" lapsensa lihansyöjiksi ihan samalla lailla kuin kasvissyöjät kasvissyöjiksi?

Itse en koskisi pizzaan, jossa on toisella puolella lihaa. En myöskään käyttäisi samoja keittovälineitä, joissa keitetään liharuokia. t. 45 vuotta kasvissyöjänä, omista lapsista 3 on edelleen kasvissyöjiä, yksi on vegaani eli äitiäänkin jyrkempi.

Ihminen on luontaisesti sekasyöjä, erityisesti liha kuuluu ihmisen ruokavalioon. Siksi sen antaminen lapselle ei ole mitenkään kummallista, vaan suorastaan luonnollista.

Vierailija
179/179 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

Miksi se on jotenkin vaikeampaa valita miehelle niiden lisäksi vaikka kinkkua?

Sen kasvissyöjän vakaamus on, että ei osta tai syö tapettujen eläimien ruhoja. Ei halua tukea eläinten kidutusta.

Jos sekasyöjä välttämättä haluaa vatsansa täyttää kuolleilla eläimillä, niin se sekasyöjä ostaa ne raadonpalat itse. 

Eli palkokasviallergisen vieraan jätät ravinnotta, mutta samaan aikaan vaadit, että sinun itse valittu ruokavaliosi otetaan aina huomioon?